Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán utánkeringetés
Lapozás: OK   2 / 3
(#) oldman válasza leono hozzászólására (») Feb 15, 2007 / 1
 
Mindegyik vezérlés gondoskodik a kazán biztonságos üzeméről. A megoldások különbözők, (nem feltétlenül elektronikusak) de az alapvető feladatukat, hogy a hötorlódást (az égő leállása utáni túlmelegedést) megakadályozza, mindegyik ellátja, vagy a konstrukció olyan hogy azt gond nélkül elviseli. Az ennél hosszab idejű keringetés felesleges energia pocsékolás. A falikazánok kis szerkezeti tömege és víztérfogata nem tesz lehetővé hönyereséget utánkeringetéssel, sőt a hőcserélőn keresztül a kémény felé távozik a keringő víz höje is.
(#) Mate78 válasza Smileyking hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
Hali!

Itt a rajz,ahogy ígértem.Hozzá kellett igazítani a Te konkrét feladatodhoz,és nem lett valami szép,viszont biztosan működik,otthon is ilyen van.R3 és R6értékének módosításával állítható az idő,ki kell tapasztalni.R3 legyen pl.2,2k,R6 pedig egy 470k-s poti,ezzel állíthatod az időt.

Üdv.

Késlel.JPG
    
(#) balothy hozzászólása Feb 26, 2007 /
 
Sziasztok. Látom otthon vagytok a témában. Én is segítséget kérnék. Szükségem lenne egy olyan egyszerű és stabil időzítő kapcsolásra ami a következőket tudja. A tápfesz megjelenésekor meghúzna egy relét kb 1-2 mp-re majd elengedi és úgy marad amíg atáp jelen van. A táp újboli megjelenése után ismétlődne a folyamat. Próbáltam átalakítani az 555-ös késletetőt, de nem műxik. Kérlek segítsetek. Egy lelkes amatőr
(#) scid hozzászólása Feb 27, 2007 1 /
 
EZEKET ADOLGOKAT MÁR MEGCSINÁLTÁK,NAGYOBB CÉGEK "IDŐ RELÉK".
(#) Mate78 válasza scid hozzászólására (») Feb 28, 2007 /
 
Hali!

Itt nem arról van szó hogy bemegyünk a boltba,és veszünk valamit készen,hanem pont arról,hogy itthon megépítjük.Nem vagyok teljesen tisztában az árakkal,de a legegyszerűbb időrelé is párezer forint.Ennek a töredékéből is megépíthető otthon,főleg ha valaki "lelkes amatőr".

Balothy!

Ha nem sürgős a napokban teszek fel egy megfelelő rajzot,555-össel.

Üdv.
(#) balothy válasza Mate78 hozzászólására (») Feb 28, 2007 /
 
Előre is köszönöm a segítségedet, és mellesleg egyetértek veled. Balóthy
(#) kacorm hozzászólása Feb 28, 2007 /
 
Sziasztok.
Az én cirkómban úgy működik a dolog, hogy amikor a termosztát lekapcsol akkor a keringetőszivattyút egy tirisztoros áramkör csökkentett fordulatszámon még kb 30 sec- ig járatja. Ez azért kell, mert a főgázégő szelepét a keringő víz nyomása kapcsolja be. Csökkentett fordulatszámon a keringö víznek nincs akkora nyomása, hogy a főgázégőt bekapcsolja, de a még forró vizet egy ideig keringetteti.
Komplett elektronika a Lángőr szaküzletben kapható, kb. 4500 Huf-ért. Ennyiért szerintem nem érdemes nekiállni otthon barkácsolni. Régebben a FÉG honlapjárol több keringető elektronikának a rajzát lelehetett tölteni. A Lángőr címe: www.langor.hu
(#) Mate78 válasza balothy hozzászólására (») Márc 1, 2007 /
 
Hali!

Itt a rajz,garantáltan működik,kipróbáltam.

Sok sikert az építéshez!
(#) balothy válasza Mate78 hozzászólására (») Márc 1, 2007 /
 
Köszi! Még ma neki látok. Üdv B.
(#) Mate78 hozzászólása Márc 19, 2007 /
 
Fejlemények?

üdv.
(#) berjoska válasza Smileyking hozzászólására (») Okt 8, 2007 /
 
1,Én csináltam olyan megoldást, hogy bolyler hőfokszabályzót a csőre aluminum lemezzel rászorítottam és beburkoltam hőszigeteléssel.
Mivel a bolyler hőfok szabályozó hülésre zár, be tettem
egy 220V morze mágneskapcsolót.
Tehát ha behuz akkor bontja szivattyú áramkörét
Egész télen be van kapcsolva.Ha befütenek és megjön a hőmérséklet elindul a szivattyú és kész
Néhányszor elindul, le áll mert alacsony
hőemelkedéskor vissz hűl a rendszer de ez logikus és üzemszerű.
2,Fokoztam még a dolgot azzal, hogy a kis üzembe kézzel fűtötték a kazánt saját hulladékkal és egy másik bolyler kapcsolot amit az előző mellé raktam a lehülő víz hömérsékletkor kürt jelzett, hogy valaki rakjon a kazánra, mert mindenki végezte a dolgát, és már akkor szaladt ki valaki amikor nagyon lehült a víz.
Anyira tetszett a tulajdonosnak és az embereknek a megoldás külön megjutalmaztak legközelebbi látogatáskor
(#) Alfato hozzászólása Nov 10, 2007 /
 
Sziasztok!

Új vagyok a hobbielektronikában, de az ember nem adhatja fel mindig tanulni kell. Belebotolottam egy ilyen problémába, amit Ti is éppen beszélgettek, csak ez egy kicsit mégis másabb. A trauma:
FÉG C24 kazán 1998 előtti, hidro kapcsolású természetsen, és utókeringet szivattyú félfordulatával (mintegy 110 V AC használatával)...de ez a keringetés mintegy 21 mp-ig tart.
- mivel a lakóépületben minden radiátorra thermoszelep lett felszerelve, így a az utókeringetés nem elegendő, ezért a kazán túl sokszor indít, és ez többletfogyasztást eredményezett. Amit mindenképp el fogok követni:
- szoba termosztát helyett csőtermosztát a kazán közelében a visszatérő ágon.
- ami egyelőre nem kristályosodott ki: hogyan lehetne azt megoldani, hogy mindig menjen a szivattyú: ha kell 230V hajtsa, hogy fűtsön, és egy konstans keringetés maradjon félfordulaton a gerinchálózat töltése végett.
Nem találtam semmilyen rajzot róla. Amit láttam benne: egy termosztát és egy ellenállás (ennyi látszik) meg kusza vezetékek halmaza egy sorkapocsban. (szerencsésen meg is rázott egy gyáris szigetelt 0 kötés )
Ha nem megy másképp akkor berakok két váltórelét (vagy egy nyitó segédérintkezős mágneskapcsolót) amiről váltom a 230V 110V-okat, melyeket a csőtermosztát vezérel, természetesen a meglévő termosztátokon keresztül, de érzem itt van még buktatója a dolognak.
Minden ott borult, hogy nem kell minden helységet fűteni, mert a gyerekek kirepültek, és a szobatermosztát nem megfelelő ennek a kivitelezésére. A fűtésrendszer átfolyása megfelelő erre a feladatra...

Előre is köszi

Tamás

PS: persze a napkollektoros fűtésrűsegítés miatt is kellene a folyamatos keringetés... mert kell.
(#) oldman válasza Alfato hozzászólására (») Nov 10, 2007 /
 
Alapvető hibát követtek el! A termosztatikus szelep használata feltételezi hogy állandóan rendelkezésre áll a fűtésre alkalmas hőmérsékletű víz.
Ha mégis ezt a megoldást alkalmazzák falikazán esetében akkor ahol a helyiségtermoszát van, nem szabad termosztatikus szelepet szerelni! Itt a termosztát fog szabályozni, a többit a termosztatikus szelepek.
A rendszer beszabályozása is kritikus ilyen esetekben.
Másik probléma hogy a régi falikazánok teljesítménye nem szabályozható folyamatosan csak kétállású (ki-be, jobb esetben ki-kisláng-nagyláng ) szabályzásuk van. ezt a problémát elektronikusan nem tudod kezelni csak a teljes fűtésrendszer áttervezésével és átépítésével.
Az egész fűtésrendszer méretezése nem egyszerű, sokszor a szakik hasraütéssel, jobb esetben tapasztalati úton szerelték. Ez arra elég volt hogy mindenütt kellemes meleg legyen (megfelelő beszabályozás után) de a helyiségenkénti szabályozásra nem alkalmas és igény sem volt rá.
(#) Alfato válasza oldman hozzászólására (») Nov 10, 2007 /
 
Pontosan ezért akarom a helység termosztát helyett csőtermosztáto alkalmazni, melynek hiszterézise mintegy 5C.
Szerintem nem lehet "hibrid" vezérlésű fűtést alkalmazni, vagy legalábbis nehézkes, mivel ha az épületben van egy helység ami termosztát vezérelt, akkor leáll a fűtés akkor is amikor máshol lenne a melegre igény...

Akkor inkább másképp kérdezem: hogyan lehet FÉG C24 kazánnál (pl) megoldani, hogy a szivattyú félsebességgel menjen, ha nem kapcsolja termosztát (csőtermosztát vagy szoba azt most hagyjuk) a szivattyút teljes fodulatra? Az utánkeringetés időkorlátját kellene valahogy kikapcsolni.
(#) oldman válasza Alfato hozzászólására (») Nov 11, 2007 /
 
A dolog azért nem annyira vészes. Minden épületben van olyan helyiség ami normál használatnál és időjárási viszonyoknál a leg hidegebb/ legjobban hűl. Ide tedd a helyiség termosztátot! Ekkor nagy valószínűség szerint a többi helyiség is kap fűtést amit már a termosztatikus szelep lekezel.
Ha mindenáron járatni akarom a szivattyút, akkor is ha az égő áll, egy egyszerű relét használnék. Pl.: A KR sorozat valamelyik tagját. Ha a kazán fűt >relé meghúz max. fordulat ha elenged átvált egy alacsonyabb feszre/fordulatra. Igy nem kell a kazán elektronikájába nagyon belepiszkálni, amit a szervíz (szerelő) is inkább elfogad.
Megjegyzésem.: Ha a keringetés folyamatos jelentős hőveszteséged lessz.
(#) Alfato válasza oldman hozzászólására (») Nov 11, 2007 /
 
Üdvözlet!

Köszi! A folyamatos hőveszteség relatív, mert a keringetésből származó veszteség, azokban a helységekben keletkeznek, melyeket amúgy is fűteni akarok...

A kérdésem még: nem kavar be az, hogy van saját utókeringetése a rendszernek? Nem ismerem a KR relét, én megmondom őszintén modulárisban gondolkodom, mondjuk a Relpoltól, vagy az Elko EP-től. Már beszereztem egy 230/110-es trafót, még a kapcsolás nem tiszta. Esetleg ötlet, vagy vélemény sokat segítene.

Előre is köszönöm!

Tamás
(#) Alfato válasza Alfato hozzászólására (») Nov 11, 2007 /
 
Egy kicsit bőlére engedném, hogy miért is kell nekünk a folyamatos keringetés.
- egy napkollektoros rendszer lett beépítve egy 1992-ben épült házba a helyi igények és lehetőségek figyelembe vételével. Mivel nem csak a fűtés, hanem a használati melegvíz előállítása is a napkollektorokra és a kazánra korlátozódik, ezért a rendszer mindkét tagját 50C-ra állítottuk be. De a napkollektorok viszonylag gyorsan felfűtik a tárolt 50C vizet 70-75C-re vagy még magasabbra is. Egy két hőcserélős szoláris tartály felső hőcserélője a fűtésre lett kötve. A szoláris rendszer 85C elérése után leáll, és olyankor az a gond, hogy nem is indul újra, míg vissza nem hűl 85 C-re a rendszer védelmének érdekében (ez akkor áll fent, ha a tartály nem tud több hőt hasznosítani, ugyanakkor a fűtésre nyugodtan lehetne) Amikor a szoláris oldalon megjelenik a teljesítmény a szakaszos üzemelés végett a kazán indít, de pár másodperc múlva ki is kapcsol (mivel 50C feletti a hőmérséklet és a saját termosztátja leállítja a keringetést), és 20 mp utánkeringetés után teljesen leáll. Ezt viszonylag sűrűn ismételgeti, és mindezek okán több gázt fogyaszt, mint normál üzemódban. A tulaj, most azt teszi, hogy nappal kikapcsolja a gázkazánt, ha van napsütés, és a vegyestüzelésűkazán keringetőjét kapcsolja be...ne is mondjam, hogy ez természetesen nem járható út. Az egyik lehetséges megoldás, hogy a FÉG C24 eladósorba kerül (kézenfekvő is lenne hatásfoka miatt is), de a más pénztárcájával nem illik gazdálkodni (bár felmerült a csere gondolata)...tehát ez a trauma.

amit nem tudok, hogy mi szabályozza, vagy időzíti a 20 mp utánkeringetést (mert kigyomlálni az időzítőt lenne a legegyszerűbb (?))

Tamás
(#) oldman válasza Alfato hozzászólására (») Nov 12, 2007 /
 
A hőveszteség úgy jelentkezik hogy a cirkó hőcserélőjén átfolyó viz fűti a kéményt és a meleg egy része huss-kiszáll a kéményen.
Ha jól értem három hőforrás van a rendszerben cirló-vegyes kazán -és napkollektoros rendszer.
A rendszerről egy hidraulikai vázlat sokat segítene. (A KR relé 6A-es 2-3 váltóérintkezős olcsó és sok fiókban hever)
A cirkót ha megy a keringetés (a kollektor miat) egyszerűen le kell venni a hálózatról. (Ugyanannak a relének egy másik érintkezőjével ami a keringetőt indítja.) Igy nem gond mit akar az ő vezérlése, és nem kell csökkkenteni a keringető fordulatszámát sem. Amúgy valószínűleg egy hidraulikus váltó beépítése jelentené az igazi megoldást, természetesen egy vezérlést is kellene szerkeszteni hozzá.
(#) JZoli válasza oldman hozzászólására (») Nov 12, 2007 /
 
Én is most akartam ajánlani a hidraulikus váltót mint megoldást, mivel ennél jobb megoldást nem is igen lehetne találni. Az az igazság, hogy mostanában eléggé elfelejtették ezt a megoldást pedig (főleg több betápláló energiaforrás esetén)nincs is egyszerűbb megoldás erre a problémára.
Alfato: a 110 voltos megoldás nem biztos, hogy hosszútávon is tetszeni fog a keringetőnek. jobb megoldás ez a hidraulikus váltó beépítése. Ezt némi hegeszéési tudással otthon is elő lehet állítani nem is olyan drágán.Érdemes utánanézni a következő címen:http://www.vgf.hu/list.php?action=viewfull&ID=758
vagy itt:http://www.epgeplap.hu/dok/2005-08_Kigyossy.pdf
(#) Alfato válasza JZoli hozzászólására (») Nov 12, 2007 /
 
Urak!

Nagyon köszönöm a segítséget utána fogok járni a hidraulikus váltónak, bár amennyire emlékszem az tömegáram terelés alapján működik...egy meglévő rendszernél...no mindegy nem emlékzem, lehet hogy teljesen mellébeszélek.
Készítek egy kézi skiccet majd a rendszerről, de nem most, mert ugye Productronica meg minden összetorlódik erre a hétre...

Az az igazság, hogy inkább cserélni kellene azt a kazánt...szerintem már kiszolgált az meg a hatásfoka miatt sem illik bele ebbe a képbe..., de addigvalamit ki kell találnom. Mindenesetre a szobatermosztátot kicserélem egy csőtermosztátra, meglátjuk mit csinál. Meg lehet jósolni, hogy mit fog tenni, de a helyi körülmények sokmindent meghatároznak..

Köszönöm Oldman és JZoli!

Tamás
(#) sniperx hozzászólása Nov 15, 2007 /
 
Üdv mindenkinek!

Nekem régebbi ZC18-al van bajom. Valahogy meg szeretném oldani, hogy a szobatermosztát leállásakor is legyen kevés utókeringetés, mint amikor a belső korlát tilt le. Itt is a 110V körüli meghajtás a megoldás, mert az áramlás nyitja ezen a típuson a gázszelepet .
(#) djyuri hozzászólása Jan 19, 2009 /
 
Sziasztok!

Van nekünk egy AEG GST 243 kombi cirko-nk.
Egy kicsit faramuci beszédrendszerű egyénnel tudtuk csak felvenni a kapcsolatot szervízhiba ügyében.

Nos addig eljutottunk,hogy ő NTC hibát állapított meg.
De csak a hétvégén tud időpontot adni.

Azt szeretném megkérdezni,hogy mit jelent ez a hiba?
És ez elektronika vagy érzékelő?


A hibajelenség a következő:
Minden tökéletes,ha meleg vizet akarunk (pancsi stb)
De a lakásfűtésnél igen érdekesen produkál:
Bekapcsol a termosztát,de még ha kézzel is kötjük össze a termosztát vezetékét olyat csinál rendszerint:
1.- kattan...elindul a szivattyú...kattan,hogy adja a gázt...be is gyullad,de rögtön kialszik.
2.- egy darabig így csinálja majd van olyan,hogy hosszabb ideig ég a gáz.

Így gyakorlatilag nem lehet felfűteni egy lakást. Ha pedig örökösen öszekötve hagyjuk a termosztát vezetéket,akkor jó meleg van,de csak akkor. De ugyanazt csinálja egyfolytába....be/ki kapcsol.

le lett légtelenítve...nyomás is jó. A gáz is jó nyomáson van és a bejövő víz is,bár ez a fűtéshez nem számít.
A készülék nem jelez hibát. Ezért mondta a szervizes telefonba,hogy NTC hiba.

Remélem van valaki,aki tudja mi az

Köszönöm!
(#) JZoli válasza djyuri hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Az NTC egy negatív hőfoktényezőjű ellenállás, a mi azt jelenti, hogy a hőmérséklet emelkedés hatására csökken az ellenállás értéke.Ebből az értékből állapítja meg a vezérlőelektronika a fűtővíz hőmérsékletét. Azért az nagy merészségre utal, hogy így távolról megállapította a szervizes a z NTK hibát, mivel ez nem teljesen egyértelmű. Igaz ugyan, hogy először az NTK-t cserélik ki általában, de ez azért van, mivel így könnyebb behatárolni a hibát, meg az NTK jóval olcsóbb, így a cserélt alkatrész nem kerül annyiba mintha a vezérlőpanelt cserélné ki.
(#) djyuri válasza JZoli hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Köszönöm!

Közben kaptam jelzéseket,hogy olyan nincs,hogy egyszer megy és egyszer nem.
De sikerült holnapra szerezni egy szervizest,aki személyesen megnézi.
(#) djyuri válasza djyuri hozzászólására (») Jan 22, 2009 /
 
Végülis elektronika hiba volt...akármit is mondtak.....

szal ennyit a telefonos segítségről
(#) JZoli válasza djyuri hozzászólására (») Jan 22, 2009 /
 
Hát igen, ezért írtam, hogy bátor ember aki távolról ki meri mondani, hogy mi a hiba.Meg lehet mondani távolról, de annak típushibának kellene lenni.Remélem már akkor most fűt is az a kazán, és nem kell fázni.
(#) djyuri válasza JZoli hozzászólására (») Jan 23, 2009 /
 
Szia

Bizony...minden rendben...de viszont itt van előttem az elektronika...kimértem mindent és minden jó

Szal nem értem...még egy triac-ot fogok benne esetleg cserélni,ha megjött a szkópom....de tanácstalan vok.

mindegy 25+13 bánta....de legalább atom meleg van és forró a pancsi is
(#) nadel hozzászólása Nov 14, 2009 /
 
Szeretnék segitséget kérni: C24-es kazánunk van 2-3 éves, jól működik. Az egyetlen probléma, hogy a fűtés
leállása után a keringető szivattyú nem áll le 1-2 perc
után, hanem megy a végtelenségig... Nem elromlott,
mert azóta csinálja mióta egy műszerész elállitotta...
sajnos nem voltam itthon... Biztos, hogy az elektroni-kájában van állitási lehetőség, de nem tudom hol?
Mivel valamikor villamosmérnökként végeztem való-
szinű meg tudnám oldani kis útbaigazitással...
Előre is köszönöm!
(#) szerviz válasza nadel hozzászólására (») Nov 18, 2009 /
 
Pontosítsuk a kazánod tipusát!
Ha 2-3 éves és újonnan vetted, akkor nem lehet C24-es, annak a gyártását már régebben abbahagyták. SC24-es sem lehet hasonló okból.
Tehát marad a CH széria, amit arról ismersz fel, hogy az indítógombja szürke és háromdigites kijelzője van.
De ettől függetlenül egyik tipusnak sem volt olyan vezérlése, ahol a szivattyú leállítását vagy folyamatos üzemét választani lehetne!
Tehát az általad leírtak szerint ez nem beállítási hiba, hanem elQrás!
Hívd vissza a műszerész szakit, állítsa helyre a hibát.
Vagy legalább árulja el, hogy mit és miért csinált! Már ha tudja egyáltalán................
(#) nadel válasza szerviz hozzászólására (») Nov 18, 2009 /
 
Köszönöm a választ!!! Valóban C24H tipusunk van, és 6 éves. Ma megoldódott a problémám.( Telefonon min-
den szerelő panelt akart cserélni horror árakon.) Egy
FÉG-THERM szervizben (XIII.Kassák Lajos utca) a mun-
kafelvevő szaki elmagyarázta korrekt módon, hogyan müködik egy ilyen, hogy a kazán saját termosztátja is vezérel, meg a szobatermosztát IS! Hazajöttem, beál-litottam a felső hőfokot(75-re) a hiszterézis 15 volt, azon nem kellett és tökéletesen működik! Jóéjt: Nádel János[b]
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem