Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni: Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel. Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek. Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Lapozás: OK   282 / 368
(#) ferci válasza Sebi hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Megszívlelendő, amiket írtál... - régen így tekertünk.
Az F.B.S. nagyon jó, 200 fok a max., csak vigyázni kell vele eü. szempontból és a kiszerelése lehetne kisebb is...
(#) Orbán József válasza vargalaszlo0405 hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Még tömb alakjában esztergában rövidíthető, amennyiben nem kell szélesebb a gyári méretnél.
A cakkozáshoz én egy 1 ezer Ft-os orosz cérnatészta készítőt használok.
Ilyen lesz aztán, látszik a sor elején. Én 0.05-ös prespánt hasznlok sorok közé.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017

cakk.JPG
    
(#) Sebi válasza ferci hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
F.B.S. tubusban kb 1dl. A kúpos kinyomót 3mm-es lyukúra szabom és mielőtt feltekerem, a menetes részt bekenem az anyaggal, hogy ott légmentes legyen a zárás. Ilyen módon hetente - tíz naponta a 4mm-re kinyomott és vulkanizálódott gumikukac még kihúzható (akár kell éppen, akár nem) és egy évig is használható, nem köt a tubusba.
Anno a hibás Skoda 110-esem hengerfej tömítését kétoldalt bekenve többé nem kellett cserélni.

@ Orbán József: szép és korrekt munka, gratulálok!
(#) vargalaszlo0405 hozzászólása Feb 7, 2017 /
 
Sebi, a zománchuzal meg lett toldva sodrott szigetelt vezetékkel(túl vékony volt és félő volt, hogy törik epoxi nélkül is), majd bekerült egy zsugorcsőbe. Ezután befűztem a csévén lévő lyukba, és ide ragasztottam be viszonylag rugalmas epoxival(pattex). De értem az aggályodat és jogos, azonban szerintem két réteg gumi alatt nem teszi törékennyé. Persze nem fogom "ráncigálni! Végül a sütőpapír mellett döntöttem a rétegek közé, celluxot csak a lakkrétegen használok, rögzít és segít, hogy ne csússzon le a szélső menet. Utána mindig megkapja a papír réteget ami elő van írva. Amúgy a csipkézést én is olvastam már valahol, de csak a sarkokat szoktam a hajlás miatt (macerás). Orbán József, a tésztavágó bravúros Ki fogom próbálni ha anyósomnál járok és ha megy vele, veszek egyet.

Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
(#) Orbán József válasza vargalaszlo0405 hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Vékony drótoknál azt csinálom, hogy ca. 10cm-en többször oda-vissza hajtogatva, mjd megsodorva sokeressé teszem és ez már nem törik el és mechanikailag is megfelel, valamint egy 0.5mm-es szigetelő csőbe behúzható. Megpucolni nem túl egyszerű, de a forrasztásos, másik kivezető, ami könnyen elszakadhat és emiatt ragasztani kell, annál jobb.
Amúgy a szélső menetek, kivezetések egy szigetelő papír darabkával megoldható, néhány oldallal ezelőtt az egyik kolléga fel is rakta a módit.
(#) Szebence hozzászólása Feb 7, 2017 /
 
Sziasztok!

Nyákból csináltam csévét, a kérdésem az lenne, hogy az első sor szekunder alá szoktak tenni trafó (prespán) papírt? Van valami jelentősége? Pl arra gondolok, hogy a sarkok nem lesznek annyira "élesek". A másik kérdés pedig pont ez, hogy a cséve sarkait, ahol a huzal megy le szokták kerekíteni?

Üdv!
(#) Orbán József válasza Szebence hozzászólására (») Feb 8, 2017 /
 
Mindegyik megoldás ajánlott, BEAG trafóknál is láttam, hogy alulra tekertek néhány menet varnisvásznat az éles törés ellen. Prespán is jó nyilván, a varnisvászon puha, valami oka nnak is lehetett, hogy azt tettek.
Ott azért sok évtizedes gyakorlattal dolgoztak.
(#) Szebence válasza Orbán József hozzászólására (») Feb 8, 2017 /
 
Köszönöm az infót, úgy tervezem, hogy majd a napokban fogom megtekerni, ahogy időm engedi. Viszont ha nagy jelentősége nincs, akkor inkább lehet, hogy a lekerekítést választanám a prespán helyett, mert nagyon ki van számolva a hely, minden tized miliméter számít.
(#) granpa válasza Szebence hozzászólására (») Feb 8, 2017 /
 
Azért egy vékony réteget tégy alá (lekerekítve), mert a nyák kemény. Kondenzátor (rizsszalma) papír, vagy teflonszalag (legalább a sarkokra).
(#) Szebence válasza granpa hozzászólására (») Feb 8, 2017 /
 
Köszi a tippet! Lehet, hogy csak teflon szalag lesz belőle. A sarkokat lereszeltem, ma készült el véglegesre a cséve. Ez az első saját készítésű csévém, szerintem nagyon jól sikerült, alig lehetett összerakni annyira passzosra sikerült. CSÉVE
(#) granpa válasza Szebence hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Schön! Mivel úgy látom, le is festetted, már ne rondítsd el; de a külső sarkokat (a cséve széleit; ~5 mm-es rádiusszal) is le kellett volna kerekíteni, mert tekeréskor mindig zavarni fogja a kezedet, mikor valamit csinálni kell közben. Valamint könnyebben felakad rá a huzal tekerés közben, ha nem pontos a vezetés, vagy csak egy icipicit kóvályog a cséve. Na, az méreg, mert vékony huzalnál nem mindig venni észre rögtön.
(#) Orbán József válasza Szebence hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Én is azt hittem, hogy az oldalfalak sarkait is lekerekíted... A Kolléga nagyon jól jegyzi meg, a sarkokon felakadó vékony drót megviseli az idegeket...
(#) szili83 válasza Gafly hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Kapton? Bővebben: Link
(#) Orbán József válasza szili83 hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Azzal se előnyös az impregnálás, ha akar az ember olyant. Összekapja a kaptont a tekercs impregnáló lakk.
(#) boti2 válasza Orbán József hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Én már egy jó ideje vízbázisú lakkot használok, nem oldószereset. Ez nem kapja össze a kaptont és a gőze nem is (annyira) mérgező, mint a szénhidrogén alapú lakkoké. Ráadásul gyorsan szárad.
(#) Orbán József válasza boti2 hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Villamos gépekhez való?
(#) Szebence válasza Orbán József hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Köszönöm az észrevételeket, igen tudom, hogy le kellett volna kerekíteni, csak nem tudtam mekkora rádiusszal, és úgy voltam vele, hogy miután megtekerem a trafót, utána fogom lereszelni és megfújni még festékkel. Ha mindent sikerült jól kiszámolnom, akkor tized miliméter pontossággal teljesen tele lesz a cséve, ezért se mertem nagyon nekikezdeni a lekerekítésnek. Megpróbálok keresni valamit, amivel meg tudom rajzolni az 5mm-es rádiuszt, mert most hirtelen se körző, se semmi más eszköz nincs amivel megrajzolhatnám. Keresek valamit, ami 10mm átmérőjű kör.
(#) Orbán József válasza Szebence hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Kizárt, hogy pl. 5mm-es rádiusz hiányozzon a drótnak. Eszedbe fog jutni, mikor fennakad a vékony drót és vissza kell tekerni, ha kicsit gyorsabban tekered., kényelmetlen.
Kézi, lassú tekerésnél nem jelentkezik.
Ha kész a trafó, utána minek lekerekíteni?
(#) Szebence válasza Orbán József hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Kézzel tekerem, de már kész is. Most szárad a négy sarka Addig előkészítem a prespán papírt is.Lehet, hogy ma nem fogok bele a tekerésbe, a primer több mint 900 menet 0,5mm-es huzallal.
(#) Szebence válasza Orbán József hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
A cséve oldalainál hány milimétert szoktak ráhagyni a prespán papírból, ami felhajlok? 5-5mm-er megfelelő? A primer 925 menet, ami picivel több mint 10 sor. Jól gondolom, hogy minden sor közé kell papír?
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2017
(#) granpa válasza Szebence hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Ha becakkozod, nem kell elhagyni semmit, mert a felperdülő "rojtok" eleve adnak egy kis eltartást, gátolják a "levágást"(alsó sorba csúszást). Minden sor közé szoktunk tenni.
(#) Szebence válasza granpa hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
Ne kérdezzétek, hogyan,de ha tekerés közben elszakad a primer, akkor amit eddig feltekertem azt letekerem, kidobom és kezdhetem elölről? Vagy elég visszatekerni mondjuk a sor elejéig és ott összetoldhatom? 110. menetnél járok.
(#) ferci válasza Szebence hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
Ne tekerd vissza, hanem egymás mellé forrasztva a két szálat ( lapos legyen ), szigeteld le és folytasd..
Max fél menetet menj vissza, hogy a forrasztás ne "vason belül" legyen.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2017
(#) Szebence válasza ferci hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
Köszönöm a gyors reagálást! : ) Akkor ennek tudatában folytatom.
(#) RoliNyh válasza Szebence hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
Azért lehetőleg ne szigszalagot használj. Húzz rá üvegszálas (varnis) csövet...
(#) Sebi válasza Szebence hozzászólására (») Feb 11, 2017 / 1
 
Aztán vigyázz majd a bevasalásnál is, mert én jártam úgy, hogy az újratekert gyári trafóba mindenáron vissza akartam rakni az összes vasat, ami sikerült is, de megszakadt a primer.
(#) granpa válasza Sebi hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
Akkor kicsi/puha volt a csévebetét. Valóban gyakori, hogy a gyári tömörséget nem lehet megismételni. Én hosszabbra (pakettirány) szoktam a csévét csinálni, és legfeljebb kiékelem.
(#) szucsistvan123 hozzászólása Feb 11, 2017 /
 
Üdv!
ATP-100 kimenőtrafóját szeretném áttekercselni hálózati trafóvá. Az lenne ezzel a kérdésem, hogy kb hány VA-es trafót lehet kihozni belőle?
Esetleg van adatlap a vashoz?
Előre is köszi!
(#) granpa válasza szucsistvan123 hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
Mekkora a vaskeresztmetszet? Ablakot is mérd meg.
(#) szucsistvan123 válasza granpa hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
Helló!
Igazából még nincs meg a vas, csak olcsón tudnék szerezni, persze ha elég lenne ahhoz amihez kell (kb 260W) Ezért méreteket nem tudok. :/
Azért kérdezem, hátha valaki már foglalkozott ilyennel.
Következő: »»   282 / 368
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem