Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   529 / 529
(#) uniman válasza Fats Domino hozzászólására (») 6:08 / 1
 
Ha már leírták azt, hogy hogyan kell helyesen csinálni, akkor kár azon agyalni, hogy ha rosszul csináljuk, akkor mit okoz...de olvasgass a neten a témáról? Pl. itt .
Kérdéseidre helyes választ csak konkrétumok ismeretében tudnának adni a szakik...amiket nem írtál le, pl.: kazán típus/fajta, a tartály/teljes fűtővízrendszer téfogata, a fűtővíz max. hőfoka, na meg az sem mindegy, hogy 1 vagy többszintes épület, a pincében vagy a tetőtérben van a (gáz?mkombi?)kazán elhelyezve...stb.
De még az is elképzelhető, hogy a tartály gumimenbránja már ki is van lyukadva, és azért tűnt el belőle a levegőoldali nyomás (ami gyárilag nem is levegővel, hanem nitrogénnel van feltöltve!). Az is sokat elárulhatna, ha leírod, hogy a "biciklipumpával 1,5 atm-ra" 5 mp, vagy másfél óra alatt fújtad fel...

tagulasi.jpg
    
(#) Fats Domino válasza uniman hozzászólására (») 7:25 /
 
Jó reggelt! Köszi a hozzászólásodat. ! Nagyon sok konkrétumot már korábban leírtam a cirkóról,amit VIM,jpuskas99, és 444Tibi már jól ismernek,de ez neked ,sajna elkerülte a figyelmedet. A kiegyenlítő tartály pl. teljesen új,bizony ezt is leírtam már korábban,még a kiegyenlítő tartály térfogatáról végzett számításomat is közzétettem, hogy ti. mekkora méretűt kell beszereznem,ahhoz ,hogy a meglévő rendszerben a készülék jól működjön(?), az eredeti ugyan is kilyukadt. Nitrogén gáz sajna nem áll rendelkezésemre,de köszi az infót .Ha azon „agyalok” ,hogy mi történik ha rosszul csinálok valamit,az azért van,mert meggyőződésem,hogy csak is a hibáiból tanul az ember! Ha mindent tökéletesen jól csinálok,sohasem fogom megtudni az ellenoldal történéseit, engem pedig ez is rendkívüli módon érdekel: remélem ez nem probléma . Ha az autógyártók nem törnének össze rendszeresen szándékosan új autókat,sohasem tudnák meg,hogy mit kell javítani ,hogy biztonságosan közlekedhess autójukkal az utakon. Mert ugye jól úgy kell csinálni,hogy nem ütközöl semminek-semmivel, ezért ha tudom,hogy mi történik ha nem „helyesen” csinálok valamit,akkor arra különösen ,fokozottan figyelni fogok. Ezt gondolom én,és köszi a linket,természetesen azt is el fogom olvasni.Üdv
(#) Fats Domino válasza uniman hozzászólására (») 7:32 /
 
Elolvastam,rendkívül hasznos információk azt ott leírtak.Köszi még egyszer. Üdv
(#) uniman válasza Fats Domino hozzászólására (») 8:17 /
 
Szia! Én csak ettől a beírásodtól olvastam vissza...s mivel az egy önálló új beírás (nem pedig "válasz" valamire) és nincs benne semmi utalás a az "előzményekre" (bár lehet akkor is hozzászóltam, de az bizonyára hónapokkal ezelőtt hehetett ?!!) Az új kiegyenlítő tartályok fel vannak fújva, mikor megvásároljuk...én úgy tudom.
Tehát illene újra, egyben összefoglani az ismert tényeket (ha választ akasz!)...most sem válaszoltál/vagy linkelted be a kérdéseimre a válaszokat tartalmazó hozzászólásaid linkjét !!!

Talán megérted, hogy mi a különség, ha egy üres tartályba helyezett "lufi"-ba fújunk levegőt, vagy egy vízzel teli tartályba helyezett "összelapult" lufiba...?
Saját példa: repedt membrános, -vízzel teli, 0 cm3 levegő, azaz "0" nyomás- kiegyenlítő tartály felfújva másfél bárra. A nagy mennyiségű víztömegnek magas hőmérsekleten már tetemes a térfogatnövekése, ami olyan túlnyomást okozhat, hogy már lefújhat a 2,5 báros biztonsági szelep.
Míg, ha az üres tartályt fújod fel, akkor az több víztérfogatemelkedést tud "elnyelni"... Ha számolgatni akarsz, kiszámolhatod, hogy pl. egy száz liternyi 1,5 báros levegővel töltött tartályt hány literre kell "összezsugorítani", hogy a 2,5 bár legyen benne a nyomás.
Ha megvan az eredmény, akkor számold ki ugyanezt egy 2 cm3-es (fogjuk rá, hogy ennyi a vízzel teli térben az "összenyomorított" lufiban megmaradt levegő térfogata) , 0 báros (de hordóban lehetne akár 2 báros víznyomás is! A lufiban akkor is 0 nyomás lesz!) vízzel teli tartályba helyezett lufival. Ezt számolhatod akár 0 bár meg 1...3 bár víznyomás esetében is...
(#) jpuskas99 válasza Fats Domino hozzászólására (») 15:35 /
 
Szia! Ha nem ereszted le a vizet a fűtési rendszerből és úgy pumpálod a tartályt, az gondot nem okoz, csak nincs értelme. Leeresztett rendszernél általában 1,2 bar értékre kell pumpálni a TÁT-ot, én felmegyek 1,4 bar értékre is. Azután jön a fűtési rendszer vízzel történő feltöltése, ott az optimális érték az 1,5 bar hideg állapotban. Fűtés közben, melegen ez az érték 0,1 – 0,2 bar értékkel nőhet. Ekkor természetesen a fűtési rendszer és a TÁT nyomása azonos értékű lesz.
Következő: »»   529 / 529
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem