Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   122 / 156
(#) sonny007 válasza Joe_001 hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
Egyből gondoltam, hogy 1db rossz alkatrész is tud hibát okozni a rendszerben. De tudtommal azzal, hogy forduljak szakemberhez nem segítséget kaptam pedig elméletileg ez a fórum pont azért van, hogy segítsünk egymásnak. De köszönöm.
Nem megbántás kép írtam. További szép napot.
(#) zolika60 válasza sonny007 hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
Szerintem nem bántásból írta, hogy fordulj szakemberhez. Egyébként leget egy sima feszültség szabályozó csere megoldja a problémád, de ezt innen eldönteni nem lehet.
(#) sonny007 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
Csak gondoltam segít valaki abban, hogy merre induljak el a hiba kereséssel. Sajnos a közelben nincs villamossági szakember aki tudna segíteni. Ezért gondoltam, hogy megkeresem én a problémát.
Feszültség szabályzót, úgy le lehet tesztelni, hogy egy transzformátor ami pl 20V-ot ad le és megmérni, hogy mennyi a kijövő feszültség? Tehát, hogy leszabályoz-e 13-14Vra?
(#) zolika60 válasza sonny007 hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
A motor feszültségszabályozók lelkivilágát nem annyira ismerem, mert más mint az autóké. De azt gondolom, ha a feszültség szabályozót kiszereled/kikötöd, az AC feszültségnek fel kell mennie egy magasabb szintre. Ha ez nem történik meg, akkor a tekercselés rossz, mert a gerjesztés állandómágneses ha jól sejtem.
(#) VIM válasza sonny007 hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
Szia! Először is azt kellene megnézni, hogy a fesszabályzó hány kivezetéses, mert talán tartalmazza az egyenirányítót és az index villogót is. A mérési eredmények talán jók is lehetnek, az értékeket összehasonlítva de talán mintha kicsit nagyobbak lennének ami arra enged következtetni, hogy talán átmeneti ellenállás van valamelyik forrasztásnál vagy kötésnél esetleg testnél. Ha eddig jól működött a töltésed akkor most valószínű, hogy kontakthiba vagy átmeneti ellenállás okozza ezt az alacsony feszültségszintet.
(#) sonny007 válasza VIM hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
Mióta megvan a motor azóta ilyen az állapota a töltés rendszernek. Tehát valószínűleg nem is volt jó. Mert a téli időszakban az akksit töltöttem, így nem volt feltűnő, hogy keveset vagy egyáltalán nem töltött.
Most azt ki tudtam deríteni, hogy a csatlakozót lehúztam a feszültség szabályzóról és 2 szálon tudtam mérni a motort pörgetve 38V AC-t tehát ezek alapján a generátorom jó. Arról nem is beszélve, hogy csak úgy kilőtte az első lámpát mint a huzat.
A feszültségszabályzóm egy 6 lábas Ducati amibe tudtommal bele van építve az egyenirányítás és az indexek is (bár indexeim nincsenek felrakva a motorra.)
Viszont azok alapján ha a generátorom jó (mérés alapján is és a lámpát is kilőtte) viszont a feszültségszabályzón nem lehetséges, hogy rossz helyre mennek a fázisok? Mert ha keresőbe beírom a motorom típusát feszültségszabályzót akkor nem ilyen 6 lábast ad ki nekem webshopon hanem egy 4 lábas szabályzót.

Linkeltem képet az első 2db kép a csatlakozó és a feszültség szabályzóm ami fent van a 3. kép webshopon keresztül keresve hozzá feszültség szabályzó (gondolom a gyári 4 lábas.)
(#) sonny007 válasza sonny007 hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
Ahogy méregettem a feszültség szabályzót csak 1 db dióda nyitófeszültséget találtam úgyhogy esélyes hogy ez tönkre ment.
(#) VIM válasza sonny007 hozzászólására (») Jún 16, 2017 /
 
A stekker hat lábas, tehát nem lehet jó hozzá egy négylábas fesszabályzó. Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Ehhez a motorhoz kapcsolási rajz .... nem nagyon lelhető fel az unokaöcsi Rieju-ja meg már nincs meg, hogy megnéztem volna, abban hogyan van megoldva. Ha rossz a szabályzó, mert nagyon úgy néz ki a dolog, akkor a kiöntési oldalon hőlégfúvóval melegítsd fel a masszát és faragd ki az elektronikát, talán javítható lesz a dolog.
(#) sonny007 válasza VIM hozzászólására (») Jún 17, 2017 /
 
Az igaz, hogy ez 6 lábas ami nekem van gyárilag de tegnap kaptam egy 3 lábas feszsszabot szintén Ducati sikerült is bekötnöm és működött olyan 5-10mp-ig az akku saruain tudtam mérni 13.5-14V DC-t. Tehát ezek alapján 100%, hogy a fesszabom ami rossz. A 6 lábas annyiban különbözik tudtommal, hogy abban az index cuccai is benne vannak amúgy semmi különbség nincs. Index lámpáim amúgy sincsenek a motoron csak a kivezetések, tehát az lenne a legkevesebb ha azokat nem tudnám használni. Mivel csak önindítóm van a motoron nincs berúgókarom így a töltés a fontosabb dolog, hogy legyen. Viszont valami oknál fogva kilőtte a kölcsönbe kapott fesszabot is. Úgyhogy most nincs egy működőm se. Gondolom a töltési körben van 1db 11A-es biztosíték megnéztem az is ép úgyhogy nem tudom mi lehet a hiba oka. A 2. fesszab tönkre mehetett azért is mert felelőtlenül kötöttem rá a motorra (szigetelések nélkül:banghead és lehet összeért 2 szál ami okozta a 2.nak a tönkremenetelét. Megpróbálok szerezni egy másik fesszabályzót de nem hinném, hogy sikerülni fog.

Szerk.: A 3 lábas fesszabnál dióda nyitófeszültsége 488 gondolom ez az érték rossz (mert jó állapotában 504-et mértem.)
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2017
(#) sonny007 válasza sonny007 hozzászólására (») Jún 17, 2017 /
 
Na eljutottam oda, hogy újra ránézzek a feszültségszabályzóra. Sajnos a biztosíték csatlakozása szivatott meg legelőször azért hittem azt, hogy a kapott feszültségszabályzó rossz. Kicseréltem a csatlakozót, szépen szigetelve új csatlakozóval, vezetékekkel betudtam kötni. Most már alapjáraton 12,70V DC-t mérek az akkun pörgetve megy felfelé tehát teszi a dolgát és van töltésem is.

Viszont ha valaki ért ezekhez a feszültségszabályzók javításához kérem privátban jelentkezzen köszönöm.

Köszönöm mindenkinek a segítséget! Kellemes napot mindenkinek.
(#) VIM válasza sonny007 hozzászólására (») Jún 17, 2017 /
 
Talán ezzel kellett volna kezdeni az egész hibakeresést mint mondtam előzőleg.
(#) Joe_001 válasza sonny007 hozzászólására (») Jún 17, 2017 /
 
Tényleg nem bántásképp írtam, de egyrészt magam is erre jutottam, mert bonyolult eljutni ahhoz hogy mérjek, ráadásul a csere is elég körülményes.
(#) sonny007 válasza Joe_001 hozzászólására (») Jún 17, 2017 /
 
Csak az a baj, hogy itt a környéken nincs senki aki értene hozzá. Legközelebb talán 30kmre van aki tudott volna segíteni. Mivel barkácsolni méregetni szeretek (több kevesebb sikerrel) ezért írtam ide
Sikerült 1 használtat szereznem ami csak a töltést szabályozza le úgyhogy most már van töltésem is.
De köszönöm mindegyikőtöknek a segítséget megoldottam. Ha meg rá tudom magam venni akkor megpróbálom a hibás szabályzómat megcsinálni.
(#) sonny007 válasza VIM hozzászólására (») Jún 17, 2017 /
 
Ellenőriztem folyamatosan minden kapcsolatot és az ellenőrzés pillanatában mindig jó volt. Ez csak egyik pillanatról ellenőrzés után már nem érintkezett (üres járatban pörgetve a motort gondolom a rázkódástól). Ezért döntöttem a részleges újra vezetékezésén és új csúszósarukat rakni rá.
(#) Joe_001 válasza sonny007 hozzászólására (») Jún 17, 2017 /
 
Ha nincs más én is nekiláttam ahogy tudtam. Alfa 156 generátor csere, külföldön, 3 kis emelővel földön, kétszer... Kevés a hely, + tapasztalat hiánya. Itt mindenki segít. Viszont, ha egy mód van rá ilyen autóknál már tényleg problémás, ezért mondtam a szerelőt. Érdemes visszaolvasni is. sonny007 saru cserét javasolt. Ha nincs beégve akkor elég finoman összenyomni, mert az autósaru szét szokott nyílni, és a laza kontakt miatt minden szétéghet. Úgy gondolom van lenn (kézben) egy plusz generátorod, akkor érdemes megnézni a 9 diódát, mert egy szakadása töltésszegénységet okoz. Lehet ez (is) a baja az autón lévőnek.
Sok sikert a javításhoz!
(#) csaba19880509 hozzászólása Jún 20, 2017 /
 
Sziasztok ! Lenne egy Mazda Xedos 1.6-os autóm ami érdekes dolgokat produkál. A jelenség az hogy mind addig van alapjáratom amíg nem terhelem le az autót pl. világítás + fűtés vagy akár hátsó ablak fűtéssel., ekkor az autó le-le akar állni majd nagy nehezen korrigál de lent marad az alapjárat 500rpm körül.. töltés 14.2v terhelt állapotban 13-13.1v. Terhelt állapotban visít az ékszíj (természetesen veszítettem rajta). Generátort leszereltem. Az első pajzsban a csapágy már morog picit de nem szorul (persze ha már szétszedtem ki cserélem) a szénkefék látványosan elvannak kopva.. Nem vagyok túl jártas elektronikában. Tudok mérni és ha kell kitudok cserélni dolgokat de ennyi.. Annyit csináltam hogy a generátor tekercsélén 3 kivezetés van és mértem ellenállást 0.6 ohm volt.. Hol mérjek még ? Milyen értékeket kellene kapnom ? Létezne hogy a kopott szénkefe okozza azt hogy meg foglya a motort ? Ha meg úsznám ennyivel az szuper volna A generátor egy Mitsubishi A2TA1191. Sima ékszíj tárcsa van rajta nem az a csúszócsapágyas vagy minek nevezik Még annyit hogy 2000-es fordulaton is leesik a fordulat 1800 körülire terhelve.. Válaszotokat előre is köszönöm. Üdv. Csaba !
(#) zolika60 válasza csaba19880509 hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
Nem a generátorral van a baj. (A morgós csapágyat leszámítva.) Hanem az akku gyengélkedik, vagy valamilyen fogyasztó leállított motornál nagyon lemeríti. A nagy áramfelvétel fogja meg a generátort és az a motort. Az ékszíjat meg cseréld ki nem kell nyikorognia.
(#) atyaisten hozzászólása Jún 20, 2017 /
 
sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék. Volt egy generátor amin a csúszógyűrű forrasztása nem érintkezett,már javították,újra forrasztottuk,beszereltük. Most a töltés lámpa nem is világít,de kimértem ,11,92V a töltés járó motornál,minden fordulaton!Az akkuba több a feszkó alaphelyzetben.Amikor a gyújtást ráadom épphogy csak parázslik a töltéslámpa,inditás után is nagyon halványan világít! Ez mi a fene lehet?? Eddig semmi baja nem volt,mikor szétszedtük akkor is egyszercsak teljes erősséggel kigyulladt a töltéslámpa. A hiba biztos hogy a forrasztásnál volt,mert a csúszógyűrűkön mérve nem volt tekercs ellenállás,műszer sem sípolt,de ez orvosolva lett,most meg valami más bibi ez??Valeo 150A
köszi előre is!
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2017
(#) csaba19880509 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
Az akku tesztelve volt azt mondták semmi baja :/ Kb. 30perc járatás után is ugyan ezt csinálja. Persze meg nézem egy új akkuval A kocsi mindig szépen indul nem érezhető a gyenge akku jele.. Hallottam olyat hogy a pozitív kábelnek akkor lesz az ellenállása hogy ez okozhat ilyen hibát..nem tudom mennyi erre az esély.. akku saruk tiszták a generátor pozitív saruja is szép tiszta.. Van a családomban több autó is.. pl. egy VW passat 1.6 benzin.. ott ha fel kapcsolok mindent akkor sem esik 200-300 rpm-et a fordulat.. meg is mértem ott 20rpm volt a változás...
(#) zolika60 válasza csaba19880509 hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
Lehet egy kicsit emelned kell az alapjáraton. Egyébként alapjáraton a nagy fogyasztókat az akkunak kéne vinnie. Nem túl kicsi ami benne van?
(#) csaba19880509 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
Alapjáratom 850 gépre kötve nem az óra szerint... tegnap fel emeltem 900-ra már :/ az meg nem túl jó de mondom hátha.. na az akku méretét meg sem néztem mi a gyári Kb. 2 hónapja vettem az autót csak azt láttam hogy 2015-ös akku van benne Gondoltam csak jót rakott bele az előző tulaj Most már ránézek 55Ah van benne azt tudom 70Ah a generátor.. Meg próbálok egy másik akkut még azért.. de az hogy le akar állni a motor nekem nagyon fura :/ De értettem mit akarsz mondani szóval ki próbálom
(#) csaba19880509 válasza csaba19880509 hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
Na 60ah kell bele nekem meg 55-ös van benne.. :/
(#) zolika60 válasza csaba19880509 hozzászólására (») Jún 20, 2017 / 1
 
Az nem nagy különbség, csak akkor, ha az 55 már csak mondjuk 40. Elektrolit szintet megnézted benne?
(#) akos70 válasza atyaisten hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
A csúszógyűrű nincs elkopva? Ha az jó, ki kéne mérni a diódákat, tekercseket.
(#) atyaisten válasza akos70 hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
nincs elkopva,nem rég cserélték, de jó gányul,1 évet bírt,a forrasztásnál nem érintkezett. Hát csak ez nekem furcsa,mert előtte hibátlan volt, egyik pillanatról a másikra elment a töltés ,de e-miatt a forrasztási hiba miatt,nem érintkezett. Most meg elszállt volna benne valami?? hmmm
(#) StMiklos válasza atyaisten hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
Nem csúszik a generátorszíj?
Nem ül le a tárcsa fenekére? Nem fényes?
Üdv: StMiklos
(#) atyaisten válasza StMiklos hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
nem,,annak azért lenne előjele.
(#) atyaisten válasza akos70 hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
Visszabontottam,,megint nem volt mérhető tekercs ellenállás a csúszógyúrún. Nem értem mi lehet,,van ilyen hogy a gyűrű megreped vagy valami szakadása lesz,, a csapágy még rajta van , ha azt kocogtatom egyszer lesz ellenállás egyszer megint nem, valami ott lehet a rossz. ??
(#) zolika60 válasza atyaisten hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
Nyilván. Gondolom nem sikerült rendesen a forrasztás.
(#) akos70 válasza atyaisten hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
Előfordul, hogy a tekercs megmozdul a vason, és elnyírja a vezetéket ott, ahol a ventillátorlapát alatt át van fűzve. Ha mozog a tekercs, akkor ez lehet a baj.
Következő: »»   122 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem