Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ez milyen alkatrész-készülék?
 
Témaindító: csaby, idő: Dec 25, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   824 / 1151
(#) davidovics hozzászólása Nov 12, 2017 /
 
Sziasztok!
Tudja valaki esetleg,hogy mi lehet ez az alkatrész? nodemcu panelon van,láthatón elfüstölt szegény.
Vin bemenetre csatlakozik az egyik vége a másik pedig a felette található kis kondihoz ami pedig a földhöz.
(#) nedudgi válasza davidovics hozzászólására (») Nov 12, 2017 /
 
1N5819 Schottky dióda (SL a jelölése).
(#) martin66789 válasza Doky586 hozzászólására (») Nov 12, 2017 /
 
Pedig már csak 20 kép van amit nem ismerek.
(#) martin66789 hozzászólása Nov 13, 2017 /
 
Egy pár alkatrész:
A 30-31 kép ugyanaz az alkatrész.
A 32 képnél az alkatrész mellett a tokja látható amiben volt.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2017
(#) kameleon2 válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 13, 2017 /
 
A jó múltkor nekikezdtem egy doboz hasonló alkatrész válogatásának én is. A tizedik darab aljatrészteszteres kondiválogatásnál kiborítottam a kukába. Annyira elment már a tűrésük.
(#) vargaf válasza martin66789 hozzászólására (») Nov 13, 2017 /
 
Most minden egyes alkatrészt külön-külön megkérdezel ha más érték van ráírva? Kerámia csőkondenzátor volt már sok. mégsem ismered fel mert nem 22 pF van ráírva hanem 33 pF? Komolyan gondolod?
(#) RoliNyh válasza martin66789 hozzászólására (») Nov 13, 2017 /
 
Szerintem te ennek a korábbiakban felsorolt tételnek a tizedét se fogod felhasználni,
feleslegesen dobálózol itt vele.
Inkább offold magad, mert ha így folytatod, mi fogunk téged.
Már kezd kicsit unalmas lenni a sok kócerájod, nem kíváncsi itt senki rá mit lomoltál össze...
Tartsd magad kordában, és CSAK olyanra kérdezz rá, amit valóban HASZNÁLNI / JAVÍTANI is szeretnél...
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2017
(#) wbt hozzászólása Nov 13, 2017 /
 
Kb 56x67mm nagyságú, 3,3V/2,2A/1,5ohm-os léptetőmotor mekkora nyomatékú lehet? Saccra kellene valami tapasztalati adat. Típus szerint nyoma sincs (csak 1-2 ember a nagyvilágban el akar ilyet adni); a meghajtó áramkör be lett hozzá állítva, de most rendelni kellene valamilyen motort és fogalmam sincs, milyen típus felé nézelődjek. (az eddigi mérések a "kézzel nem tudom lefogni"-ig jutottak 0.5A/24V-nál)
(#) sonajkniz válasza wbt hozzászólására (») Nov 13, 2017 /
 
(#) wbt válasza sonajkniz hozzászólására (») Nov 13, 2017 /
 
Köszönöm, rendeltünk is egy 2Nm-eset, aztán majd próba, mire beparaméterezem a drivert...
(#) davidovics válasza nedudgi hozzászólására (») Nov 16, 2017 /
 
Köszönöm a segítőkész választ! Kicseréltem és újra működik!
(#) Moderátor hozzászólása cikoln hozzászólására (») Nov 17, 2017
 
Ez nem az Apróhirdetési rovat!
(#) jethro hozzászólása Nov 17, 2017 /
 
Sziasztok.
Van egy döglött botkormányom amiben 2csótány lakik 815K felirattal.
Az én guglim szerint ez egy programozható hall szenzor.
Ha tényleg ez van benne,mit jelent ebben az esetben a programozható?
Köszi

hall.jpg
    
(#) V8engines hozzászólása Nov 17, 2017 /
 
Szép estét mindenkinek!

Nem vagyok szakmabeli, csak szakmámhoz kapcsolódóan-, és hobby szinten csinálok elektronikázást. De...

Mindig bajban vagyok (bár meg szoktam oldani) egyedül vezetéket forrasztva. Nos, itt a lógó, függő és több szálas megoldásokra gondolok.

Kinek mi a technikája, hogy oldja meg, van-e erre célszerszám,... A satu nem ér, nem jöhet számításba, és tudom, van az összesodrós variáció is, majd rácinezve. Az nem a kedvencem, sosem alkalmazom.
Alábbi képek: Ma hazaérve, meló utáni kis levezető művelet. Már rég esedékes volt, megoldódott.
(#) Sebi válasza jethro hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Ez az eszköz talán a legkomplexebb a hall IC-k között... Van benne mikrokontroller, azt lehet programozni - trükkös módon. A belső ADC felbontását, érzékenységet, stb. be lehet állítani, végül egy LOCK utasítással örökre vasalni.
Végülis - ha működik - olyan a kimenet, mint egy lineáris (proporcionális) hall-szenzornak.
(#) jethro válasza Sebi hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Köszi.
Tehát,ha esetleg tudok szerezni és berakom a helyére akkor vajon mit fog csinálni?
(#) Bakman válasza jethro hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Programozás nélkül lehet, hogy semmit, esetleg számodra teljesen fals értékeket.
(#) jethro válasza Bakman hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Köszi akkor nem próbálom ki mert egy brutál markolót irányít.
(#) Sebi válasza jethro hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Miből következtettél ennek a hibájára?
(#) elektroncso válasza V8engines hozzászólására (») Nov 18, 2017 / 2
 
Idézet:
„tudom, van az összesodrós variáció is, majd rácinezve. Az nem a kedvencem, sosem alkalmazom.”

Nagy baj, az amit képet feltettél minden csak nem biztonságos kötés, főleg autóban ahol nagy rázkódásnak van kitéve. Ez a leónozom, majd egymás mellé forrasztom technika nem jó, nem ad stabil kötést, össze kell sodorni, majd leónozni. Egy jól kivitelezett kötésnél az ónnak áramvezető szerep nem jut, azt a réz-réz kötés fogja létrehozni, az ón csak oxidációvédő és mechanikai "szorító" feladatot lát el. Persze enyhén az ón is részt fog venni a vezetésben már csak azért is, mert az összesodrott huzalok közé is bediffundál.
Amúgy meg amit mutattál feladatot azt préselhető toldóhüvellyel lehet stabilan és biztonságosan kivitelezni. Van belőle gyantás zsugorítható is és máris vízálló kötést hoztál létre. Nem lesz kontakthibás mint a csavaros kötések (csoki) és nem fog elrepedni mint a forrasztás.
(#) Doky586 válasza elektroncso hozzászólására (») Nov 18, 2017 1 /
 
Idézet:
„Egy jól kivitelezett kötésnél az ónnak áramvezető szerep nem jut”

Tehát egyetlen NYÁK lap sem sem mondható jól kivitelezettnek. (se furatszerelt, se SMD)
(#) kaqkk válasza V8engines hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Inkább használj Wago-t
(#) V8engines válasza elektroncso hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Éreztem én hogy ez lesz.
Évek óta alkalmazom ezen technikát (Can-Bus-osokon is), sosem volt probléma (szerencse?).
Sajátomon is így ténykedtem, ezek szerint hibásan. De immáron 13,5 éve teszi minden a dolgát. Az összepödrött, forrasztásmentes, szigszalagozott, egymás hegyén-hátán toldozgatott megoldások helyett ahogy kinézett, gondoltam megfelelőbb lesz a forrasztott, zsugorcsövezett megoldás.

Ismét tanultam. Köszönöm az infókat!
(#) V8engines válasza kaqkk hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Ez nálam "Idegen szavak és kifejezések szótára" gyanús. De szerintem Ő se tudja, csak Gugli.
(#) pucuka válasza kaqkk hozzászólására (») Nov 18, 2017 / 1
 
Ahogy az általános villanyszerelésnek (Wago), úgy az autós villamosság szerelésnek is megvannak a sajátos körülményekhez igazodó szerelési technológiái, a hozzá tartozó segédanyagokkal. A kötéseket sajtolásos (hegesztés) technológiával készítjük, az oldhatókat pedig csavaros (szemes) kötéssel, nem a Wago technológiához használt módon. Minden funkcióra, kábelvastagságra van megfelelő, csak mint mindenhol figyelni kell a minőségre.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
(#) pucuka válasza V8engines hozzászólására (») Nov 18, 2017 / 1
 
Ha nekiállsz forrasztgatni, hőlégfúvózgatni egy Bugatti Veyron autóban, ne csodálkozz, ha a tulaj úgy kipenderít, hogy a lábad se éri a földet. Meglehet a Te autód nem ez a kategória, de használni kell a direkt erre a célra kitalált (fejlesztett) technológiát. Nem lesz tele az autód cinpacával, összeégetett autókárpittal.
(#) V8engines válasza pucuka hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Na most kezdem elveszíteni a fonalat, lehet fáradok.

Tehát akkor ez a "préseléses" megoldás megfelelőnek mondható, amiket a vonóhorog aljzatokhoz is adnak? Erről engem pont egy villamosságis dolgokat is művelő szerelő beszélt le. Ő csak akkor szereti használni, ha visszatérő ügyfelet akar, mert hogy oxidál. Ezeket szintén ki szoktam hagyni személy szerint. (első kép) Nálam nem játszik. Főleg egy gyárihoz hasonlító javításhoz, egy pl. 30-40 szálas kötegben. (második kép)
(#) V8engines válasza pucuka hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Már elnézést, de miből feltételezed hogy cinpacákat szoktam hagyni? Pláne egy értékesebb járműben. Még a sajátomba sem, ami a '80-, '90-es évekből származik.
Azt hiszem ha így dolgoznék, már nem dolgoznék.
(#) pucuka válasza V8engines hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Ne vedd sértésnek a cinpacás dolgot. Hidd el, 100 eset közül egyszer legalább előfordulhat. Ami előfordulhat, az elő is fog fordulni, aztán vakarhatod a fejed. Ha nincs páka, nincs forrasztó ón, biztos nem fog előfordulni.
A préseléses megoldás tulajdonképpen egy azonos anyagból készült hegesztés. Lehet, hogy a külső felülete oxidálódik, de maga kötés az biztos, hogy nem, így elektromos vezetési probléma nem lép fel. A lágyforrasztásos kötés ebből a szempontból sokkal gyengébb. Az autóban igen szélsőséges klímatikus viszonyok tudnak kialakulni mind a hőmérséklet, mind páratartalom szempontjából. Ilyen szempontból egy réz réz kötés még mindíg jobb, mint egy egyszerű összetekerés (bár azt is lehet folyáshatárig összetekerni) vagy pláne egy réz-forraszanyag-réz átmenet. Az ilyen "áramlopó" megoldást igen hamar száműztük, mert elvágta, megsértette a vezetéket. Létezik iljye célra korrektebb megoldás is.
Az ismerős "villamosságis szerelő" nem adott helyes választ.
Az egyik rádiótelefonos cég kihangosító beszerelő műhelyét is írányítottam kb 7 évig, napi 10-12 beszereléssel. Ezidő alatt három reklamációnk volt, egyik sem a mi hibánk. Hidd el tudom, mit beszélek.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
(#) elektroncso válasza Doky586 hozzászólására (») Nov 18, 2017 / 1
 
Nem NYÁK-ról beszélek, huzalkötésről, toldásról.
Következő: »»   824 / 1151
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem