Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   229 / 229
(#) VIM válasza joker89 hozzászólására (») Feb 3, 2017 /
 
Valami nem stimmel ezzel a motorral, mert 1kW körüli a nagyságrendje az általad leírt átmérőkre hivatkozva. Ennek nem lehet kicsi a nyomatéka és nem 15µF-os kondenzátor való hozzá. Talán nem is kell állandó üzemi kondenzátor de ez csak feltételezés. Ha a 15µF-os kondenzátorral megy akkor lassú fordulatú és akkor is 2X10-20µF kel neki de ha nagy fordulatú akkor 2X20-30µF lenne az ideális a fizikális méreteihez. De próbáltad kondenzátor nélkül, hogy üzemben marad-e? Talán azért "gyenge" mert nem kell az állandó üzemi kondenzátor.
(#) pisti1818 hozzászólása Feb 6, 2017 /
 
Sziasztok! A mai nap folyamán kaptam egy Evig 2,2 Kilowattos 380/220 Voltos villanymotort érdeklődni szeretnék tőletek, hogy szerintetek hány Mikorfarados üzemi kondenzátor kellene hozzá, valamint az indításhoz mekkora motorindító relét vegyek? Válaszotokat előre is nagyon köszönöm.
(#) VIM válasza pisti1818 hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Szia! A kondenzátor érték meghatározásához lehet segítség ez a "számtan", de ezt a számtant sem árt figyelembe venni, hogy így elegendő lesz e a teljesítmény a feladatra amire a motort használni akarod. Az indító relé "nagysága" a motoráramtól függne, amit meg kellene mérni, mert csak úgy lehetne meghatározni a meghúzási/elengedési értékek figyelembe vételével.
(#) pisti1818 válasza VIM hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Szia! Köszönöm szépen a ségítséget. A táblázat szerint, (ha jól láttam) 103.95 mikrofarad üzemi kondenzátorra lenne szükség. Lényegében ez a motor egy egész kicsi hidraulika szivattyút hajtana meg. A szivattyú gyári motorja is 3 fázisú 1.5 kilowattos motor volt. Próbaképp kondenzátor nélkül is ki bírt hajtani a szivattyúból 100 bart ezután jött egy kínai 2,2 kilowattos 3000 es fordulatú motor áttételezve 13,67 Amperes áramfelvétellel ami nem tűnt túl meggyőzőnek, mert még az előző 100 bart se tudta teljesíteni. Ezután jönne ez az Evig motor amiről remélem, hogy már jó lesz és több nyomaték lenne benne még kondenzátoros üzemben is mint a kínaiban. Végülis inkább nyomatékra lenne szükségem, mintsem fordulatra de azt észrevettem, hogy kissebb fordulatú motoroknak nagyobb motortest lévén nagyobb a nyomatékuk is mint a magasabb fordulatúaknak. (Arról nem is beszélve, hogy abból az egy Évigből lehetséges, hogy 2 darab kínai motor születhetne sújra, és termetre is. ) Viszonyításképp készítettem egy pár képet is.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017
(#) VIM válasza pisti1818 hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Szia! Most, hogy így leírtad az előző behajtó fordulatot és teljesítmény igényt így szerintem nem lesz megfelelő ez a motor a 930 wattjával (mert ennyi lesz használható belőle egy fázison) de megpróbálhatod.
(#) erbe válasza pisti1818 hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Ha a kínaiak ráírták, hogy 50 Hz-en 3000 fordulatú, akkor a többi adatukban se lehet megbízni.
Olajszivattyúkra rá szokták írni az ajánlott fordulatszámot és a szállított mennyiséget. Ha lassabban hajtod, akkor is tudja a nyomást, csak lassabban emel. Persze, ha nincs nagyon megkopva.
(#) pisti1818 válasza erbe hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
"Ha a kínaiak ráírták, hogy 50 Hz-en 3000 fordulatú, akkor a többi adatukban se lehet megbízni. " miért mondod ezt, talán nem helyénvaló adatok szerepenek a tábláján? A szivattyú egy hidraulikus prést mozgatna lényegében nem is lenne gond a gyorsaság sem annyira csak inkább nyomaték lenne, hogy a szivattyú bírjon nyonást termelni.
(#) pucuka válasza pisti1818 hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Mert az asszinkron motor fordulatszáma sohasem lesz 50 Hz -nél 3000. Ezen a fordulaton nem tud forogni, mert itt a nyomaték nulla. Az meg nem forgatja a magát a motort sem. Szinkron motor meg nem lehet, mert annak meg az indító nyomatéka nulla, vagy legalábbis kicsi.
(#) RoliNyh válasza pucuka hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Szerintem nem kell ezt túllihegni. Megadták a szinkron fordulatszámot és kész.
Az pedig valóban 3000 Rpm 50Hz -es feszültségnél, egy póluspár esetén. Írhattak volna 2950 -et is akár, de az se lenne helytálló igazából, mert a terhelő nyomaték (és a szlip) növellésével az úgyis csökkenni fog...

Magyarán az érték helytálló, senkit nem akarnak ezzel átvágni. Ellentétben pl egy DC-DC konverterrel, amire mondjuk ráírják, hogy 2A, de lehet nem tud még 1 -et sem. Erre azért már volt példa itt (legfeljebb más topikban)...

Ez szerintem kb olyan, mint mikor egy trafó teljesítményét W helyett VA -ben adják meg.
Szekunder oldalon nem lehet kivenni belőle a VA értéket úgysem. Mégsem kezdesz el azon agyalni, hogy akkor most "hú de át akartak verni" ezzel az értékkel...
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2017
(#) pucuka válasza RoliNyh hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Persze, csakhogy az adatokat a névleges terhelésre szokták, kellene megadni. Más baj nincs vele.
(#) RoliNyh válasza pucuka hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Az hogy itthon vagy nyugaton, hogy szokták vagy kellene megadni nem jelenti, hogy Kínában is ugyan úgy járnak el...
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2017
(#) pisti1818 hozzászólása Feb 9, 2017 /
 
Érdekességképpen: Van egy kínai oszlopos fúrógépem aminek 350 Wattos motorja volt de egy 10 milliméteres fúró megfogta még legkissebb áttételnél is. Ezt lecseréltem, és tettem rá egy régi keverőtárcsás mosógép motorját 110 Wattosat ez még egy 20mm es fúrót is bátran forgat.Teljesítményre kissebb ez a motor csak az egész motortest nagyobb. Van e valami összefüggés a motor fizikai mérete és a fordulat/erő között? (a fentebb említett 2 motor teljesítményben ugyanaz, mégis méretre majdnem feleakkora a kínai, mint a magyar.)
(#) VIM válasza pisti1818 hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Szia! Ez a motor valószínű, hogy állandó üzemi kondenzátoros motor és a kondenzátor már nem megfelelő értékű a terhelés alatti nyomaték szintentartásához, mert ez a motor, teljes fordulaton adja le a legnagyobb nyomatékát, nem induláskor.
(#) sportsboypaper hozzászólása Feb 13, 2017 /
 
Sziasztok, egy páraelszívó motort szeretnék bekötni az eredeti kapcsolója nélkül. Ahogy eddig utananéztem, ebben valószínűleg egy kettős tekercselésű motor van. 4 kábel van benne, és a kapcsoló három állású. Próbáltam a kapcsolót kimérni, hogy mikor zárja az áramkört, de sajnos semelyik állásban nem sikerült. Meg tudjátok mondani, hogy hogyan működik egy ilyen 3 fokozatú motor bekötése? Azt gondoltam hogy a nulla az nulla, és a masik harom er, az mind fázis a tekercsekhez, csak nem tudom hogy közösítsem a három vezetésket és kössem a fázisra, vagy pedig találjam, ki valahogy hogy melyik vezeték tartozik a legmagasabb fokozathoz és elég azt bekötni a fázisra. Köszönöm szépen!
(#) RoliNyh válasza sportsboypaper hozzászólására (») Feb 14, 2017 /
 
Fénykép vagy típusszám nélkül nem tud neked senki segíteni. Így kb csak vak vezet világtalant...
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2017
(#) q1w21 hozzászólása Feb 14, 2017 /
 
Sziasztok

Egy másik fórumban kezdtem a segítségkérést és most itt is próbálkozok.
Néhány szöveget onnan ide bemásolok, így könnyebb nekem.

Egy régi, koszos villanymotort szeretnék működőképessé tenni, ha sikerül. Nem vagyok villanyszerelő, nem értek hozzá, számomra ez a javítgatás csak hasznos időtöltés lenne.

Úgy gondolom, hogy egy üzemi kondenzátor kell hozzá és ha nincs leégve a tekercselés akkor működne.
Először multiméterrel ellenőrizném a tekercsek állapotát, de multiméterem még nincs. Ez Link esetleg alkalmas lehet nekem? Ha rendben van a szakadásvizsgálat akkor talán egy üzemi kondenzátorra lesz szükség? Milyet vegyek? A szakadásvizsgálatnál előfordulhat, hogy a tekercsszálak összeérnek egymással, ez okozhat problémát? Ha ilyen van, hogy ismerhetem fel a hibát?
Csináltam képeket az adattábláról és a bekötésről. Ha a forgásirányt szeretném változtatni, ha lehet, akkor a bekötésen mit kell változtatnom?
A motor forog, de lassan. Több próbálkozást csináltam és véletlenszerű irányba indul el. Meglöknöm nem kellett mert magától elindult.
Lefogtam a tengelyt és megtudtam állítani, nagyon erőtlen a motor. Éreztem a kezemmel a remegést, jobbra-balra rángat gyengén. Ha elengedem a tengelyt, forog tovább arra amerre épp megindul.
Miért ilyen gyenge a motor?
Egy gyorskötözőt szorítottam a tengelyre és megmértem kb. mennyit forog. 10mp alatt 20-at számoltam, ez kb.120 fordulat/perc, ez messze van az 1430-tól.
A rossz bekötés okozhat lassúságot?
A motor melegszik. Egyszerre csak néhány másodpercig (10-20másodpercig) üzemeltettem és kis idő múlva a hűtőbordák és a motortest belangyosodtak.
adattábla a villanymotoron kép
bekötés 1 kép
bekötés 2 kép
bekötés 3 kép
bekötés 4 kép
bekötés 5 kép
bekötés 6 kép
rajz bekötés kép

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) erbe válasza q1w21 hozzászólására (») Feb 14, 2017 /
 
A motor menetzárlatos. Újratekercselés nélkül semmire se mész vele.
Az adatlapja szerint 60-80 µF-os indítókondenzátor kell hozzá.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2017
Következő: »»   229 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Feb, 28. Kedd
13:10:29
Jelenleg 453 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu