Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár (robogó) elektronika
Lapozás: OK   109 / 109
(#) kalmi.kalmi válasza Maczi0 hozzászólására (») Ápr 28, 2017 /
 
Cseréld ki a meghajtó ic melletti kondit. Nem a hálózatira gondolok hanem a kicsire, ott a hűtőborda előtt-mellett.
(#) lacika81 válasza Biro F. hozzászólására (») Ápr 28, 2017 /
 
kicseréltem hiba ugyanaz
(#) 444Tibi válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 28, 2017 /
 
Teljes siker, mármint a mechanikus szopások, fúrás, menetfúrás, stb. összerakás után.
A premén 8 darab M5 csavar fogja össze, abból 3 jó, a többinek mélyebbre kellett fúrni, menet, és hosszabb csavarok.
Satuba a tengely, áramgenerátor, nagyon szépen forog, egészen lassúra véve sem rángat, az áramfelvételben nincsenek kiugrások, tehát a menetzárlat kizárva.
12 voltról nagyon lassan forog, valószínűleg 48 voltos lehet. Megpróbálom a hobby scooter projektet, egy egyszerű váz, eleje egy kukázott 20" montiból lesz.
Vezérlő, megfelel 3-4 BUZ11 a végfoknak, a mezei 555 PWM szabályzóval? Frekvenciát kb. hová tegyem, én 20-25kHz saccolnék, felette kommutációs problémák, alatta meg fütyülne rendesen.
Áramhatárolást 30-40A..? Vagy majd a tapasztalat.

Életemben nem volt ilyen a kezembe, de most felcsigázott, ha esetleg bolondokat kérdezek, nézzétek el, korrigáljatok.
(#) zolek hozzászólása Máj 6, 2017 /
 
Üdv: A töltésjelző led zölden világít amikor az aksi fel van töltve, de nem folyamatos hanem villogás be vált át. Találkozott valaki e jelenséggel?
(#) mineral hozzászólása Máj 10, 2017 /
 
Sziasztok!

Adott egy elektromos rokkant jármű. 2 db 12V 12Ah-s akkumulátor van (volt) benne.
Típusa: UB12120 Bővebben: Link
Helyettesítő akkumulátort keresek. De több kérdés eldöntésében is elakadtam. Szívesen fogadnék tőletek pár tanácsot.
Ez az akkumulátor nem tűnik ciklikus üzeműnek. Akkor miért is tették vajon ezt bele gyárilag?
Találtam pár hasonló fizikai méretű akkumulátort. (ciklikus üzemű.) Minimális árkülönbséggel. Azok viszont 13 és 14Ah-s akkumulátorok. Kérdésem, hogy ezeket is berakhatóak vagy inkább maradjak a 12Ah-s akku vásárlásánál? Bővebben: Link Tanácsaitokat előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza mineral hozzászólására (») Máj 10, 2017 /
 
Nyugodtan beteheted a nagyobb kapacitású akkukat. legfeljebb nagyobb lesz a hatótáv. Az a kis többlet szerintem a töltőnek sem okoz gondot.
(#) etm hozzászólása Máj 10, 2017 /
 
Hello! Adott egy 60 fokos BLDC motor. A kerék minden fordulatnál ugyan abban a pontban hangot ad , ami üresben csendes,de ha ráülök,és gázt adok, akkor erősen hallatszik,mintha akadna valamibe a kerék. A szenzorok jók. a forgó rész nem szorul,mert ha pedállal hajtom mint a kerékpárt,akkor minden ok.Csak ha gázt adok neki,akkor zajos,ami természetesen nem az a zaj ami hallatszik a hibátlan motor működésekor. Fogtam a kezemben a kiszerelt kereket,és abban a pontban ahol hallatszik a zaj,a tengelyt nem ragadta magával a kerék(mint amikor meg szorul),hanem érdekes módon ellenkező irányba akarja csavarni a tengelyt,mint amerre a kerék forog. Tehát abban a pontban még lök a keréken kicsit,és minden fordulatnál csak egyet,és ugyan ott.Szkóppal néztem a vezérlőből kijövő jelet,ami minden fázison ok,még a zaj hallásakor is. Mi okozhat ilyet? Már rengeteget javítottam,de ez fog ki rajtam?
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2017
(#) mineral válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 10, 2017 /
 
Köszönöm. Akkor veszek egy pár nagyobb kapacitásút.
(#) rolie válasza etm hozzászólására (») Máj 10, 2017 /
 
Szia!
Régebben olvastam, hogy repedt mágnes okozhat ilyesmi hibát (eggyel több É-D pólusváltás van az adott pontban). Személyesen nem találkoztam ezzel a hibával, de egy szemrevételezést megérne.
(#) Biro F. válasza etm hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
Üdv.
Nézd át a küllő anyákat, kiszoktak lazulni, azért van mindig terhelésnél egy bizonyos ponton kattogó hang. A másik hiba valamelyik oldali csapágygolyó sérülése. Én is jártam így, mire rájöttem hol a hiba, teljesen szét szedett keréknél.
(#) Edinalaci hozzászólása Máj 11, 2017 /
 
sziasztok tud nekem segíteni valaki elektromos robogó a vezérlő bekötése kéne
(#) kalmi.kalmi válasza Edinalaci hozzászólására (») Máj 12, 2017 1 /
 
Ahogy látom, a piros a pozitív !
(#) weend válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Máj 12, 2017 1 /
 
És a fekete lesz a negatív!
(#) kalmi.kalmi válasza weend hozzászólására (») Máj 12, 2017 /
 
Ebben már nem vagyok biztos !
(#) RoliNyh válasza Edinalaci hozzászólására (») Máj 12, 2017 /
 
Mint említették a vastag fekete a test, a vastag piros a pozitív táp.
Vastag sárga, vastag zöld és vastag kék a motor fázisok.
Hogy a vékony vezetékek mik azt meg nehéz kideríteni, legalábbis úgy, hogy jóformán alig kivehető maga a panel is, nem hogy még az is, milyen alkatrészek és vezérlő IC van rajta...
(#) RoliNyh hozzászólása Máj 13, 2017 /
 
Megjött távolkeletről a kombinált világításkapcsoló és a kürt a készülő eChopper © brinyómhoz...
(#) etm válasza rolie hozzászólására (») Máj 13, 2017 /
 
Hello ! Köszönöm a segítséget,de átnéztem mindent,és semmi bajt sem találtam.Küllők jók,mert ki volt törve a felniből egy garab. En is arra gyanakodtam ,de miután át fűztem a küllőket a hangja megmaradt.Ezután szét szedtem,és hibás mágnest kerestem,de sikertelenül. Utolsó lehetőség maradt,amihez semmi reményt nem fűztem,hogy fel cseréljem a csapágyházakat(dekniket) a keréken. Leszedtem mind a kettőt,és másik oldalra szereltem fel,és mit ad Isten,minden ok lett. Nem tudom miért,mivel az mindegy,de jo lett! Ez jol megszivatott,ennyi tapasztalattal! De van ilyen!
(#) proli007 válasza etm hozzászólására (») Máj 15, 2017 /
 
Hello! Csak egy tipp.. Az nem lehet, hogy most fordítva forognak a csapágyak és a kopott csapágynak így nincs hangja?..
(#) RoliNyh hozzászólása Hé, 16:31 /
 
Megjött a gázkar is...
A hozzászólás módosítva: Hé, 16:32
(#) stelaci1933 hozzászólása 9:13 /
 
Polymobil TC-016 -2013-évjáratu.A probléma az,hogy az indulási sebesség túl nagy!!Még óvatos gázadás-
nál is vigyázni kell mert "ugrál".A gázkar mellett egy potméterszerü csavarógomb van,de ez semmi hatással nincs a sebességre.Egyébként ha már lendületben van,nincs vele gond. A kérdés az,hogy lehet
az indulási sebességet úgy csökkenteni,hogy biztonságosan lehessen indulni,és ezt követően növelni a
sebességet.Ki az aki ezt a korrekciót (javitást-elektronika cserét)eltudja végezni.
stelaci Mohács.
stelaszlo@citromail.hu
(#) RoliNyh válasza stelaci1933 hozzászólására (») 15:48 /
 
Nem ismerem az adott típust, de legelőször azt kellene kideríteni, hogy ez konkrétan "gázkar" vagy vezérlőelektronika hiba -e. Ha "szerencséd" van, akkor potméter van a gázkarban, ami talán elkopott, így egy cserével helyrehozható. Ha HALL szenzoros, de szintén ez ment tönkre (ami azért már nem annyira jellemző), akkor egy szenzor csere szintén megoldás lehet. Viszont ha a gázadagolásra egyenletes feszültség megy a vezérlőbe, és nem az adagolással van a gond, akkor másfelé kell a hibát keresni és problémásabb lesz megoldani...
Következő: »»   109 / 109
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Máj, 25. Csü
16:11:21
Jelenleg 419 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu