Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   234 / 234
(#) Imi65 válasza zotya93 hozzászólására (») Pé, 6:40 /
 
Idézet:
„1,5 kw 3 fázisú motor hajtotta 1440 es fordulattal”

Ennek a motornak a nyomatéka ugyanannyi, mint 2800 f/p 3kW-osnak.
A jó élezés elengedhetetlen, de azért ne essünk abba a tévhitbe, mint mikor a szomszédok (mind műszaki ember) átjöttek, és látták a gépemen az 5,5kW-os (1420-as) motort a 400-as tárcsához, és eképpen nyilatkoztak: Minek erre ekkora motor, én mosógépmotorral (130W) rönköket vágok!
Saját tapasztalat valóban az, hogy 1,5kW-al már lehet fűrészelni (az 1,1kW-ot nem próbáltam, de a 2800-as biztos, hogy 400-as tárcsával már nyöszörögni fog, mert az ereje az 1400-as 550W-osénak felel meg), de - tűzifa vágáshoz - inkább 1420-as motort választanék, és minimum 2,2kW-ost. Persze a katona azzal harcol, amije van.
A hozzászólás módosítva: Pé, 6:44
(#) sun válasza uniman hozzászólására (») Pé, 21:01 /
 
Sziasztok próbáltam ahogy írtátok kisebb nagyobb sikerrel,egyszer elindult aztán levágta folyamatosan az biztosítékot.
Aztán jött a szomszéd méreget kicsit azt mondja így kössem be és tökéletesen működik,
remélem lesz akinek segít.
köszönöm.
(#) ha9pi.feri válasza sun hozzászólására (») Szo, 7:33 /
 
Szia! Én nem vennék rá mérget, hogy ez a helyes bekötés! Átmérettetném a szomszéddal még egyszer.Így messziről, csak a képekről nehéz megállapítani, de szerintem a kondenzátor alsó kivezetésének a világos kékhez kellene menni. Így olyan érzésem van, hogy a kondenzátor párhuzamosan van kötve a segédfázissal. Elképzelhető, hogy működik így is, esetleg terhelve is, de azért érdemes lenne még egyszer leellenőrizni, mert sokba kerül egy tekercselés. Ne vedd okoskodásnak, bár ne legyen igazam, érdemes leellenőrizni még egyszer. Hangsúlyozom ezt csak a képek alapján írtam!
Üdv: Feri.
(#) VIM válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Szo, 8:13 /
 
Szia! A mostani bekötés logikus, mert az alsó hármasban nem lehet két főfázis tekercskivezetés. Engem is az zavart meg, hogy ahová előzőleg kötötték a segédfázist az sárga színű volt de ez csak most látszik jól a képen és persze a mérés az mindent eldöntő.
(#) bojtorlaszlo hozzászólása Szo, 8:23 /
 
Heló!Van egy 230/400 V delta/csillag 105 kw-os villagymotorom ami eddig 400v-ról működött.A kérdésem az lenne, hogy 230v-ról szeretném használni de csak három vezeték van kihozva és gyárilag így van nem volt tekercselve még.Mértem a vezetékek között az ellenállást, bár a csillagpont belül van elkötve nem biztos, hogy pontos.Az eredmények: 1-2 között 9,6 ohm, 1-3 között 9,9 ohm, 2-3 között 10,2ohm. a szálakat csak elneveztem mert nincs írva rájuk semmi.Egy fázisról körfűrészre szeretném használni 2760 fordulatú
(#) Imi65 válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Szo, 8:27 /
 
A 105kW gondolom elírás.
Ha nem 6 kivezetéses, nem tudod a 230V-ot 1 tekercsre juttatni, gyengébb lesz jóval, mint 3 fázisról.
Ha 230/400V-os akkor biztos, hogy valaha volt 6 kivezetése.
A hozzászólás módosítva: Szo, 8:28
(#) ha9pi.feri válasza VIM hozzászólására (») Szo, 8:39 /
 
Szia! [ az alsó hármasban nem lehet két főfázis tekercskivezetés] Én nem is állítottam, hogy az alsó hármasban van, mert a 230V a világos kéken a főfázisra megy (kell, hogy oda menjen, különben értelmetlen), akkor a segédfázis honnan kap feszültséget?
(#) tsab hozzászólása Szo, 18:27 /
 
Sziasztok!

Megerősítést szeretnék kérni, hogy jól gondolom-e.
A felállás:
- 1 fázisom van
- Dahlander motor 2 sebességes (e1n gép)
- Frekvenciaváltó 1F-> 3F

Olvasottak alapján a bekötése nem kivitelezhető mert nem lehet deltába kötni őket.

Félmegoldás pedig az, hogy egy 2x akkora motor használok deltába kötve 230V majd erről leszedve a 3x400-at kötöm rá a Dahlander motorra. Mennyi a fogyasztása így az eredeti felálláshoz képest?

Jól gondolom?

Ez csak egy elméleti kérdés.
Lehetséges -e az, ha véletlen ki van vezetve a motornak a kivezetései (újra lett tekercselve, nem láttam, de hátha) akkor be lehetne -e frekvencia váltóra kötni vagy Dahlander nem szokás ilyenkor sem ilyenre alakítani?

Üdv.
A hozzászólás módosítva: Szo, 18:33
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Szo, 19:54 /
 
Szia Feri igazad lehet mert 3 szor próbáltam rövid ideig és mintha keveset forogna és mintha jönne egy kis szag is.
Akkor ha jól értem a kondi kék szálát kössem a vezeték kék szálához és ne az áthidaláson legyen?
(#) sun válasza sun hozzászólására (») Szo, 20:21 /
 
Megpróbáltam így is azt hiszem a fordulat ok de mintha a szag még mindig jönne de lehet
hogy csak a régi szagot érzem mindenesetre nem szeretném leégetni.
Ki lehet valahogy mérni ezeket hogy mit hova?
A hozzászólás módosítva: Szo, 20:22
(#) ha9pi.feri válasza sun hozzászólására (») Szo, 20:53 /
 
Szia! Így, mérés nélkül nehéz tanácsot adni. Röviden megpróbálhatod, úgy, ahogy leírtad. Elvileg be kellene indulnia, de meg kellene győződni róla, melyik a főfázis, melyik a segédfázis. A szomszéddal lemérhetnétek a tekercsek ellenállását, úgy, hogy az áthidaló le van véve és leírni melyik tekercshez milyen ellenállás tartozik, valahogy így: U1-U2=7 Ohm, Z1-Z2=10 Ohm, a lényeg, hogy lássuk, melyik a nagyobb ellenállású tekercs (ha hasonló értékeket mértek, akkor jó lesz a fentebb leírt bekötéssel), ha fordított az arány (U1-U2 a nagyobb ellenállású), akkor a Z2-Z1-re megy a 230V, a Z1-U1-re pedig a kondenzátor, az áthidalás marad, ahol volt. Remélem érthető voltam.
(#) Tomi111 válasza tsab hozzászólására (») Szo, 21:00 /
 
Üdv! Szerintem hiába kötsz egy másik motort a frekiváltóra deltában, ott nem fog 3×400V lenni. Ott csak a 3×230V lesz jelen. Hogy is lenne 400V? A megoldás talán egy háromfázisú trafó lenne (vagy három db egyfázisú) ami 230/400V-os. Autotrafó lenne jó, de ha a primerje ilyen, és van rajta valamilyen szekunder, az is jó lehet( a szekunder nem lenne használva), persze megfelelő teljesítményű.
Mit hajt a motor? Motorcsere nem lehetséges? Esetleg megpróbálnám a gyorsabb( nagyobb teljesítményű) fokozatra bekötni simán a frekiváltóra. Így gyengébb, de nem bírná el a terhelést??
Még megoldás lenne a frekiváltó elé egy trafó, ami 400V-ot csinál. Így egy 3F-ú frekiváltó kell viszont (400V/400V), aminek két fázisbemenetére kötnéd a trafótól jövő 400V-ot. A harmadik üresen marad. Így általában működnek.
A hozzászólás módosítva: Szo, 21:05
(#) tsab válasza Tomi111 hozzászólására (») Szo, 22:16 /
 
Szia!
Idézet:
„Ott csak a 3×230V lesz jelen. Hogy is lenne 400V?”

clip Ennyit szűrtem le ebből.

E1N-es esztergán van. Nem szeretnék motort cserélni ha nem szükséges.

Úgy számomra is egyértelmű a történet, kell egy 400/230 motor és deltába már zümmög is frekiváltóval, de most nem ez a helyzet sajnos.

Idézet:
„Esetleg megpróbálnám a gyorsabb( nagyobb teljesítményű) fokozatra bekötni simán a frekiváltóra. Így gyengébb, de nem bírná el a terhelést??”


Nekem ez is megfelelne de nem ismerem a motor, hogy lehet -e ilyet egyáltalán. Nem akarom úgy megvenni a gépet, hogy el se tudom indítani ...
A hozzászólás módosítva: Szo, 22:16
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Vas, 9:25 /
 
Szia Feri úgy mérem hogy a z1-z2 6ohm az u1-u2 pedig 3,5 ohm .
Akkor így jó a bekötés ahogy a fenti képen csak a kondi kék szálát tegyem át az u1-re?
A hozzászólás módosítva: Vas, 9:30
(#) VIM válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Vas, 11:49 /
 
Szia! Nem elmarasztalólag írtam volna amit írtam, mert én néztem el valamit a bekötésnél. ITT volt róla szó DE ez egy relés motor volt a szóban forgó motor pedig állandó üzemi kondenzátoros. Azt már nem tudom, hogy annak idején az IMI így különböztette volna meg a két eltérő üzemű motor bekötését egymástól. Ezért mondtam, hogy engem a sárga kivezetés tévesztett meg ... ... de még mindig ott a mérési lehetőség, hogy biztosra lehessen menni.
(#) ha9pi.feri válasza sun hozzászólására (») Vas, 11:59 /
 
Szia! Röviden: igen.
(#) ha9pi.feri válasza VIM hozzászólására (») Vas, 12:10 /
 
Szia! Elnézést, ha félre értettem! A mérés a biztos, mert nagyon könnyen leégnek az egyfázisú motorok.
(#) VIM válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Vas, 12:39 /
 
Semmi gond. A lényeg, hogy az állandó üzemi kondenzátor nem a két tekercs közöséről kapja a 230V-t. Jelen esetben a két kéket kell összekötni és úgy lesz a jó (sötétkék megy a világoskékhez)
A hozzászólás módosítva: Vas, 12:40
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Vas, 17:02 /
 
Digit műszerrel mértem ohm szakadás .
Bekötöttem a leírtak alapján.
U1 fázis + kondi
Z1 kondi
U2 z2 áthidalás nulla
De azt érzem fél perc után hogy jön a szaga.
Lehet attól hogy rég nem ment már?
(#) ha9pi.feri válasza sun hozzászólására (») Vas, 17:11 /
 
Indítás után vedd le a kondenzátort.
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Vas, 18:03 /
 
Elmondod hogy miért ?
(#) ha9pi.feri válasza sun hozzászólására (») Vas, 19:20 /
 
Ha levett kondenzátorral nem melegszik, nincs szaga, akkor indító kondenzátoros a motor (relével kell indítani), ha továbbra is melegszik, akkor már sajnos menetzárlatos. A szomszéd bekötése nem használt neki, A segédfázis nem kapott feszültséget, viszont a benne indukálódott feszültség a vele párhuzamosan kötött kondenzátorral rövidre záródott. Ez csinált ugyan fázis tolást (meg tudott indulni), de ugyanakkor fékezte is a motort, nagy áram folyhatott a segédfázis tekercsén, ami menetzárlatot okozhatott. De bízzunk benne, hogy az első variáció jön be!
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Vas, 19:44 /
 
Értem köszönöm megpróbálom.
(#) ha9pi.feri válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Vas, 19:46 /
 
Most nézem az előző képeket, amiről azt írtad, hogy egyszer beindult, meg leverte a biztosítékot, ott a segéd és főfázis meg volt cserélve, no az nagyon nem használt a motornak! Az egyfázisú motorok nagyon könnyen leégnek! Óvatosan kell kísérletezni!
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Vas, 20:04 /
 
Találtam róla egy pár képet és úgy látom ezeken 2 kondi van de sem relét sem nyomógombot nem látok.
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Hé, 13:57 /
 
Elindítottam levettem a kondit és lőn világosság.
Nagy füst nagy élvezet sajnos megadta magát.
Most már csak azt szeretném megkérdezni
hogy milyen árba tekernek meg egy ilyet?
(#) ha9pi.feri válasza sun hozzászólására (») Hé, 16:19 /
 
A kondenzátor levételnek meg a füstnek nincs köze egymáshoz, sajnos az már az első kísérleteknél megégett, amikor fel lett cserélve a fő és a segédfázis.
Nagy valószínűséggel csak a segédfázist kell tekercselni. Én már régen tekercseltem, nem vagyok tisztában az árakkal, de vannak itt tekercselők is, Ők meg tudják mondani az árakat.
(#) bojtorlaszlo válasza Imi65 hozzászólására (») Hé, 18:04 /
 
Helo.nyilván elírtam 1,5kw a teljesítménye gyárilag egy háromfázisú kapcsoló volt a bekötések felett egy porelszívót hajtott.Gyárilag 3 vezeték jön ki belőle, de mint írtam 230/400 V delta/ csillag van ráírva. Talkán belül van elkötve a csillagpont holnap megnézem.
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Hé, 18:06 /
 
Mindent köszönök a tanulópénzt meg kell fizetnem.
Ez van .
Ha valaki tud kb árat kérem irjon.
Köszi.
Következő: »»   234 / 234
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Ápr, 25. Kedd
14:17:36
Jelenleg 394 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu