Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   79 / 79
(#) taurus válasza Dempsey hozzászólására (») Júl 17, 2017 /
 
Az enyém ez.
(#) lacusska hozzászólása Júl 19, 2017 /
 
Tisztelt Fórumozók!
Egy kis segitségek kérnék ha van valakinek erre tapasztalata. Az autó: ASTRA F. 1996. évjárat, X14XE motorkód. Alaplállás: erről az autóról ezzel a motorkóddal egy betüt illetve egy rajzot sem találtam sehol, sem az F sem a G astránál, az üzletekben szinte minden kapható hozzá a kereskedők ismerik ezt a motorkódot, az elektronikus katalógusokban minden benne van.. A probléma: Az autó már korábba is csinálta hogy egyszer csak reggel nem indult be. Akkor nem forgatott az öninditó sem. kicséréltem a gyujtáskapcsoló betétet és az AC relét, majd egy másik probléma (tank) miatt az AC pumpát is.Ez után egy ideig gond nélkül indult. Mostani hiba: reggel nem indul, az akku kifogástalan kb fél éves, tekeri mint a veszedelem az önindítót és a motort a motort, de egy pöffenés sincsen, nem indul be a motor. Elvittem a lányomat meg az unokámat a bölcsibe, majd kb 2 óra mulva bedugtam a kulcsot és elsőre pörög a motor, mintha semmi sem történt volna.
Végig néztem minden csatlakozót, amit csak lehetett , az érintkezők tiszták fényesek portalanok, tökéletesen légmentesen zárnak. DE a MOTOR NEM indul reggel aztán meg megy rendesen 10-15 alkalommal próbáltam az inditást, hibamentesen indul. A következő reggel ismét nem. Meleg van eső nem volt tehát semmi féle nedvesedére nem gyanakszom. Kérdezem van e valakinek tapasztalata erre, illetve van-e valami ismerete hogy hol találok pl kapcsolási rajzot ami az X14XE motort és vezérlőjét ábrázolja.
Előre is köszönöt mindenért. Üdv lacusska
(#) FAZ1 válasza lacusska hozzászólására (») Júl 26, 2017 /
 
Nem tudom, végül is el fog menni???
Bennem a jó szándék és segítőkészség valójában megvan - tehát
itt küldöm az OPEL Astra F javítási kézikönyvéből az elektromos kapcsolási rajzokat.
Sajna nem tudom, majd el akar-e menni?
Már egy kissé lejjebb kellett faragnom, mert 2 MB felett egyszerűen nem viszi. Ez csak az eleje lenne.
Ha elmegy, akkor áttolom a többit is, de csak ilyen adagokban.
Nem a legjobb minőség, de a semminél talán több!

OPEL F.doc
    
(#) mthqwork hozzászólása Aug 9, 2017 /
 
Sziasztok!

Olvastam pár oldalnyit, de azt hiszem másnak e kettő hiba egyszerre nem volt még. A helyzet az, hogy a szervóm néha gyenge néha pedig tök könnyű tekerni a kormányt. Ha álló helyzetben vagyok és megtekerem a kormányt, beesik a fordulat majdnem 500-ig. Ha csak járó motorral állok és rákapcsolja a ventilátort, akkor is beesik egy pillanatra a fordulat, szintén majdnem 500-ig. Mire tippeltek? Szervo pumpa vagy generátor? Akku kizárva, több akkuval is ezt csinálta, ez most egy 74Ah 720A indítóárammal. Este ha rajta van a világítás látszik hogy szépen dimmel amikor tekergetem a kormányt. Az kevésbé zavar, hogy villog és beesik a fordulat, jobban zavar, hogy nem elég erős a rásegítés. Azt hiszem első generációs TRW pumpa van benne (elektro-hidraulikus szervo).

Az autó egy G astra '98 (automata), X18XE1 motorkód, a generátor pedig egy Remy 100A DRA3479.
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2017
(#) levaitamas válasza mthqwork hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Szia!
Töltésed, illetve a generátor rendben van? Amikor a kormányt mozgatod és behalványul egy kissé a világítás, valamint a műszerfal, szerintem normális alapjáraton. Az viszont, hogy leesik 500rpm-re már ne annyira.
(#) mthqwork válasza levaitamas hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Ez az amit nem tudok én sem, hogy merre induljak. Tettem fel egy videót, kb 7 másodpercnél, az első "beesés" a két ventilátor kapcsolása, a többi pedig a kormánytekergetésem.

https://www.youtube.com/watch?v=Vs7YwDC_jG8

Azt gondolom hogy először lakatmérővel rá kéne mérni a generátorra, netán kicserélni egy 120A-re, egyébként is lesz erősítő a kocsiba téve, nem ártana neki. Egyszer történt, hogy akku nélkül ment az autó, és elkezdtem kitolatni, kb 2 méterig jutottam, mert amint elkezdtem alászedni leállt. Kaptam a gyártótól egy képet hogy milyen fordulaton mennyi ampert kéne tudnia a generátornak. Viszont nem tudom mi az átlagos áramfelvétele a szervonak, a 80A biztosítékból kiindulva nem 10 amper.. Így akár normális is lehet, hogy akkor leállt az autó.
(#) levaitamas válasza mthqwork hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Én sajnos csak tapasztalattal tudok segíteni. Az biztos, amikor elhalt az akkum, meg is keményedett a szervó. Kapott újat és minden rendbe jött.
Azért egy 100A-es generátornak illene ellátni villannyal egy szervót. Fordulaton (3000rpm) illik mérni 14,2-14,4V-ot. Csatlakozások rendben vannak (B+, test)? Szervó folyadék szinten van?
(#) mthqwork válasza levaitamas hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Szervo olajat többször is cseréltem (a tartályból leszív, feltölt). Az akku nem lehet a baj, mert a vele kapottal is ilyen és ezzel is (egyébként ez új). Fordulaton nem tudom mit produkál, alapjáraton szépen megterheltem, szépen be is esik a feszültség. Bekapcsoltam:
Klíma, hátsó ablak+tükör fűtés, fényszóró, refi, maxon a belső ventilátor, és így amikor tekergettem 12,8 körül volt OBD szerint, a legkevesebb akkor volt amikor elértem a végállást, akkor 11,9-ig is beesett. Ha nem nyúzom ennyire meg akkor 13.3 körül van. Kormány tekerése közben 12.6 körül. Egyébként 14 voltot a régi astrámon is csak beindítás után közvetlen mértem, utána "visszakúszik" 13 körülre. Nem tudom a gyári paraméterek mit írnak ehhez elő, viszont a gyanúm továbbra is az, hogy alapjáraton se szabadna ennyire beesnie. A kábeleket még nem néztem át, az lesz a következő.
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2017
(#) briki válasza lacusska hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Szia!
Nekem x16 xel 1,6 Astrám van. Fordított aramyban írányban volt nálam. Többször nem indult mint indult mint kiderült az ac AC szivattyúm volt rossz. Javaslom hogy amikor nem indul alulról a tank alját megütögetni(,) és próbálni közben/utána indítani. Ha így beindul akkor egyértelműen ac AC pumpa a hibás, ha nem akkor megnézni a gyújtáskulcs indítózás közben ad-e arámot az ac-nak Ac pumpának.
Egy relé kapcsolja nálam(,) aminek a modulja az én esetemben a jobb első ajtó előtti tér alatt van elrejtve a sárvédőnél.


Az ékezetek használata nem opció, hanem elvárás! Kérlek ezt vedd figyelembe!
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2017
(#) levaitamas válasza mthqwork hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Valahol, valami nem érintkezik rendesen. Mint írtam ellenőrizd a test kábeleket. Akku sarukat is érdemes átnézni, a gyári préselés szokott az idő múlásával érdekes dolgokat produkálni. Nekem is 98-as évjárat, X14XE alapjáraton éppen csak megbillenti a fordulatszám mérő mutatóját ha mozdítok a kormányon. A műszerfal világítás bepislan, de újkorától ilyen.
Megint csak találgatok, de ha leveszed a hosszbordás szíjat (kiiktatva a generátort) mi történik?
(#) Hp41C válasza lacusska hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Két hibával találkoztam már:
1. Astra F 1998: Forgás jeladó. Bár inkább meleg motornál jellemző, hogy egyszer csak megáll, indítás hatástalan. Kis várakozás után indul.
2. Meriva 2003: Ez a típus azt művelte, hogy néha nem indult, néha menet közben a kijelzők visszatértek alaphelyzetbe, aztán (volt amikor csak többszöri ismétlés után) visszaálltak a normális menet közbeni értékre. A műszerfal és a motorvezérlő közötti kapcsolat volt hibás. Ha a hiba az indításkor is fennállt, a motor nem indult.
(#) opelt hozzászólása Pé, 12:47 /
 
Szép napot mindenkinek!
Érdeklődöm,hogy az Agilámban levő Car 2003-as típusú rádió csatlakozójában van olyan, hogy "Diagnose". Ez mit takar? Milyen diagnosztikát lehet vele végezni, ha lehet egyáltalán? Mellékelek egy képet. Az Agilában levő csatiban be van kötve.

Car 2003.jpg
    
Következő: »»   79 / 79
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Aug, 20. Vas
10:01:18
Jelenleg 303 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu