Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Idézet: „Nem mindegy, hogyan gázolta el. Az sem mindegy hogy kit. Hogy az ő hibája volt, az biztos.” Nos, pont ez utóbbit kell vizsgálni olyan hosszasan... Mert lehet műszaki hiba: éppen az átjáró előtt romlott el a fék (bár én akkor is inkább az árokba vezetném a kocsit, mint a vonat elé...). Lehet egészségügyi esemény: pl. szívroham a sofőr részéről. (A szándékos, külső beavatkozást most hagyjuk! Bár az elektronika témakörébe tartozik és így idevág egy távirányított vagy GPS meghatározáson alapuló "fék-tönkretevő eszköz" feltételezése...) Természetesen az esetek 99.9%-ában inkább a sofőr a felelős, de azt a 0.1%-ot ki kell zárni, mielőtt bűnösnek nyilvánítják. Megtalálni a fékhibára utaló jeleket a 300m-en szétszóródott alkatrészek között...
Mindenhol ezernyi elektromos kütyü van. Nem lehetne a vasúti átjárókba jeladót, autókba vevőt tenni, ami jelzi a sofőrnek -pld. sípol- ha piros a sorompó. Nálunk régebben gyakran volt rossz egy fénysorompó lámpái nem működtek, autósok kb. egynegyede simán áthasít teljes sebességgel. Valóságos csoda, hogy nem történt baj, de annak is köszönhető, hogy csak napi 3-4 vonat megy.
Lehetne. De sajnos nem ez a cél. A többi kommentár már politikai jellegű lenne. Esetleg magánban, vagy a kocsmában ki lehet tárgyalni.
Ehhez még az is hozzájárul, hogy a vasuti átjárok jelzöi gyakran még egy országon belül sem egységesek, hát még az országok között.
A legujabb kocsikban már a fedélzeti kamerák pl olvasni tudják a sebességkorlátozo táblákat stb. , a villanyrendör fényeit ( beleértve a fénysorompoét is ) viszont nem. Pedig az is jol jönne a fények gyakori egzotikus elhelyezése miatt. (A kocsibol nem láthatok).
Tavalyelött vettem egy Kärcher nagynyomásu vizmosot. Tökéletesen müködött eddig, de vagy 3 hete elpukkadt benne egy mintegy 10 cm nagy illesztö csö a nagynyomásu oldalon.
Gondoltam, hogy ilyen világmárkánál mi sem egyszerübb venni egy uj filléres alkatrészt. Nos az ámokfutás ehhez képes egy vasárnao délutáni séta a belvárosban. Kb 3 perc alatt kiszereltem az alkatrészt - irány a közeli szerviz. Kerestek, nem volt nekik. Irány a cég képviselete, nem tartanak alkatrészt, elküldtek egy másik szervizbe. Ott sem volt, de csak honapokra (szezonvégére?) igértek egyet. Irány a Kärcher honlapja, hol lehetne ilyen alkatrészt szerezni. Onnan eljutottam egy alkatrészlerakatra ahol fel volt sorolva az adott tipushoz milyen alkatrészt tudnak szállitani. A választást "megkönnyitendö" mintegy bélyegnagyságu kinagyithatatlan képek lettek csatolva. Döntsön a megrendelö mit választ, de mindenképpen irja meg a gyári géptipust. Megirtam, meg is jött a rossz alkatrész. Telefon a panaszirodához, az elsö gond, hogy nem egy palettás boltban vettem a szuper készüléket, miért egy szakboltban? Az elöbbi 3 év garanciát adott volna. Miután én magam szeretek választani, a diszkont boltokban meg jo ha egyszerre egy tipus van igy ez nálam nem opcio. De térjünk a hibás alkatrészre, mintegy 10 perces keresgélés után kinyögtek 2 megrendelöszámot, mert hát ugye fenntartanak minden jogot az innováciohoz, igy az adott tipust 3 féle csatlakozoval szállitják, de azt nem tudják, hogy az enyémben milyen van (holott ismert a gyártási szám meg a tipus is). Fénykép kellene - ez mondom nem gond, itt az alkatrész meg a telo, már megy is a kép. Pár perc mulva ujra csörög a telefon, hogy a gépem még garanciában lenne (2 év), de már nincs, mert kiszedtem a hibás alkatrészt belöle. Na jo mondom, akkor fizetek érte nem lehet drága az a müanyag vacak. Nézem a papirokat, amit a géphez kaptam számlával együtt, sehol egy fél mondat sincs a garancia idejéröl, a nagyhirü gyár csak arra képes, hogy leirja a vagy 60 oldalas gépkönybe, hogy minden országban a helyi elöirásokhoz igazodnak - lásd az utolso oldalt ami üres. Mondom, hogy ez nem éppen EU konform, de hagyjuk. Mondom ujra a 7 jegyü számot, ami az alkatrészbe be van préselve, vagy küldjék már el a gép robbantott rajzát, hogy tisztázzuk mi is kell. Ilyen rajzot a felhasználonak nem lehet kiadni, mondja a hang, és az alkatrészbe benyomtatott szám nekik nem mond semmit, mert ök a gyártásban átszámozzák az alkatrészeket ( hogy értsük, beépitenek pl egy 2N3055-s tranyot, amit ök "boldog világnak" fognak hivni, és tölük, csak a tranyot mint "boldog világot" lehet megrendelni, nem pedig mint 2N3055-t ami a boldog világon olvashato ). Kérdem én, hogy, hogy nincs referencia lista, mert az alkatrészen csak az eredeti szám van rajta - semmi válasz, mert azt állitolag több helyröl veszik.... Közben a kérdéses alkatrész ára már megháromszorozodott és kiváncsian várom mit kapok majd..... A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2017
Esztergályos ismerőssel gyártatni nem lehetett volna egyet?
Nem mert a darab egyik vége egy 4 szögletes binyolultabb csatlakozo (90 fookkal elfirdiva bonthato).
Bocs a betühibákért már nem fogadta el a javitást.
Helyesen: Nem, mert a darab egyik vége egy 4 szögletes bonyolultabb csatlakozo (90 fokkal elforditva bonthato).
Én is rápacsáltam már az említett branddel. Egy 5Ft-os fröccsöntött tömítés szállt el benne, ami pótolhatatlan. Ekkor vettem ilyet először és utoljára.
Nincs az a mennyiségű emberi hülyeség, amit a tudomány képzett művelői ki ne szolgálnának.
Csak egy egyszerű kérdés: Ha netán egy graffitiművész kellően jól leutánozza a csíkokat, akkor eltérítheti az útvonalától?
El tudom képzelni, hogy nem sima zebra/útjelző festéket használnak.
Egy ekkora kütyü költségvetésébe simán elférhet egy GPS. A felfestés csak mankó lehet.
Én nem. Ugyanis a cikkben éppen az fogott meg, hogy "csak" festéket említ. Nyilván a mintázat sem véletlen. Az is igaz, hogy a kamera és képfeldolgozás technológia is sokat fejlődött, de hóban, sárban nem tudom hogyan teljesít a rendszer. Bár amennyit spórolni lehet a síneken - rá lehet külteni útfűtésre, de akkor mennyivel olcsóbb? Szerintem volna mit csiszolni már az ötleten is. Nyilván jelképes összegért el is mondom nekik
Főleg a sín lefektetésének ideje lehet megtakarítás.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2017
Lehet, de akkor a tervezőket biztos nem dícsérik meg.
Mit keres a villamos, a Huan utcában? Ott lakom pupák! (mondja a graffitis)
Az útburkolatban van a "mankó". A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2017
Ez olyan mint a gumikerekü metro. Sin is kell neki, betonteknö meg gumikerék is, ami rengeteg környezetszennyezést okoz meg lármát. Amikor sok évtizeddel elöször láttam a gumikerekü metrot, meg nem tudom a mai napig sem eldönteni, hogy ki talál ki ilyen marhaságot. Ugy látszik minden feltörekvö ujitonak (világhatalomnak) ujra fel kell fedezni a faéket....
Szerintem Te arra a párizsi metróvonalra gondolsz, amelyik védett óváros alatt megy.
Én is néztem nagyot. Meg azon is, hogy védőfal volt a peron szélén és azon is ajtó (ugyanaz a vonal, ebben nem vagyok biztos, de szerintem igen).
Én utaztam a párizsi gumikerekű metrón, sokkal csendesebb, mint a hagyományos.
Egyszerű a válasz. A világ tele van tehetséges de pénztelen emberekkel és tehetségtelen, a pénzzel mit kezdeni nem tudókkal. Nyilván nem a csórók vannak itt sem előnyben. Tapasztalatból mondom.
Nem ugyanaz a vonal, az üvegfalas az automata metró, a 16-os vonal (ha jól emlékszem). Olyan, mint nálunk a 4-es, csak kicsit előbb épült Ezen is utaztam. Nincs vezetőfülkéje, direkt beálltam a szélvédőhöz és néztem az alagúton előre - mint amikor a metróvezető néz ki.
Számomra az a gumikerekü sipolás/vi sokkal kellemetlenebb mint a vaskerék csattogása a sineken.
Sok helyen van már ilyen Washingtontol kezde Santiago de Chile-ig, mindenhol égtelen ricsajjal jár. Van ahol vannak sinek - ott kevesebb gumikerék van, van ahol nincs sin, annál több gumikerék.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |