Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Keringető szivattyú
 
Témaindító: csatur, idő: Nov 11, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 18
(#) csatur hozzászólása Nov 11, 2008 /
 
Sziasztok hobbielektronikusok!

Segítségeteket kérném.
Én egy,keringetőszivattyút működtető invertert ,szeretnék építeni (min 300w-os)és a hozzávaló kapcsolót amely áramszünet esetén kapcsolja az invertert.
Olvasgattam a topikokban de nem találtam csak az olcsó 500w-osat.De mivel én nagyon amatőr vagyok, csak úgy tudom megépíteni,ha van hozzá számomra olvashatóbb,kapcsolási rajz ,NYÁK terv,alkatrész lista stb.Ilyen volt a 160W-os,de az jelen esetben kevés.Vagy nagyobb trafó kell bele?Na és persze a relés átkapcsoló.
Valaha építgettem egysmást akkor tintával rajzoltam s úgy marattam a lapokat,van már más módszer is?
(#) Dudus válasza csatur hozzászólására (») Nov 11, 2008 /
 
Szerintem vegyél egy használt üzemképes UPS-t és ne kezdj bele, ha nincs rutinod. Ha színuszos kimenetűt veszel, akkor a motor még extra melegedéssel sem tiltakozik.

Pl APC SMART sorozat. Szerintem egy 750VA-es elég lenne neked.
(#) kendre256 válasza csatur hozzászólására (») Nov 11, 2008 /
 
Szerintem is venni kell egy szünetmentes tápot, sokkal egyszerűbb és biztonságosabb mint csinálni egyet. Egy jól működő, biztonságos, túlterhelésvédett, akku mélykisütés ellen védett invertert jó szakembereknek is hetekig tart megcsinálni. Ha veszel egyet, tegyél rá egy jóval nagyobb akkut, olyat, amit még elbír a belső töltője. Lehet, hogy a legújabb típusok nem lesznek neked jók, mert azok a "túlzott intelligencia" miatt hibának érzékelik a nagyobb kapacitású akkut. Nagyobb akku mindenképpen kell, anélkül egy szokásos szünetmentes 50-100W terheléssel max. 1-2 órát ha kibír (az akku kapacitás és a terhelés határozza meg).
(#) csatur válasza kendre256 hozzászólására (») Nov 11, 2008 /
 
Köszi az ötleteket!

Itt van,hogy napokig nincs áram.A UPS működtethető autó akksiról?