Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   41 / 65
(#) ujfalusi válasza c27 hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Azért azt nem árt ugye tisztázni hogy 12 voltos akkuról van szó, nem 12,8 meg 14,4 vagy 13,8 stb. A 12 voltos akku terheléskor beáll 12 voltra, és azt tartja amíg le nem merül (12 volt alá).
12,1 voltos akku nincs lemerülve, persze hogy hamar eléri a csúcsot töltéskor . Ez jó akkura értendő mint a te új akkud. Ha a szünetmentesed "besípol" akkor azzal van a baj.
(#) c27 válasza ujfalusi hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Értem lehet akkor megpróbálom újrakalibrálni a szünetmentest rajta hagyom majd a terhelést és megvárom mikor kapcsol le, lehet csak ez a baja.
Igazából nem tudom pontosan ezek az akkuk terhelés alatt meddig merülhetnek csak ilyen1 és ilyen2 képek alapján néztem, hogy elvileg a 12V az az 50% töltöttség, de ezek szerint ez terhelés nélkül értendő. Terhelésnél meddig lehet meríteni vagyis meddig érdemes? A 10,8-11V az a vége, de ahogy olvastam ezek az akkuk lényegesen tovább bírják ha csak 50%-ig merülnek majd újra lesznek töltve. Az kb. 11,5V lenne?
(#) ujfalusi válasza c27 hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Nem. A 12 voltos akku feszülsége névleges terhelés esetén nem mehet 12 volt alá. Esetedben max 7 amper.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
(#) erbe válasza c27 hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Idézet:
„Az kb. 11,5V lenne?”

A feszültség terhelt állapotban a terhelő áramtól és a töltöttségi szinttől is függ. Nem lehet kijelenteni, hogy X feszültségszint jó, ha nem ismerjük a körülményeket. A hőmérséklet is számít.
A szünetmentesben 4,6-4,7 A áramot mértél. Nem írtad, mekkora a szünetmentes, de 2 akkuval, 24 V-tal már legalább 500-600 VA, de 1000 VA-esben is előfordulnak ekkorák. Azt is bírnia kell ~5-6 percig. Pedig 1000 VA kimenőhöz ~50 A kell. Azon a terhelésen is a szünetmentes által "megtűrt" feszültségszintet kell biztosítani a két akkunak.
(#) gulyi88 válasza c27 hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Töltsd felőket (miután a töltőáram lecsökken olyan 20-30mA re), tegyél a szünetmentesre 100-400W izzót, majd a hálózatot vedd el, hagyd járni egészen amíg le nem áll. Ha így elmegy legalább:
100W-45perc (kis terhelésnél az UPS saját fogyasztása miatt jelentősen csökken az áthidalási idő a számításhoz képest. ilyen esetben meg kell mérni a saját fogyasztást és hozzáadni a terhelés értékéhez).
200W-20perc
300W-10perc
400W-5perc
akkor az akku tudja amit kell. Ha ettől jelentősen elmarad, akkor lehet reklamálni
Fogj egy voltmérőt, írogasd fel a feszültségeket a terheléshez várható áthidalási időben legalább 5 ízben (400W esetén 1 percenként), az UPS-nek olyan 9,5-10V akkufesznél kell leállnia. Ha az adatsort excelbe beviszed és grafikonon ábrázolod láthatod, hogy az akku feszültsége milyen jelleggel esik.
Bővebben: Link
datecode
(#) mugab válasza c27 hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
A sok jó válasz mellé mondanám hogy van olyan szünetmentes ami lekapcsol 5 perc után akkor is ha még lenne az akkuban. Amúgy meg a 7 Ah-ás akku akkor 7Ah, ha 10 órán keresztűl merítetted 0,7A-el.- jó esetben, ha nem 20 órára van kiírva az az érték...
(#) c27 válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Köszönöm a segítséget mindenkinek!

Holnap mindenképpen kipróbálom, lehet csak a szünetmentes hiszi még, hogy a régi akkuk vannak benne.
(#) Tomi111 válasza c27 hozzászólására (») Nov 19, 2017 /
 
Szia! A vásárláskori 12,5-12,6V jó érték. ha feltöltöd és elteszed 4-5 hónapra, te is ennyit mérsz utána. Terheléskor 12v-ig hamar lecsökken a fesz, de utána egy jó darabig ezt tartja. Itt még nem jelezhetne a szünetmentes. Annak 10,5v körül kellene jelezni, kikapcsolni. A visszatöltés, amit írtál, nem volt túl gyors. Ha egy percig merült 4,6A-ral, utána kb 10 pert töltés 0,4A-ral, ez körülbelül pont jó. Szerintem az akkuknak semmi baja.
A szünetmentesed típusa? Hátha van róla leírás a neten.
(#) Chipmunk1960 válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 19, 2017 /
 
Szia, Nem tudom, még nem ment tönkre az autómban,
Idézet:
„Az utóbbi évtized kutatómunkájának eredményeként az antimont felváltotta egy másik fém, a kalcium (Ca). Ez az antimonhoz hasonlóan kedvező hatással van az ólom önthetőségére és megfelelő szilárdságot ad a vele ötvözött rácsnak. Legnagyobb előnye, hogy az ólommal nem lép káros kapcsolatba, az elektrokémiai folyamatokkal szemben semleges. Elmarad ill. lényegesen lelassul a negatív lemezek korróziója, a helyi elemek képződése, és a víz fogyása is. Tapasztalatok szerint a kalciumos akkumulátor kb. egy évig tárolható úgy, hogy közben alig veszít töltöttségéből, az ólom stabilizálódása következtében.
A kalcium jelenléte kedvezően hat a gázképződési feszültségre is. A 14,4 V ugyanis csak az egy évnél fiatalabb (hagyományos, antimonos) akkumulátorokra igaz, egy év után ez az érték csökken. A káros következményeket úgy lehetne csak elkerülni, hogy az akkumulátor öregedésével együtt csökkentjük a jármű-generátor szabályozott feszültségét is, ami megoldhatatlan feladat.
A kalciumos akkumulátornál a 14,4 V határérték állandó, a 4...6 éves élettartam során sem csökken 14 V alá. Ennek következtében soha nem lép fel vízbontás, tehát egyrészt nem kell állandó utat hagyni a távozó gázoknak, másrészt nincs szükség a víz utántöltésére sem. Az akkumulátor teljesen lezárható”
csak az általam olvasottakra hagyatkoztam. Megtéveszteni senkit nem akartam, nyilván, aki mindennap mindenféle akksival találkozik, több tapasztalata van , hogy a gyártók által ígértek, mennyire igazak!
(#) c27 válasza Tomi111 hozzászólására (») Nov 19, 2017 /
 
Köszönöm mindenkinek a segítséget a probléma megoldódott. Az akkuk is jók és a szünetmentes is, csak meg kellett "szoknia" az új akkukat. Kis terhelésen járatni kellett egy darabig. Most már úgy néz ki minden szuper.
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2017
(#) usane hozzászólása Nov 20, 2017 /
 
A savas akksinak ugye fel kéne töltődnie 13,4-13-8 voltra a töltés végén?
Van egy 100Ah-s kalciumos akksim ami már 4-5 napja rajta van az automata töltőn és nem áll le a töltő. Rámérve az akksira nem megy 13V fölé. Ha leveszem, a töltőről akkor 12,8V körül van. Ilyet még nem láttam. Igaz már 5 éves, de targoncában van, havonta ha egyszer volt használva, állandóan ellenőrizve és töltten tartva volt.
(#) Chipmunk1960 válasza usane hozzászólására (») Nov 20, 2017 /
 
Szia, Most akkor ez munkaaksi? Hány Ah-s? Nekem most van az első Ca-s akksim, igaz indító a kocsiba, de az sem megy fel addig, mint a sima ólmosak. De a 12,8V állásban, ha tartja az jó. 3-al fentebb olvashatsz róla.
(#) Inhouse válasza usane hozzászólására (») Nov 20, 2017 /
 
Nem az van véletlenül, hogy már feltöltötte és szinten tartás üzemmódban van? A 12,8V egy teljesen feltöltött akku feszültsége.
(#) usane válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 20, 2017 /
 
Chipmunk1960: Nem, ez egy indítóakksi gázos/benzines targoncában.

Inhouse: Nem hiszem, hogy egy autós akkutöltőnek, még ha automata is, szintentartás üzemmódja lenne. Ráadásul más akkuknál mindíg leáll, jelzi, hogy töltés vége.
Igen, egy feltöltött aksinál a 12,8 volt jó, de csak pihenés után, amikor a "felszines töltöttség" nem jut eszembe a szakszerű megnevezése már eltvozik. Közvetlen töltés után vagy amíg rajta a töltő addig tudtomal magasabb. Persze, lehet hogy a kalciumos másképp viselkedik, ezért kérdezem. De van egy másik kalciumos akksi is a teherautóban, az emlékeim szerint nem így viselkedik.
(#) Inhouse válasza usane hozzászólására (») Nov 20, 2017 /
 
Nem hit kérdése, milyen típus? Mit ír a használati utasítás? A túlfeszültség elkerülése mellett épp a szintentartás az egyik legnagyobb előnye a jobb automata töltőknek.
(#) usane válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 20, 2017 /
 
Rendben, akkor nem hit hanem eddigi tapasztalatok alapján.

Nem találtam hozzá leírást. Awelco automatic 30. Még csak ugyanilyet sem találtam eddig a neten. Van belőle csomó verzió, de pont ezt nem találtam. Kék fekvő dobozos. 1 főkapcsolóval 1 12/24 volt 3 állású kapcsolóval, egy típusválasztó forgó, meg egy kapacításbeállító poti.
Ehhez hasonlít a legjobban: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2017
(#) Inhouse válasza usane hozzászólására (») Nov 21, 2017 /
 
Semmi felirat nincs rajta ezzel kapcsolatban? A neten tényleg nem sok van róla.
De a lényeg, 4-5 nap töltés alatt nem ültél mellette, annyi idő alatt biztosan feltöltötte a 100Ah-s akkut is. Vagy az zavart, hogy máskor kiírja, hogy "end", most meg nem? Volt máskor is, hogy 4-5 napig volt rajta egy akku? Száz szónak is egy a vége, a 12,8V-os akku fel van töltve.
(#) usane válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 21, 2017 /
 
Egyrészt az hogy nem állt le, tehát gondolom folyamatosan folyik annyi áram ami már elég hogy ne érezze feltöltöttnek. Vagy ha a feszt figyeli akkor meg az nem éri el a lekapcsolási határt. Valamint a többi akksinál 13 felett volt a töltöttség közvetlen a töltés után, vagy ha még töltés közben rámértem. Nem mondom hogy hibás, csak nem értem. Mindegy ezt most töltöttnek tekintem, vagy max még letesztelem egy műterheléssel, valamint itt a hideg a teherautóét is felteszem, más márka de ugyanaz a kapacitás és szintén kalciumos, majd meglátom az mit alkot.
(#) usane válasza usane hozzászólására (») Nov 21, 2017 /
 
Na levettem, már csak 12.1V volt benne. Most vagy tényleg rossz, vagy a töltőnek van valami nyűgje. Újra feltettem, most nagyobb árammal tölt. Este ránézek és meglátom.
(#) Epu2 válasza usane hozzászólására (») Nov 21, 2017 /
 
(#) Inhouse válasza usane hozzászólására (») Nov 21, 2017 /
 
Ezek összefüggenek, ha folyik áram, emelkednie kell a feszültségnek...valami történhetett a töltés közben. Van olyan automata töltő, ami áramszünet esetén újraindul, van amelyik nem.
(#) usane válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 21, 2017 /
 
Mutatja a töltőáramot, vagyis ment folyamatosan. Majd kiderül este mi lesz benne.

Epu2.
Azzal nem tudom mit akarsz, tisztábnan vagyok az akkuk töltöttségi dolgaival. Ammi ezzel az akksival történi azt nem értem (még).
Mellesleg ez az akksi.
(#) Epu2 válasza usane hozzászólására (») Nov 22, 2017 /
 
LAzán hibás egy cella. (Nem feltétlenüla használat miatt. Persze a töltőt sem zárnám ki.)
(#) Ge Lee hozzászólása Dec 1, 2017 /
 
A szulfátoldós topikba akartam írni, de úgy gondoltam ebbe inkább való. Régóta akartam építeni egy terhelővillát, de lusta is vagyok, meg osztottam szoroztam és arra jutottam hogy inkább veszek egyet.
Volt egy akkum a kocsimban ami mint kiderült már 8 éves. Tavaly novemberben már nem akart indítani, ekkor kivettem, és rászántam 3 napot a lemerítésére és a szulfátoldóval való feltöltésére. A dolog remekül sikerült, az akku egész 2 héttel ezelőttig jól muzsikált, amikor észre vettem rajta hogy már újra gyengélkedik.
Nem voltam benne biztos hogy egy újabb szulfátoldózás megoldja a problémát az elkövetkező télre, és az akku belső ellenállását sem tudtam mivel rendesen megmérni, így vettem egy új akkut és egy terhelővillát. Ez 0,12ohmos, azaz kb. 100A-rel terhel. Az új akku belső ellenállása 0,014 ohm (5 fokban mérve, több nap állás után), a régié pedig 0,055 ohm volt amikor már nehezen indított. Az újabb szulfátoldózás után a régi akku belső ellenállása 0,021 ohm lett, valószínűleg indítana is rendesen de nem próbáltam ki.
A műszeren iránymutatónak bejelöltem hol állt a mutató terheléskor, a fehér az új, a rózsaszín a régi, szulfátoldózott akku, mindkettő 55Ah csak az új méretében kisebb. Annyi még a különbség hogy a régi 5 napja lett teljesen feltöltve így 12,64V a kapocsfeszültsége, az új pedig kb. 2 hete kint van a kocsiban, merítik az autó járulékos dolgai, így a kapocsfeszültsége 12,43V.
(#) Doky586 válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 1, 2017 /
 
Szerintem lehet dönteni: még kicentizheted és majd dec végefelé nem fog indítani egy péntek este a lakásodtól 100km-re munka után a világ végén..
(ahol ha otthagyod pár napra, csak a csontváza marad meg)
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2017
(#) Nagy Tamás hozzászólása Dec 6, 2017 /
 
Sziasztok! Egy egyszerű kapcsolási rajzot(vagy kittet) keresnék ami lekapcsolja a töltőt az akksiról ha a kapocsfeszültség eléri a kb.14,5V -ot. Nem szeretnék túl nagy feneket keríteni a dolognak , nem akarnék integrált áramkörös autómatikát ,nem kell hogy más funkciója legyen.
Köszi ha segítesz!
(#) Doky586 válasza Nagy Tamás hozzászólására (») Dec 6, 2017 /
 
(#) Inhouse válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 6, 2017 /
 
Még egy kicsit merül az új akkud és már indul is a káros másodlagos szulfátosodás...nem ártana feltölteni...
(#) Ge Lee válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 6, 2017 /
 
Azért 3 hetes korában még nem nagyon szulfátosodik egy akku... A fesz meg ennél nem megy lejjebb, mert vagy megyek vele vagy ha nem akkor visszahozom 12,6-ra. TAB Magic-re beszéltek rá az akkus műhelyben, azt mondta az eladó hogy a tapasztalatok alapján ár/érték arányban verhetetlen. Évek óta több raklappal eladtak, eggyel sem volt garanciális probléma (az összes többivel volt, még a vartával is). A neten is csak jókat olvastam róla, amikor utánanéztem a cégnek, az importnak és a tapasztalatoknak. Ezt nem kell már másfél éves korában szulfátoldózni, mint az agyonreklámozott típusokat.
(#) Nagy Tamás válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 6, 2017 1 /
 
Üdv. Megépítettem de mihánt rárakom a töltőre egyből behúz a relé. Sz*r lehet a zéner?
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2017
Moderátor által szerkesztve
Következő: »»   41 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem