Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12V-os ventilátor szabályozó
 
Témaindító: Spek, idő: Júl 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 3
(#) an alfa-beta válasza proli007 hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
proli007! Nagyon köszönöm a gyors útbaigazítást. Még nekem se tűnik bonyolultnak, merem vállalni a továbbütykölést. Ha sikerül, jövök még egy KÖSZÖNETTEL.
(#) Micron hozzászólása Máj 5, 2019 /
 
Sziasztok.

Ez az első témám a fórumon, nagyon kezdő vagyok az elektronikai dolgokban(sosem késő elkezdeni), kérlek ne nevessetek ki

Először is azt szeretném megtudni, hogy hogyan tudok készíteni (vagy esetleg venni) olyan érzékelőt ami ellenállás értékeket figyel, és ez által egy ventilátor forgási sebességét szabályoz.

Autómhoz szeretnék egy olyan kis elektronikát készíteni ami az egyik jeladónak az ellenállás érzékeit figyeli( tartomány: 2.1kΩ - 3.5kΩ), és ennek függvényében egy ventilátor forgási sebességét növeli-csökkenti az ellenállás értékével párhuzamosan.
(példa:
2.1kΩ értéknél 1000 R/min
2.3kΩ értéknél 2000 R/min
2.5kΩ értéknél 3000 R/min
...)

Hogyan valósítható ez meg(ha egyáltalán megvalósítható)?
(#) Gafly válasza Micron hozzászólására (») Máj 5, 2019 /
 
Szia, ehhez szerintem kellene a másik oldal paramétere is, azaz mitől forog 1000...3000R/min sebességgel?
Amúgy egyébként korrekt a kérdés első fele.
(#) Micron hozzászólása Máj 5, 2019 /
 
Először is köszi a gyors reakciót.

A példa nem teljesen fedi a valóságot, számolgatnom kell még sokat hogy kijöjjenek a pontos értékek.
Egyébként az elektronikával szeretném valahogy szabályozni.

A ventilátor amivel dolgoznék MAX 50 000 R/min sebességre képes.
(#) ferci válasza Micron hozzászólására (») Máj 5, 2019 /
 
Talán itt jobban találsz megoldásokat:
Hőmérséklet függő...
(#) Micron hozzászólása Máj 5, 2019 /
 
Sajnos nem igazán jutottam előrébb a témában.