Fórum témák
» Több friss téma |
Kaméleonnal egyetértve, az autós fejegységnek egyáltalán nem kell stabilizált táp. Egy sima trafó + diódahíd + jó sok puffer remekül szimulálja az akkumulátort. A jó sok puffer akár szélsőségesen sok is lehet, mert ilyen kis feszültséghez nem nagy költség, de valahol a 40-50 ezer mikro környékén már ideális viszonyt tudsz előállítani.
Egyértelműen a táp. Ezek szerint annál a hangerőnél nő meg az áramfelvétel olyan mértékben, hogy a rádió (védelmi okból) lekapcsoljon. Mert az adott áram hatására már olyan mértékben esik le a feszültség. Tulajdonképpen ezt figyeli a készülék, nem az áramot. Ekkor viszont vissza ugrik a fesz az eredeti értékre, amitől a rádió ismét bekapcsol. És ez így megy akár a jövő hétig is...
Köszi a válaszokat.
És hány voltos trafó kell ahhoz, hogy az egyenirányítás és pufferelés után DC12V legyen a kimeneten?
Az autóban nem 12V van, hanem kicsivel több.
10V névleges feszültségű trafó jó lesz.
Szia! Autórádióhoz 12V 100VA-es trafót használok. A 16-17V üresjárati feszültség nem károsítja a rádiót, terhelve 13-14V-ra esik a feszültség - pont mint az autóban
![]() Figyelem ez nem keverendő össze a halogén izzók kapcsolóüzemű tápjával.
Köszi a választ.
Idézet: „Figyelem ez nem keverendő össze a halogén izzók kapcsolóüzemű tápjával.” Miért? (Csak érdeklődésképpen)
Mert azok kimenetén 150kHz-es 12V-os négyszögjel van.... Az izzónak mindegy.
Az alábbiakon kívül nem bírja a terhelés ingadozást, például a feltüntetett minimum terhelés alatt leáll. A 12V négyszögön még rajta ül 100Hz tekintélyes ingadozás - erre is érzéketlen a halogén. Ha erősen puffereled kinyírja a töltőáram.
Schottky-val kell egyenirányítani, így is 10-11V marad csak belőle. Ettől még vannak jó kapcsolóüzemű tápok 12V-ra, de ez a halogénes sajnos teljesen alkalmatlan.
Nekem szerencsém van eggyel 10éve: viszi a Wellert előterhelés nélkül, nem bántja a ki-be kapcsolgatás. 2 rész volt a szekunder parallel, azt kötöttem sorba.
Sziasztok
Ezt a kapcsolást szeretném megépíteni a lehető leg kisebb méretben. lm2576-step-down-switching-regulator A gondom az hogy nem kaptam 100 vagy 150uH -folytót. Viszont vettem két 155mmX45mm-es ferrit gyűrűt hogy majd ithol megtekerem. Segítséget szeretnék kérni hogy mien huzalból mennyi menetet és hogyan. Hogy meg legyen a 100 vagy a 150mH..ja és 3A is bírnia kéne stabil 5v-on. Tehetek az 5v-os kimeneti oldalra 10v-os 1000 mikros elkót? (ilyet találtam kis méretben.) (A fedélzeti elektronikának kell tápegység) Kicsit amatőr vagyok. köszönöm Peti
Kb. 300,-Ft. 5V-ra természetesen jó a 10V tűrésű elko.
Igaz, kicsit várni kell rá. Ez túl nagy lenne? Mert ez elég jó áron van, alig kerül többe, mint a fojtó. Mondjuk ez nem fix kimenő feszültségű, de beállítható. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2015
Igen, nézegettem. Frankó kis cucc. De nem tudok rendelni külföldről nem olyan a bankkátyám..
de jó lenne..sőt!
Aki keres, talál
![]() Ide csak jó lesz a kártyád... Van olcsóbb is. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2015
![]() na min1 jó lecke volt... köszi!
Tisztelt Pákász Urak!
Az lenne a kérdésem,hogyan lehet legegyszerűbben egy üresjáratban 4,9 V kimenetű hálózati töltőből(amire egyébként az van írva,hogy 3 V) 2,8-3 V kimenetű töltőt csinálni? 2 db 300 mAh -s NiCd akkuhoz kellene,ami egy elég profi szerkezetben van.Az akkut nem szeretném túltölteni, mivel pótlásához szét kell bontanom a cuccot. Köszönettel
Az attól függ hogy milyen a töltő, és stabilizált-e a feszültsége. Ha kapcsolóüzemű akkor 1db ellenállás vagy 1db zéner csere. Ha nem, akkor meg kell nézni hogy milyen analóg megoldás van benne.
Belenyúlás nélkül leginkább vagy el kell fűteni a 2V-ot, vagy teszel sorba vele 2-3db megfelelő terhelhetőségű diódát, amin esni fog annyi feszültség az adott áram mellett.
Nem stabilizált és nem kapcsolóüzemű, normál hálózati adapter.
Diódából milyen tipust javasolsz??
Én egy L200-zal oldanám meg, mert abban áramkorlátot és feszültséget is lehet állítani a biztonságos töltéshez.
A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2015
Nincs előttem a szóban forgó szerkezet, így nem tudok mit mondani ár, de gondolom 1A-nél nem tud többet, inkább kevesebbet.
Egyébként ha 3V van ráírva akkor az annyi lesz a névleges terhelésen, tehát talán akkutöltés közben is, az 5V-ot azért méred rajta mert terheletlen az adapter.
Hello! Bár az adatlap mélységesen hallgat a minimális bementi feszültségről (vagy én vagyok vak), nem feltételezném, hogy ez 5V-ról működőképes lesz. A tok maradékfeszültsége 100mA mellett kb. 1,5V, a Shunt ellenálláson eső feszültség átlagosan 0,45V és a D1 diódán is fog kb. 0,6V esni. Ez összesen 2,55V. A 3V töltési végfeszültség mellett, 5,55V tápigénye lesz, ami igen necces. (Táp hullámossága sem ismert, és ha az IC is hajlandó erről a feszültségről menni.) De ne legyen igazam..
Köszi a segítségedet!
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2015
Így van! 300 mA - t tud és valóban terheletlenül mértem az 5 V-ot, de ha leterhelve 3-at ad le még így is túltöltheti a két 1,2 V-os cellát..vagy nem??
Proli007 okfejtése hibátlan, nem lesz elég az 5V az IC-s megoldáshoz. Ezt a tápot közvetlenül az akku töltésére méretezték, de fennáll a túltöltés lehetősége, mert a töltés vége felé egyre nő a tápfesz, ahogy csökken az áram. Ha az akku 300mAh-ás, azt még teljesen kisütött állapotban sem tölteném 300mA-rel 20 percnél tovább a melegedés miatt. Az általánosan ajánlott érték 30-40mA - ez hosszú életet eredményez. (Néha meg lehet tenni, hogy - felügyelet mellett, figyelve a melegedést - nagyobb árammal töltünk,de rendszeresen nem ajánlott).
PNP tranzisztoros, kis feszültség-különbségnél is működő (LDO) kapcsolást kell használni 3V-ra állított kimenőfeszültséggel. Szerencsés esetben a kezdeti 300mA-rel - még a melegedés megindulása előtt - feltöltődik az akku annyira, hogy elég a 3V-os végfeszültséget tartani, ha nem, akkor egy ellenállással lehet a kimeneten korlátozni. LE33CZ LDO IC is alkalmas lehet a feladatra.
Tegyél be sorba diódát vagy ellenállást nincs ezen mit ragozni. Nekem van gyári olcsó NiMh töltőm. Abban ha eltekintünk a működést jelző ledek alkatrészeitől, akkor van a trafó szekundere, 1 dióda, meg 1 ellenállás. Ennyi. És töltöm vele az akkukat (fényképezőgépbe, mobil riasztókba, stb.) évek óta. Annyit variáltam csak vele újkorában, hogy nagyobb ellenállásokat raktam bele hogy kisebb legyen a töltőáram. Négy akkut tölt egyszerre párhuzamosan, külön szekunderekről.
Ha annyira félted túlfesztől az akkudat, tegyél a töltő kimenetére egy párhuzamos stabilizátort, amit beállítasz pl. 3,2 voltra és ameddig nincs terhelés, annyit fogyasszon, amit a töltőd bír.
Kell hozzá egy 2v4-es vagy hasonló zener, esetleg egy-két pici schottky spécizni, egy BD, 150 ohm a bázisába és a terhelő ellenállás. Innen aztán egy schottkyval mész a kimenetre, a többit pedig megoldod, ahogy írták. A kimeneteden így max. 2,9-3 volt lesz. A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2015
Sziasztok
TDA2050es erősítőhöz szeretnék építeni szimmetrikus tápegységet egy INDEL 2x17V-os toroiddal. A szekunder kivezetései: 2db kék és 2db zöld vezeték. Amatőr a kérdésem,hogy a középmegcsapolásnak összeköthetem bármelyik kéket bármelyik zölddel?
Szia! Úgy kösd össze, hogy a szabadon maradó végeken 34Vac-t kapjál. Ha az egyik vezetékpárt megfordítod, akkor 0V-ot kapsz, ez helytelen a szimmetrikus táp számára.
Köszönöm válaszod.
Ezek szerint sikerült,mert összedobtam egy egyszerű áramkört egy KBU8-as graetz,2db 10000µF és 2db 100nF-dal és a kivezetéseken üresjáratban megkaptam +-27V-ot. Amit kicsit sokallok,így ez lenne a következő kérdésem,hogy nem lesz sok a TDA2050-nek?
Ebből még nem tudható, hogy két, vagy csak együtemű az egyenirányításod, végezd el az AC feszültségmérést, az a biztos. Jobban búg az erősítő, ha rosszul vannak a szekunderek összekötve, bár úgy is működik.
Már az IC-k nyugalmi áramától is lejjebb fog az a feszültség esni. Hány VA-es a trafó névleges teljesítménye? Ha 100VA alatti akkor könnyen lemegy még ±20V-ra is jelentősebb kivezérlésnél. |
Bejelentkezés
Hirdetés |