Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   138 / 164
(#) zoszka válasza skater86 hozzászólására (») Márc 17, 2017 /
 
Mivel komfortzáras, a B5 már 1 szálon zár és nyit is, csak külonböző jelszinten. A nyitási jelet csak információnak használja, nem vezérlésre.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2017
(#) Szolo18 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
Ez biztos igen...az eredeti tönkrement nem vette a jelet volt elemcsere es antenna csere is ami a kormany alatt volt.
Azt kiszererelve kovettem a vezetekeket sárga es fekete vezetekek mennek az ajtókba-azokat osszekotottem es igy egyszerre működnek a zárak... Ezek a vezetekek a sofőr felen a szőnyeg alatt futnak....kék és zold vezetek azert biztos mert ezzel nyitom a masikon zarnom kellene mas vezetek erre nincsen... Csak ezek jonnek abbol a vezérlő egységből...... Amit rendelten azt interneten talaltam azt mondták hogy ez jó hozzá benne van az ablakok mozgatása is. Később megirom a tobbit, reszletesebben
(#) Inhouse válasza Szolo18 hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
Idézet:
„Ha van belső kapcsolód hozzá, akkor azt kell megnézni, hogy ott mit kapcsol és melyik vezetékekre, és ezt tenni a vezérlővel is.”
(#) Inhouse válasza zoszka hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
Akkor eddig hogyan működött ezzel a bekötéssel neki?
(#) Inhouse válasza skater86 hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
Ha a master motor mikrokapcsolója nem vált át, nem tudja a vezérlő, hogy másik állapotba került, nem engedi pl. zárt állapotban, hogy zárjon (feleslegesen ne erőlködjenek a motorok). Viszont ez elvileg nem lehet, mert ha nem vált át, akkor vissza kellene rögtön ugorjon az előző állapotba. Persze vannak egyedi esetek...
Húzd le a vezető felőli ajtó vezérlő szálait és úgy próbáld, ha úgy megy, akkor ott kell keresgélni...
(#) ati790731 hozzászólása Márc 18, 2017 /
 
Üdv mindenkinek!
Van Audi A6 C5-öm 1999-ből.
A problémám az vele, hogy nem működik távirányítóról a centrálzár, csak ha kulccsal nyitom zárom, volt benne egy elég komoly műholdas nyomkövetős riasztó, ami már nem működött, így mivel azt hittem az akadályozza a gyári centrált a működésben, kiszereltem belőle, de nem lett jobb.
Próbáltam a távirányítót rátanítani, de sajnos nem lehet, mert nem látja a jelet sem, a diagnosztika szerint. Próbáltam átkódolni a vezérlőt, de nem sikerült, a jelenlegi kódja 32767, ami szerintem nem helyes, gondolom az utólag beépített riasztós cucc miatt van ezen a kódon, mert kikapcsolták a gyári riasztóját.
Jelenleg ha kulccsal nyitom nem villogtatja az irányjelzőket sem, van egy másik ilyen autóm, az igen.
Próbáltam annak a kódját bele írni de nem sikerült.
Esetleg valakinek van ilyennel kapcsolatban tapasztalata?
Köszönöm előre is!
(#) zoszka válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
Oks... Nem olvastam vissza... Csak gobdoltam leírom hogy 1 szálon megy a vezérlés nyitásra és zárásra is. Pusztán 1 ellenállás kell hozzá, hogy mindkét funkciót tudja.
(#) Szolo18 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Igen van belső kapcsoló de annak megint egy kulon allo alaplapja van ami a az ajtoban van.... Jövő hétvégén megpróbálom azon kapcsolni de valami akkor is rossz kell hogy legyen mellesleg megtalaltam az ablakok vezérlését is de azt is csak a kinyitashoz van....
Ugyan ilyenem van http://m.ebay.co.uk/itm/Car-Auto-Vehicle-Remote-Central-Kit-Door-Lo...838018
Ezzel működik.... Zarnyitashoz (positive signal +) kap.
Mielőtt elromlott volna ez az egesz, volt hogy nem volt lecsukva a kuffer igy be sem lehetett zarni tavvezerlovel csak kulcsal.... De már próbáltam onnét is jelet adni neki kufferbol zarasra de ugy sem működött.... Megprobalom azt a kapcsolot szetszedni es keresni olyan vezetéket amire rakothetem remélem már fog működni... Ha nem fog igy sem akkor ugy amarad es majd kulcsal zarom... A környéken itt nincs villanyszerelő... Vagy ha vana akkor ehhez nem ért!
(#) Szolo18 hozzászólása Márc 19, 2017 /
 
Es 5-6 eres vezeték van az ajtoban abbol 3 villany vezeték a többi signalizacioval működik.... Az alapjan indultam el keresni a vezetekeket egyenként lekotve 3 vezeték az ülés alatt vezérlő be fut... De annyi mindet vezérel nem csoda hogy tonnkremegy(elektromos tükrök, 4x el. ablakok es ajto zárak)
(#) skater86 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Ma belenéztem a vezető oldali ajtóba. A mágneskapocslót kiszedtem. Első körben kipróbáltam, egy másik mágneskapcsolóval. Azzal sem működik. Nekem nem tiszta, hogy vezérli a központi zár az ajtókat. Amiket tapasztaltam:
1. A mágneskapcsolót kiszedtem, függetlenítettem a kulcstól. Kézzel elmozdítottam mind két irányba és mindkét irányban működik. Zár-nyit az összes ajtó. Ahogy a kulccsal is működik. De nem értem, akkor a kulcsnál lévő mikrokapcsolónak mi a pontos szerepe? Mert most a kulcs nem mozdult semerre és úgy is működik. Tényleg laikus vagyok, aki tudja elmagyarázhatná nekem.
2. A mágneskapcsolóról lehúztam a kábelt, úgy nem működik egyik ajtónál sem, gondolom akkor ez kap elsőnek jelet távvezérlésnél is.
3. A kulccsal mind két irányban megnéztem, úgy, hogy nincs bent a mágneskapcsoló, de be van kötve. Úgy nem reagál semmire. De mondom nem értem a szerepét.
Viszont a vezeték nélküli vezérlőn nem tudom mit tudnék még kimérni. Jó lenne egy másikkal kipróbálni, úgy ki lehetne zárni, hogy az a hibás. Az ajtóra visszatérve, nem találtam semmi olyan korróziót, ami az elektromos hibára utalna. Tényleg kezdem azt hinni, hogy a vezérlőnél lehet valami gond, de az meg kap jelet és az indexet működteti...
Köszönöm a segítséget előre is!
(#) Inhouse válasza skater86 hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Mágneskapcsoló? A motorokra gondolsz? Nem értem amit írsz...
Idézet:
„Ha erre a pontra te adsz testet egy izzós, autós próbalámpán keresztül, akkor működik a zár?”
(#) skater86 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 20, 2017 /
 
Mágneskapcsoló = Motor, ami működteti a zárat
Mikrokapcsoló = A kulcsnál lévő kapcsoló
Bocsi, ha rosszul fogalmaztam.
„Ha erre a pontra te adsz testet egy izzós, autós próbalámpán keresztül, akkor működik a zár?”
Annyit csináltam, hogy a két oldalt, nyitó és záró szálat letesteltem, a vezeték nélküli vezérlőnél a csatlakozónál. A záró szál testre működött, a nyitó nem. De fentebb írták, hogy:
"Mivel komfortzáras, a B5 már 1 szálon zár és nyit is, csak különböző jelszinten. A nyitási jelet csak információnak használja, nem vezérlésre."
Ezért nem értem, hogy a nyitó funkciónál mit tudnék leellenőrizni. Mármint mit kellene vizsgálni?Jó lenne kizárni a vezeték nélküli hibáját, csak nem tudom mivel kellene szimulálni a nyitási oldal funkcióját.
(#) Inhouse válasza skater86 hozzászólására (») Márc 20, 2017 /
 
Nem mágneskapcsoló, motor. A kulcsnál levő mikrokapcsolónál a motorban levőre gondolsz? Az 5 vezetékes mester motorra?
Ha már testelve sem működik, akkor mindegy, hogy a vezeték nélküli vezérlőd jó-e vagy nem.
Ha tavaly óta működött egy olyan elterjedt bekötéssel, ahol hol ide, hol oda testet kapcsolt, akkor ez nem változhatott más megoldásúra közben...
A testre húzással épp a működést szimuláltad, ennyit csinál a relé is, testet kapcsol rá. Az izzólámpás keresőt azért javasoltam, mert kisebb a zárlat okozásának esélye.
Azt kellene megnézni, hogy az a nem működő nyitó szál nincs-e megszakadva, mire a vezérlőhöz ér. Hol kötötted rá a gyári vezetékekre? Forrasztottad?
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2017
(#) skater86 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 20, 2017 /
 
Leírom újra így én is átlátom jobban.
1, Elsőnek leellenőriztem a vezeték nélküli és a gyári vezérlő közötti kapcsolatot, amit egy éve kötöttem be. Az összes vezetéket szakadásmérővel végigmértem és a forrasztásokat is leellenőriztem. Megfelelő. A forrasztást úgy csináltam, hogy a gyári csatlakozóból kihúztam az adott szálat, amire forrasztottam a megfelelő vezetéket, rá zsugorfólia, majd visszapattintottam a csatlakozóba. Innen 3 vezeték megy a vezeték nélkülibe , nyitó szál, záró szál, test. A test utána van kettéválasztva, mivel a vezeték nélküli egységnél külön van a nyitónál és a zárónál is test. Tehát itt nem találtam hibára utaló okot.
2, Utána a vezeték nélküli egységnél méregettem. Elsőnek is amikor kulccsal működtetem a zárat. Akkor a nyitott állapotban a nyitó szálnál mérhető a test, a másikon semmi, utána zárt állapotban a záró szálnál van test, a másikon semmi. Ez így szerintem megfelelő és logikus is, de működik is a központi. Az irányjelző működik, be-ki kapcsolásnál, azok a vezetékek jók. Ezen kívül az egységnek van +12V és test, az is jó.
3, Utána a távirányítóval próbáltam zárni, a zárás sikerült, a záró oldalon ki is mérhető a test, tehát nyitott állapotról átvált záróra. Majd a nyitást próbáltam, de a záró oldalon ugyanúgy marad a test, a nyitó oldalon meg nem mérhető, így nem vált át nyitott állapotra. De ez a rész nem tiszta, hogy hogy vezérli a vezeték nélküli a központit egy szálon.
4, Utána külön letesteltem a nyitó és záró vezetékeket is az adóvevő egység csatlakozójánál. Nyitott állapotban testet adtam a záró szálnak, ami át is kapcsolt és le is zárt. Majd záró állapotban testet adtam a nyitó szálnak, de semmi. Logikusnak tűnne, hogy átváltson, mivel nyitott állapotban ott testet lehet mérni.
5, Ezek után szedtem szét a vezető felöli ajtót. A mester motort függetlenítettem a kulcstól, majd nyitó és záró állapotba kézzel működtettem. Ekkor működött az összes ajtónál a funkció. Erre írtam, hogy nem tudom mi szerepe van a kulcsnál lévő mikrokapcsolónak. Ott a kulcs pozíciót nézné elvileg, így gondolom közép állásban nincs szerepe.
Eddig jutottam jelenleg. Az egész dologban a vezeték nélküli egység működése nem tiszta, úgy voltam vele, hogy egyszer a nyitó szálra, egyszer a záró szálra ad testet és működteti az ajtókat. Meg az sem tiszta, hogy ha kimérhető a kulcs használatakor mind a két vezetéken a test felváltva, akkor miért csak a zárás működik letesteléskor, a nyitás nem. Visszafele miért nem működik a dolog?
(#) Inhouse válasza skater86 hozzászólására (») Márc 20, 2017 /
 
1. A testet adhattad volna máshonnan is, ahol biztosan az, pl. karosszéria testpont a beszereléshez közel. A fekete és épp testen levő vezeték nem jelenti azt, hogy az fix test.
2. A vezérlő kimenetén 0,7s hosszan van kapcsolt kimenet. Ezt multiméterrel nehézkes mérni, persze jelez...
3. Ha 2 vezetékkel vezérelve működött eddig, akkor most nem váltott működési módot tavaszra...
4. Ha így nem megy, akkor mégiscsak nem jut el a nyitó impulzus a gyári vezérlőhöz.
5. A kulcstól függetlenítetted? Nem a zártól? Ha a mester motorral megy, akkor a gyári rendszer működőképes. Rögtön van 2 pontod a mester motor mikrokapcsolójánál, ahol megnézheted hogyan kapcsol, és ezt kiválthatod a már sokszor emlegetett izzós autós próbalámpával. Ha innen megy így, akkor valahol szakadt az a kapcsolat a nyitó szállal. Hogy néz ki ez a motor? Hány vezetékes? Mik mennek bele?
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2017
(#) zoszka válasza skater86 hozzászólására (») Márc 20, 2017 /
 
Autómatikusan felmegy az ablak, ha bezárod a távval?
Ha igen, akkor ablakmodul van benne, vagy riasztó?
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2017
(#) skater86 hozzászólása Márc 20, 2017 /
 
A vezérlő kimenetén akkor a távirányító gomb lenyomása után multiméterrel lehetne mérni a változást? A nyitó impulzus, akkor csak annyi, hogy testet ad 0,7s-re? Én is arra gyanakodtam, hogy nem jut el az impulzus a gyári vezérlőre, de a vezetékelés nem sérült. Szakadásmérővel ok, meg a kulccsal vezérlés után mérhető test a vezeték nélküli csatlakozójánál a nyitó szálon. Akkor nem lehetne mérni, ha pl a gyári vezérlő és a vezeték nélküli között lenne szakadás. Az nem lehet, hogy a záró oldal valamiért a távirányítóval működtetve, nyitási impulzuskor test alatt marad, ezért nem ugrik át nyitásra? Most gondolkodok, az nem rémlik, hogy azt próbáltam-e, hogy a vezeték nélküli adóról lehúzom a csatlakozót és függetlenül az adótól a csatlakozón adok testet a gyári vezérlőnek. Mert csatlakoztatás alatt próbáltam, de nélküle lehet nem. Úgy ki lehetne zárni az adó hibáját, ha jól gondolom. Délután kipróbálom. A motorról csak netes képem van, nem fényképeztem le a szereléskor. Meg egy kapcsolási rajzot is találtam, de az nekem kicsit magas.
(#) skater86 válasza zoszka hozzászólására (») Márc 20, 2017 /
 
Nem megy fel automatikusan az ablak se kulccsal se távval záráskor.
(#) Inhouse válasza skater86 hozzászólására (») Márc 20, 2017 /
 
Azt próbáld ki amit írtál, hátha!
A BMW-nél kicsit túlbonyolították, de biztosan meg van az oka. A mikrokapcsoló testet kapcsol a nyitó, vagy a záró bemenetre.
A vezető felőli ajtóban nem közvetlenül kapcsol a motorban levő mikrokapcsoló testet, hanem a motor szálairól diódákon keresztül. Mivel a motor kivezetései közül legalább az egyik mindig testen van, ezért ez így is megoldható.
Azt viszont nem értem, miért van 6 kivezetés a szétvágott motoron...és mi az a plusz biztonsági rész (motorok, érintkezők)...azt majd valami BMW-s szaki megmondja. Ez valami dupla zárást jelent, nem lehet, hogy ezt aktiváltad valahogy?
A szétvágott motor paneljét buktasd már ki, hogy mi van a bal szélső lábbal sorba kötve...
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2017
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 20, 2017 /
 
Itt írják ennek a dupla reteszes zárásnak a módját...ilyet még nem csináltam nem láttam. Amikor a vezető felőli ajtón 90fokban van elfordítva a kulcs (nme 45fokban), reteszelődik a zár és csak akkor fog nyitni, ha ez ki van oldva. Ezt egy külön mikrokapcsoló jelzi. Itt mechanikusan is reteszel, a másik oldali ajtóban pedig van erre egy motor.
(#) skater86 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 20, 2017 /
 
Köszi a linket, átolvasom! Valami lehet abban, amit mondasz. Azt észrevettem régebben is, hogy el lehet fordítani 90 fokkal a kulcsot jobbra, de sose olvastam utána. Akkor ez a mechanikus lezárás lenne, ha pl. nincs az autóban valamiért 12V, pl. elromlott az akksi, attól le lehessen zárni az autót. Viszont a vezető oldali és az anyós oldali zár is felújításra / cserére szorul. Nem tökéletes, érződik záráskor. Elképzelhető, hogy a reteszelős résznél valami úgy maradt valamelyik ajtóban...(most a három pontnál kimentem megnéztem). A jobb oldali ajtót nagyon nehezen lehetett eddig kulccsal kinyitni, nem is használtam rég óta csak a bal oldalit, viszont most a jobb oldalit zárás után akárhogy "erőltettem" nem nyitotta ki az ajtót, csak lezárni engedi...Elképzelhető, hogy ott kavar be valami. Hétvégén több időm lesz, szétszedem azt az oldalt is. Csak a zárt kiszedni teljesen úgy lehet, ha kiveszem az üveget meg lehet az elektromos ablakemelőt is ki kell...Amúgy megnéztem délután, a vezeték nélküli egység hibáját kizárhatom. Lehúzott kábellel ugyanúgy csak a zárás oldal működik testre. Azt viszont megpróbálom kideríteni a linkelt oldalról, hogy ezt a reteszelős "védelmet" melyik vezetéken keresztül működteti.
(#) Inhouse válasza skater86 hozzászólására (») Márc 20, 2017 /
 
Ha le van reteszelve, akkor nem nyitható jobbról, ha jól olvastam. Előbb ki kell reteszelni a vezető felőlivel.
Hibás, nehezen működő zárakkal sok a kétséges működés.
(#) krisztian90 hozzászólása Márc 20, 2017 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Suzuki swift sedan 99 típusú autóm van. Gyári riasztós és központi záras. Sajnos a riasztó távirányítója már nincs túl jó állapotban (zárja az ajtókat és beriaszt) cserére szorul, az ajtózár pedig annyira kopott, hogy nem mindig zár. Ebből kifolyólag vásároltam új központi zár vezérlőt kettő távirányítóval (kínai darab).
A problémám az, hogy a gyári vezérlő csatlakozójának lábkiosztását számomra homály fedi. Nem találok sehol adatot arról, hogy melyik kábel mi és melyik láb mit csinál?! Ha valakinek volt már része hasonlóban kérem írja meg tapasztalatát és, hogy hogyan csinálta. Vagy ha esetleg valakinek van valami ötlete a témával kapcsolatban nagyon megköszönném!
Csatolom a gyári vezérlőről és csatlakozóról a képet és az újról is.

Köszönöm előre is a segítségeteket!

Üdv: Krisztián
(#) skater86 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 20, 2017 /
 
Én is beleolvastam. A dupla záras reteszelés igazából az lenne, hogy csak a vezető oldalról a saját kulccsal lehet kinyitni, ha jól értelmeztem. Akkor elvileg belülről a zár gombot sem lehet felhúzni ilyenkor, lopás ellen lenne. Olyat is olvastam, hogy a vezető oldali mikrokapcsoló is állhat dupla záras állásban, ha 90 fokkal fordítjuk el a kulcsot. Ekkor a jobb oldali ajtót is blokkolja, de ez annyira nem volt tiszta, átolvasom majd holnap pontosabban. Akár az is lehet, hogy záráskor a mikrokapcsoló valamiért dupla záras állásba ugrik, akkor is ha csak 45 fokba zárom az ajtót. Ilyenkor lehet nem engedi a központi, hogy a nyitási szál "testeljen". Viszont kulccsal engedi nyitni, és ha simán kinyitom, akkor a mikrokapcsoló visszaugrik. Ez megmagyarázná, hogy sima zárásnál a jobb oldali ajtót nem bírtam kinyitni. Valahogy mégis csak kiszerelem azt a kapcsolót. Meg kellene mérni, hogy minden állásban jó-e. De ez csak találgatás, majd megnézem amint lesz időm. De ezzel a linkkel sokat segítettél! Tüzetesebben átolvasom majd.
(#) Inhouse válasza krisztian90 hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Kopott, hibás zárakat, valamint a beriasztás okát egyáltalán nem biztos, hogy megoldja egy új riasztó.
(#) skater86 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Találtam egy ilyen részt a leírásban:
"One side of all door lock and double-lock motors is connected to the LOCK relay common, but the other connection of the double-lock motors is to pin 11 of the CLCU, which is at the junction of two "steering" diodes. One of these diodes is connected to the "unlock inhibit" input (pin 10 of the CLCU), and provides a ground return for the double-lock motors only when the driver's door microswitch has been closed (by turning the key lock to 90 degrees.)"
Ezek szerint a gyári vezérlőnél van egy külön kör, ami a "nyitás tiltás"-ért felel (10-es). Ha jól értelmezem persze. Már csak az a kérdés, hogy ezt a funkciót a vezeték kikötésével ki lehetne-e iktatni... Ideiglenesen megoldás jelenthetne, persze ha ott van a gond.
(#) skater86 válasza skater86 hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Megtaláltam a kapcsolási rajzát értelmesebb minőségben. Ezen látszódik az "Unlock inhibit switch" Nem tudom, ha ezt kikötöm a 10-es lábról, befolyásolja-e központi további működését.
(#) Moszkvai hozzászólása Márc 21, 2017 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem mert elakadtam.
Vettem a HONDA DIO-hoz egy riasztó szettet. A mozgatás érzékelő részét be tudtam kötni az működik.
Viszont a gyújtás kapcsolónál elakadtam. Nem tudom melyik vezetéket kell elvágnom. Az a pozitív szálat amelyik az aksiról jön, vagy azt ami a gyújtáskapcsoló után van? A rajzon ír egy negatívot is a gyújtás kapcsolóra de ilyet Én nem mértem ott. Van egy pozitív az aksiról, amit a gyújtáskapcsoló kapcsol egy másik vezetékre. Meg van egy harmadik vezeték is a gyújtáskapcsolón az ha gyújtáson van akkor 9V van rajta. Ha ohm mérővel mérem, akkor gyújtáson 0-ohm ha leveszem gyújtásról akkor meg 10-kohm.
Az lenne a kérdésem, hogy a BLUE, ORANGE, GREY, és PINK vezetékeket hová kössem?
Ez a riasztó: Bővebben: Link
Van még rajta egy távindítás funkció, az lenne a BLUE vezeték és a starter gombra kellene kötni, ha jól gondolom?
(#) Inhouse válasza skater86 hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Én akkor az általad linkelt rajzot is megtaláltam jobb felbontásban, de most már nem...
Az a kapcsoló vagy kapcsol testet a 10-es bemenetre, vagy nem. Nézd meg...
(#) krisztian90 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Részben igazad van.

A zár az csak kopott hibásnak nem hibás szerencsére. Sajnos a suzuki nem úgy oldotta meg a távirányítós ajtózárást és a beriasztást mint minden más autónál van (külön lehet egy gombal zárni és van egy másik gomb amivel riasztást lehet kapcsolni) a suzuki megoldása: egy gomb van az ajtózárásra és a riasztásra is. Tehát ha távirányítóval akarom az autót zárni akkor minden esetben be is van riasztva és én ezt nem mindig szeretném. Sokszor elég lenne csak simán bezárni riasztás nélkül. Ezért vettem egy új központi zár vezérlőt új távirányítóval. Ezt szeretném bekötni a gyári vezérlő helyére. Csak hát sajnos nem tudom, hogy a vezetékek a csatlakozónál, hogy vannak kiosztva. Erre szeretnék választ keresni.

Köszönöm!
Következő: »»   138 / 164
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem