Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   498 / 498
(#) legmag válasza laccika77 hozzászólására (») Ápr 17, 2017 /
 
Így van ahogy írod, volt egy Evig 4kwos aszinkron aggregátorom , igaz egyszerű, de egyáltalán nem nagyszerű!
3db 70es kondi volt hozzá gyárilag méretezve.1,5kw os motort már nem indította el mert legerjedt, én meg be és eladtam
Csakis a szinkron!
(#) csavarkulcs hozzászólása Máj 12, 2017 /
 
Hello!
Esetleg lehetne készíeni hasonló felépítésű generátort.
3d nyomtatott
üdv!
(#) Stewe válasza csavarkulcs hozzászólására (») Máj 12, 2017 /
 
Elkészíteni még nem probléma... csak pénz és idő. De használat közben a hőre lágyuló műanyagok úgy fognak viselkedni mint a viasz.
Nagyon túl kell méretezni, hogy ne legyen jelentős melegedés.
(#) Iszkakof István válasza Stewe hozzászólására (») Máj 19, 2017 /
 
Egy fórumtárs privátban azt mondta, hogy a 3d nyomtató terméke 350 fokig ellenáll.
(#) ronin75 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Máj 19, 2017 /
 
Sajnos nem, a PLA és az ABS is 80-100 fok környékén elkezd lágyulni, vetemedni. A nnyomtatáskor használt hőmérséklet is 200 fok körül van.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2017
(#) erbe válasza Iszkakof István hozzászólására (») Máj 19, 2017 /
 
Idézet:
„Messziről jött ember azt mond, amit akar.”

3D nyomtató hőálló(nak minősített) alapanyaga:
Hőálló nyomtatószál
A gyári adat szerint 130 Cfok.
(#) Stewe válasza Iszkakof István hozzászólására (») Máj 20, 2017 /
 
Nem áll ellen.
Nem folyik el, de írtam: úgy fog viselkedni mint a viasz.
Az általánosan használtak legalábbis.
Lehet, hogy vannak különősen magas olvadáspontú filamentek, de aminek az a dolga, hogy megolvadjon....
(#) csavarkulcs hozzászólása Máj 24, 2017 /
 
Lehet választani.
A 3D nyomtatós csoportban is feltettem a kérdésem
(#) Iszkakof István válasza Stewe hozzászólására (») Máj 25, 2017 /
 
Én nem láttam 3D nyomtatót és ahogy a helyzetet látom, nem is fogok látni. Beszélgettem valakivel privátban és meg szerettem volna tudni, hogy is van ez. Amúgy köszönöm az információt.
(#) csavarkulcs hozzászólása Jún 23, 2017 /
 
(#) Stewe válasza csavarkulcs hozzászólására (») Jún 23, 2017 /
 
Cseppet sem lebecsülve az erőfeszítéseit, ennek elég kevés köze van a szélhez... és nem is túl környezetbarát megoldás.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2017
(#) Lanayru hozzászólása Jún 27, 2017 /
 
Kedves fórumozók!

Nem rég vásároltunk egy szélgenerátort, mely optimális esetben 400w-re képes, 12V-t ad le. A problémánk az első beindításnál jelentkezett. Úgy állítottuk össze, hogy a generátorból kimenő két vezetéket a leírás alapján a vezérlő megfelelő bemenetéhez csatlakoztattuk. Az akkumulátorral is így tettünk, mely eredetileg egy autóé volt. Szerettünk volna egy valódi szinuszos inverteren keresztül működtetni egy 140w-s fogyasztót, mely hálózati feszültséget igényel.
Papíron minden rendben volt, mikor beindítottuk a fogyasztót, szépen működött, a vezérlő kijelezte hogy a szélkerék 12v-t termel, ám mikor átállítottam hogy az áramerősséget mutassa, nulla ampert, és teljesítménynek is nulla wattot mutatott. Kezdetben mérési hibára gyanakodunk, ám később az akkumulátor majdnem teljesen lemerült, és hiába állítottuk le a fogyasztót, a szeles idő ellenére, az akkumulátor nem töltődött. Mikor kivettük a rendszerből azt, és megpróbáltuk a fogyasztót a vezérlőről közvetlenül elindítani, csak kíváncsiságból, hogy kiszűrjük a hibát, ám a fogyasztó nem indult be, és az inverter is sípolt mert nem kapott áramot. Majd bekötöttünk helyére egy 12v égőt, de az sem villant fel, pedig a vezérlő szerint a 12 v-t termeltük. Mi arra gyanakszunk, hogy a vezérlő gyári hibás lehet.

Kérem, ha valakinek van más ötlete, megoldási javaslata, azt megköszönnénk!
(#) laccika77 válasza Lanayru hozzászólására (») Júl 1, 2017 /
 
Túl kevés az infó amit leírtál, ahoz,hogy érdemben válaszolni lehessen rá. A generátor?? egy vagy több fázisú? egyen vagy váltó áramot ad?? Töltésvezérlő nélkül próbáld a grnerátort nagyobb teljesítményű izzóval ad-e le teljesítményt..
(#) Lanayru hozzászólása Júl 1, 2017 /
 
A generátor típusa Permanent Magent Alternator, váltóáramot ad le. Ha töltésvezérlő nélkül csatlakoztattuk, befékezett, és meg se bírta a szél moccantani.
(#) laccika77 válasza Lanayru hozzászólására (») Júl 2, 2017 /
 
"Ha töltésvezérlő nélkül csatlakoztattuk, befékezett, és meg se bírta a szél moccantani." hova csatlakoztattad? Mekkora szél? Ha váltó áramot ad le a generátor akkor keveslem a két vezetéket! Mérni kellene...
(#) Lanayru hozzászólása Júl 2, 2017 /
 
A digitális multiméter, és egy villanyszerelő ismerősünk szerint váltóáramot ad le. Az akkumulátorhoz csatlakoztattuk, a szél ekkor is megfelelő volt a 12v biztosításához
(#) pucuka válasza Lanayru hozzászólására (») Júl 2, 2017 /
 
Ha a váltóáramú generátort akkuhoz csatlakoztattad, akkor az biz beáll mint a cövek. Tulajdonképp két mágnest, egy állandó (a forgórészben) és egy elektromágnest (az állórészben) kapcsoltál össze.
A generátorra egy 12 V -os izzót kapcsolj, azon mérhetsz váltakozó feszültséget. Akumlátort csak egyenirányítás után kapcsolhatsz rá.
(#) laccika77 válasza pucuka hozzászólására (») Júl 3, 2017 /
 
"Töltésvezérlő nélkül próbáld a generátort nagyobb teljesítményű izzóval ad-e le teljesítményt.." ezt írtam két hozzászólással ezelőtt ! Tudsz olvasni? Vagy csak írogatsz? Szabályozatlan váltó feszültséget hiába csatolsz az akkura, vagy a generátor megy szarni ,vagy az akksi. Továbbá nem gondolnám,hogy egyfázisú a generátorod. Általában három, vagy több fázisú és a generátorban van egy csomó dióda (így jön ki a két vezeték + - ) ahol már a polaritás nagyon nem mindegy...
(#) Lanayru hozzászólása Júl 3, 2017 /
 
Köszönöm a segítséget
(#) pucuka válasza laccika77 hozzászólására (») Júl 3, 2017 /
 
Biztos vagy benne, hogy én nem tudok olvasni?
Egy pár hozzászólással elébb:
Idézet:
Idézet:
„„A generátor típusa Permanent Magent Alternator, váltóáramot ad le. Ha töltésvezérlő nélkül csatlakoztattuk, befékezett, és meg se bírta a szél moccantani.”

Az egyenirányító valószínűleg a töltésvezérlőben van.
Amúgy nem általában autó generátorról van szó, abban a forgórész gerjesztése csúszógyűrűn keresztül csatlakozik, és nem állandó mágnes.
(#) laccika77 válasza pucuka hozzászólására (») Júl 4, 2017 /
 
Bocs nem neked szántam! Azt értem,hogy állandó mágnes a forgó, de nem gondolnám,hogy egy fázisú az állórész tekercselése. Hozzáteszem nem ismerem a pontos típust!
(#) dokidoki válasza laccika77 hozzászólására (») Júl 4, 2017 /
 
Idézet:
„Hozzáteszem nem ismerem a pontos típust!”

Mivel a problémafelvető sajnos semmiről nem írt le semmit pontosan, így csak a látnok fórumtársak és Ő tudhatja.
(#) pucuka válasza laccika77 hozzászólására (») Júl 4, 2017 /
 
Leírta. Állandó mágnesű generátor, váltóáramot ad le. Ezt írta.
Olyan, mint egy vaskos bicikli "dinamó". Meglehetősen egyszerű szerkezet.
Mivel két vezeték jön le, csak egyfázisú lehet, de attól még lehet többpólusú. De miért is kéne többfázisúnak lenni?
Valószínűleg valami kontakt hiba lehet valahol, ezért nem adja le a teljesítményt, és nem füstölt el az akkus manővernél. Ha jó lett volna, jó nagyot szikrázott volna, az azért elég feltűnő. Ettől még üresjáraban, feszültség mérővel mérhetett feszültséget.
Egyébként bár az autó generátoron két csatlakozó van, de az az egyik a + pólus, a másik a gerjesztésé. A - pólus a test.
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2017
Következő: »»   498 / 498
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Júl, 21. Pé
6:34:51
Jelenleg 128 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu