Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mikroprocesszoros kerékcentirozó gép
 
Témaindító: donjon, idő: Szept 8, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 3
(#) pegtop válasza Tonybacsi hozzászólására (») Szept 24, 2013 /
 
Szia!

Köszönöm a választ, most vettem csak észre, azt hittem kapok értesítést válasz esetén. Elsősorban használatija érdekelene, persze a kalibrálás is jó volna. Az igazat megvallva bármi jó lenne, amivel közelebb kerülök a géphez.
(#) Tonybacsi válasza pegtop hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Írd le hogyan súlyoznál ki most, egy 5x13" kereket.

Segítek!
(#) pegtop válasza Tonybacsi hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Koszi, az alapfunkcio megy, inkabb gondolok itt pl a tobbfele aluprogramra, ill allitolag kalibracios programja is van.
(#) Tonybacsi válasza pegtop hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Alu program csak egy van ezen a súlyozó gépen, ("alu" gomb), ez még nem tudja az "alu2-t", amikor is a súlyokat nem a perem széléhez, hanem beljebb a felni közepe felé, a küllők mögötti síkban kell ragasztani, így hát lényegesen több kell oda. (kis gyakorlattal gyorsan belejön az ember mennyi többlet kell.) Ha pl. normál esetben 20g-t kér, akkor az az "alu" programban kb 30g lesz, és ha lenne "alu2" is, akkor kb. 40g -t kellene odaragasztani.

A kalibrálás: (először leírom ami megy fejből,-már rég csináltam- aztán elhozom a srácoktól a leírást is)

Kétféleképpen kell. Először is be kell szerezni egy hiteles, vagy több gépen is leellenőrzött 100g-os üthető súlyt (ez még a "régi" ólom), kell még hozzá egy 5.5x13"-as szépen futó lemezfelni.

Ha mindez megvan, akkor le kell csavarozni a gép hátulján a takaró lemezt. A tengely két vége felé található egy-egy piezó érzékelő, innen megy kábel az alaplapra. A csatlakozók mellett találni egy-egy trimmert (logikusan a jobb oldalihoz a jobb oldali trimm tatrozik).

A menüt a következőképen lehet elérni: "start"-"stop"-"lrn" egyszerre. megnyomni. (nem mindig sikerül ezért a javasolt módszer: szép sorban benyomjuk, majd nyomva is tartjuk a gombokat a leírt sorrendben)

Ezután lehet "lépkedni" 1-töl 4-ig gombokkal a menüben.

Vegyünk le mindent a tengely mindkét végéről (az osztókör tárcsa-ha van- a bal oldalon maradhat, de ne legyen benne csavar!)

(?) Gomb megnyomása után mindkét kijelzőn látunk számokat.
Figyelem! A tengely legkisebb érintésére forgására azonnal változik az érték! (még az elhaladó villamost is érzékeli)
Ekkor lehet beállítani a trimmerekkel az alapértékeket, külön-külön mindkét oldalhoz.(ha jól emlékszem 100-at kell mutatnia a digit kijelzőknek)

Újabb gomb megnyomása után föltehetjük az 5.5x13"-os felnit a külső felén a ráütött 100g-os súllyal, és megpörgetni kb 300-al (a fordulatot látni lehet majd) és várni kell az automatikusan lezajló hitelesítési folyamatra, melynek végén -jó esetben- kiírja remélhetőleg a jó oldalra, hogy "100", a másik oldal értelemszerűen "000" kell legyen. (5g-on belül már jó)

Nyugtázzuk a beállítást "start-stop-lrn"-el. Kontroll mérést végzünk.

Nagyjából ennyi, a pontosítást mindenképp várd meg, ha kell (melyik gomb, és mennyi az érték). Egyenlőre csak ízelítőnek szántam, kb. mire lehet számítani.
(#) pegtop válasza Tonybacsi hozzászólására (») Szept 26, 2013 /
 
Nagyon szépen köszönöm az eddigi infókat is, illetve előre a továbbiakat ! Terjengett itt használati digitális formában, de sajnos hiába írtam az embereknek emailt, nem kaptam választ. Ahogy néztem, nekem az alu gomb megnyomása után az 1-2-3-asokat fogadja, ezért gondoltam, hogy több aluprogramot ismerhet. Illetve láttam valahol egy terméklapot is, ami ha jól emlékszem, szintén többet említett.
(#) Tonybacsi válasza pegtop hozzászólására (») Szept 29, 2013 /
 
Igen. Elképzelhető valóban, hogy az a típus már más eprom-ot kapott kicsit más paraméterekkel, és azért tudja a többféle alu programot.

(ez teljesen normális, ugyanis azt az infót kaptam az "öreg"-től, aki nem mellesleg az utolsó, hivatalosan is papírral rendelkező ELKON-szervizes, hogy több verziót gyártottak ebből a szériából.)

Amivel mi dolgoztunk csak 1 alu programot tudott. Sokszor volt kontakt hibánk, tasztatúrát is cseréltünk benne. Ha a tengelyen a menet, vagy a menetes anya már elkopott pontatlan lesz a gép (min. +/-20gr). Javítása csak a tengely és az anya cseréjével lehetséges, ha egyáltalán lehet még kapni tengelyt. Ha nem, akkor marad az egyedi esztergálás.

Ettől eltekintve alapvetően egy nagyon jó kis gép, sok olyant tud amit a "nagyok" nem, pl. osztókörös vagy épp motorkerékpár kerék súlyozás, persze csak a megfelelő adapterekkel.

Az a kérdés érdekel-e a beállítási procedúra mélyreható, pontos ismerete? Azaz van-e a gép olyan állapotban, hogy megérje vele -akár hosszabb távon- foglalkozni?
(#) pegtop válasza Tonybacsi hozzászólására (») Szept 30, 2013 /
 
Ha bármi leírása lenne bárkinek, vevő lennék egy másolatra/szkennelésre/fotókra. Természetesen nem ingyen kérném! A gép szerintem jó állapotban van nagyon, és ha már megvan (egyetlen centírozóm saját, hobbi célra), szeretném a lehető legjobban megismerni annak minden funkcióját. Az "öregnek" lehet valami doksija vajon? Köszi!!
(#) Tonybacsi válasza pegtop hozzászólására (») Szept 30, 2013 /
 
A gyári dokumentáció nincs már meg az "öregnek", nekem is fejből mondta és mutatta, miközben csinálta a gépet, én meg vadul jegyzeteltem.

A leírás hozzám érkezéséig kis türelmet.
(#) pegtop válasza Tonybacsi hozzászólására (») Szept 30, 2013 /
 
Nagyon köszönöm, türelemmel várom!
(#) pegtop válasza Tonybacsi hozzászólására (») Okt 1, 2013 /
 
Szia!
Ma sikerült szereznem végre egy gépkönyvet, de nagyon-nagyon köszönöm a fáradozásaidat!!
(#) Tonybacsi válasza pegtop hozzászólására (») Okt 2, 2013 /
 
Örülök, és használd egészséggel.
(#) donjon hozzászólása Okt 9, 2013 /
 
Feltöltöttem a gépkönyvet! Vigyétek


http://data.hu/get/7012230/Hiteka_Elkon_K-100_gepkonyv.pdf
(#) Tonybacsi válasza donjon hozzászólására (») Okt 9, 2013 /
 
Nagyon köszönjük!
(#) frigo833 hozzászólása Jan 21, 2014 /
 
Tiszteletem mindenkinek!
Szívok 1 cemb-c34-es gép elektronikájával!
Sajna egy "hentesnél" volt előtte! Monitor hibája volt,de ahelyett hogy a monitort javította volna.
Inkább egy sima tévével szerette volna összehozni a dolgot. Csak sajna nem tudta hogy TTL kimenetet nehézkes lesz így megoldani av bemenetre! Így tett némi kárt a vezérlő elektronikában,teljesen halottan érkezett de kb. 80% már működik.
A monitort kb.15 perc alatt sikerült megjavítani így azzal nincs probléma.
Viszont nem tudom, gyanús hogy egy két csati nem úgy és nem oda csatlakozik ahova kellene neki. És egy ic is olyan mintha hiányozna,ami szintén gyanús!
Sajna a Google bácsi sem hoz fel semmilyen használható doksit hozzá.
Ezért lenne 1 piszok nagy kérésem hozzátok! Ha netán valakinek az ismerősei között lenne akinek van ilyen gépe, pár képért az elektronikáról nagyon hálás lennék! Valószínű sokat segítene!!!!

Segítséget előre is köszönöm!!!
Üdv: Frigo

PB1200655.JPG
    
(#) Gulika hozzászólása Aug 30, 2014 /
 
Én is letöltöttem.Nagyon köszönöm!Csak sajnos a frissen vásárolt gépem vacakol...
(#) pankracio2 hozzászólása Okt 1, 2016 /
 
Sziasztok! Munkatársamnak van egy Hofmann Geodyna 90-es kerék centírozója, amely egy hibakód miatt nem indul el. A problémát az jelenti, hogy sehol sem található hozzá hibakód lista, pedig már az egész internetet átbújtuk. A gép bekapcsolásakor a E133 jelzést írja ki a monitor, ez a Clear (Törlés) gomb megnyomásával törlődik, majd ezt követően az E61-es hibakód jelenik meg sűrű csipogó hangjelzés mellett. Innetől kezdve semmit sem lehet vele kezdeni a gép kikapcsolásán kívül. Interneten egy másik Hofmann Geodyna (talán a 40, 80, 60-as gépek közös "manual"-ján) néztük meg az E61-es hibakódot, hátha ezzel jutunk valamire. Ebben az állt, hogy Stop gomb be van ragadva, de sajnos a gomb felújítása és kitakarítása után a hiba továbbra is fennáll. Még annyi közölnivalóm lenne, hogy a gép használtan lett megvéve és az alaplapján egy már a korábbi tulaj által kicserél nem kis értékű kondenzátor felpuklisodás miatt ki lett cseréve, ezen kívül a legfelső panel alsó részén elhelyezkedő EPROM órajel bemenetéról, hiányzik valamilyen 3 lábú kocka alakú alkatrész, amely feltehetőleg ki lett onnan forrasztva szintén az előző tulaj által. A segítségeteket szeretném kéni a gép helyre állításával kapcsolatban. Esetleg ha valakinek van hozzá hibalistája, vagy találkozott már ezzel a problémával, annak a segítségét nagyon megköszönnénk!
(#) Norberto válasza pankracio2 hozzászólására (») Okt 1, 2016 /
 
Szia!

Ugyan nem ismerem a gépet, de a Stop gomb vezetékein végigmentetek és megnéztétek az összes ponton? Általában a Stop jel alaphelyzetben zárt szokott lenni, de ezt a kapcsolónál ki is mérhetitek. Tehát ha a vezeték túlsó végpontján sosem mértek rövidzárt, a Stop gomb egyik állapotában sem (pl. vezetékszakadás vagy hiba miatt), akkor ez lesz a ludas.
(#) pankracio2 válasza Norberto hozzászólására (») Okt 17, 2016 /
 
Szia! Köszönjük a tippedet! Mostanra eljutottunk odáig, hogy átvizsgáltuk a nyomógombot, de nem ez lesz a ludas, ugyanis megfelelően működik. Menet közben a Hofmann szervizeknél is érdeklődtünk, de sajnos a magyar szervizben nem tudtak segíteni, a német szerviztől pedig sajnos nem érkezett válasz.
(#) kissi válasza Tonybacsi hozzászólására (») Jan 11, 2017 /
 
Szia!

Úgy látom foglalkoztál a K100-asokkal !

Olyan kérdésem lenne, hogy mennyire találkoztál csapágy hibával esetleg ? Nekem most nem akarja a kalibrációt "behúzni" 100:00-ra és már arra gyanakszom !?
Ha lenne még a feltöltött gépkönyvön kívül anyagod ( kapcsolási rajz vagy bármi ), akkor szívesen fogadnám !

Előre is köszönöm a segítségedet!
(#) Tonybacsi válasza kissi hozzászólására (») Jan 11, 2017 /
 
Hello!

Ha jól emlékszem kétszer lett (7 év alatt) cserélve csapágy a tengely mindkét oldalán.
És igen, jól gondolod. A legkisebb csapágyhiba is beleszól a kalibrációba.

Sajna más anyagom nekem sincs már ehhez a készülékhez.

Üdv: Tonybacsi
(#) kissi válasza Tonybacsi hozzászólására (») Jan 11, 2017 /
 
Köszönöm a segítséget !
Mennyire "nyűgös" a csapágycsere és milyen típus kell bele, illetve ha kicserélem, akkor gond a kalibrálás, vagy szenzorok szépen "visszailleszkednek", semmi probléma ( ez lenne a jó ! ) !?
A csapágyakat még nem is láttam benne, egyáltalán "hogy kezdjek hozzá" ?!
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2017
(#) Tonybacsi válasza kissi hozzászólására (») Jan 12, 2017 /
 
Hello!

Bevallom, a csapágycserét nem mi végeztük, hanem az "utolsó mohikán" Südi bácsi (Ő az utolsó ELKON szaki)!
Ha jól emlékszem valamilyen C1-es 2RS csapágyat szerelt bele. A pontos tipusát nem tudom.

A tengelyt már én szereltem be. Nem volt semmi gond. A piezo érzékelő ugyan úgy érzékelte, mint előtte, nem volt kényes a beépítésre. Utólagos "alap" kalibrálás (menü...plusz a két hitelesítő poti állítása...ezek a gépkönyvben megtalálhatók hogyan kell megoldani) természetesen el lett végezve.
Kellett is.

A csapágyak gyakorlatilag egy csőben helyezkednek el azért nem látod.
Ez a "cső" van egy-egy vastag de rugalmas lapos vassal (rugóacéllal...nem tudom...) a házhoz fogatva.
A felerősítő csavar mellett van egy másik, melynek csak érintenie kell a tengelyt (csövet)
Ennek az elmozdulását érzékeli a piezó.

Hirtelen így fejből ennyi!

Üdv.
(#) kissi válasza Tonybacsi hozzászólására (») Jan 12, 2017 /
 
Köszi az infókat... !
Sajnos nem ismerem Südi bácsit ...
Még annyival terhelnélek, hogy hogyan észlelted a csapágyproblémát, mennyire kell "rossznak" lennie, hogy már rosszul mérjen ?!
(#) Tonybacsi válasza kissi hozzászólására (») Jan 12, 2017 /
 
Nincs mit!

Ha túl gyakran hibázik a gép, két egymást követő kontroll mérés alkalmával, vagy ha hangja van forgás közben a tengelynek, esetleg érezni a házon hogy nem fut simán...például

(és hát szegény öreg már szerintem nincs köztünk )
(#) kissi válasza Tonybacsi hozzászólására (») Jan 12, 2017 /
 
Hát ezek lehet, hogy megvannak ... !
Akkor bele kell néznem !

Köszi a segítséget !
(#) kissi válasza Tonybacsi hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Szia!

Küldtem egy privát levelet, légy szíves nézz már rá !

Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2017
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Máj, 25. Csü
16:25:22
Jelenleg 430 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu