Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rendelés külföldről (eBay - Paypal)
 
Témaindító: Stakypot, idő: Jan 18, 2008
Témakörök:
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok! NAV
Lapozás: OK   131 / 131
(#) tbarath válasza papus51 hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Nálam a "sima"' untracked csomagok kb. 90%-a 30 nap körül érkezik, a maradék meg ahogy alakul, néha itt van 5 nap alatt, néha 5 hét alatt.
De ez csak érzésre, erről nem vezetek nyilvántartást.
(#) pont válasza papus51 hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Van, hogy légipostával küldik, de olyan is van, hogy van nekik Európában lerakat, és onnan szolgálnak ki, ilyenkor tud gyors lenni a dolog. Az sem mindegy mikor indul a hajó, fel fér-e még azonnal a rendelésed, vagy meg kell várni a következőt...Ugyan lehet semmi köze hozzá, de nekem meg az tűnt fel, hogy az összes sérült csomagom ilyen túl gyorsan jött....(persze nem minden csomagom sérült ha gyorsan jön)
(#) Massawa válasza papus51 hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Ez van valoban. Hozzám rendeszeresen jön áru gyakran napokon belül, néha 2-3 hét, kivétel Singapore onnan jo ha hat hét alatt megkapod az avizot a vámra, majd még 2 hét mire azt elintézik.
(#) Kovidivi válasza papus51 hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
A toroid nagy súlyú, nem levélként, hanem csomagként van feladva. A nyák sem levél, hanem már csomag, és ott a postaköltséget (3-4$) belekalkulálják az áraiba. Míg egy 1$-os levél csak a legolcsóbb úton jut el hozzábk (3-4 hét alatt).
(#) Massawa válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Kinábol rengeteg üres szállitási kapacitás van Europa felé. Nemrégen én is 11 másik utassal repültem egy Boeing 767-l ( vagy 300 személyes) haza. Aznap még 5 másik járat repült hasonlo célponttal.
(#) papus51 hozzászólása Máj 17, 2017 /
 
Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
(#) nedudgi válasza Massawa hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Éppen ma érkezett meg s szingapúri postával két hét alatt egy 11$ rendelés.
(#) Massawa válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
11$ az nem tétel. Nekem még ilyen szerencsém nem volt. (Igaz, hogy igyekszem öket kerülni.).
(#) cimopata válasza Massawa hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Tudod te mennyi ideig tartana ideális esetben 1 db csomag vámkezelése ha meg vannak hozzá az adatok? Úgy értem teendőben bepötyögni az adatokat a formanyomtatványba, osztás szorzás + ott ülne egy NAV vámügynök is akkor kb 2 perc.
Meglepődnél. 2017-ben aki ilyen szolgáltatást nyújt az azért tart ott ahol.
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2017
(#) cimopata hozzászólása Máj 17, 2017 /
 
DHL-nél is eltökölnek 1-2 napot de ott maga a pluszköltséget tartom túlzónak a nettó 5790Ft vámbiztosítási díj nevetségesen sok azért amit végeznek.

A túlzott adminisztráció és bürokrácia egy szint felett nem hogy javítja a rendszer hatékonyságát hanem csak hátráltatja.

Hogy élénküljön az export import kereskedelem épp afelé kellene orientálódni hogy kedvezni ezeknek a folyamatoknak hogy még csak véletlenül sem hátráltassa a kereskedelmet a hosszadalmas eljárás. Csak is így lehet hatékonyan növekedni. A túlzott bürokrácia ellehetetlenít mindet.
(#) kameleon2 válasza papus51 hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
3 nap alatt beszállítottak eddig is bármit. Kivétel, a holdújév ünnep és ha a magyar vámon megy keresztül. 3 nap alatt ideér, majd áll 3-5 hetet a vámon.
(#) Massawa válasza cimopata hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Pontosan tudom, a régi szép idökben vagy 3 évig ezt is csináltam.
A baj pontosan az, hogy nincsenek meg a papirok, meg mindenféle garanciákat kell ellenörizni ezért tart szerte Europaban napokig/hetekig.
(#) Alkotó hozzászólása Máj 18, 2017 /
 
(#) papus51 válasza kameleon2 hozzászólására (») Pé, 7:19 /
 
Hát, nálam már volt olyan eset is, amikor eltelt vagy 10 nap mire a kínai posta oldalán megjelent a tracking number. Majd vagy két hétig vándorolt mindenféle helyi hivatalokon keresztül, mire elindult a célállomás felé.
Az sem egészen világos, hogy a kis kínai már feladáskor tudja a tracking-et, a posta elektronikus nyilvántartásában meg csak 5-8 nap után látható.
Most éppen ott tartok, hogy 15.-én beérkezett az országba egy kb. 10 USD értékű cuccom és negyedik napja arra vár, hogy végre kihozza a Posta. Amúgy Kínából a megrendeléstől számítva 5 nap alatt ért Mo.-ra.
A hozzászólás módosítva: Pé, 7:28
(#) nedudgi válasza papus51 hozzászólására (») Pé, 7:27 /
 
A követési szám egy ragacs nálunk is. Abból lehet venni egy marékkal, és akkor használod fel, amikor jól esik.
(#) Massawa válasza papus51 hozzászólására (») Pé, 7:48 /
 
Ne felejtsd, hogy Kina egy hatalmas ország és a szállitási infrastrukrura (posta stb) nem mindenhol van jelen, igy ott sokáig tart mig eljut valami valamelyik nemzetközi gocpontra. Onnan már eljön 1 nap alatt Europába hacsak nem tudnak egy olyan büvészmutatványt mint az olasz légitársaság, aki Budapesten berakta a jol láthato sárga koffert a gépbe, de Romába már nem találták, (csak 2 nap mulva).
Ezek a web áruházak meg elképesztö munkát végeznek, a minap éppen néztem a rendelésemet 8 városbol (raktárbol? gyártotol?) szedték egyenként össze, s mindegyik külön csomagocskában ért ide ( egy kivételével, az még nincs itt). A 8 hely Pekingtöl mérve joval több mint 20 ezer km távolságban van. Ahhoz képest Europa csak egy ködobás.
(#) RoliNyh válasza cimopata hozzászólására (») Vas, 9:26 /
 
Szerintem a magyar kormánynak semmi érdeke, hogy te külföldről importálj, mert így az apró értékű csomagok áfájától alapból elesik. Gondolj bele hányan mennyi értékben rendelnek ilyen csomagokat idehaza, ha ennek az áfáját összeadjuk, az a kormánynak mind veszteség. Neki az az érdeke, hogy vedd csak meg itthon, "négyszeres" áron, mert így a hazai forgalmazónak fizetsz, és még az áfát is rendesen behajtják rajtad. A fene se tudja már hanyadik áfát/adód, nevezhetjük akárhogy...

Nyilván ezért ilyen alacsonyak a vámmentes küldemények értékhatárai, amit szerintem soha nem is fognak emelni...
(#) proba hozzászólása Vas, 20:32 /
 
Belefutottam az első, szerintem bukta akciómba.
A termék megérkezett, de rossz. Írtam az eladónak, semmi reakció 5 nap alatt. Az EBAY hibakezelési részén nincs refund, csak termék visszaküldés, vagy nem érkezett meg. Vissza postázni nem fogom, határesetben ér annyit. Egyébb lehetőséget tud valaki?
(#) nedudgi válasza proba hozzászólására (») Vas, 21:44 /
 
PayPal tranzakció volt?
(#) tbarath válasza proba hozzászólására (») Vas, 21:55 /
 
Keress az ebay-nél valamilyen "other" opciót, és írd meg nekik, hogy kerested az eladót és nem válaszolt, viszont nem fogod a pl. 10 dodós cuccot 12-ért visszaküldeni.
És persze negatív feedback menjen, az nagyon megváltoztatja az eladó hozzáállását, már ha aktív akar még ott lenni.

Nekem pl. egy kész cuccot hirdetve egy kit-et küldött egy eladó, ami nem akkora probléma, de 4 üzenetben se "akarta megérteni" hogy mi a problémám, pedig elég szájbarágósan leírtam, és hát eléggé flegma, hogy ne mondjam paraszt volt. És minden üzenetre 2-3 nap alatt válaszolt, de a negatív feedback elküldése után jött pár órán belül hamar 2-3 üzenet, kérnem se kellett és jött a full refund-ot magától, és még komolyabban meg is nevettetett az eladó az olyan dumákkal, hogy ő egy 22 éves lány akinek ez az első munkája, és őt ki fogják rúgni ha marad a negatív feedback, valamint a saját pénzéből fizetne nekem 5-10 dollárt ha módosítanám a negatívot...
(#) NGY válasza proba hozzászólására (») Kedd, 7:17 /
 
Idézet:
„Az EBAY hibakezelési részén nincs refund, csak termék visszaküldés, vagy nem érkezett meg.”


Az ebay szabályzat szerint ha a termék nem felel meg a leírásnak - hibás, sérült, más -, akkor az eladót terheli a visszaküldés díja.

A "return" lehetőség azonban nem kötelezően jelenti, hogy vissza is kell fizikailag küldeni - kínai eladók kis értékű cuccai esetében nem is érné meg, ezért ha probléma van, csak visszatérítik a pénzt, részben, vagy egészben, esettől függően.

A "my ebay" "purchase history" részében a termék melletti lehetőségek közül "contact seller", majd "item was not as described". Ez egyből megindít egy panaszkezelést az ebay-nél, általában "return" címke alatt.
(#) papus51 hozzászólása Kedd, 9:33 /
 
Sziasztok!
Segítségre van szükségem. A Seeed Studio-tól rendeltem nyákokat, de hiányolják a gerberek közül a fúrófájlt. Nem értem a dolgot. A nyákot SP6-ban terveztem és a program fordítójával generáltam a különböző rétegek gerbereit és a fúrófájlt, ami DRL kiterjesztésű. Az egészet betömörítettem egy ZIP állományba, ahogyan az oldalukon kérik. Most meg ezt írják:

The comments for your PCB file are:
In your Gerber file, it has no drilling layer, would you please modify your file and re-upload.

Lehetséges, hogy a DRL fájlt nem tudják értelmezni?
Köszi
(#) proba válasza NGY hozzászólására (») Kedd, 11:41 /
 
Ezt még tanulmányozom, de már szétszedtem ( gyógyíthatatlan betegség). Volt már egy ilyen ügyem, ott az EBAY is tudta hogy az eladó nem küldött postai kupont, de nem igazán érdekelte. Annyira nem tudok angolul/érdekelt az egész hogy ezt kijárjam ( meg abban lehet beépítésnél hibáztam). Eddig mindig zokszó nélkül fizettek/újra küldték, ha nem jött meg vagy rossz volt. De ha így folytatódik ebbe is bele kell ásni magam.
(#) rf_sampler válasza papus51 hozzászólására (») Sze, 4:10 /
 
Szinte biztos, hogy európai raktárról kaptad, kapták a terméket. Az utóbbi időben én pont azt tapasztalatom, hogy a kis értékű termékek nem érkeznek meg időben. Szerintem kínai oldalon nem változott semmi, de magyar posta oldalon lehetnek komoly gondok.
Következő: »»   131 / 131
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Máj, 25. Csü
8:52:32
Jelenleg 389 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu