Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   84 / 196
(#) subwoofer220 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Ohh tényleg ,igen most már visszaolvastam! És az autó rosszabbul indulna?
(#) oregtamas0202 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Üdv !
Szépen megfogalmaztad.
Talán , ha megengeded még egy-két megjegyzést.
Tudom hogy tudod !.
Most főleg második akkumulátorról beszélek.
Az elsőt a gyártó oda tette ahol jónak látta.
A másodok aksit körülményes elhelyezni , mivel azt nem elég csak betenni a csomagtartóba.
Itt már komoly biztonsági követelményeket kell figyelembe venni.
Pl: (1)rögzítést az elmozdúlás , baleset (ütközés) miatt.
(2) a két akkumulétort egymástő is biztosítékkal el kell választani.
(3) megfelelő borkolattal ellátni esetleges fém tárgy okozta rövidzár elkerűlése miatt.
(4) be és elmenő vezetékek gondos rögzítése.
Természetesen még több dolog is van , amit érdemes figyelembe venni , hogy mindíg olyan hiba történhet amire nem számít az ember.
A kondi meg olcsóbb , könyen rögzíthető és sokkal gyorsabb a csúcsáramoknál mint akár 2db akkumulátor.
Persze mindennek az alapja legalább 1 jó akkumulátor , mert a kondi is csak abból táplálkozik.

Tisztelettel:Öreg T
(#) djszega válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Nem nyúltam még hozzá,mivel egyelőre cseredarabom sincs helyette,a számát sem tudom,valamint az autó fényezőnél van,fejjel együtt!
Érdekes hogy kb mióta megvettem a fejet,azóta fennáll ez a probléma,de én mindíg másban kerestem a hibát,eszembe nem jutott volna,hogy fej adja a zajt!

Nekem mindenki a kábelelvezetést kritizálta,hogy biztos ott vesz fel valamit!

Aztán olvastam egy blogot a p88 rs hibáiról,és magamra ismertem!

Szabolcsban,vásárosnamény környékén nincs valaki aki elvállalná a javítást?
(#) Inhouse válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Nem csak a generátorhoz megy kábel (az is elég vastag és rövid, 50-120A is rohangászhat rajta), hanem az önindítóhoz is. Na az a legvastagabb, és a legrövidebb, a lehető legkisebb veszteség miatt, mivel itt már 150-400A is folyhat indítózáskor, motortól függően.
A spanyolviasz már fel van találva...

Üdv
Inhouse
(#) EcoPityu válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Kiegészítenélek!
Az első akksi és a hátsó akksi közé leválasztó relét érdemes tenni! /vagy gyártani!/
Lényege, hogy figyeli az első akksi feszültségét, és ha az 13V felé megy (tölt a gersli, jár a motor) , csak akkor kapcsolja rá a hátsó akkumulátort!
Ez bizony követelmény, mert el is kell tudni indulni azzal a járgánnyal...
55Ah-s akksival úgysem zenélhet sokáig az ember!

Én a trabikában ezt úgy oldottam meg, hogy 2db 40A-s "ötlábú" relét párhuzamosítottam, és rákötöttem a generátor visszajelző izzójára (persze a plusz és az izzó közé), ha az izzó nem világított, tehát jár a motor, tölt a generátor, akkor csatt, húzta a reléket!
Mint láthattátok, az összesen 80cm-nyi 35-ös kábel, és az erősítő kondibankja segítségével nem nagyon ingadozhatott a feszkó!

Pityu
(#) subwoofer220 hozzászólása Aug 27, 2011 /
 
4GA az hány mm vastagság? :law:
(#) oregtamas0202 válasza EcoPityu hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Üdv !
Köszönöm , jogos !

Ez nem neked , illetve nem csak neked szól.
Mivel több jólképzett ,hozzáértő szakember megfordúl itt , közösen megkérnénk a Hobbielektronika tulajdonosát hogy engedélyezze egy közösen megvitatott bárminek elnevezett leírást , szabályzatot , tanácsot , amit bárki fellapozhatna ha belekezd egy erősítő -autórádió vagy hasonló dolgok bekötéséhez.
Pl :a kábel elvezetése az akkumulátortól az erősítőig.
Erősítő teljesítményéhez milyen vastag kábelt tegyek?
Stb.
Így magát a rendszert is kevésbé terhelnénk az azonos örökösen ismétlődő kérdésekkel.
Ti fiatalok könnyebben és gyorsabban megoldanátok ezeket , úgy a számítógép ismeretek és a gyakorlat miatt is.
A fórum továbbra is maradna ,de egyedi problémákat boncolgatnánk , nem egy ISO csatlakozó bekötését.
Ez csak ötlet és a Modiknak sem kellene örökké figyelmeztetni , ( bár ebben kevésbé hiszek),hogy " használd a keresőt" .
Mikor többen megegyeznétek egy munka menetében , akkor az megjelenne egy pont alatt.
Ugyanis valakinek mindíg van hozzáfűzni valója egy-egy megoldáshoz.
Most is ahogy írtam , hogy legalább egy biztosítékot tegyen a két aksi közzé , jogosan és helyen kiigazítottél hogy , lehet jobban és pontosabban is.
Ez igaz , de a gyakorlatban még ezt sem alkalmazzák , legtöbbször anyagiakra hívatkozva.
Így nem tudom sokszor hogy a költség , vagy a biztonság oldalát vegyem figyelembe.
Vélemény?
Öreg T.
(#) subwoofer220 válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Ez teljesen korrekt!! :dumcsi:
(#) EcoPityu válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Szia!
Az ötlet teljesen jó!
Ha van formai megvalósítása a kiegészíthető, és a többiek által is formailag, ill. szakmailag jóváhagyott... senki többet harmadszor, lezárjuk ezt a fejezetet "TUDÁSBÁZISNAK", akkor én nagyon szívesen lennék aktív tagja!
Ebben a témában talán a legnagyobb a tapasztalatom (sokan észrevehették már), a többihez, csak szeretnék érteni!
Mondhatni, ha kifacsarnánk a topic lényegi, szakmai részeit, már egy hogy is alkaimazzak autós HIFI eszközöket szakszerűen című zsebkönyv összejönne...
Talán lehetne kezdeni az elején, ugyebár, indulni a fejétől a farkáig, és valóban belemenni a bekötésekbe, miért jó az ACC, mire van a REM, 4csat-két csat, hidalt magnóvégfok, melyik mit tud, 40W az kamu... Vagy mire figyeljünk a bekötésnél, zavarvédelmi módszerek, kábelezési előírások, keresztmetszet elvárások... És akkor még csak a fejnél tartok!
Utána jöhetne egy kis fejlődéstörténet, milyen jellegű autóba mi való (szegény Honda is megjárta!), fejegységről mit hajtsunk, SAL mire jó?
Minimális mélyláda fajtatáblázat, melyik milyen elrendezésben használatos, egyterű-szedán, melyik milyen megoldással...
Kábelezés, miért pont autóhifi kábel, miért ne "villanyboltos", mekkora bizti kell, hova tegyem, pótakksi, vagy kondenzátor, generátor tuning, külső hűtés, melyik erősítőt vegyem, mi az az 1000W, ami rá van írva a 30A-es bizti mellé? stb, és még el sem eresztettem a gondolataimat..

Igazából, vissza kéne olvasni, milyen kérdések voltak, hogy lettek kitárgyalva, összeszedni minden okosságot, tapasztalatot, lektorálni, és ha mindenki jóváhagyja, nincs több "apelláta", akkor mehet a Zsebkönyvbe!

Lehetne autóHIFI-s Zsebkönyv!

Bár nekem is valahogy ez a Zsebkönyv téma a 89-es év előtti időszakot idézi, de, hát én egy kicsit abban is éltem, nem baj az!

Pityu
(#) subwoofer220 hozzászólása Aug 27, 2011 /
 
4GA, az hány mm- vastagságú tápkábel?
Előre is köcce!
(#) oregtamas0202 válasza EcoPityu hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Üdv !
Igen , jó kiindúlás.
Való igaz , akár egy kis könyvecske is összeállna belőle. Lenne isrá kereslet.
Leírás -képek - alkatrész képek.
Gyakorlatilag minden megtalálható valahol, de a lustaság az határtalan és tényleg idő igényes a keresés.
Pinyó39 is biztos segítene.
Így ismeretlenűl felkérve Őt.
Igaz sok fórum van ahol időnként elhangzik egy-egy jó ötlet ,tanács , de sokszor jellemző ott is a fellengzősség és a tudatos célirányos tanácsadás , ami mindíg egy márkát favorizál.
Jómagam már csak az ötlet felvetésével és esetleg a 90-s évektől folyóíratokkal ,vagy esetenként egy-egy jó képpel tudnék segíteni , alkatrész listához , vagy a felvetett építéshez , megoldáshoz képekkel.
Öreg T
(#) EcoPityu válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Ha többször teszed fel a kérdést, ugyanabban a topicban, a modik rádugranak, és kitépik a szemed, leharapják a füled, levágják a lábad, és bedugják a hátsódba!
Ha google a te barátod is, akkor kisebb kereséssel a 4gauge 21mm2-es keresztmetszet, a 2GA az 33mm2, a 8GA pedig 8mm2-t jelent!
Hogy ezek milyen vastagságot rejtenek, az kábel anyag, és esetleges szövési elrendezéstől is függ!
Ez keresztmetszet! Nem átmérő! Vezetékeket keresztmetszetben mérünk, mert az árambírását is a keresztmetszetéből számoljuk, nem az átmérőjéből!

Figyelj oda!
És felejtsd el ezt az átmérő dumát! :yes:

Pityu
(#) subwoofer220 válasza EcoPityu hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Oké,rendben!
Csak azért mert most rendeltem meg a kábelszettemet!
Le lett akciózva! :nyes:
Ez itt
(#) EcoPityu válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Jól van na, nem ijesztgetni akartalak, csak ne lepődj meg!
Ha végigolvastad volna figyelmesen, akkor ott van, hogy adnak, hozzá biztialjzatot, és 80A-es biztosítékot!
Nos, ha neked elég a 80A, akkor ez a kábel jó!
Bár így a 4GA-val, és az általam is preferált méretezési aránnyal, a mm2-enként 5A-el, kiszámolhattad volna, hogy 20-as tápkábelen 100A- mehet át büntetlenül, nos ezek csak 4A-t engednek rá 1mm2-re...

Pityu
(#) subwoofer220 válasza EcoPityu hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
De az nem baj ha 40-es a bizti az erősítőben?
Mivel a sal-os kábelszett lett volna 6500Ft 10mm tápkábellal az mnc pedig 4999Ft volt 20mm tápkábellal! Azért vettem az mnc-t
(#) EcoPityu válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Látod-látod , ezért kéne a zsebkönyv, mert akkor azt mondanám, hogy 25. paragrafus.
Idézek magamtól , ugyanebből a topicból:
Idézet:
„Doncsó!
A főági bizti /tápkábel/ a kábelt védi (meg az autót a tűzoltóktól), nem az erősítőt!
Az erősítőt az a 2db 25-ös védi. (mindaddig, amíg ki nem cserélik...) Ugyebár , ha robban a tápfet, az esetek 90%-ában zárlatba megy, ez a zárlat elsőre még képes "kinyomni" a biztit, de mivel ezek az autós biztik sem annál az áramnál hiccennek el, ami rájuk vagyon írva (de mívesen írtam...), ezért , ha nincs eléggé túlméretezve a vezetősáv a Fet-ig, akkor a nyákfólia is füst-hicc-nyekk!
Amúgy a főági biztit a kábelkeresztmetszetre is kell maximalizálni, mégpedig 5A/mm^2-el számolva. p.l. 10mm^2-es kábelre max 50A-es bizti... 6-osra /6x5=30A/, 8-asra 40A, 20-asra 100A, és így tovább...”

Tehát, lehet kisebb...

Pityu
(#) subwoofer220 válasza EcoPityu hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Tehát vegyek bele 100A biztit..?
(#) albinolynx válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
A leírás alapján az akksi és a kábel között 100A-es biztosíték, erősítőben meg marad a 40A-es.
(#) EcoPityu válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 27, 2011 / 1
 

Úgy látom ez neked nem jött át!
A 80A-es ott jó ahol van, az erősítődben a 40-es is ott van ahol lennie kell, nem kell nagyobb, sem kisebb sehova!
Röviden, ha az erősítőd leég, mert nem akarja erősíteni a FEKETE PÁKÓT, és inkább öngyilkos lesz, akkor fogja magát, és kilövi a 40-est.
Ha viszont a hangerőtől nem hallod, hogy jönnek keresztben az utcán, és jól belédjönnek, akkor felgyűrődik a derekadnál az autó kasznija, elcsípi a piros kábelt, mielőtt elkezdi törni a bordáidat, ezt a zárlatot megakadályozza a 80-as biztosíték, mert ha az sem lenne benne, akkor a törött bordáidba a kábel beleheggesztené az alvázszámot, mielőtt kigyujtja az autót!
Akkor nem csak gombóc lesz a kocsiból, hanem égő, felrobbant akkumulátortól savat fröcsögő gombóc!!

És ez még nem is az a primitív eset volt, amikor a kliens "légvonalban" kevesebb kell, módszerrel elviszi az ülés alatt a plusszot! Szól a zene, beül apu, a hosszúlábú apu, és rátolja a széksínt a kábelre, aztán ég a lába alatt a talaj, azaz a kárpit...

Pityu
(#) pucuka válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
De ha ennyire nem jön át, akkor jobb, ha hozzá sem nyúlsz. Igen könnyen lehet tüzet okozni helytelen szereléssel, és ha ez megtörténik, imádkozz, hogy csak neked legyen bajod. Azért ez nem gyerekjáték, akár hiszed, akár nem. Más oldalról, pedig a helytelen szerelés, hibás kábelvezetés miatt egy véletlen zárlat, ami egy autóban mindíg előfordulhat, kilövi a méregdrága hangszóróidat/hangládáidat, és van jobbra csodálkozz. Vagy akár földhurkot készítesz, mert nem látod át, és akkor szól a generátor mindenhonnan, és kéred a tanácsot hogy hogyan szűrjed ki.
(#) subwoofer220 válasza EcoPityu hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Most már értem!
Egyébként elmehetnél horror film íróak!
(#) subwoofer220 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Tudom mit hova kell kötni,csak ebbe a biztis dologba gabalyodtam össze..
(#) emmzolee válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Én már mondtam ezt nekik, de le lettem hurrogva.

Mondtam úgy kellene meg oldani, mint a carstylingon Az tök jó lenne. A fejlécben az okosságok linkjei, és utána a topik.
Úgy látszik tényleg jó lenne.

Vagy írni kell egy cikket a hifi beszerelésről. Vállald be. Én lusta vagyok rá
(#) oregtamas0202 válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Üdv !
Ezek szerint nem egyedűl vagyok . Én meg öreg vagyok.
De volt más jó ötlet is .Kis füzetecske , amiben az alaptól a profi szintig leírható . Volt már újságban is , Tuning és sztereo. stb
De foglalkozott már forgalmazó is profi szinten vele.
Gondolom sokan emlékeznek rá.

Miért akarunk Neked segíteni? Előfordult már Veled is, hogy megbántál egy vásárlást?
Nap mint nap találkozom olyan ügyfelekkel, akik nem tudják, hogy melyek azok a fontos, vagy lényegtelen szempontok, amelyekre figyelni kell leendő autóhifi rendszerük kiválasztásakor. Ez természetes, hiszen mi autóhifisek is, sokéves szakmai tapasztalattal a hátunk mögött, ugyanígy állunk a pult másik oldalán, ha pl. számítógépet, lakásriasztót, vagy klímaberendezést szeretnénk vásárolni. Ezért szeretnénk Neked segítséget nyújtani és olyan információkkal ellátni, amelyek segítségével könnyen eligazodhatsz abban az óriási reklám, információ, termék, Wattszám és marketingdömpingben, ami napjainkban Rád, mint műszaki cikk vásárlásán gondolkodóra zúdul.
Ha megfogadod tanácsaimat, jó esélyed lesz arra, hogy olyan dolgokra fogod költeni a pénzed, olyan termékeket fogsz választani, amelyek örömet fognak szerezni Neked hosszú évek elmúltával is, ugyanúgy mint akkor, amikor megvetted.

Nézzük kitől kaphatsz megfelelő segítséget? Gondoljunk csak a 80-as évekre, akkoriban 2 dolgot lehetett vásárolni, Videoton kazettás magnót és a még talán a mai napig kapható szögletes, "napsütéstől megolvadós", szintén Videoton márkanév alatt futó 2 utas hangdobozt, mely sok Zsiguli kalaptartójának vált díszévé.
Ma? Legalább egy oldalt tele lehetne írni csak azokkal a márkanevekkel, amelyeket hazánkban forgalmaznak, ráadásul minden márkanévhez több száz termék tartozik és ez mind eladó.

Mindegyik kecsegtet valamivel, amivel Téged akar megnyerni, ez lehet az alacsony ár, brutális, vagy éppen szolid kinézet, nagyon sok Watt, kiváló műszaki adatok, csillogás, kék ledek, hangzatos extrák, jó reklámszöveg, egyszóval: teljesen mindegy, hogy mi csak vedd meg! "

Ez csak egy kiindúló ! Öreg T.
(#) emmzolee válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Annak idején a Surányi próbálkozott ezzel, de kudarc lett belőle.
(#) djszega válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Olvastam a surányi anyagait anno,és a laikusoknak nagy segítség lehetett,adott egy irányt,valamint elmagyarázta az alapokat! Nekem tetszett a surányi féle tanfolyam!
(#) oregtamas0202 válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Üdv!
A legtöbb sikertelenség az ellenségeskedés ,a konkurencia harc az oka.
Nem az hogy nincs rá szükség, sőt most talán nagyobb.
Az autók komolyabbak és az okozott kár is nagyobb , amit hozzánemértéssel okoz a tudás hiányában a spórolni akaró tulaj.
Most kevesebb a hobbira fordítható keret , holott a készűlékek ára a töredéke egy 10-15 évihez képest.
Ha valaki túl tudna lépni a mások rosszindúlatú , mindenben hibát kereső és találó megjegyzésein, biztos sikert aratna.
Gondolom ismerős :" ez semmi ,és 1/4 óra alatt különbet csinálok .
Az egy sz.... márka , de ez tuti: stb -stb.
Gondolom emlékeztek a régi újságokra , kiállításokra , rendezés sorozatokra , jó bulikra , vak tesztekre , nagy importőrök , forgalmazók támogatásaira.
Hol vannak ? Mindent nem lehet a nincstelenségre fogni.
Öreg T
(#) emmzolee válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Rengetegszer feljön ez a téma a pénteki Lurdi talikon.

Sokaknak sokféle teóriája van erre. Igazából nem lehet tudni ennek a hatásnak az igazi okát.

Az én véleményem az, hogy mára kiveszett az autóhifiből a Mágia. Nincs varázsa. Nincs benne az életérzés, vagy az ide akarok tartozni, mert ez vagány, és extra dolog.

Amikor az AutoHifi Studió csinálta a versenyeket, ne csak azt lásd, hogy milyen sokan voltak. A lényeg az volt, hogy fílingje volt a dolognak. Olyan drágák voltak a cuccok, hogy nem is igaz, de pont ez volt a mozgató rugója is.
"Az embernek az kell, ami elérhetetlen" (Csajozásnál is így van.)
Szóval olyan kuriózumok voltak láthatóak, amire mindenki kíváncsi volt.

Van most ilyen? Nincs.
Van most olyan cucc, amit nem lehet akárhol beszerezni? Nincs.

A net is tele van a sok hozzá nemértő, de magát a hifi császárának ki kiáltó (Jó esetben fillérvadász is) emberek véleményével. Ha a kezdők ilyen igazságot látnak, akkor ez lesz belőle.

Tisztábban kellene látni a dolgokat.

Nagyon sokat beszéltem már verseny szervezőkkel is, hogy mit lehet tenni. Volt egy idő, amikor azt vallottam, hogy a kezdőknek kell kedvezni, azaz kedvet csinálni a versenyekhez. Úgy értem ezt, hogy ne kerülhessenek össze a "Régi motorosokkal" akik ellen semmi esélyük sincs. Valami ráció volt benne, de nem csináltunk nyarat.
Szerintem a varázsát kellene vissza hozni (valahogy).
(#) attila1 hozzászólása Aug 28, 2011 /
 
Üdv mindenkinek. A problémám a következő.Van nálam egy Ultimate T2-es típusú autóerősítő.Az előző valaki szétszedte,és amikor összerakta,kettő szigetelőlemezt nem rakott vissza.Egyiket egy fet alól hagyta ki,a másikat egy végfok tr-alól.A hibás tranyókat kicseréltem,a feteknek nem lett semmi bajuk,szigetelőlemezt is raktam alájuk,és valamiért mégsem indul el.A protect led pirosan világít.Feszültségeket több helyen mértem,megvan a +/- a végfokok környékén,eltérés nincs a két oldalnál.Ellenállásokat,diódákat is mértem,rendben vannak.Sajnos nem tudom,merre tovább.Nem melegszik semmi sem túlzottan.Szinte azonos kézmeleg mindkét oldalnál a végfok,és környéke.Segítő szándékú tanácsokat kérek.Köszönöm.Képeket raktam fel.
(#) szabolala hozzászólása Aug 30, 2011 /
 
Kedves Kollegák!
Segítséget kérek Tőletek, van egy autóba szerelhető autóerősítő, a házon nincs semmilyen írás, de a panelon P/N:IS-504-A, még olyan írást találtam a Panelon:MOS-FET PWM SYSTEM TON POWER SUPPLY , Mellékelnék saját magam készült fényképet csatolnák. Fáradozást előre is köszönöm, nagyon jó egészséget kívánok. E- mail címem: ***
Üdvözlettel: Szabó László, Gyöngyös ,
Következő: »»   84 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem