Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   442 / 442
(#) Wrz hozzászólása Kedd, 21:54 /
 
Sziasztok!

Segitségeteket szeretném kérn. Van egy Baxi Luna Duo Tec 24 kombi kazánom ami par napja azt a jelenséget produkálja hogy a beállított hmv. Vízhőmérséklet "55C" 70c fokig fűti a vizet, ha leveszem 50re 65ig es igy tovabb.. 15 fokkal tulfuti, eddig mintha ilyet nem csinalt volna. A gep porog ezerrel.. futessel nincs gond.
Koszi
(#) VATU hozzászólása Sze, 11:09 /
 
Sziasztok!Nemrég találtam rá erre a fórumra,sok érdekes és hasznos tanácsot lehet böngészni , segítségeteket, szakvéleményeteket szeretném én is kérni, hátha valakinek lenne hozzá ötlete.
Van egy Ariston Genus 23 kombi gázkazánom.Már nem mostani, de ez idáig soha semmi működési problémája nem volt.Néhány hónapja észlelem, hogy a kazánból kifolyó melegvízcső tövénél vizesedés, csepegés van.Ha használva van a melegvíz, ill. fűtés van, ez teljesen megszűnik , csak a fűtés leállítása után kb.1-1,5 óra múlva elkezd csepegni, egy éjszakai nem használat után reggelre az aláhelyezett papíron jó tenyérnyi intenzív vízfolt van. Kazánnyomást megnézve ilyenkor kb 0,2-0,4-0,8-ra is lemegy a nyomás.Az egész melegvízcső ilyenkor vizes. Vizes utántöltést csak kb 1 bar-ig lehet felvinni.Fűtés beindítása ill a rendszer használatával a nyomás 3 bar-ig is felmegy. Szóval a fűtés, melegvíz tökéletes, hibakódok nincsenek, de ez a csepegés és nagy nyomásingadozás ijesztő ! Mit tegyek ?
Szakember a váltószelepnél a tömszelencét, membránt is cserélte, de ez a nyomásingadozás ill az egyre intenzívebb csöpögés egyre aggasztóbb.
Várom mielőbbi segítségeteket.
(#) JZoli válasza VATU hozzászólására (») Sze, 11:24 /
 
Ez pont olyan jelenség mint amikor "elfogy" a tágulási tartályból a gáztöltet.Ilyen esetben csinálja azt, hogy kevés víz eltávozása után kicsi lesz a nyomás, feltöltés után meg megnövekszik a nyomás 3 bár környékére, amit a biztonsági szelep leenged.
Ezt úgy tudod kideríteni, hogy lekapcsolod a kazánodat utána elzárod a fűtési rendszer felé az előremenő és visszatérőben lévő csapot. Leereszted a víznyomást a kazánból. Utána egy autókerék nyomásmérővel megnézed a kazán tágulási tartályának nyomását a szelepnél. Ha egy bár vagy több akkor valami más baj van, de valószínűleg nem is lesz ott nyomás, vagy csak minimális. Ezt fel kellene pumpálni levegővel kb 0,9-1 bár körülire. De ekkor biztosítani kell, hogy a kazánból a táguló víz tudjon távozni, az az nyitva kell hagyni azt a csapot szelepet amin a víznyomást előtte leengedted. Ha ez így kész akkor elzár a leeresztő, visszanyit a csapok a fűtési rendszer felé, és mehet tovább a fűtés, az az visszakapcsolhatod a kazánt!
(#) VIM válasza JZoli hozzászólására (») Sze, 11:26 /
 
Ezt a Móricka rajzot azért csináltam annak idején, hogy könnyen be lehessen linkelni ha kell.
(#) VIM válasza JZoli hozzászólására (») Sze, 11:33 /
 
Megtaláltam a magyarázó szöveget is, kicsit még bővebben ...Bővebben: Link
(#) JZoli válasza VIM hozzászólására (») Sze, 12:55 /
 
Ez jó, kicsit bővebb, így érthetőbb is talán!
(#) Novák Miki hozzászólása Sze, 14:01 / 1
 
Sziasztok!
Ígértem egy visszajelzést a cirkó hibájára.
A hiba a háromállású szeleppel volt. A szimering áteresztett és víz ment a motorba és a motor tönkrement. A szerelő szétszedte a cirkót kicserélte a fent említett alkatrészeket, majd a próbálgatás után kijelentette, hogy bocs a vezérlőpanelt valószínűleg tönkretette a motor, mert nem vezérli a motort. Nem mért rá, csak a motoron kellene (azt hiszem) a tengelyét működtetnie.
Most ugyan ott tartok mint pár órája csak van egy új alkatrészem a cirkóban és egy az asztalon. A régi motort vissza kellett rakni, mivel az olyan állásban állt meg, hogy a fűtés működjön. Az új motor gyárilag a meleg víz állásban van, így volt választási lehetőségem (meleg víz, vagy fűtés)
Most arra várok, hogy legyen legalább javított vezérlőpanelem.
Üdv, Miki
(#) Malibu hozzászólása Sze, 18:03 /
 
Sziasztok!

El kellene egy kis segítség egy Chaffoteaux Nectra kazán javításában. Kazános barátomnak szoktam besegíteni övé a mechanika, ha ott nincs gond akkor a vezérlésbe szoktam besegíteni. Hosszú évek során egyetlenegy ilyen panellel találkoztam ahol egy relé cseréje megoldotta a problémát, tehát nagyon ritka jószág. Annyit mondott a barátom, hogy elindul a kazán, van keringés, elindul a turbó ezt követen viszont nem jelenik meg a 24 V-ot biztonsági szelepnél. Kábelköteggel, csatlakozóval szimuláltam a műhelybe a működését eddig eljutottam én is de hogy mi vezérli a szelepet az már rejtély számomra..ha van valakinek javítási gyakorlata, jártassága é tudna segíteni kérem ne fogja vissza magát.

Üdv Mali
(#) VIM válasza JZoli hozzászólására (») Sze, 18:23 /
 
Csináltam belőle képi mentést, hogy bárki beollózhassa ha éppen szükség volna rá másnak elmagyarázni.
(#) VIM válasza Novák Miki hozzászólására (») Sze, 18:48 /
 
Szia! Azt nem mondanám, hogy könnyű volna számodra a motort szétszedni és az érintkezőket megtisztítani, mert azok hajlamosak a beégésre, mert 230 voltosak. A németek 24 voltosat raktak a képen látható darabba de elrendezés és működésbeli különbség nincs közöttük. Szedesd szét valakivel akinek van egy kis affinitása az ilyen dolgokhoz és már valószínű, hogy szemmel látható lesz az érintkezőkön a tennivaló. Kellő körültekintéssel és egy kis kézügyességgel az érintkezőket fel kell csiszolni polírpapírral és befújni kontakt sprével.
(#) VATU hozzászólása Sze, 18:49 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat , már ez is nagy segítség.Csak azt nem értem, hogy a nagy nyomáson miért nem csepeg , csak ha kihűl a rendszer. A HMV tartály esetleg nem lehet e lyukas, ill.annak a cseréjére nem kellene felkészülni? ( fűtési szezon van, nem szeretnék hidegben maradni, szerelőt pedig igen nehéz találni)
(#) tevetappancs válasza tevetappancs hozzászólására (») Sze, 20:17 /
 
Hmmm ... leszedtem ma a váltószelep motort, megnéztem az szépen jár. Meglökdöstem, megjárattam a szelepet 'kézi' erővel többször jó alaposan a fűtés és a hmv állas között. És a következő fűtésnél úgy néz ki rendben volt. Várom a holnapit, hátha ennyi. Az jó kérdés ha ez megoldotta akkor mi lehetett az ok és mivel próbalkozzunk hosszútávú megoldásként. Holnap a szerelőmmel is beszélek mi a gondolata így. De az szinte biztos hogy nem az NTC lesz a hibás.
(#) VIM válasza VATU hozzászólására (») Sze, 20:41 /
 
Hol van ennek a készüléknek a HMV tartálya? Bővebben: Link Vagy nem ilyen? Véletlenül nem a tágulási tartály ereszt? Ha leveszed a szelepsapkát és abból onnan víz folyik ki akkor az használhatatlan, majd másik kell helyette. A nyomás csökkenésével talán onnan eresztődik a víz ami alul az általad vélt helyen cseppen le.
(#) 444Tibi válasza Novák Miki hozzászólására (») Sze, 20:41 /
 
Malibu-nak is, kb. ugyanaz a kérdés, a váltószelep működésképtelensége.

Gyártó és kivitelezés függően változik de valami illesztő-kapcsoló elem van ami a váltószelepet vezérli.
Ez lehet relé, váltakozó feszültségű kivitelnék triak, dc-nél fet, tranzisztor.
A relé kivételével ha ezek a kimeneti kapcsolóeszközök meghibásodnak, lehet ez úgy is hogy sajnos viszik magukkal a vezérlő mikrokontroller kimenetét is.
Ilyenkor a javítás esélytelen.
Viszont lehet szoftveres, vagy olyan hiba is hogy jó a kontroller, a kimenet is hardveresen de valamelyik érzékelő hibája miatt nem vált át a váltószelep. A vezérlőnek hiányzik valami paraméter és nem adja ki a parancsot.
Pl. meghibásodik a hmv nyomásérzékelő, azt mondja a kontrollernek hogy nincs hálózati víznyomás így el sem indul a hmv folyamat, aminek az első lépése a váltószelep átállítása.
Ennek megállapítása a működés és a perifériák szélesebb körű ismeretét feltételezik, tudni kell hogy mi mivel függ össze és fizikailag hol van, pl. egy ntc jeladó, áramlásjelző, nyomás jeladó.

A konkrét példáknál, vissza kell követni a váltószelep vezetéket, a panelon a nyákot, valami végrehajtó teljesítmény eszköznek kell lenni a jelútba. Ezen mérni, a bemenetén mérni (pl. triak gate, fet gate elektróda). Ha a kimeneti eszköz jó és a vezérlő jel hiányzik akkor komolyabb fejtörés van kilátásba.
(#) krisszacs válasza krisszacs hozzászólására (») Sze, 21:17 /
 
Nem tudtok véletlenül valamit rá mondani?
(#) Épületgépész válasza krisszacs hozzászólására (») Sze, 21:26 /
 
Szia
Milyen termosztátod van a régi mmg 3 vezetékes,vagy az új 2 vezetékes?
(#) krisszacs válasza Épületgépész hozzászólására (») Sze, 22:21 /
 
Szia! 2 vezetékes, computherm q3 és q7-el is próbáltuk, új elemmel, de semmi. :\
(#) Malibu válasza 444Tibi hozzászólására (») Csü, 7:38 / 1
 
Köszönöm az útravalót.Az este visszafejtettem a váltószelep vezérlését .....ULN 2004 egyik teljesítmény darlington tranzisztora adta meg magát...

Udv Mali
(#) 444Tibi válasza Malibu hozzászólására (») Csü, 14:13 /
 
Ha ennyi és tudod javítani, és még jó is lesz akkor 30-50ezerrel beljebb vagy, kb. ennyi egy panel csere.
Az ULN minden csatornája használva van? Ha van szabad a 7 csatornából akkor cserélni sem kell csak kis kézimunka.
Tudósíts majd mire jutottál.

uln.PNG
    
(#) Malibu válasza 444Tibi hozzászólására (») Csü, 16:29 / 1
 
Szia!
Barkács lett belőle mert hirtelen nem volt honnan varázsoljak, fűteni meg kéne....szerencsére volt szabad port, el is indult, mindenki örül, én is
(#) 444Tibi válasza Malibu hozzászólására (») Csü, 17:40 /
 
Örülök és gratula ahogy feltaláltad magadat a megoldásban.
(#) balazsgy válasza 444Tibi hozzászólására (») Csü, 19:40 /
 
Szia!
Nincs közöm e speciális probléma dolgához, mert én nem is tudnék javaslatot adni rá, de szeretném megjegyezni így kívülállóként, hogy nagyon jó megoldást adtál Malibu-nak és neki sikerült is így megoldania. Gratuláció Neked!
(#) balazsgy válasza tevetappancs hozzászólására (») Csü, 20:14 /
 
Szia! Sorstárs vagyok.
Immergas Zeus Maior 21 kW. A fűtés 60 fokra, a hmv 50 fokra. (A fűtés 4,5, a hmv 4 fokozatra állítva kapcsológomb alapján.)
De nálam a fűtés csak úgy 10 perc időtartamig megy csak e mostani időjárás mellett, úgy 0,3 m3 gázt fogyasztva. Nem 2 -3 óra időtartamig! Napi fogyasztás ca. 8 m3, fűtéssel, melegvízzel.
Nálad most mennyi a napi átlag?
Írtad, hogy egyhuzamban 2 - 3 órát megy a kazán fűtésre? Ez mit jelent? Állandóan fűt, avagy csak a keringtető szivattyú megy addig?
A hmv néha nálam is 50 foknál melegebb, de nem vettem még észre, hogy a fűtési üzemmód ezt befolyásolná, bár nálam még a régi villamos bojler is, mint tágulási benne van a rendszerben.
(#) Gombszem válasza Malibu hozzászólására (») Csü, 21:21 /
 
Ha egy kimenet tönkrement, lehet hogy később megy utána a többi is, mert egy chip lapkán van az egész. Nem drága, talán érdemes beszerezni egy újat. Most még van idő rá.
Persze lehet, hogy sosem fog elromlani a fusi.
Következő: »»   442 / 442
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu