Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Forrasztási 1×1 forrasztástechnikai miértek
Lapozás: OK   1 / 81
(#) peti80 hozzászólása Márc 29, 2006 /
 
Hali!

Ismereteket szeretnék gyűjteni a forrasztopákákról, mivel kezdő vagyok e téren; aki tud, legyen szíves segítsen!

Tehat hobbi áramkörök építéséhez milyen teljesítményű, méretű páka szükséges? Szeretnék vegyes áramköröket is forrasztani, tehát olyan forrasztópáka kellene, amivel SMD méretet is lehet forrasztani!
De nem tudom, az mekkora hegyméretet jelent!
Ill. milyen hegy a megfelelő egyes alkatrészekhez?
Nem akarok hatalmas összeget áldozni rá, csak amennyi feltétlenül szükséges!

Illetve milyen forrasztóón átmérő kell egy "vegyes" NYÁK beültetéséhez? Mitől függ?

Köszönöm a válaszokat!
(#) Tomee válasza peti80 hozzászólására (») Márc 29, 2006 /
 
Szerintem akkor jársz a legjobban, és a legolcsóbban, ha olyan pákát veszel, amiben gyárilag benne van a hőelem és egy vezérlő elektronika segítségével lehet a hőmérsékletet szabályozni.
De csak a pákát vedd, meg mert a vezérlő elektronikát simán meg lehet építeni házilag...

Hirtelen nem tudom, hogy hol lehet ilyen pákát venni, de az egyik haverom is így csinálta és emlékeim szerint pár ezer Ft-ból kijött az egész.
Az áramkört meg legfeljebb kölcsönpákával megcsinálod.
Ja és lehetőleg cserélhető hegyűt nézzél, mert akkor a kisebb-nagyobb alkatrészeket is simán be tudod rakni.
De én ugyanazzal a heggyel forrasztom az SMD és a standard alkatrészeket is.
Ónnak meg valami jót. Lehetőleg ne piacon 5Kg-os kiszerelésben vedd meg egy benszülöttől.
De nézd meg, hogy legalább 2 v. 3 folyasztószer (gyanta) csatornával rendelkezzen.
Én 0.56 és 1mm átmérőjű forraszanyagot használok a kisebb, illetve nagyobb forrasztásokhoz.
(#) seedz válasza peti80 hozzászólására (») Márc 29, 2006 /
 
Hello!

Én nem vagyok valami profi...sőőt szerintem nagyon kezdőnek számítok!