Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motor vezérlése hőmérséklet függvényében (ablak nyitás-zárás)
Lapozás: OK   1 / 1
(#) macsaba hozzászólása Jún 24, 2013 /
 
Sziasztok!
Arra gondoltam a nagy melegben, építek egy szerkezetet, ami nyitja, zárja az ablakot, attól függően, hogy kint hűvösebb van-e mint bent (este kinyitja, reggel bezárja). A mechanika egy menetes szár, amit egy 12V DC motor hajt (ha esetleg érdekel, valakit tehetek föl tervet, és ha kész fotót is). Elektronikából igencsak kezdő vagyok és ezt sikerült összerakni. Működése: a komparátor magas vagy alacsony jelet ad attól függően, hogy melyik termisztor ellenállása a nagyobb. Ez után egy H-híd féleség következik megspékelve két végálláskapcsolóval, és ugye ha az egyik fölkapcsol (Pl.: S1) akkor ez felhúzza a komparátor kimenetét így hiába lenne alacsony jel, megáll a motor. A fő problémám az, hogy nem igazán értem az adatlapokat és így nem tudom egy termisztor karakterisztikáját. A másik problémám, hogy én úgy tudom hogy a komparátor hisztézise valahogy így van: U_h=2delim{|}{U_ki}{|}R_1/(R_1+R_2). Na most a komparátor részt innen szedtem:Bővebben: Link. Ugye itt R1 és R2 10K amiből 2-es osztás adódik és mivel Uki nagyjából 12V a hisztézis 12 V. Na mondom itt valahol elnéztem valamit szóval légy szíves mondja el nekem valaki mi is a helyzet.
És végezetül egy nagyon kezdő kérdés: mekkora legyen a végálláskapcsolók utáni ellenállások értéke (feltéve, ha jó az amit kitaláltam)?
A segítséget előre is köszönöm.
(#) macsaba hozzászólása Jún 25, 2013 /
 
Bocsánat, most látom hogy elrontottam a címet... Ha rámegyek, hogy moderációt kérek akkor kijavítják? Vagy van más mód a javításra?
(#) elektros90 válasza macsaba hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
A hiszterézis 6V, mert 12*10/(10+10). Uhiszt = Uki * R1/(R1+R2)
A végálláskapcsolós kérdésedre én nemtudok válaszolni, de 1K...10K ra tippelnék.
(#) proli007 válasza macsaba hozzászólására (») Jún 25, 2013 / 1
 
Hello!