Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » OBD (autós) készülék
Lapozás: OK   1 / 60
(#) Jeep hozzászólása Okt 28, 2007 /
 
Sziasztok!


Olyan készüléket szeretnék építeni ami OBd csatlakozón keresztül képes a kocsival valamilyen komunikációra......nekem egy G astrához kellene mert a mutatót leszedtem és nem jegyeztem meg,hogy milyen pozícióban volt ezért szeretném ha mondjuk egy kis kijelzős készülékkel mondjuk ki tudnám vezérelni,hogy a fordulat 1000......2000...stb.....vagy km órához....50...100km/h.Nekem van egy ilyen kis készülékem ami hibakódot tud csak olvasni....esetleg ha segítség akkor szétkapom és felrakom akit érdekel....vagy esetleg azt átprogramozni.....na de ezt már a profikra bízom

Üdv!
(#) Jeep hozzászólása Okt 28, 2007 /
 
2.kép

DSCN1770.JPG
    
(#) Jeep hozzászólása Okt 28, 2007 /
 
3.kép

DSCN1771.JPG
    
(#) Jeep hozzászólása Okt 28, 2007 /
 
4.kép

DSCN1773.JPG
    
(#) Jeep hozzászólása Okt 28, 2007 /
 
1.kép

DSCN1769.JPG
    
(#) kobold válasza Jeep hozzászólására (») Okt 28, 2007 /
 
Szabadidőmben dolgozom OBDII-es diagnosztikai eszközön (progival együtt), és amit eddig tudok róla, az alapján a fordulatszámot még talán tudod az órádon állítani, de a sebességet aligha. A diagnosztikai eszközök, mint ez is, arra valók, hogy kérdezz-felelek-et játsszanak a motorvezérlő elektronikával, annak a belső memóriaterületeit elérve.
Jelenleg egy kísérleti Iveco-motorral foglalkozom, és ha tudom pl. a fordulatszám memóriabeli címét, le tudom kérni, de visszaírni nem tudom, mert azt ő önállóan számítja, és teszi az adott címre.
Az OBD arra ad megoldást, hogy üzemi paramétereket tudj monitorozni, illetve ki tudd olvasni a hibakódokat tároló puffert, aztán a számítógépeden futó alkalmazás majd lefordítja a kapott kódokat hibaüzenetekké, a kiválasztott típusnak megfelelően, esetleg egy adatbázisból hozzá is rendeli az oda tartozó kapcsolási meg alkatrészrajzokat, javítási segédletet stb. Elvileg lehetőséget ad chip-tuningra is, mert ha a motorvezérlő elektronika firmware-je rendelkezik programozói rutinokkal, a saját EEPROM-ját is felül tudja írni, csak éppen azokat a parancsokat, amikkel ezt meg lehetne csinálni, a gyártók minden lehetséges módon titkolják.
A legtöbb kilométeróra közvetlenül a kardánperemtől kapja az ott beépített impulzusadó jelét (ami egy frekvenciajel), az órában lévő elektronikába be van programozva a kocsihoz adott kerék átlagos gördülési sugara, ez alapján kiszámítja a sebességet, és meghajtja vele a műszert, amit már látsz. Vagy, a frekvencia az ABS-től jön, ami már a keréknél mér, de az elv innentől ugyanaz. A kilométeróra olykor ad vissza sebességfüggő jelet, főleg frekvenciát, pl. egyes motor- és váltóvezérlők igénylik ezt, de ez csak kimenet. Magyarul, ha a sebességmérőt szeretnéd vezérelni, a bemenő impulzusait kell szimulálnod, OBD nélkül.
A fordulatszámmérő ugyan a motorvezérlőtől szokta kapni a jeleket, szintén valami frekvencia formájában, és időben átlagolva teszi a műszerre. Ha ezt akarod becsapni, megint csak egy négyszögjel-generátor kell hozzá, OBD nem, a korábban említett memóriabeli írás lehetetlensége miatt. Még ha tudnál is arra a címre írni (általában nem tudsz, a firmware nem hagyja), pár msec után az új számított érték felülírná.

Ja, a Vaterán már láttam komplett eszközt, soros és USB-s kivitelben is, pár típusra. Ha működőképes, inkább vegyél, protokollt írni igen szép feladat... Persze, ha profi vagy ilyesmiben, nem szóltam
(#) kobold válasza Jeep hozzászólására (») Okt 28, 2007 /
 
Mellesleg, a reprezentatív jellegtől eltekintve, vajon mire volt jó több, mint 5 megányi, egyébként használhatatlan képet feltölteni...
(#) Lucifer válasza kobold hozzászólására (») Okt 28, 2007 /
 
Szerintem ő nem akarja változtatni a kiírt fordulatszámot. Csak a mutatót akarja a megfelelő pozicióra visszatenni.
(#) gerry hozzászólása Okt 28, 2007 /
 
Jé én is épp most építek egy hasonlót, Mega32 és színes lcd-vel, tuti lesz!!!
(#) Medve válasza Jeep hozzászólására (») Okt 28, 2007 /
 
Hello, minek ezt bonyolítani, gyújtótrafóra egy "parasztos" fordulatszámmérő vagy frekvenciamérő, azzal hitelesítheted a benti műszert. Ha jól értem, amit szeretnél. A sebességet meg nem tudja az OBC (legalábbis az én autómban), viszont az áttétel függvényében számítható az rpm.-ből, igy hitelesíthető is.

Ui.: Én kipróbáltam egy biciklis kilométerórát is...5-öt csalt!
Kobold! Ha van sebesség jeladó, azzal az adattal mit kezd a vezérlés?
(#) kobold válasza Lucifer hozzászólására (») Okt 28, 2007 /
 
Oké, írtam egy jó hosszú választ potyára...
Egyébként nem volna egyszerűbb finoman feltenni saccra, aztán mérni egy másikkal, összehasonlítani, és korrigálni? Amikor meg jó, rányomhatja véglegesre, persze odafigyelve.
(#) dobo hozzászólása Okt 28, 2007 /
 
Huuu Ha a helyzet komoly!!!!
A minap én is majdnem levettem egy g-s aztra mutatóját de féltem hogy nem tudom majd megfelelő pozicióban visszatenni ezért nem vettem le inkább .
Gondolom próbáltad már vissza tenni párszor.
Jó lenne egy müködő példány és a müszerek lábain mérni a rájuk menő feszt pl:1000-es fordulaton és pl 50-es tempónál.
És utánna a te kivett müszeredre ugyanolyan jelet bocsájtani. És akkor rárakni a mutatót.
(#) kobold válasza dobo hozzászólására (») Okt 28, 2007 /
 
Fordulatszámmérőt mint fent; kilométeróránál meg haver beáll eléd egy állandó tempóra, te kocsidban üveg nélkül a műszerfal, mutató épp hogy a tengelyen. Megegyeztek, hogy pl. 50-et gurultok, a mutatót addig igazgatod, míg azt nem jelzi, és jobban rá is nyomod utána, hogy leálláskor ne moccanjon el. Aztán vagy háromféle sebességen ráellenőrzöl, 5 km/h eltérésig korrektnek számít. Persze, feltételezve, hogy az előtted lévőé pontos.
Csak egyenes szakaszon célszerű megcsinálni
(#) kobold válasza kobold hozzászólására (») Okt 28, 2007 /
 
Ezek a műszerek amúgy, legalábbis amit eddig láttam, frekivel vannak meghajtva. A fordszámnál Hz-ben a tényleges érték szokott jönni, 800 Hz = 800 rpm. Sebességnél elég változó, de ha maradunk a haver segítségénél, és beállsz egy állandó tempóra, frekimérővel a mérő bemenetén, meglesz az összefüggés, és utána már tudsz beállító-áramkört csinálni hozzá.
(#) Dudus hozzászólása Okt 28, 2007 /
 
Vannak műszerek, amikkel lehet beavatkozótesztet csinálni. Ha a kilométeróránál tudsz ilyet csinálni az azt jelenti, hogy egy fix sebességértékre kitér és ottmarad amíg akarod. A G-Astra is tud ilyet szerintem. Innen már egyszerű visszarakni a mutatót.

Én az OpelScanner - t használom, ha lesz kis időm megnézem tud-e ilyet. VDO óra van benne?

Itt tudod megnézni.

PS.: A G-Astra ritkán OBDII - es! (Szinte soha)
(#) Jeep hozzászólása Okt 28, 2007 /
 
Köszöntem a válaszokat!

Kobold amúgy azért raktam fel a képeket hátha valaki azt mondja,h jééé én ilyet programoztam ezt ismerem...stb....de te nem tudtál nagyon hozzászólni....élvezd inkább az őszi szünetet.

Ez a haver beáll mellém hát.....én elektronikára gondoltam nem ilyen sacc per kb-ra :no:
Vagy esetleg trafipaxost megkérek,h nézze mennyivel megyek

Dudus volt az egyedüli aki számomra szinpatikus ötlettel állt elő.....
Azért köszike mindenkinek a választ és az ötleteket!
(#) Mumtaz válasza Jeep hozzászólására (») Okt 28, 2007 /
 
Idézet:
„Ez a haver beáll mellém hát.....én elektronikára gondoltam nem ilyen sacc per kb-ra”


Bocs, de ha elektronikával állítod be, akkor mennyivel lesz pontosabb? Legfeljebb annyira, amennyire a jeladód pontos. Miből gondolod, hogy a Te jeladód pontosabb, mint a haverod kilóméterórája?

De nem is kell "haver" ehhez a mutató rányomós technikához. Szépen fogod a notebookodat (gondolom, nem PC-t kötöttél a kocsira OBD-n), benyomsz egy progit, ami tud élő adatokat szolgáltatni (OP-COM, AB-COM, stb...) és ott már lehet nézegetni a jeladó által mért sebességet. Ott szépen figyeled a pillanatnyi sebességet és a mutatót oda állítod a tengelyen. Ennél pontosabban szerintem nem is lehet belőni.

Én a B vectrámnál szedtem már ki párszor a műszeregységet és eltologattam a kilóméterórát és ford.szám mérőt is. Nem húzza vissza rugó 0 helyzetbe, mint a régi spirálos óráknál. Ugyan a mutatót nem vettem le a tengelyről, de nem 0 helyzetben voltak, mikor visszatettem a kocsiba. Amint rányomtam a csatira, azonnal lerántotta mind a két mutatót 0 állásba. Ütköző nincs az órán, amin a mutató megakadhatna, tehát ez az állás az abszolut nulla.

Ebből levonva a következtetést, ha a mutatót leveszem a tengelyről és az órát eltekerem bárhová, aztán visszateszem a cumót a kocsiba, a tengely akkor is az abszolut nullára fog beállni és ott nyugodtan rátehetem a mutatót a 0 állásra. Így pontosan ott lesz, ahol korábban még a kiszerelés elött. Semmivel sem lesz pontosabb, vagy pontatlanabb.
(#) Dudus válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 29, 2007 /
 
Nem tudtam, hogy visszaáll nullára a mutató és a tüske nélkül, azt hittem a tüske akasztja meg. Kösz az infót.

Az OP-COM HW - kulcsos, de az AB-COM és egy ISO illesztő az jó lehet csak át kell a 7-es lábról a 12-esre rakni a K-vonalat, mert ha jól emlékszem a G-astra műszerfala azon a lábon kommunikál.

Ehhez az általad említett művelethez tegyük hozzá, hogy biztonsági okokból 2 ember kell!! Egy vezet egy meg jobb1-ből kezeli a notebook-ot.

PS.: A másik autóval pontosítás szerintem nem tökéletes, mert nehéz pontosan szinkronban tartani a két autót. Inkább kell kérni egy GPS-t és egyenletesen haladni, majd megnézni pontos-e a mutató.
(#) mlhe_vr válasza Jeep hozzászólására (») Okt 29, 2007 /
 
meg kell emelni az autó eleját (ha hátsókereges akkor a fará, ha összkerekes akkor az szívás...) két darab emelővel, hogy a kerekei üresben forogjanak. ilyankor mutatani fogja a sebességet és a fordulatszámot is. és ahogy mondták egy sima gyújtáselosztóra kötöttt fordulatszámmérővel be lehet állítani a mutatót!
(#) Mumtaz válasza Dudus hozzászólására (») Okt 29, 2007 /
 
"Az OP-COM HW - kulcsos, de az AB-COM és egy ISO illesztő az jó lehet csak át kell a 7-es lábról a 12-esre rakni a K-vonalat"

Tudom, hogy HW kulcsos, de erről a progiról lehet találni magyar leírást, hogy mit tud. Az AB-COM, meg úgyis ugyanaz.
A K szálat igen. át kell tenni. Azt birom az AB-COM-ba, hogy legalább kiírja, hogy épp melyik lábra kell rakni. Az én csatimon DIP kapcsolókkal lehet váltani a lábak között. Ez ugyebár azért is hasznos nekem, mert pl. az ABS adatokat más lábon löki, mint mondjuk a motor adatokat.

OFF
Megpróbáltam OP-COM-ból a magyar fájlokat az AB-COM-ba átrakni. Működött a dolog, csak valahogy összekeveredés volt. Ugyan kiírta magyarul a dolgokat, csak valahogy teljesen mást.
(#) Dudus válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 30, 2007 1 /
 
Ezen én is túl vagyok

Nekem az AB-COM többnyire németül beszél

Meguntam, vettem egy Opelscanner-t , tökéletes.
(#) Mumtaz válasza Dudus hozzászólására (») Okt 30, 2007 /
 
Opelscannert én is néztem, de annyit nem ér meg nekem, hogy megvegyem, mert nekem csak saját célra kell. Letölthető formában meg nincs sehol.
(#) Dudus válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 30, 2007 /
 
Én angol nyelvűt vettem ( a Magyar a duplája ;>( ) és néhány szervízen visszahozza az árát a márkaszervízeket alapulvéve.
(#) Mumtaz válasza Dudus hozzászólására (») Okt 30, 2007 /
 
Na ez igaz, hogy visszahozza. Ezért vettem a csatit is.
(#) MM hozzászólása Nov 1, 2007 /
 
Ha tudjátok a fordulatszámot, tudjátok a sebességet a váltóátételből. Beállítod a fordulatmérőt normálisan menjen, utána felbakolod a kocsi elejét, berakod ötösbe forgatod pl 3000en, ez kb 100 szokott lenni, de váltóáttételből nagyon potosan számítható, vagy egy másik G astraba beülve is megnézhető.
(#) Norberto hozzászólása Nov 4, 2007 /
 
denes44!

Ha erre jársz, megoszthatnád esetleg a Palm-os vezérlőprogramot, amit majd az OBD-s áramkörödhöz fogsz használni :yes:

Nekem is van egy Palm-om, azért érdekel csak ennyire
(#) Travolta hozzászólása Nov 5, 2007 /
 
Főnököm kapott kölcsön 1 ilyen kütyüt sok programmal 1ütt,és gondoltam megosztom veletek a linkeket.
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
(#) denes44 válasza Norberto hozzászólására (») Nov 5, 2007 /
 
Szerintem benne van minden a pdf fájlban, de itt a full progi(pc-re,palm-ra és pokcet pc-re )
(#) Norberto válasza denes44 hozzászólására (») Nov 5, 2007 /
 
Köszi szépen!
(#) denes44 válasza Norberto hozzászólására (») Nov 5, 2007 /
 
Szólj ha működik Meg mindenki más aki kipróbálja

Itt van amit én csináltam:
Kapcsolás
Kép 1
Kép 2
Következő: »»   1 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem