Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   242 / 242
(#) maszek0005 válasza csepi0101 hozzászólására (») Júl 14, 2017 / 1
 
Ha 1,5 KW- ot veszünk figyelembe, akkor indítókondenzátornak 300 mikró kell, üzeminek meg 80 mikró. Ez hozzávetőleges érték! Lakatfogóval mérni kell az áramfelvételét az üzemi tekercsnek, és közel ugyanakkorára kell beállítani a segédfázis tekercsen átfolyó áramot. Az indítókondenzátort nem vesszük figyelembe a mérésnél. Az üzemi kondenzátor értékének növelésével,vagy csökkentésével tudjuk az áramot beállítani.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2017
(#) granpa válasza csepi0101 hozzászólására (») Júl 14, 2017 /
 
3 (6) db. egyforma tekercs van (3~ú motor), tehát mindegy melyiket nevezzük ki segéd, ill. főfázisnak. Ahogy épp bekötjük. Nem 3 kW-ot fog tudni, csak 1.5-2 kW-ot. Ehhez kell számolni a kondenzátorokat. A témában található leírás(ok) alapján.
(#) Moderátor hozzászólása csepi0101 hozzászólására (») Júl 14, 2017
 
Egyszer már feltetted ezt a kérdést, és választ is kaptál rá.
(#) pacal76 hozzászólása Szo, 12:58 /
 
Sziasztok.
A képen látható kompresszor motorral találkozott már valaki? (2.2kw 2800)
Kondi nélkül szétszedve került hozzám. Tettem rá egy 70mf állandó üzemű kondit. Így terheletlenül elindul de bizonytalan és melegszik a motor. Egy bekötési rajz sokat segítene.
(#) VIM válasza pacal76 hozzászólására (») Szo, 17:26 /
 
Szia! Volt már ITT egy hasonló motorral ilyen probléma. Ha végig olvasod, talán választ kapsz a kérdésedre, én meg nem szaporítanám a szót.
(#) pacal76 válasza VIM hozzászólására (») Szo, 19:42 /
 
Szaporítsd csak nyugodtan a szót mert sajnos nem lett meg a probléma oka! 200mf indító 70mf állandóval próbáltam, és a röpsúly időben kiold.

100_4937.JPG
    
(#) VIM válasza pacal76 hozzászólására (») Szo, 21:05 /
 
A bekötése az talán ilyen volna. ... a 70µF az nem lesz kicsit sok?
A hozzászólás módosítva: Szo, 21:06
(#) pacal76 válasza VIM hozzászólására (») Szo, 22:37 /
 
Ez lesz az. Miért mennyi legyen? 2.2kw
(#) VIM válasza pacal76 hozzászólására (») Vas, 6:41 /
 
Azt gondoltam kicsit jobban megnézed majd az előző link képeit, ott a 2.2kW-os géphez 40µF állandó/200µF starter volt bekötve.
(#) pacal76 válasza VIM hozzászólására (») Hé, 19:40 /
 
Igen láttam és ez a gondom mert ezekkel az értékekkel nem igazán akar működni.
(#) maszek0005 válasza pacal76 hozzászólására (») Kedd, 7:51 /
 
Azok a kondenzátorok ki voltak mérve? Találkoztam olyannal, hogy az állandó kondenzátor 40 helyett, csak 28 mikrós volt, kapacitásvesztés miatt.
(#) VIM válasza pacal76 hozzászólására (») Kedd, 22:27 /
 
Szerintem azoknak a tekercseknek egyforma értékűeknek kellene lenni ahhoz, hogy az áthidalásokkal megvalósítható legyen a forgásirány, márpedig a méréseid alapján ez nem így van. Az egyik tekerccsel sorban van kötve egy PTC vagy hőkioldó ami a tekercsfejben van elhelyezve ami ki lehet melegedve vagy az érintkezője be lehet égve.
(#) csepi0101 hozzászólása Sze, 15:29 /
 
heló megint
Az hogyan lehetséges hogy lekötve a barna tápkábelt ,a képen látható U2-es pontra téve a szakadásvizsgálót az összes másik ponton(u1,v1,v2,W1,W2) jelez a műszer...?Megnéztem mert nem csinált semmit a motor.
A hozzászólás módosítva: Sze, 15:30

motor3kw.jpg
    
(#) erbe válasza csepi0101 hozzászólására (») Sze, 15:34 /
 
Vedd le az áthidalásokat is! Így minden tekercs mindennel össze van kötve deltába.
Háromfázisú motorok bekötése
(#) csepi0101 válasza erbe hozzászólására (») Sze, 15:47 /
 
Ez nem 220V/380V tipusú hanem csak 380V van az adattáblán,és ezt kötötte 220V-ra.Nemlehet hogy rossz helyen vannak a hálózati kábelek?
A hozzászólás módosítva: Sze, 15:54
(#) csepi0101 válasza erbe hozzászólására (») Sze, 16:12 /
 
Laikusként is úgysejtem az u2-v1-es áthidalás nem érhetne hozzá a v2-w1-hez és a w2-u1 áthidaláshoz,mostmeg jelez a szakadásvizsgáló,mit nem csinált jól ez az ember.
(reménykedem hogy nem egy zárlatos motort kaptam)
(#) erbe válasza csepi0101 hozzászólására (») Sze, 16:34 /
 
Nem a feszültség a lényeg, hanem a tekercsek elrendezése. Csillagban minden tekercsnek egyik vége van összefogva. Deltában az ábrákon látható elrendezés szerint kezdet-vég, kezdet-vég... van összekötve, gyakorlatilag körben. Ettől függetlenül szakadásvizsgálóval ellenőrizve csillagban is, deltában is minden mindennel sípol.
A szakadásvizsgáló nem műszer, hanem csupán ellenőrző eszköz.
A motorodat a képed szerint jól kötötték be.
A hozzászólás módosítva: Sze, 16:34
(#) csepi0101 válasza erbe hozzászólására (») Sze, 16:42 /
 
Elvileg azt mondták itt rá hogy ez jól van bekötve 220V-ra.
Most meg is csináltam, 200uf indító volt a legnagyobb az üzletben meg 80uf üzeminek.
És semmi nem történik se zúgás se semmi.Áramot biztosan kap vezeték nem szakadt.Zúgnia kellene nem?
A hozzászólás módosítva: Sze, 16:42
(#) erbe válasza csepi0101 hozzászólására (») Sze, 17:11 /
 
A kép szerinti bekötéssel mennie kellene. Ha nem is zúg, valami hiányzik.
Már írtam. Vedd le az áthidalásokat és úgy vizsgáld meg, mi mivel sípol. ehhez műszer se kell.
A tekercseknek a rajz szerinti elrendezésben kell sípolniuk. Ha nem is búg, nem jut el a motorba a feszültség.

3fmotor.jpg
    
(#) Marko Ramiusz válasza csepi0101 hozzászólására (») Sze, 18:32 /
 
Szép napot! Magyarországon kb. 25 éve nincsen 220V. Üdv.: Joe
(#) proli007 válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Sze, 18:41 / 1
 
Hello! És? A régi motorokon még mindig ez fog állni. Ez a meghasonulás, most már így marad. Kár ezen lovagolni, ráadásul mindenki érti, így lényegtelen a dolog..
(#) csepi0101 válasza erbe hozzászólására (») Sze, 19:47 /
 
Valaki kitörölte a válaszomat/kérdésemet,szóval a rajzod alapján nem passzolnak a tekercsek piros/kék kivezetései,de megvan mindnek a párja,csak simán kössem őket a helyükre és kész?És a tekercsek egyformák tehát mindegy melyik melyik helyre kerül....?
biztos ami biztos megkérdem,holnap tesztelem,köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Sze, 19:47
(#) erbe válasza csepi0101 hozzászólására (») Sze, 19:53 /
 
Betűjelzés szerint kell bekötni. Egyik vége U1, másik vége U2 és így tovább. Azonos szín egy oldalon.
A hozzászólás módosítva: Sze, 19:54
(#) Marko Ramiusz válasza proli007 hozzászólására (») Sze, 20:05 /
 
Üdvözlet. A szakember érti és ne használja, a laikusnak köze nincsen hozzá, és nem érti. Éppen ezért írom nem, pedig lovagolás. Másrészt az illető nem szakember.Tovább is fűzhetném a gondolatot, de az nem itt fog történni. Kérem ne válaszoljon, csak személyes üzenetben.
A hozzászólás módosítva: Sze, 20:06
(#) csepi0101 válasza erbe hozzászólására (») Sze, 20:17 /
 
Kösz ezt értettem,csak hogy egyformák a tekercsek elvileg(és nincs indító tekrecs stb..) tehát bármelyik lehet W,U,vagy V ez ami kérdéses de biztos így van.
(#) erbe válasza csepi0101 hozzászólására (») Sze, 20:34 /
 
Pont ahogy írod. Bármelyik bárhova kerülhet. Egy a fontos. Az a kettőt jobbra, egyet balra tánclépés.
A hozzászólás módosítva: Sze, 20:40
(#) granpa válasza csepi0101 hozzászólására (») Sze, 21:07 /
 
Ezt írtam Neked, pénteken 9:37-kor.
(#) pacal76 válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Csü, 9:51 /
 
Igen, nálam általában csak 190v.
(#) Alkotó válasza csepi0101 hozzászólására (») Csü, 12:33 /
 
Kapsz itt több tanácsot, amik mind valamilyen cél felé visznek, de az alapfeltevésed a fő probléma. Az 1 és a 3 fázisú motor belső tekercselhelyezése/kiosztása eltérő. E miatt a 3 fázisú motorok 1 fázison való működtetése szinte sosem vezet értelmes eredményre.
A teljesítményviszonyokra vannak saccolások, de mit sem érnek, mert az esetek többségében a házi felhasználás során nem az üzemi teljesítmény kell, hanem az indító nyomaték. Éppen itt a baj, mert általában csak üresen tudnak a motorok forogni, a hajtott gépek fel sem tudnak pörögni.
A másik nagy baj a feszültségekben van. Ez egy 400 V-os delta motor, amit sehogyan sem lehet értelmesen 230 V-ról járatni. Van olyan motor, ami csillagban 3x400 V és deltában 3x230 V (a tiéd nem ilyen!!). Ezeknél lehet ügyeskedni, de csak komoly engedmények árán. Ha a 400 V-os tekercsre 230 V-ot kötsz, akkor töredéke mértékű indukciód lesz, ami nagyon nem jó.
Összefoglalva, kár időt pazarolni erre. A motort el kell adni (ez egy népszerű méret, csak alacsony a fordulata faipari felhasználásra), és venni az árán egy 230V-os típust.

Kieg:
Felmerülhet a kérdés, hogy akkor minek gyártanak ilyen 3 fázisú motort. Ebben a méretben tényleg nincs sok értelme, de nagyobb motoroknál, pont ez a kialakítás kell a csillag-delta indításhoz. Csillagban az elvileg 690 V-os tekercsre kerül a 400 V, így az induláskor elmarad a durva áramlökés egy része, aztán beindulás után átkapcsolható deltába, ahol aztán már jól bírja a terhelést.
Talán felfigyeltél rá, hogy éppen a 400 / gyök3 adja a 230-at, és a 400 x gyök3 a 690-et.
A hozzászólás módosítva: Csü, 12:40
Következő: »»   242 / 242
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Júl, 21. Pé
6:37:28
Jelenleg 128 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu