Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hegesztő dinamó
 
Témaindító: Tom-ee, idő: Aug 26, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 4
(#) mlaci96 válasza mpisti hozzászólására (») Feb 17, 2024 /
 
Azért ne nézz ennyire madárnak, hogy szétbarmolom a dolgokat, a tengely kialakítása alapján úgy nézett ki hogy megfordítható a komplett aszinkron, és dinamó rész, de a komplett forgórész kivétele után jöttem rá hogy nem így van, nem lett semmi barmolva, minden vissza lett építve.
(#) mlaci96 válasza mlaci96 hozzászólására (») Feb 28, 2024 /
 
Minden vissza lett építve úgy ahogy eredetileg volt, valaki elöttem összejelölte a dolgokat, de énis oda raktam vissza a keféket. Tekercselő megnézte a gépet, minden jól működik rajta hálózatról, viszont külső meghajtásról nem gerjed fel a dinamó. Az lenne a kérdésem hogy, hogy lenne célszerű elindítani a gerjesztést? Az aszinkron részt be kellene kondizni, mint egy aszinkron generátort? Vagy visszacsatolni a hegesztő körből egy nyomógombbal azt a 1.5 voltot amit le tud adni üresben megforgatva felgerjedetlen állapotban ? Vagy esetleg valakinek lenne valami ötlete rá? Pár képet feltöltöttem az előző hozzászólásaimban a gépről.
Hálózatról megforgatva 45-50 voltot tud a dinamó, a vasmag mozgatás függvényében.
(#) mpisti válasza mlaci96 hozzászólására (») Feb 28, 2024 /
 
Azon a fordulatszámon forog mint hálózatról? a normális működéshez kell a 2850-3000 1/min fordulat. A megadott paraméterek csak azon a fordulatszámon érvényesek, felgerjedni sem fog sokkal kisebb fordulaton.
(#) mlaci96 válasza mpisti hozzászólására (») Feb 28, 2024 /
 
Még nem tudtam megmérni fordulatszámmérő hiányában, de úton van a műszer hozzá. A 13 lovas benzinmotort hasra 3000körül forgatva se gerjedt fel, elvileg 3600 at tud forogni, de mérés nêlkül semmi se biztos. Ha jó a fordulat és továbbra se gerjed fel mit tudnék kezdeni vele hogy elinduljon?
(#) mpisti válasza mlaci96 hozzászólására (») Feb 28, 2024 /
 
A korábban feltett 549. számú fotón látszik egy kapocsléc, azon pedig a váltóáram jele két kapcson. Ez a gerjesztés részhez tartozik. Nézd meg hogy az hova megy, mert szerintem a hajtómotor tekercseihez(azaz onnan kap váltakozó áramot). Hálózatról üzemeltetve a dinamót mérd meg hogy a két váltóáramú kapcson mennyi a feszültség, és írd meg ide.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2024
(#) mlaci96 válasza mpisti hozzászólására (») Feb 29, 2024 /
 
A hajtómotor tekercseitől jön fel két szál a kapocsléchez, de nincsen villamos összeköttetésben a fázistekercsekkel. Sajnos a megforgatás nem igazán opció most részemről 3 fázis hiánya nélkül, pont ezért gondoltam arra hogy bekondizni aszinkron generátorrá a villanymotort abban bízva hogy fel is gerjed. Rendelkezésemre áll EVIG 4/2.5 aggregátor maradék kapcsolódobozából 3db 50mf kondenzátor, nem tudom hogy jó e a kapacitásuk ehez a teljesítményhez, de áramot nem akarok levenni róla.
(#) mpisti válasza mlaci96 hozzászólására (») Feb 29, 2024 /
 
Még szerencse hogy nincs vezetékes kapcsolat a gerjesztő áramkör és a hálózat között. Onnantól már veszélyessé válna a gép érintésvédelmi szempontból.
A gerjesztés táptekercse a hajtómotor hornyaiba van tekerve, és transzformátorelv alapján keletkezik benne feszültség. Mérni azért lett volna jó, mert akkor az ember tudná hogy mekkora DC feszültséggel lehet helyettesíteni az eredeti megoldást. A bekondizás akár működhet is, ha szerencséd van akkor felgerjed. A kapacitás pedig majd a gyakorlatban dől el hogy elégséges-e.
(#) mlaci96 válasza mpisti hozzászólására (») Feb 29, 2024 /
 
Csillagba vagy deltába kössem be a villanymotort? Illetve a kondikat is csillagba vagy deltába? Azért kérdezem mert félelmem az hogy 380/690be van tekerve, a kapocstáblája alapján nem eldönthető. 380 van csak ráírva.
(#) mpisti válasza mlaci96 hozzászólására (») Feb 29, 2024 /
 
Egyértelműen deltába,hiszen az adattábla a tekercsfeszültséget jelöli. A 400/230V-os motorok csillagba vannak kötve, mert a motor tekercsei 230V-ra készültek, és a csillagkapcsolásnak köszönhetően 400V-os vonali feszültségnél 1 fázistekercsre csak 230V jut. Az eredeti EVIG generátornál is csillagkapcsolású a generátor, a kondik viszont deltába kapcsolva csatlakoztak a kapcsokra. Nem tudom hogy a hajtómotor delta kapcsolásánál ez hogy fog működni, erre vonatkozó tapasztalatom nincs. Talán idetéved valaki akinek van ez irányú tapasztalata, vagy az aszinkron generátorok lelkivilágát nálam jobban ismeri. Megítélésem szerint ide 500V-os(vagy nagyobb) kondik kellenének, mert a 450V-os kondik hamar kilehelik a lelküket.
(#) mlaci96 válasza mpisti hozzászólására (») Feb 29, 2024 /
 
Igen pont ezért kérdeztem mert az EVIG-nél csillagba vannak a tekercsek, deltába a kondik, és 50mf 500 voltosak, ha nem válik be ez a módszer valakihez bekéreckedek pár percre a motor megforgatására, és valamiféle külső táplálásról fogom felgerjeszteni.
(#) mlaci96 válasza mpisti hozzászólására (») Márc 1, 2024 / 1
 
A tekercsek és a kondik deltába lettek kötve az 50mf 500voltos kondikkal benzinmotorral megforgatva 3000 körüli fordulatszámmal felgerjedt az aszinkron rész 400 voltra, aztán a dinamó is kiadta a megfelelő feszültséget, az aszinkron résztől a dinamó gerjesztőköri egyenirányítójához váltó 12.5 volt jön át amikor 400 volt van a fázistekercseken. Hegesztési próbát még nem tettem a géppel, de igéretesek a mérések. A váz még félkész egyelőre a próbáig van csak kész. Köszönöm a segítséget.
(#) mpisti válasza mlaci96 hozzászólására (») Márc 1, 2024 /
 
Ha 12,5V AC feszültségnél a dinamó rész leadta az 50V-ot akkor csak annyi dolgod van hogy a traktor akkujáról egy közbeiktatott 15-20A-es kapcsolón keresztül polaritáshelyesena gerjesztésnek feszültséget adsz. A gerjesztés eredeti váltóáramú tápját pedig leemeled a csavarról és leszigeteled. De ha ragaszkodsz az aszinkron generátorként működő villanymotor használatához, azt is hagyhatod, de az aszinkron generátorként működő motor is hajtóteljesítményt vesz fel a traktortól.
(#) mlaci96 válasza mpisti hozzászólására (») Márc 3, 2024 /
 
Maradok az aszinkronos dolognál, mert nincsen semmiféle áramforrás a használat helyén (pont ezért kell ez a dinamós megoldás), traktor sincs, se akku. Bízok benne hogy a 13 lovas stabil motort nem fogja túlterhelni használat közben annyira hogy ne működjön jól a dolog.
Még annyi kérdésem lenne hogy a dinamó karakterisztikája jó lehet mig-mag hegesztéshez?
Külön előtoló és nagyáramú kapcsoló(tirisztor) beiktatásával?
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2024
(#) mpisti válasza mlaci96 hozzászólására (») Márc 3, 2024 /
 
"Még annyi kérdésem lenne hogy a dinamó karakterisztikája jó lehet mig-mag hegesztéshez?"
Nem. Ahhoz tényleg bele kellene nyúlni a dinamóba.
Következő: »»   4 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem