Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hörmann kapuk
 
Témaindító: Maxim Max, idő: Feb 9, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   12 / 12
(#) zsoltee0001 válasza H József hozzászólására (») Feb 25, 2018 /
 
Szia
A motor belsejébe van 2db 12µF kondi, az szokott megdögleni, ha gyengeségről van szó.
Nem akarok tippeket adni szakszerűtlen javításra, de megtoldanám egy 10µF kondival a motor bemenetén , mert szétszedni, meg összerakni egy fél napos meló.
Szóval egy próbát megér.
Üdv
(#) H József válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 26, 2018 /
 
Köszi az infót! Nekem az a furcsa, hogy ha kézzel megnyomom a relét a vezérlőn, akkor elindul a motor felfelé rendesen, le se tudom fogni még rákapaszkodva sem. Ezért gondoltam vezérlés problémának.
(#) zsoltee0001 válasza H József hozzászólására (») Feb 26, 2018 /
 
Az egy dolog, van benne egy fordulatszám érzékelő és egy referenciapont jeladó.
Ha nincs meg a kellő fordulatszám (amit te nem biztos, hogy észreveszel) a vezérlés túlterhelésnek veszi és letilt. Van benne a csigahajtás előtt egy szíjas lassító áttétel, ha az megcsúszik azt is túlterhelésnek veszi.
Azért mondom, hogy félig nem biztos, hogy vezérlőhibáról van szó.
A szíjat meg tudod nézni ha a felső alu fedelet leszereled, az még nem nagy meló, takaritsd ki esetleg féktárcsa tisztítóval.
Nem tudom, mennyire bonyolult levenni a tengelyről, terheletlenül próbálgatni, ha akkor minden oké akkor az előbb tárgyaltak a hibalehetőségek. A nagy hideg magyarázná is a kondi gyengeséget.
Üdv
(#) H József válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 26, 2018 /
 
Igen, de ahhoz hogy ezeket le tudjam csekkolgatni, ahhoz újból oda kellene jussak, és hát sajnos az időm az a legkevesebb. Egyébként nagyságrendileg mekkora értéket képvisel egy általad említett control 145 vezérlő?
(#) zsoltee0001 válasza H József hozzászólására (») Feb 26, 2018 /
 
Na most ezt ne úgy képzeld, hogy behajítod helyette, inkább azt mondanám, hogy összehozható vele, itt a vezérlés nem a motorba, hanem a kezelőpanelba van és a kábelezést is ki kell építeni a motor és a vezérlés között.
Szerintem most még azokat a hibalehetőségeket kellene kizárni amikről beszéltem.
Üdv
(#) Mumtaz válasza H József hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
A WA100-asok alapvetően Marantec-ek. Van elérhetőség Budapesten a Maranteces szervizeshez. Jó fej, segítőkész és gyakorlatilag mindent meg tud javítani.
A WA100-asoknak vannak tipikus hibái, amik ennyi idő elteltével előjönnek. Az illető szaki ezeket átlagosan 15-20 ezer forint körül javítani tudja.

Jahh. Hörmannál az 'A' jelölésű vezérlések 3 fázisúak, a 'B' jelölésűek 1 fázisúak.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2018
(#) ButyiBa hozzászólása Márc 23, 2018 /
 
Sziasztok,

Hörmann Supramatic garázsmotor gondom van ( több mint 10 éves ). A hiba úgy kezdődött, hogy 5-ös hibakóddal vissza nyitotta a kaput. Átnéztem a mechanikát és a rugókat valamint kézzel mozgatva a kaput tökéletes minden. Olajzás, takarítás után elkezdtem újra tanítani a kaput de nem sikerült mert mindíg vissza nyitott. Addig állítgattam míg most már nem nyit vissza viszont a végállásoknál odacsapja a mechanikát vagyis nem lassít be mint előtte. Már elvégeztem az áramtalanítás + PRG kombót is és újra tanítottam. Sajnos a lassítás nem működik. Átállítottam a 7-es és 9.-es menüpontot is gyári beállításról 2-re de semmi. Ami még fura, hogy a sok fel-le mozgatás közben egyszer-egyszer 4-es hibakódot adott az alsó végállásnál de nem veszítette el a végállás pontot.
Sajnos a lassítás nagyon hiányzik mert így nagyokat csattan a végeken.
Lehet ez így panelhiba ? Ha igen akkor javítható vagy kiváltható valamivel ?

Üdv
BütyiBá
(#) Kékróka válasza szabo128 hozzászólására (») Márc 25, 2018 /
 
Szia
Bár régi bejegyzés, de csak most láttam, és lehet valakinek még hasznos.
Mindig ezt csinálják, de 100%-ban sikeresen javítható
A kondikat gondolkozás nélkül cserélni kell mind. Néztem régebben ESR-mérővel, szinte mindig van közte pár siralmas, még ha nem púpos is. IC-csere ugyebár alap. a hűtőborda melletti megbarnult ellenállás nem érdekes, de az optokcsatoló környékén néha egy pici ellenállás is megszakad.
Ezek után indul.
(#) zsoltee0001 válasza Kékróka hozzászólására (») Márc 26, 2018 /
 
Így van, kezd elterjedni a kapcsolóüzemű táp a kapunyitóknál és vele együtt 1 plusz hibaforrás (örülök neki ) az egy más kérdés, hogy egy jól csengő márkanév hitelessége kezd hanyatlani, de ez már nem a mi bajunk.
Üdv
(#) Mumtaz válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 30, 2018 /
 
Az. Ráadásul nem csak az elektronikus oldalon vannak problémák, bár az utóbbi időben az új cuccok között jönnek elő a hibák rendesen.

A régi dögök (GTS, Supramatic S, Marantec motorok) mostanában nyiffantgatnak ki, és a hiba túlnyomórészt csak a reed csövek megpurcanása, ami viszonylag olcsón javítható. Újaknál meg rendszeres a vezérlések kipurcanása.
(#) Barasanya válasza Barasanya hozzászólására (») Ápr 15, 2018 /
 
Szia Mumtaz!
Ma nézegettem a panelt és azt vettem észre hogy a bal felső sarokban lévő cuccok kék szinű kondik és a többi kis kütyü elég meleg ,szinte forró .A kezem sokáig nem birta megfogni.Az egyik kondi alján feketés füstszerű lerakódás látható.Szerinted normális hogy mindig forró az a rész?Lehet hogy valamelyik kondi meghalt,vagy haldoklik?Vagy valamelyik másik alkatrész a hibás?
Amúgy működik rendesen a régi távkapcsolóval a motor.Esetleg tudnál valakit ajánlani aki átnézné a panelt?
Várom válaszodat.
Üdv:Barasanya
(#) Mumtaz válasza Barasanya hozzászólására (») Ápr 15, 2018 /
 
Az nem a jobb felső sarok?

A jobb felső sarokban nem a kondik, hanem az a stabkocka szokott meleg lenni. Eddig még nem találkoztam olyan vezérléssel, ami ott melegedett, de ez lett volna a kipurcanás előjele.
Túláram következtében szétment vezérlést viszont igen. Szóval szerintem "csak" a melegedés még nem adna okot rá, viszont a kondi és a stabkocka közötti ellenállás (2. kép) nem néz ki túl jól.
(#) Barasanya válasza Mumtaz hozzászólására (») Ápr 16, 2018 /
 
Igen , a jobb felső sarokban vannak a meleg cuccok,..Megmértem egy hőteszterrel : a 3 lábú fekete kocka középső lába kb 50 C fokos,a két szélső láb 30-34 C fokosak.és a mellette lévő kis piros/sárga valami, kb 54 C fokos..a többi alkatrész igazából nem meleg,kb 27-30 C fokos.Megpróbáltam a fekete kocka középső lábán megerősíteni a forrasztást de sajna nem sikerült..nem ragadt rá a cín..Azt hiszem hogy a kondikat az a kis piros/sárga melegítette fel..Szerinted jó ez így,vagy van vele valami teendő?
Következő: »»   12 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu