Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Midi billentyűzet építése
Lapozás: OK   2 / 2
(#) wbt válasza Bender hozzászólására (») Nov 7, 2017 /
 
Szép feladat. Főleg a zavarszűrés (egy erősebb leütésre a többi is megszólal), szóval kell egy referencia érzékelő is, az kiveszi az alap offset-et+lökdösést. Kommunikációra valószínű, az SPI gyorsabb, de ott sem alap dolog 1m-re elvezetni az órajelet. Optimális esetben az érzékelőd késik 1-2-3msec-et, beolvasás 3-4msec, feldolgozás szerintem 5-8msec (?), talán még bele is férne, ha minden jól megy. A 2g tartomány elég lesz? (mi azért vertük elég szépen anno )
(#) djuice hozzászólása Nov 18, 2017 /
 
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy digitális zongora billentyű szkenner áramköréhez (is) való mátrix vezérléshez hol lehetne ezt az elvet taglaló szakirodalmat fellelni?
(Technikai háttér: van 88 billentyű 2x44-es érintkezőpanellel kivitelezve, 128 értékű dinamikaleképzés a megütés erősségétől függően és 16 eres szalagkábel viszi a jeleit az *alaplaphoz - ami *hibás vagy tönkrement.) Bővebben: Link
Arduino platformra szeretném "átépíteni".

Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
(#) benjami válasza djuice hozzászólására (») Dec 9, 2017 /
 
A 88 billentyűhöz elvileg 176 érintkező tartozik, nem tudom hogy tudták ezt 16 érrel megoldani. A benne levő SAM9753 64usec pontossággal tudja a billentyűleütéseket scannelni, ehhez szerintem kevés lesz az Arduino. Ráadásul külön hardver van erre a célra a chip-ben, ami a proci futásától függetlenül működik.
Ha szoftveresen akarod letapogatni a billentyűket, akkor szerintem valami 32bites controllerrel érdemes megoldani.
(#) djuice válasza benjami hozzászólására (») Dec 12, 2017 /
 
Köszi. Engem elsőként most csak az érdekelne, hogy megértsem ennek a matrix logikának a működését, de sehol nem találok hozzá anyagot (vagy nem jól keresem). Azt mondják, a tv távirányítóktól a mobiltelefon billentyűzeteken át, a pc-k billentyűzetéig is mind ezt a technológiát használják lenyomás érzékelésre, különben tele volna mind vezetékkel...
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2017
(#) djuice válasza benjami hozzászólására (») Dec 12, 2017 /
 
Amúgy a chip (jó okos kis cucc!) doksijába belekukkantva nekem rögtön ez tűnt fel:
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2017

scan.jpg
    
(#) rolandgw válasza djuice hozzászólására (») Dec 12, 2017 /
 
Ez nem lesz egyszerű. Ha megnézed a rajzot a billentyűzet kezelést elsősorban a XC9572 CPLD és a benne levő program végzi, utána kerül a SAM-hoz. A billentyűzet nyák vagy egyéb rajza lenne még érdekes, de nincs a manuálban.
(#) djuice válasza rolandgw hozzászólására (») Dec 12, 2017 /
 
A bill. panel "huzalozásához" az egészet le kéne bontanom hogy látszódjon...
A hátulján 3 ilyen chip van. A 88 billentyűt 2 panel fedi le velük egyiken 2 chip van és egy 12+8-as átkötéssel megy át köztük a jel. Egyenlőre este lévén egyenlőre ennyi plusz infót tudok róla mondani. Sejtésem szerint akkor időosztásos multiplexing szerint mehet. (végre ráleltem a varázsszóra a technika kapcsán).
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2017
(#) djuice hozzászólása Dec 12, 2017 /
 
Fotók linkje: Klikk...
(#) benjami válasza djuice hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Ha ilyen 3-ból 8-ra demultiplexerek is vannak a billentyűzet panelján, már el tudom képzelni hogyan lehet a szükséges 176 érintkezőt 16 vezetékkel letapogatni (a táp miatt így már csak 14 vezeték marad). Külső alkatrész nélkül max 8x8-as mátrix = 64 érintkező lenne lehetséges (esetleg ha másik irányú diódákat kötünk a másik 64-es érintkező csoportba, akkor lehet, hogy a 128 is megvalósítható).
(#) benjami válasza rolandgw hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Igen, tényleg arra van kötve. Nekem úgy tűnik, hogy 22x8 (= 176)-as mátrixba vannak kötve az érintkezők. Az SS0..SS4-en küldi ki az 5bites címet (a 32-ből csak 22-t használ ki), és a KF0..KF3, KS0..KS3-ra jönnek vissza az érintkezők a soros diódáin keresztül. Hogy a 8db emitterkövetőnek mi a szerepe, az számomra rejtély.
(#) djuice hozzászólása Dec 13, 2017 /
 
Köszi hogy rajta vagytok a témán! Egy másik hangszertípus amiben ue. a billentyűzet van, már tartalmaz a billencsről is rajzot. (melléklet)
Én járatlan vagyok még a témában, de hátha nektek mond valamit.

Épp nézegettem ezt a multiplexelést itt kicsit. Bővebben: Link Meg találtam ezt az oldalt is, Bővebben: Link2 csak kicsit még fel kéne fognom, mert nagyon új a dolog.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2017
(#) benjami válasza djuice hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Akkor úgy van, ahogy fentebb írtam. Az SS0..SS4-re ráküldöd a lekérdezendő négy billentyű címét (0..31). Ahol a KF0..KF3, KS0..KS3 bitek 0-ra váltanak, az a gomb le van nyomva. Aztán megnöveled a címet, újra lekérdezed immár a másik 4 billentyűt. Ha dinamikát is akarsz, ezt nagyon sűrűn meg kell tenned, mert azt is tudnod kell, hogy az egy billentyűhöz tartozó két érintkező záródása között mennyi idő telt el. Ha van logikai analizátorod (ha nincs és ezzel akarsz foglalkozni akkor vegyél egy ilyen pár dolláros kütyüt), könnyen meg tudod mérni milyen billentési erősséghez mekkora időeltérések tartoznak, márpedig ahhoz, hogy a szükséges hardvert be lehessen lőni, ezt ismerni kell.
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem