Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   544 / 544
(#) una038 válasza VIM hozzászólására (») Hé, 14:51 /
 
A sorrend a külön beszerelt Grundfos keringető - ülepítő - kazán saját szivattyúja. Kb. 2,4 barra ment fel a nyomás egy pillanatra, és azt már nem bírta a szelep. Most le van dugózva az eredeti szelep, és az ülepítő csatlakozójába van egy új bekötve (annyiból nem jó, hogy a kazánból így szerelés idejére körülményesebb a vizet leengedni).

De a talány ettől még talány marad. Nem úgy van, hogy a szivattyú közvetlenül küldi be a vizet a hőcserélőbe, majd annak a kilépő ágán van a tágulási tartály, a szelep csonkja, és abból jön ki a kazán nyomásmérőjének a csöve is? Mert ez esetben ha a hőcserélő dugul el, semmi nem indokolná a nyomásnövekedést, hiszen a nyomásmérő a hőcserélő kimenete után van. Vagy a dugulás okozta leszűkült keresztmetszet miatt eleve nagyobb nyomással távozik a víz a hőcserélőből...? Persze csak vakon okoskodom, elnézést az esetleges sületlenségért.

De amúgy tényleg az történt, hogy az ülepítőt kinyitottam, és semmilyen víz nem folyt ki belőle, hiába nyitottam meg a szivattyú előtti elzáróját. Még gondolkodtam is, hátha van benne valami visszacsapó szelep, de hát miért lenne, a kazán szivattyújában pedig biztosan nincs.

Este csinálok képet a "váltószelep"-nek gondolt készségről, amiről azért gondoltam ezt, mert egy korábbi, több éves munkalapon az állt, hogy ebben a kazánban történt váltószelep csere
(#) harakaly71 hozzászólása Hé, 15:04 /
 
Thermotop PRO FALI GÁZKÉSZÜLÉK . VU/VUW HU 240-3
(#) una038 válasza VIM hozzászólására (») Hé, 18:41 /
 
Csatoltam az alkatrész képét, amiről én azt hittem, hogy váltószelep. Az előző, ugyanilyen kazánból lett kiszerelve. De ha nem az, akkor mi ez, és mit csinál?
(#) VIM válasza harakaly71 hozzászólására (») Hé, 19:59 /
 
A LED-ek nem jeleznek valamilyen hibát, nem villog egyik sem amikor leáll?
(#) VIM válasza una038 hozzászólására (») Hé, 20:05 /
 
Mivel nem ismerem a készüléket és eléggé ráfókuszáltál erre az alkatrészre, hogy a részleteiből nem látni többet, így nehéz bármit is mondani. A kazán égőtér alatti részéről volna jó ha mutatnál képeket. Amit a kezedben tartasz az lehet, hogy váltószelep de nem látni azt a részt ami ezt működtetné pl. motor vagy membrános vízáramlás kapcsoló impulzus csövekkel ellátva. Talán nem is ventilátoros a készülék.
(#) harakaly71 válasza VIM hozzászólására (») Hé, 21:40 /
 
nem,csak leáll a fütés
(#) uniman válasza una038 hozzászólására (») Hé, 22:38 / 1
 
Termosztatikus háromutas szelep...

3_utas.jpg
    
(#) harakaly71 hozzászólása Kedd, 7:59 /
 
A meleg víz vételezése pedig tökéletes !
(#) una038 válasza VIM hozzászólására (») Kedd, 9:55 /
 
Uniman kolléga időközben beazonosította a készséget, szóval ez egy termosztatikus háromutas szelep, halleluja.

Mivel jár, ha ez mondjuk leragad valahol? Úgy olvastam, hogy ez valójában a HMV hőmérsékletét szabályozza, hogy az mindig egyeneletes legyen (és ha így van, akkor működik is, nem kell játszani a csappal zuhanyzáskor).

Amúgy reggel megint csöpögni kezdett a frissen beépített túlnyomásszelep, joggal, bőven 2 bar felett volt a nyomás a fűtési ciklus befejezése előtt, amikor már rendesen forró a víz, és még mennek a szivattyúk. Aztán amint leáll, és a víz visszahűl a rendszerben, a nyomás szépen visszaáll 0,8 - 0,9 barra.

És elvileg a legutóbbi szerelő kolléga kiengedett kazánnyomás mellett megnézte a tágulási tartályt is, épnek, a nyomását megfelelőnek találta, az mégis jéghideg még akkor is, ha a teljes rendszer forró. Ez így nyilván nem jó, de víz nincs benne (túl könnyű), a szelepe ujjal benyomva levegőt sziszeg, és ha rápumpálok, a kazán nyomásmérőjén is változik az érték. Vagyis elvben eldugulva sem lehet semmi, mégis úgy fest, mintha a tartály benne se lenne a körben.

Hogy a fenébe lehet ez?
(#) VIM válasza una038 hozzászólására (») Kedd, 18:56 /
 
Ez (és hozzá a magyarázat) egy sematikus rajz egy ugyan csak Unicalról amiben termosztatikus a háromutú szelep. Amit a kezedben tartasz azt szét kellene szedni, hogy melyik része szorulhat. A működése az talán olyan lehet, hogy a hideg víz lehűti a patront amitől az összehúzódik és a fűtés felé zárni fog a szelep de kinyílik a bypass oldala és elkezdi kis körön keringetni a szivattyú a fűtési vizet, hogy a csapvíz melegedjen. Ha megszűnik a hidedvíz áramlása és a szivattyút a szobatermosztát indítja akkor a melegtől kitágul a patron és a bypass oldal kezd elzáródni és a fűtési oldal kinyitni a rugó ellenében és beindul a nagy kör. Valami olyasmit írnak erről, hogy a patron meg szokott szorulni és csak meg kell "zsírozni" (szilikonnal) és a rudat is. A HMV az mindig prioritást kap a kazánoknál.
Szerintem a tágulási tartályodba nem tágul bele a fűtővíz. Hogy ez miért van azt neked kell kideríteni, hogy hol akad el a víz, hol van dogulás és az mitől lehet.
(#) VIM válasza harakaly71 hozzászólására (») Kedd, 19:01 /
 
A Vaillantok NTC-it nem ismerem de úgy rémlik, hogy azok nem szokványos 10kΩ/20°C-on hanem ennek fele és onnan csökken ha melegszik (de nem vagyok biztos benne) ezért mérni kellene vagy a fűtési előremenő NTC-t cserélni.
(#) VIM válasza uniman hozzászólására (») Kedd, 19:03 /
 
Nem tudom, hogy találtad meg de profi vagy a keresésben is.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 19:03
(#) una038 válasza VIM hozzászólására (») Sze, 15:02 /
 
A szelepet egyelőre békén hagytuk ma. Egy régit megbontva azonban látszik, hogy a mendemondák nem hazudtak, és a szelep fejében csakugyan egy kis rúd van, ami tényleg meg tud szorulni, hasonlóan a radiátorok tűszelepéhez. Itt legfeljebb annyi a konstrukció előnye, hogy hideg rendszernél a rudat a szelepben alul lakó, igen erős rugó visszanyomja (ezzel elzárva a fűtési előremenő kört), HMV vételezés, vagy fűtés esetén pedig kinyomja a patron, hogy a fűtőkör nyisson. Így mindkét felhasználási mód a rúd mozgásával jár, noha 20 év alatt így is nyilván megragad. Mindegy, nem volt lelkierőnk negyedszer is leengedni a vizet a kazánból, plusz még lebontani a két rézcsövet, ami a patronba csatlakozik, hiszen valószínű mozog még a szelep, csak nem a teljes tartományban. A dugulás is meglett: a hőcserélő előremenő rézvezetékére csatlakozó, tágulási tartályra kötött flexicső torka volt rettenet mocskos, csak arra kellett figyelni, hogy le ne törjön a kis hitvány ezüstforrasz a kicsavaráskor. Így most már csak 1,5 bar a nyomás, ha a szivattyú beindul.

Köszönöm szépen a segítséget.
(#) harakaly71 válasza VIM hozzászólására (») Sze, 18:04 /
 
Nem csak leáll a fűtés,de a meleg vízzel semmi gond .Normálisan működik !
(#) VIM válasza harakaly71 hozzászólására (») Sze, 22:34 /
 
Mivel ennek a készüléknek nincs csak kettő NTC-je azok pedig a fűtési előremenő és visszatérő ágba vannak felszerelve (nincs külön HMV NTC a szekunder hőcserélő kimenetén) szerintem valami gradiens hiba lehet a háttérben és ennek az előremenő ágban lévő NTC van kitéve, hiszen az van a meleg oldalon.
(#) harakaly71 válasza VIM hozzászólására (») Csü, 11:59 /
 
Köszönöm,
Esetleg a hőcserélőt ha kisavazom ?
(#) VIM válasza harakaly71 hozzászólására (») Csü, 12:16 /
 
A kettő hőcserélővel szerelt készülékeknél ritkán fordul elő, hogy a primer (tűztéri) hőcserélőt savazni kellene vízkövesedés miatt. A szekunder lemezes hőcserélő primer oldalába (HMV hőcserélő) "szokott" felgyülemleni a rendszer vasiszapja (ha van benne) és azt részlegesen eltömítheti amit ki lehet savazni belőle (mert nem tud beleégni, nincs kitéve magas hőmérsékletnek). Azért mondanám az említett NTC-t, mert a HMV készítéskor a kis körön jelentősen le tud hűlni a visszatérő ág ha csapnyitás történik, mint fűtéskor amikor is az egész rendszer víztömegét kell megindítani a szivattyúnak és ekkor lehet olyan eltérés a két NTC értéke között, hogy kiáll hibára.
(#) harakaly71 hozzászólása Csü, 19:33 /
 
Köszi !
(#) VIM válasza harakaly71 hozzászólására (») Csü, 19:50 /
 
Azért egy mérést megérne, hogy a két NTC az milyen mértékben tér el egymástól, mert mint mondtam "nyulambulamék" más értékekkel dolgoznak (de nem vagyok benne biztos). De ha van valami jelölés feltüntetve az érzékelőn azt le kellene ellenőrizni és utána nézni, hogy milyen értékű.
(#) bitmixer hozzászólása Pé, 19:58 /
 
Sziasztok!
Mókás (bár számomra szomorú) történettel foglak untatni benneteket.
Tavaly nyáron kazánt cseréltünk, az új típus BAXI Nuvola Duo-tec 24+ERP. Mivel az előző is beépített tárolós volt (SD Isotwin C24), ilyet szerettünk volna újra. A réginek a leírása ugyanis büszkén állította, hogy a vezérlésének köszönhetően a 42 literes belső tárolója effektíve 160 literesnek tekinthető, merthogy vízelvételkor azonnal teljes krafttal ráindul a HMV támogatására. Láttam is benne az áramlásérzékelőt, és tényleg jól csinálta a dolgát.
Hát álmomban nem gondoltam volna, hogy ebben az újban nincs ilyen funkció!!! Csak most néztem meg alaposabban, miután a feleségem panaszkodott a melegvíz gyors kifogyására. Ezt jól megszívtuk. Akárhogy nézem, tényleg nincs benne áramlásfigyelő, így szerencsétlen a tartály hőmérőjére kénytelen hagyatkozni, ami tetemes késleltetést jelent. Szerintem ez így nem igazán szép.
Tényleg ilyen luxus lenne az a kényelmi funkció?
Azon spekulálok, hogy meghekkelem. A víz áramlását (sustorgását) egy csőre tett mikrofonnal érzékelném, és a hőmérőt pedig párhuzamos vagy soros módon azonnal megerőszakolnám. Csak azt nem tudom még, hogy a hőmérő gyors változásait mennyire tolerálja a vezérlő...
(#) VIM válasza bitmixer hozzászólására (») Pé, 20:47 /
 
Szia! A régiben kettő szivattyú látta el a feladatokat az újban csak egy van. Mindenképpen "rezsicsökkentős" megoldás és a meghibásodás lehetősége is. Nemtudom, hogy a tartály érzékelője az milyen megoldású de én olyasmiben gondolkodnék, mint az előző készülékben alkalmazott áramlás érzékelő beépítése a hideg bemeneti oldalon (reed relés) és azzal lehetne "becsapni" csapnyitáskor a tartály érzékelőjét, egy vele kapcsolt ellenállás közbeiktatásával amire üzemmódot váltana a motoros szelep és rámelegítene a tartályra. Ezt először úgy kellene leellenőrizni, hogy a tartály érzékelőjét (ha lehet) kihúzni a helyéről, hogy akkor hogy viselkedik az üzemmód és ha vált csak ezután próbálnék kapcsolni ellenállás értékeket a hőfokérzékelővel (nem tudom, hogy milyet de talán ilyet alkalmaztak). NTC?
(#) bitmixer válasza VIM hozzászólására (») 9:50 /
 
Kösz a választ!
A tartály érzékelője valóban olyan, mint amit linkeltél (már amennyire látszik a piros csatlakozó). Én is NTC-re tippelek; azzal fogom kezdeni, hogy felveszem a valós karakterisztikáját. Kihúzni nem akarom, a mérés mindent el fog mondani róla. Amúgy is jó lesz dokumentálni az újkori állapotát.
Arra viszont nem vagyok felkészülve, hogy igazi áramlásmérőt építsek be, de ha a mikrofonos megoldás nem válik be, lehet, hogy mégis megpróbálom. Az én régimben egyébként nem reed, hanem Hall volt, de ez ebből a szempontból indifferens.
A hozzászólás módosítva: 9:52
(#) Gafly válasza bitmixer hozzászólására (») 11:46 /
 
Ja jól értem a probléma egyik részét, akkor jelentősebb "bontás/rombolás" nélkül kellene érzékelni a HMV vételezést. Ebből a szempontból, mint "fekete doboz", a készüléknek van egy hidegvíz bemenete, és egy melegvíz kimenete. Jó lenne tudni ezek konkrét kivitelezését.
- Ha flexibilis, akkor a hideg oldalra akár egy (ingyen vihető hitelesítetlen) vízórát is beleapplikálhatsz.
- Ha rézcső (ami szerintem eléggé valószínű), akkor meleg oldalon eléggé gyorsan átmelegszik, és mondjuk termisztorral lehet érzékelni. Akár magát a "melegséget", például >35 fok, vagy a hideg és meleg közötti eltérést, például >5 fok.
Én ez utóbbit tartom szimpatikusabbnak.
(#) VIM válasza bitmixer hozzászólására (») 12:16 /
 
Egy ilyen áramláskapcsoló beépítése nem okozhat gondot a hálózati víz bemeneti oldalába (a tartálynál). Ha nem jönne össze a kapcsolási megoldás is benne maradhat a rendszerben, nem okoz áramlási problémát sőt talán enyhén korlátozó szerepe is lehet a hirtelen nagyobb mennyiségű víz kiáramlásában is. A reed kapcsoló az levehető az oldaláról és cserélhető.
(#) VIM válasza bitmixer hozzászólására (») 16:15 /
 
Erre visszatérve, hogy:
Idézet:
„a víz áramlását (sustorgását) egy csőre tett mikrofonnal érzékelném”
Szerintem a csőrendszer rendkívül jól vezeti a hangot és nem csak a vízét hanem más zörejeket is. Ahhoz vékképpen nem értek, hogy egy mikrofon karakterisztikáját vagy annak érzékenységét hogyan kell célzottá tenni, hogy csak a víz áramlási zaját hallja meg, mást ne. Ettől olcsóbban pedig nem lelhető fel egy vízhálózatba beköthető darab.
Következő: »»   544 / 544
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem