Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   342 / 342
(#) Tomi111 válasza zaza99 hozzászólására (») Márc 22, 2024 /
 
Csak mert nézd meg az előbbi hozzászólásban az adattáblát! 400V delta 11kW 20.87A. Messze van a 16A-tól, ami te írtál fázisonként!
(#) zaza99 válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 22, 2024 /
 
Igazad van. Bocsánat.

A vizgatételekben is ezzel a képlettel kell számolni. Dehát ugye az elmélet és a gyakorlat között különbség van.
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2024
(#) Tomi111 válasza zaza99 hozzászólására (») Márc 22, 2024 /
 
De a cos f nem 1! De semmi gond. Azzal a 3x16A-ral biztosan egy 4kW-os, esetleg kis szerencsével egy 5,5kW-os indítható/használható, de akkor más nem mehet egyidejűleg.
A 11kW-nak szerintem kell minimum 3x32A( vagy 35), persze a motorvédőt/hőkioldót hozzáállítani a névleges áramfelvételhez.
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2024
(#) zaza99 válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 22, 2024 /
 
Azért írtam 1-et mert nem a hatásos teljesítményre volgyunk kiváncsiak hanem a ténylegesre. Ott már 1 cos f.
(#) Tomi111 válasza zaza99 hozzászólására (») Márc 22, 2024 / 1
 
Amit a motoron megadnak teljesítményt, az a tengelyen leadott teljesítmény. Ehhez tartozik egy áramérték, de ennél többet vesz fel: cos f és még hozzájön a hatásfok is.
A fotón lévő motor adattábla szerint. 3*230V*20,87A=14400VA, ez lesz a látszólagos teljesítmény, de a motor csak 11kW-os! Ezt a 14400VA-t csökkenti a cos f, amit ír is az adattábla és a hatásfok, amit nem jelez, de így már kiszámítható.
Szerintem.... de talán ír valaki, aki ezt jobban érti nálam.
(#) pumpa hozzászólása Márc 27, 2024 /
 
Tudnátok ajánlani olyan 230v. kapcsolót ami egyszer bekapcsolja a motort, és utána még egy kapcsolás mint a nyomógomb lenne, úgy rakja rá az indító kondit?
(#) furko válasza pumpa hozzászólására (») Márc 27, 2024 /
 
Szia!

Így keresd: kapcsoló, háromállású, rugóvisszatérítéses

Pl.:Bővebben: Link

Régi terménydarálókon volt hasonló elven megoldva.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2024
(#) Hutty válasza furko hozzászólására (») Márc 27, 2024 / 2
 
Inkább Ganz KKO-20-0493N.
(#) pumpa válasza Hutty hozzászólására (») Ápr 5, 2024 /
 
Nem tudnátok tokozott kivitelben ajánlani segédfázis kapcsolót, sajnos én nem találok?
(#) VIM válasza pumpa hozzászólására (») Ápr 5, 2024 / 1
 
Szia! Bővebben: Link Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2024
(#) pumpa válasza VIM hozzászólására (») Ápr 5, 2024 /
 
Szia! Köszönöm az első link volt a nyerő!
(#) Bakman válasza Hutty hozzászólására (») Ápr 5, 2024 /
 
Bocsánat, csak egy apró helyesbítés, legalább itt legyünk pontosak.

KK0... KK1... KK2... stb. Nincs KKO kapcsolójuk.
(#) Kicsa hozzászólása Pé, 13:12 /
 
Sziasztok,egy háromfázisú nagy teljesítményű motor bekötésében kérnék segítséget.

Nem egyszerű eset,nem tudom,hogy valaki tud-e benne segíteni.

A motor egy fémipari marógép főhajtása,jelenleg be van kötve és működik. A vezérlőszekrényt modernizálni kell,és a szerelés során kikötöttem egy mágneskapcsolót időrelével együtt,amiről nem tudom,hogy szükséges-e illetve mi célt szolgált.A relé bemeneti oldalán 2 db kábel van csak,ez biztos. 2 db fázis vagy 1 fázis-1 nulla lehetett,és az elmenő rész egy egyenirányító hídra van kötve. Innen az egyenfeszültség direktben megy a motorba.
A motor meghajtása a következőképp néz ki : A 3f betáp beérkezik a motort vezérlő mágneskapcsolóra ami hővédelemmel van ellátva.Innen a 3f elmegy a gép oldalán lévő irányváltó kapcsolóhoz (balra - ki - jobbra 3 állású) ,amiről a visszajövő 3 fázis a képen látható barnás, 6 csavaros sorkapocsszerűségbe van kötve. A furcsa dolog az,hogy innen a motorra elmegy a kapcsolótól jövő 3 fázis és az átkötéseknél lévő 3 kábel is. Ezen kívül megkapja a motor az időrelével vezérlet feszültséget is,amiről nem tudom,hogy milyen értékű volt sajnos és hogy mi szükség van rá.
A relé egyébként minden feszültség alá helyezéskor (főkapcsoló bekapcsolás) és motor leállításkor (főorsó stop) 3 másodpercig adja rá a feszültséget majd lekapcsol.

Esetleg ismeri valaki ezt a fajta bekötési módot? Mi lehet az a 6 csavaros téglatest?
(#) elektroncso válasza Kicsa hozzászólására (») Szo, 9:19 /
 
A hat csavaros téglatest az aminek látszik. Egy hat csavaros téglatest, ú.n. motor kapocsléc. Csak a vezetékek bekötésére szolgál semmi másra. A hat huzal közvetlenül a motorba csatlakozik? Ha igen, akkor az a tekercsek kivezetése lesz, és a felső lemezsor berakásával csillagba van kötve (a rövidzár a csillagpont összekötés). három fázisú motorok bekötése

A motor felé menő egyenfeszültség, kuplung vagy fék lehet lehet. Mivel nem írtad a gép típusát a fene tudja de javítottam már olyan (ha jól emlékszem bolgár) marógépet amiben 230V DC-s kuplung volt jó mélyen a gép belselyében a motor körül. De lehet tárcsafék is a motorban az időzítő inkább féket feltételez. A gép szervizkönyve (a hajtáslánc mechanikai rajza) sokat segítene.
(#) jopali válasza Kicsa hozzászólására (») Szo, 13:05 /
 
A fázistekercsre időrelével vezetett egyenfeszültség a motor dinamikus fékezését végzi.
(#) erbe válasza jopali hozzászólására (») Szo, 13:21 /
 
Nem biztos. A külön kis fekete sorkapocstól vékony szálak mennek az egyik csőbe. Lehet a tengely végén fékmágnes.
(#) Kicsa válasza elektroncso hozzászólására (») Szo, 15:57 /
 
A marógép egy Lagun Fu 1250. Sajnos se leírás,se gépkönyv,se kapcsolási rajz nincs hozzá.
Igen,a kapocslécről a vezetékek közvetlenül a motorba mennek. Összesen 6 db egyforma vastag fekete vezeték. Ezen kìvül a motorba 4 vékonyabb vezeték megy be.
2 vezetéken az egyenirányìtott feszültség "időzítve" és 2 kék szál jön ki még,de ezek vége nincs bekötve sehova sem,szabadon lógnak.
A főorsó szépen indul és megáll az egyenfeszültség nélkül is,a fék viszont valószínű. Hogyan lehetne megtudni,hogy mi a max feszültsége? Nem merem rákötni a két fázist,egyenirányítva az nagyon sok szerintem a motornak. Az a baj,hogy a fő trafón van 230 és 110V leágazás,utóbbi üzemelteti a tekercsek behúzó áramkörét. (75VA) A 230 rész viszont 1500 VA,erről ment szerintem korábban a mellekhajtás. (Cnc gép, így ez a trafó kb felesleges,veszek egy 115V kisteljesítményű trafót es felszabadul a hely.)
(#) elektroncso válasza Kicsa hozzászólására (») Szo, 18:39 /
 
Akkor a hat vastag feketével tovább nem is kell foglalkoznunk, az a motor három tekercsének kivezetése, csillagba van kötve, ennyi.
Ami a vékonyakat illeti én azt csinálnám, hogy kikötnék minden drótot ami a motor kapocsdobozába érkezik (a vastag feketéket is) persze mindet lejelölve hogy honnan lett kikötve. Ezután ellenállást mérnék a két vékony fekete illetve a két vékony kék között (ez utóbbi lehet, hogy hővédelem "klixon"). Feltételezem, hogy a két vékony fekete között pár száz ohm - kiloohm nagyságban fogsz ellenállást mérni. Egyrészt ebből már lehet tippelni a feszültségre másrészt hogy tekercs vagy kapcsoló van a drótok túlvégén. Kéne ellenállást is mérni a vastag feketék és a vékony drótok között is, minden kombinációban. De komoly esélyt látok, hogy nincs elektromos kapcsolat közöttük. Ez esetben az egyenáramú fékezést ki is zárnám olyan formában, hogy a motor tekercseire kapcsol egyenáramot a gép. Ez esetben vagy külön féktekercs van benne (ilyet mondjuk még nem láttam) vagy és ez sokkal valószínűbb egy tárcsafék szerű valami annak a "kuplungját" oldja ill. zárja az egyenfesz.

Persze sokkal egyszerűbb lenne, ha meg tudnád bontani a mechanikát akkor látnánk mi van ott pontosan. Lehet még a feszültség is fel van tüntetve az esetleges behúzótekercsen.
A hozzászólás módosítva: Szo, 18:40
(#) Kicsa válasza elektroncso hozzászólására (») Vas, 22:01 /
 
Sajnos a motorhoz nem férek oda. Egy öntvény vázban van bent,elég nehéz is és valószínűleg lefelé lehetne kiszedni,sok sok munkával.
A fekete kivezetéseket nem kötöttem ki,viszont elektromos kapcsolatot nincs a vastag 6 fekete és a külön tekercsek között. A vékonyabb két fekete között 48,5 Ohm ellenállást mérek. A be nem kötött kékek között 67,2 Ohmot tudok mérni.
Nem tudom,hogy ez segítség-e vagy lehet-e következtetni rá.
De igazából ha ezek nélkül üzemeltethető a masina,akkor lehet,hogy el is tudnám engedni a bekötésüket,ha nem okoz ez problémát.
(#) erbe válasza Kicsa hozzászólására (») Vas, 22:33 /
 
A fék vizsgálatához árammentesen meg kellene forgatni a motort. Ha szabadon forog, nem kell foglalkozni a fék bekötésével. Valószínűleg így lesz, mert az időzítővel csak leállásig fékezik a motort. Ha ellenben árammentesen fékez, akkor gond van. Ellenállása alapján 230 V-ról nem fékezhették, 110 V-ról talán. Ha nincs pufferkondenzátor, akkor ~2,3 A rövid idővel nem okoz kárt.
(#) Kicsa válasza erbe hozzászólására (») Hé, 9:09 /
 
Árammentes állapotban a motor szépen forog. Sőt,feszültség alá helyezve a rendszert,ki be kapcsolás és a forgásirányváltás is szépen működik úgy,hogy az egyenirányított feszültség nem érkezik meg a tekercsre. A leírásotok alapján fékező áramkörnek gondolom én is ezt a tekercset,teljesen logikus a működési leírása is általatok.
Ha a vészstop gombot megnyomom,akkor a reléktől eleszi a feszültséget,így a motor nem kap áramot. A főorsó maximális fordulata 2000 1/perc és elég nagy a mechanikai tömeg,viszonylag hamar meg is áll.
Még arra gondoltam esetleg,hogy egy kisfeszültségű táppal tudnám tesztelni,hogy mérhető-e a lassulásban változás. Nem tudom,hogy ér-e ennyit,lehetséges,hogy nem. Mivel a teljes vezérlést újra kell építenem (másik topicban tárgyalt okok miatt - a gép eredetileg nulla nélküli hálózatra volt kötve,nekem pedig fi relé mögötti,nullázott hálózatra kellene bekötni),így helyet nyerek azzal,hogy kiveszem. Ha esetleg találnék motorvédő mágneskapcsolót 12 V-os tekerccsel,akkor még egy trafót megspórolnék és akkor talán az összes tápegység elférne a régi szerkényben.
Következő: »»   342 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem