Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ablakemelő vezérlés
 
Témaindító: árpix, idő: Nov 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 7
(#) patrick97 hozzászólása Márc 17, 2016 /
 
Jajj te! Annyira hálás vagyok neked! Kipróbálom mindjárt, remélem találok csatlakozót majd, holnap megyünk a bontóba, még annyi hogy szerintem az autoban van csatlakozó mármint hogy mondjam ilyen gyökér csatlakozó az a fő kábel kötegből kiágazó mert egy csomó üres csatlakozó van, de egyre már találtam rávalót, megjött az óra amit vettem interneten és azé volt a csatlakozó az is működik pedig a GL be gyárilag nincs ilyen csak a GLXben azért gondolom azt hogy a fő (gyökér) csatlakozó lesz, jajj csak működjön ,de most megcsüngtem lekaptam az ajtó borítást és rámértem ezt az "új" emelő szerkezetet lehet hogy nem lesz jó mert a furatok néha nem stimmeltek, pedig egy csomó luk van de ezen még ráérek később foglalkozni, megnézem amit küldtél, de nagyon köszi még akkor is ha nem jó köszi köszi hálás köszönet! Még egy ölelést is küldök
(#) patrick97 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 17, 2016 /
 
Működik basszus! Most nem találok szavakat, fuuu nagyon nagyon köszi. még valamit segítenél, milyen kábeleket vegyek szerinted? arra hogy hogy ha a bontóban mondjuk lesz hozzávaló akkor tárgytalan de amíg nincs szerinted milyet? mármint ami nem túl vastag mert nem férne oda de mégis elbírja ezeket.
(#) patrick97 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 17, 2016 /
 
Légyszíves köszönd meg a nevemben annak a kedves embernek aki elküldte! Ő neki is nagyon köszönöm! És neked is! Bár kicsit el vagyok gondolkodva mert ma délután míg volt időm lekaptam az ajtókárpitot hozzámértem a motort tartó konzolon a furatokat és hát nem tudom nem mindegyik stimmelt van egy csomó furat lehet jók lesznek de ezt majd csak a hétvégén tudom meg holnap elmegyünk a bontóba megérdeklődjük mi van hogy van és csak lesz hozzá dolog. Köszi még egyszer is neked és annak is aki elküldte!
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2016
(#) patrick97 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 17, 2016 /
 
A szőnyeg közepén kipróbáltam, minden tökéletesen működik az autó funkció s bár felfelé nem autó lefelé auto majd kikapcsol ha megáll az anyósé is jó a vezető felől és az anyós felől is minden jó köszi már csak a mechanikai rész van de már sejtem hogy fogom megcsinálni.
(#) Inhouse válasza patrick97 hozzászólására (») Márc 17, 2016 /
 
Örülök, hogy jó lett .
Nem lehet, hogy a mechanika nem is ehhez való? Egyébként láttam használtan hirdetettet 9000-ért komplett motor+mechanika, bár már lejárt, de irányadó ár.
A vezetékhez jó lenne tudni az áramfelvételt, de a gyári vezetékek mindig vékonykának tűnnek. Mivel elég sok nagyáramú vezeték van (mind az), legyen legalább 2mm2-es, abból talán át tudsz vezetni 6-ot a vezető felőli ajtóba.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2016
(#) patrick97 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 17, 2016 /
 
A motor az 1.2Ah akkumulátorral tesztelten, a legnagyobb áramfelvétele amikor megakadt ,de áram alatt volt ,7.8A mértem, kicsit gyengébb a multiméteren átjövő áram -erre felfigyeltem, így inkább 10A mondanék.
Most próbáltam megkeresni az oldalt ahol rátaláltam ,de sajnos már törölték.
De egy képet megmentettem ez az emelő asszem a bal mert azon nem volt motor végül is mindegy a motort fel lehet cserélni gond nélkül.
Ez lenne a robbantott ábrája ennek az ajtónak.
bár így jobban megnézve nem tudom, mertem remélni hogy az mert egy eladótól vettem az összeset aki elektromosról kézire alakította át így vettem, ezért mertem remélni hogy ha már a 2 ajtókárpit a 2db kapcsoló és ezek is egy autóból vannak láttam is a donort legalábbis a hátulját kívülről.Ezért gondolom hogy akkor a szerkezet is jó lehet.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2016
(#) Inhouse válasza patrick97 hozzászólására (») Márc 18, 2016 /
 
Nem tudom megítélni, hogy olyan-e, csak kérdeztem a furatproblémák miatt, amit említettél. Valamint a 86eFt is indokolatlanul soknak tűnik, talán gyári új árban, de olyat meg kevesen vesznek...
Az akkuról való próba miatt (főleg, hogy nem volt ablak és keret) lehetett az is, hogy nem kapcsolt le az egyik irányba magától. Ne próbálgasd így sokat, nehogy a mechanika sérüljön, nem üzemszerű ez a használat.
(#) patrick97 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 18, 2016 /
 
Jo bele tokeletesen csak forgatni kelett. Mar csak motor kell a jobb oldaliba.
(#) solymi79 hozzászólása Szept 19, 2016 /
 
Sziasztok!

Egy 10 évesAudi S6 gazdája vagyok és egy problémám van! A hátsó ablakemelőm begolyózott!60% ig felmegy és utána azonnal le. Mit tudok ezzel csinálni?


Köszönöm

Solymos Norbert
(#) karesz93 hozzászólása Nov 1, 2016 /
 
Üdv! Skoda fabia 1 be szeretnék elektromos ablakot telepiteni ebben kérnék segítséget. Az autó elvileg semilyen előkészítéssel nem rendelkezik, de találtam donort melyből bonthatok kedvemre. Kérdésem azlenne , hogy miket kell bontsak egy ilyen átalakításhoz gondolok itt a komfortmosulra stb. Összehozható a tervem?
(#) Kardos074 hozzászólása Feb 15, 2017 /
 
Sziasztok! Elfogyott a tudományom(elég hamar). Elektromos ablakemelővel szeretnék oda-vissza mozgatni valamit. A motort 2 reed kapcsoló indítaná egyik és a másik irányba. Arra gondoltam, hogy simán a gyári ablakemelő kapcsoló helyére kötöm a reedeket relével. De szerintem ez nem fog így menni, mert a gyári kapcsoló nem egy sima három állású kapcsoló. 3vezetéke van, ebből 2 vezetéken egy kisebb és egy nagyobb ellenállást lehet mérni ha le vagy föl nyomom a gombot. Mit lehetne tenni? Hagyjam ki a motor elektronikáját és csináljak rá én egyet egy irányváltó relével? Sajnos nem látom át, hogyan kell ilyen elektronikát összerakni. Előre is köszi a segítséget.
(#) Inhouse válasza Kardos074 hozzászólására (») Feb 16, 2017 /
 
Az irányváltós DC motorknál, ha érintkezővel kapcsolod őket, akkor 2db váltóérintkezős, 3 állású kapcsoló kell, vagy 2db ilyen érintkezőkkel rendelkező relé.
Az ablakemelő kapcsolóknál ugye középen nem működteti, a két állás a két irány. Ehhez a 2 váltóérintkező COM lábai vannak a motoron, a NC pl. a test, a NO-k pedig a +12V-on. Alapból a motor mindkét szála testen van. Egyik iránynál az egyik, a másiknál a másik érintkező vált csak.
Relénél alapból mindkettő nyugalmi helyzetben van, az érintkezők ugyanúgy. Vagy az egyik, vagy a másik húz be, így indul fel, ill. le.
Gilszkilabor képe jól mutatja a megoldást, a megszakítás esetén onnan +12V-ot adva indítja az automatika, riasztó élesedéskor felfelé az ablakot.
(#) Kardos074 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 16, 2017 /
 
Köszönöm. Halványan kezd derengeni valami
(#) Kardos074 válasza Kardos074 hozzászólására (») Feb 16, 2017 /
 
És szerinted tegyek valahova biztosítékot? Mekkora legyen?
(#) Inhouse válasza Kardos074 hozzászólására (») Feb 16, 2017 /
 
Csapjunk a hasunkra? Mégis honnan tudjuk, hogy milyen áramfelvételű motorod van és hány? Egyébként, persze, hogy rakj biztosítékot! Komoly áramfelvétele van, főleg, ha van terhelés is rajta. Miről akarod táplálni?
Ha nem ablakemelő kapcsolót raksz, akkor nyomógombok kapcsolják a reléket, ne kapcsoló! A biztosíték nem védi meg a motort biztosan, inkább a vezetéket a leégéstől.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2017
(#) Kardos074 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 16, 2017 /
 
Egy függőleges csőben lévő folyadék szintje kapcsolná a reedeket ami pedig relével a motort. Egy úszón lenne a mágnes. Két reed lesz. A fölsőnek az egyik, az alsónak a másik irányba kell forgatnia a motort. 12v- autó akksi hajtaná. A motor adatait meg kell majd néznem.
(#) Inhouse válasza Kardos074 hozzászólására (») Feb 17, 2017 /
 
Mégis mit fog mozgatni a motor? A reed is jó a nyomógomb helyett. Stabil a végállás? Nem mehet túl?
(#) Kardos074 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 18, 2017 /
 
Egy 2kg-os műanyag darabot fog mozgatni. Végállás kapcsoló is lesz. A motorról nem találtam semmit ami a wattokat illeti.
(#) proli007 válasza Kardos074 hozzászólására (») Feb 18, 2017 /
 
Hello! Ha erre gondoltál volna, így meg lehet oldani..

MOTOR-UD.png
    
(#) Kardos074 válasza Kardos074 hozzászólására (») Feb 18, 2017 /
 
Így vajon működhet? Ezt sikerült kiizzadnom. Hová érdemes biztit rakni? Ahogy néztem 25-30 amperes szokott lenni a kocsikban. Azt megint nem tudom, hogy elől van egy a két ajtóhoz, vagy minden ajtóhoz egy?
(#) Kardos074 válasza Kardos074 hozzászólására (») Feb 18, 2017 /
 
Csak ha mindkét relé behúz, akkor van gebasz...
(#) Kardos074 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 18, 2017 /
 
Köszi, ki kell keresnem még, hogy mi mit jelent
(#) proli007 válasza Kardos074 hozzászólására (») Feb 18, 2017 /
 
Bizony, zárlat lenne!
- Valamint ha már relé van, akkor nem célszerű a kapcsolóval a motor áramkörét is zárni.
- Nem látom a relé típusát, de ezek várhatóan nem tudják kapcsolni a 25..30A áramot. Ahhoz célszerűbb két "gépkocsi relét" alkalmazni.
- Én azért tettem bele ezt a tranzisztoros kiegészítést, mert a Reed reléknél ritka a bontó érintkező. De ha van olyan, akkor a tranyók elhagyhatók. Itt ha megnyomod a fel v. le gombot, a megfelelő oldali Led jelez, és ha elérte a végállást, akkor elalszik. Hibája, hogy végállásban folyik kb. 10mA áram, hiába engeded el a nyomógombot.
- Biztosítékot egyszerűen a főágba célszerű tenni.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2017
(#) Kardos074 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 19, 2017 /
 
Összeraktam az egyik irányhoz tartozó áramkört mindenestül, a reed is belekerült. Biztit majd próbálgatással bemérem Szépen működik! Gépkocsi relékkel csináltam, így ugye egy irányhoz kettő kell. Inhousenak és Prolinak nagyon köszönök mindent, nélkületek nem ment volna! Már csak egy dolog aggaszt, hogy mi lesz mindkét reed véletlen zárása esetén. Erre hogyan lehetne valami védelmet beletenni?
(#) Ktulu válasza Kardos074 hozzászólására (») Feb 19, 2017 /
 
Semmi nem lesz. Mindkét nyomógomb és mindkét reed relé tetszőlegesen zárható bármilyen kombinációban.
(#) proli007 válasza Kardos074 hozzászólására (») Feb 19, 2017 /
 
Hello! "így ugye egy irányhoz kettő kell" Vagy rosszul írod, vagy rosszul értem. Összesen két relé kell. Csak két darab váltóérintkezős relé kell. Pld. ilyen.

GK-relé.png
    
(#) Kardos074 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 19, 2017 /
 
Ilyennel csináltam és kettővel irányonként. De most rájöttem, hogy mit is jelent az "alapból a motor mindkét szála testen van". Tényleg csak kettő kell összesen, túlbonyolítottam...
Következő: »»   7 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Feb, 28. Kedd
15:37:15
Jelenleg 461 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu