Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   78 / 78
(#) nzozz válasza hiper hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
Van egy ilyen kapcs.rajz a rendszerhez, az egyszerűség kedvéért berajzoltam a kábelszíneket, meg a hiányzó feliratokat, a többi szerintem olvasható.
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2017
(#) hiper hozzászólása Jún 16, 2017 /
 
nzozz...

Köszönöm szépen a rajzot. Tehát leegyszerűsítve az ECM az az ( ECU ) A data link connektor-t nem tudom micsoda. Azt hiszem hogy te tökéletesen átlátod a hiba okát és megoldását, de valahogy még mindig nem értem teljesen. Talán a kapcsolást még megértem, de....Szóval ha megkérhetlek, akkor nekem...Paraszt nyelven leírnád?
Köszönöm továbra is a türelmed, segítséged
(#) nzozz válasza hiper hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
Hát azért így látatlanban nem olyan egyszerű, egyenlőre nem tudnám rávágni, hogy "na ez és ez a baja". Hibakód van esetleg? (hibakód kiolvasás) Illetve ha jól értettem, akkor már egyszer a komplett kormányművet cserélted szervóval együtt?
(#) hiper hozzászólása Jún 17, 2017 /
 
Hibakód még nincs...Delhivel olvastam típus szerint de nem talált hibát...Csak az általános automata módban talált légzsák problémát magas ellenálás néven, bal oldali abs jeladó hibát..Semmi többet.Aku csere megtörtént, generátor ellenörzése megtörtént, gyujtás állapotában 12.7 v feszültség, járo motornál 14.4 v. Kormánymű és szervó motor cserélve.Szervó test kábele ellenőrizve, 12v ága ellenőrizve. Semmi változás. Hétfőn vagy kedden elviszem Baján a márkaszervízbe olvastatni, talán ott fény derül a problémára és az esetleges ECU hiba kódokra is.Más ötletem nincs.Talán még amit szóvá tehetnék, néha nehezen indul, mint ha lassan venné fel a fordulatot, de ez ritka hiba jelenség, ami ecu ra utalhat, és a fogyasztás talán talán picit magasabb..9l/100 km. Bár ezek a motorok ennyit is esznek ha a táblázat helyes. most már én is gyanakszom az ecu-ra. Ha az lenne...Mit ajánlanál nzozz? Felújítás?Ismét köszönöm nzozz
(#) nzozz hozzászólása Jún 17, 2017 /
 
Az lenne a leggazdaságosabb, ha lenne egy kölcsön ECU, amivel ki lehetne deríteni, hogy tényleg ott van-e a probléma. Ha ez nem megoldható és más alkatrész egyértelmű hibája nem lett feltárva, akkor én valami ECU specialistára szavaznék, mert a diagnosztizálás és az esetleges javítás megfelelő eszközökkel történik és mondjuk egy teljes felújítás vagy csak egy célzott javítás esetén is szinte biztos, hogy nem jön vissza az adott hiba, míg egy bontott vezérlőnél ez közel sem biztos.
Ilyenkor mondjuk mindig eszembe jut a saját tapasztalatom, amit már párszor leírtam ide. A lényeg az volt, hogy szerelő a legnagyobb magabiztossággal mondta, hogy ez ECU csere/javítás, minimum 80 000Ft. Hát mondom magamban, mi lenne, ha előbb a fojtószelepet cserélném ki, egy bontottra, 10 000Ft -ért. És az én tippem jött be akkor. A régi darab megbontása után jól látható volt a hiba.
De persze van, hogy tényleg az ECU a gond, többek közt, mert valami óriási elme a motorra rögzítette ezt az elektronikát... Sajnos tényleg nem tudok erre látatlanban valami valóban hasznosat mondani, pedig nagyon szeretnék . Az valószínű, hogy nem a szervó lesz a rossz, mert tudtommal a szivattyú egybe van építve a vezérlőjével és nem hiszem, hogy mindkettő ugyanúgy legyen rossz.
Ha van még valami kérdés, azért írd meg nyugodtan.
(#) hiper hozzászólása Jún 18, 2017 /
 
Köszönöm szépen nzozz!
holnap elviszem egy márkaszervizbe kiolvastatni a dolgokat, és fényt deríteni hogy valójában mi a baj. Az hogy az ember próbálgat, cserélget alkatrészeket, nem biztos hogy előrébb jut. Az ECU beszerzése holnap megtörténik próba ereéig, klónoztatom és kiderül remélem. Ha valóban ECU lesz, rád hallgatok és javíttatom. minden féle képen tájékoztatlak.
Egy észre vétel még...Reggel hidegen, első indításra tökéletesen működik...Melegen már más a helyzet. Valóban idióta megoldás az, hogy a motorra van felfogatva az ECU, talán azért csinálták hogy a szervizelés, marketing meglegyen
Maradok tisztelettel
(#) hiper hozzászólása Jún 19, 2017 /
 
Szia Nzozz! Sziasztok...
Na ma megnézték hivatalos márka szervizben az ECU-t és semmi hiba nincs eltárolva benne. Innentől csak találgatni tudok csütörtökig. Csütörtökön egy szaki megnézi, aki valóban szaki. Talán a gerjesztő szál, vagy valahol valami zárlat, vagy talán egy relé ami vagy van, vagy nincs, vagy fesz szabályzó és generátor...Már csak az a kérdésem hogy a vezérlése ami nem az ecuban van, miért csinál olyat hogy gyújtáson dolgozik és ha úgy marad akkor bekeményedik. Van mikor rendesen, azonnal tökéletesen működik...Szóval nem értem, nem látom még át a dolgot, de amint kiderítjük, mindenképpen megosztom veletek. De az is lehet hogy mind a kettő szervó szivattyú hibás Persze aminek nagyon kicsi az esélye szerintem...De azért örülök hogy nem az ecu hülyesége....
Nzozz ezek után neked esetleg valami tipped?
Üdvözlettel és köszönettel
(#) Georgee hozzászólása Pé, 11:42 /
 
EGR szelepet ki látott már közelről? Van egy olyan gondom hogy ha leszerelem és finoman rázom a szelepet, akkor kotyog a mozgó rész benne. Menet közben hibát hoz rá az ECU, ami sokszor leállaítás újraindítás után el is tűnik. Nem tudom van e köze a kotyogásnak a hibához, tehát az út rázkódása mennyire befolyásolja a szelep működését. Olyan mintha nem zárna rendesen. Vagy a rezgés a pozíció detektorját megzavarná a szerkezetnek. Új EGR-ről van szó.
(#) BarnaPili válasza hiper hozzászólására (») Pé, 11:54 /
 
Nem bánom,hogy nem tudtam,hogy az a harmadik szál az EUC felé megy.Így a teljes lelki nyugalommal cseréltem szervoszivattyút.
Az enyém egyszer csinált olyat a vacakolós pumpával,hogy a motor lefulladása után tovább szervózott. Ezt egyszer bírtam belőle kihozni.
(#) zoly15 válasza Georgee hozzászólására (») Pé, 21:46 /
 
Az EGR szelep, gyakorlatilag csak egy mágnestekercs, a mozgó rész, a szelep, ami össze van kapcsolva egy, nevezzük toló potméterrel.
Ha mozog, csörög, akkor valószínű hogy a rugó törött lehet benne.
(#) Georgee válasza zoly15 hozzászólására (») Kedd, 10:50 /
 
Furcsa, mert új az EGR. Az autószerelő viszont motorvezérlőt akar velem cseréltetni.
(#) Georgee válasza Georgee hozzászólására (») Kedd, 20:37 /
 
Időközben le blindeltem az EGR-t 0400-as hibát hoz. Van még hiba 0170 persze kivillogtatva így 0170 és nem tudom most ez mi lenne: Tüzelőanyag korrekció (1.hengersor) És még egy furcsa dolog 1405 Driver power window down circuit short to battery. Most az utóbbit nem értem miért kavar be az ablak. Hibátlanul működik.
Következő: »»   78 / 78
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Jún, 28. Sze
12:26:33
Jelenleg 242 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu