Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   245 / 245
(#) Phile80 válasza erbe hozzászólására (») Máj 20, 2020 /
 
W122 a vezérlés rajza.
(#) kocsora válasza erbe hozzászólására (») Máj 21, 2020 /
 
Azért írtam, hogy valószínűleg nem eredeti a kapcsoló, mert a fokozatkapcsoló táblája körbeforgott. Leszedtem a kapcsoló kart és a "táblát". A furat utólag lett készítve, látható az előző kapcsoló furata. Nem akarok én ezen tupírozni semmit. Úgy került hozzám, hogy nincs infóm a működéséről. Állítólag működik, de én ebben nem bízom...

Köszönöm az információkat.
(#) kocsora válasza Phile80 hozzászólására (») Máj 21, 2020 /
 
Megkeresem, ezer hála!
(#) kocsora válasza kocsora hozzászólására (») Máj 23, 2020 /
 
Egyenlőre úgy tűnik, hogy a gépnek kapcsoló baja van.
Az egyiket sikerült megcsinálnom. Ráment egy óra, de jó lett. Egy 5 forintos műanyag alkatrész tört el a kapcsoló tengelyében, szerencsére volt egy 6002-ben. Régebben ez fémből volt...

A következő áldozat egy KK-0-4072. ez 8 állású, nem lenne baj, ha ezt is sikerülne életre kelteni.
(#) kocsora válasza kocsora hozzászólására (») Máj 24, 2020 /
 
Ma szétszedtem a fokozatkapcsolót is. Abban is ugyanaz az alkatrész volt eltörve. Összeraktam, de nem lett tökéletes.

Mikor kibontottam a fokozatkapcsolót, meggyőződtem, hogy már cserélve volt. Ennek több jele is van. Az egyik, hogy ez KK-0 méretű és látszik az előző, KK-1 kapcsoló rögzítő furatai. Továbbá az alu borítást megfordították, azon látszik az eredeti fokozatok felfestése. 6 fokozatú volt, ezzel szemben a jelenlegi kapcsoló 8 fokozatú.

A főtrafóra megy a 1-2 választó kapcsolóról a 3x400v, vagyis 6 vezeték.
Ezen túl 12 vezeték van a 6 fokozathoz. Gondolom, hogy 1-1 fokozathoz 1 pár vezeték tartozik. Hogyan tudnám ezeket beazonosítani?
(#) kocsora válasza kocsora hozzászólására (») Máj 24, 2020 /
 
Közben megtalálta a Weldi Mig 300 rajzát. Rá kellett jönnöm, hogy az előző elgondolásom a 12 szál vezetékkel abszolút zsákutca.

Jól okoskodom, hogy a rajzon lévő főtrafó bal oszlopát figyelembe véve az 1. és a 16. kivezetések vannak 380 V-ra méretezve?
(#) hulala válasza kocsora hozzászólására (») Máj 25, 2020 /
 
A transzformátor primer tekercse csillagba van kötve így nem lehet rajta 380 V (400 V). A fokozat kapcsoló pedig egyesével kapcsolja a tekercsek kivezetéseit.
(#) kocsora válasza hulala hozzászólására (») Máj 25, 2020 /
 
Köszi. Tovább olvasgatok.
(#) kocsora hozzászólása Hé, 19:08 /
 
Msg 60 előtoló motorja elvileg 24V-os, ha jól tudom. Van 2 vékony vezeték is a 24V mellett. Annak mi a szerepe?
(#) hulala hozzászólása Hé, 21:08 /
 
Van egy hibás huzaltoló elektronikás Karcagi MIG hegesztőgépem. A panelon lévő felirat alapján SG40T. Eddig nem találtam hozzá rajzot. Vajon fellelhető valami infó róla?
(#) meslac válasza kocsora hozzászólására (») Hé, 21:35 /
 
Ha jól látom a fekete vezeték a tekercsből jön ki, az a gerjesztő tekercs. Bekötésétől függ merre forog a motor. Párhuzamosan kell kötni a piros vezetékkel, ha nem jó a forgás irány, akkor meg kell cserélni a két vezetéket.
(#) kocsora válasza meslac hozzászólására (») Hé, 22:03 /
 
Köszönöm!
(#) JZoli válasza kocsora hozzászólására (») Kedd, 8:58 /
 
Szerintem a piros vezetékek a szénkefére utólag ráforrasztott drótok. Ha ez így van akkor először jobb lenne a feketékre adni a feszültséget, ha megy akkor a pirosakra nincs is szükség.Nehogy rövidre zárd az állórész tekercsét.
(#) ati790731 válasza meslac hozzászólására (») Kedd, 9:25 /
 
A kommutátoros, egyenáramú motorok másik neve: ( Soros motor) Ez azt jelenti, hogy sorba van kötve, állólész egyik tekercs vége (-) majd állórész másik vége kefe, majd másik kefe (+) Nem árt utána nézni, mert gond lehet!
https://hu.wikipedia.org/wiki/Egyen%C3%A1ram%C3%BA_g%C3%A9p
A hozzászólás módosítva: Kedd, 9:26
(#) erbe válasza ati790731 hozzászólására (») Kedd, 10:25 / 1
 
Sokféle kommutátoros DC motor van. Ez pl. külső gerjesztésű. Az állórész állandó gerjesztő feszültséget kap. A forgórész meg szabályozott DC feszültséget. Ez stabilabb fordulatszámot - előtolási sebességet biztosít, mint a soros motor.
(#) mpisti válasza kocsora hozzászólására (») Kedd, 12:41 /
 
Rosszul tudod. 42V-os, az állórész pedig 36V-os. A motor 160W-os, és maximális fordulatszáma 6000 1/min a közlőmű áttétele: 1:60
Az állórész azért csak 36V-os mert az MSG 2 előtolóban egyutasan egyenirányított feszültséget kapott. De nem kell félteni, simán elmegy 42V-ról is, igaz akkor kevéssel alacsonyabb lesz a fordulatszáma.
(#) kocsora hozzászólása Kedd, 15:31 /
 
Köszönöm mindenkinek a motorral kapcsolatos hozzászólásokat.
(#) meslac válasza ati790731 hozzászólására (») Kedd, 20:21 /
 
Csak ez nem soros gerjesztésű, hanem párhuzamos, mert annak állandó a fordulata. A soros motor fordulatát a terhelés nagyon befolyásolja.
(#) ati790731 válasza meslac hozzászólására (») Kedd, 21:21 /
 
Ebben Teljesen igazad van! (Én nem figyeltem oda az előző hozzászólásomban)Viszont abban nincs, hogy az álló és a forgórész kivezetéseit poárhuzamosan kell kötni, jelenlegi felhasználásban!
Erbe leírta az okokokat is hárommal feljebb.
(#) meslac válasza ati790731 hozzászólására (») Sze, 19:59 /
 
Ebben igazad van, a hegesztőben levő felhasználást nem ismerem, de ezt a motor típust különböző méretekben, még a volt NDK-ban nagyon sok mindenben alkalmazták.
(#) mpisti válasza meslac hozzászólására (») Csü, 12:55 /
 
Persze, mivel NDK gyártmány. Az MSG 2; MSG 60 NDK előtolókban voltak ilyen motorok, és a gerjesztéőtekercsen állandóan rajta volt a DC feszültség. Fékezésnél a forgórészt egy 0,68 ohmos ellenálláson keresztül zárták rövidre és így a motor igen gyorsan megállt.
Következő: »»   245 / 245
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu