Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Simson elektronikus gyújtás
 
Témaindító: csaadaam, idő: Júl 7, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   43 / 46
(#) xray válasza Mzolee hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Szia!
6V vagy 12V-s a rendszere a motornak?

6V Bekötés

12V Bekötés
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
(#) Mzolee válasza xray hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Szia!

Igen 6 voltos pont az első rajz ami alapján lesz. De ez a rajz megvan, én a fizikai kábelrendezésre vagyok kíváncsi!
(#) vilamvili hozzászólása Okt 15, 2014 /
 
Bocs ha már egyszer fentvan.nem olvastam végig a 41oldalt, lehet hogy valakinek jó lesz. Én a kékkel rajzoltat meg építettem Danoviára, a szikra nagyon nagy. Szerintem a 2000menet is elég. Alapjáratban is volt 5cmes szikra, szántottam ásógépet hajtott oké. Na ennek már van 25éve, igaz most az esztra kütyü a divat. Hogy szuper az biztos. ( alkatrészek a feszültségnek megfelelők )
(#) vilamvili hozzászólása Okt 15, 2014 /
 
Bocs a képek talán így jobbak lesznek.( persze a tekercs a gyújtó tekercs helyére kerül )
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2014
(#) Kubikos hozzászólása Nov 1, 2014 /
 
Sziasztok!
Olvasom itt, hogy dante01 fórumtárs BT151-el építette meg a Simson CDI-t. Az érdekelne, hogy simán berakható a gyári kapcsolásba a KT206/600 helyett? Eddig TIC106-ot használtam erre a célra ebben a kapcsolásban.
Konkrétan arra gondolok, hogy az ellenállás/potméter értékeket kell-e módosítani?

Jobb lenne BT151-et használni, mert a TIC106 egyre nehezebben beszerezhető.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2014
(#) albinolynx hozzászólása Dec 21, 2014 /
 
Simson S50 megszakítós belső gyújtótekercsű gyújtást szeretnék letesztelni. Kimértem kézikönyv szerint a gyújtótekercs primer-, szekunder tekercsét. Ami gondot okoz, hogy a nagyfeszültségű kábel csak egy csonk. Ezt hogyan kellene szakszerűen toldani, hozzá erősíteni egy hosszabb gyújtáskábellel rendelkező gyertyapipát? Van egy műanyag átvezető ami a blokk peremébe illeszkedik, de sajnos a gyári gyújtáskábel nélkül kaptam.
(#) sanykaraj hozzászólása Jan 15, 2015 /
 
Üdv
Építettem egy 6 voltos kalapács vezérlésű elektronikus gyújtást, egy Simson Starba. Az lenne a kérdésem vajon elbírja-e a gyári akkumulátor töltő A gyújtó trafó által fel teljesítményt? Vagy szükséges egy "másik" akkumulátor rásegítő töltő? Természetesen van benne akkumulátor.
(#) vassi95 hozzászólása Jan 20, 2015 /
 
Sziasztok!
Probléma adódott a tirisztoros gyújtással Simsonomon. Szépen beindul a motor, nem kell erőből rúgni, simán indul, de az alapjáratot nem tartja csak kis ideig. A karburátort néztem meg rögtön, de nem azzal volt baj. Ráraktam egy babetta tirisztoros egységet és működött rendesen, nagyon szépen beállítottam a karburátort + az alapjáratot, csak nem pörgött ki a motor, mintha letiltott volna. Visszakötöttem a saját tirisztoros egységét, azzal szépen kipörgött, csak alapjáraton leáll. (A "poti" a legalacsonyabb fordulatszámra van állítva.) Csere babettára, és jó az alapjárat, de nem pörög ki, vissza a saját tirisztora és fordított a helyzet.
Vmi ötlet? Milyen tirisztort ajánlotok? Valami rajz, netán rövid leírás egy tirisztor építéséhez?
(A gépben új a tirisztor, alaplap, gerjesztőtekercs.)
Köszönöm!
(#) tyraw hozzászólása Ápr 27, 2015 /
 
Hello,

Elkövettem egy ideje a hibát, hogy új gyújtás kellett a simsonomra, én meg vettem utángyártott megszakítósat. Úgyhogy ebből építkezek.

Mi véleményetek, ha ezt a kapcsolást építem meg? Az alaplapi gyújtótekercset ki akarom cserélni még egy töltéstekercsre, és egy szinkron egyenirányítás után kapna egy stab IC-t., majd pufferkondikat.
Érdemes lenne úgy növelnem a gyújtófeszültséget, hogy a kapcsolási rajzon levő trafó helyére nem a gyújtótrafót kötöm, hanem egy 230-12V-os rafó 12V-os ágát, a 230-asat meg a gyújtótrafóra?
(#) sanykaraj válasza tyraw hozzászólására (») Ápr 28, 2015 /
 
Üdv a kapcsolás nagyon jól működik, ugyan nekem 6V-ról és egy úttangyártót trafóval. Az irfp-ből elég egy is, nekem több órányi motorozás után is hideg a borda ami igazából csak a felfogatást szolgálja. Én két 6-os világító tekercset raktam be és a csatolt fesz szabályzót építettem mellé. Eddig jól működik minden. Leszámítva, hogy nekem csak a 280 as gyertyámat nem üti ki, kisebb hőértékű gyertyák gyakran lesznek zárlatosak, de mindig csak indításnál jelentkezik a probléma menet közben egyszerűen nem produkálható a hiba... Utóbbi fesz szabót smd-ben építettem semmi melegedés. Egyszer ugyan elszált egy kondi de én valami fizikai sérülésre gondolok, nem tervezési hibára, kicseréltem azóta (64km) nincs vele gond. Jah és nem árt ha a gép rendelkezik akkumulátorral. Segíti az indítást.
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2015
(#) tyraw válasza sanykaraj hozzászólására (») Ápr 28, 2015 /
 
Ezt amit belinkeltél, nem tudom értelmezni.
Akkumulátor lesz benne, de tartsak akkor 2 akksit: egyet a gyújtásra, egyet a világításra? Vagy gyújtásta úgyis elég egy kicsi akksi, tartsak olyat?
(#) sanykaraj válasza tyraw hozzászólására (») Ápr 28, 2015 /
 
Nálam aksiról, csak a hátsó lámpák az üresjárati vissza jelző az index és a gyujtás megy. 3-dik tekercs az csak az első világításé. Ez már modern 12Vos 35Wos. Az aksi azért kell mert alapjáraton ha kiszedem az aksit nagyon beteg hangja van, esetleg nagyobb kondít érdemes megpróbálni, én nem akartam, nekem az aksi amúgy is kellet bele. (beteg ércsd, nem megfelelő a gyújtás)
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2015
(#) tyraw válasza sanykaraj hozzászólására (») Ápr 30, 2015 /
 
Hát, úgy gondoltam bekötni, hogy a világítástekercsről első + hátsó lámpák, egy akksiról indexek, másik töltőtekercs + nagy elkók meg tápolják a gyújtást. Rossz az elgondolás?
(#) Elektro Boy hozzászólása Máj 1, 2015 /
 
Sziasztok. Van egy s50-es simsonom. Belsőtrafós. Eddig semmi baja nem volt, majd minden előjel nélkül elkezdett kihagyni a gyújtás. Egy másfél kilóméter után csak úgy leállt. Utána második rúgáara indult. Elindultam haza felé és akkor nem akart menni. Alapjáraton gázzal hajszálnyit játszva csak rángatva tudtam menni. Majd gondolt egyet és leállt. Gyertya csere. Éppen haza értem. Egy hétig állt a motor e hiba miatt. Kondenzátort vettem bele és jó lett eddig a történetig. Nagyon szép lila szikra van
Már csak azt nem tudom mi lehet a baj. Mindent kimértem, minden jó. Már csak arra tudok gondolni, hogy elmászott a gyújtás. Vagy a megszakító vagy az alaplap. De inkább az előző. Bár jelek sem utalnak erre. Nem tudom mi tévő legyek. Valaki esetleg tudna adni tanácsot? Amikor gyertyát cseréltem ami benne volt azt slusszosra vágta, be volt égve és kormos volt. Vettem új ngk gyertyát, de még indulás előtt próbáltam jóval, de azzal nem nagyon működött a gép. Szóval a megszakító és a kondi is új. Megszakító nincs beégve és a motort direkt nem pörgettem. Talán karburátor probléma lehet? Pedig többször is ki lett takarítva és az úszószint is jó. A tekercs a rezgéstől nem mozdulhat el ezzel a légrést megnövelve ide oda ugrálva??
(#) sanykaraj válasza tyraw hozzászólására (») Máj 1, 2015 /
 
A világító tekercs vagy az első vagy a hátsó lámpát bírja csak el egyszerre a kettő nem működik. Amúgy jó az elgondolás, de ha akkumulátor van a gépben mehet rögtön arról a gyújtás, így nem kellenek az elkok. Bár akkor már érdemes az egész motort aksi központúra építeni, este nagyon megéri ha lát az ember és öt is látják.
(#) sanykaraj válasza Elektro Boy hozzászólására (») Máj 1, 2015 /
 
A kormos gyertya lehet szimering miatt, ha a kondi a gyújtás alaplapon volt akkor lehet megsérült a csere során, továbbá érdemes a gyújtó kábel és pipa épségét is ellenőrizni, valamint nem-e zárlatos véletlen a gyújtó tekercs maga. A gyújtásnak a felső holtpont elöt 1.5mm rel kell lenije. Ezt érdemes megnézni mert az új megszakító miatt ez gyakran eltolódik.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2015
(#) tyraw válasza sanykaraj hozzászólására (») Máj 2, 2015 /
 
Azóta a szerelem, szerelem, (a fránya szerelem...) de még 2 hibám mindíg van. A fő tünet, hogy nem megy. Egyrészt, első rugásokra majdnem indul, puffog párat, majd abbahagyja, és csak rugom, rugom, és semmi. Gyertya a 2. rugás után már benzines, kicsit kormos, gondolom ezen nem húz át rendesen az ív, aztán elázik az egész henger. Hogy tudnám a gyári megszakítós alaplapot megtartva növelni a gyújtás energiáját? Ez így eléggé karcsú...
másrészről a tűszelepem zárt állapotban is átcsöpög, tehát pár perc állás után a karbi úszik a benzinben, és túl sok jut a hengerbe is. Létezik jól záró tűszelep?
(#) Elektro Boy válasza sanykaraj hozzászólására (») Máj 2, 2015 /
 
Persze, ez mind meg van. A gyújtás felölí szimering jó. A kuplungnál nem jártam. De az hogy lehet hogy üresben szépen jár és menet közben sem egyből kezdni el. Csak egy kis idő múlva.
(#) sanykaraj válasza tyraw hozzászólására (») Máj 2, 2015 /
 
Rosszul van beállítva az úszó szint, és vagy a "csap" amit nyit zár az úszó elkopott. A nem menés oka a túl sok benzin. A nem megfelelő benzin levegő arány okozza a gyertya kokszosodását. Ha jól megy teszek fel videót az enyémről. ( a benzincsőbe fújva és az úszót fel le mozgatva felső állásban nem szabad a levegőnek kijönni míg nyitott állapotban kell)
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2015
(#) tyraw válasza sanykaraj hozzászólására (») Máj 10, 2015 /
 
Hello,
Gyújtás témát kicsit továbbgondoltam... Utángyártott lendkereket és alaplapot vettem a motorra, rájöttem azóta hogy ez nem volt jó ötlet. Tirisztoros gyújtásszett és VAPE gyújtás kompletten nagyon drága. Ezt akarnám kiváltani. Érdekelne a véleményetek és a segítségetek:
A lendkerék kicsit gyenge mágnesezettség szempontból, elviszem majd delejeztetni. Az alaplap helyett egy tirisztoros gyújtás alaplapját tenném bele (üres alaplapot vennék, jeladóval, a mostani alaplap töltés és világítástekercsét raknám át) A gyújtástekercset újratekerném (kérdés: mekkora huzallal, hány menet?). A tirisztoros gyújtásjeledóját akarom használni, hogy vezéreljen egy fetet, ami kapcsolgatja a gyújtótrafót. A trafóm hagyományos 3 kivezetéses (-1, 15 meg azt hiszem 4 jelölésű kivezetésekkel, szabvány autós trafó). Az áramforrás, amit kapcsolgatna: áttekert gyújtótekercs, utána graetz, egyenirányító, meg egy kondi. A gyújtáskapcsoló ezt a kört szakítaná.
A kérdés, milyen áramkör kéne nekem, ami feldolgozza a jeladó jelét, és vezérli a fetet? (illetve a korábbi hány menet/mekkora huzalból?)
(#) kormika hozzászólása Máj 17, 2015 /
 
Sziasztok! Építgetem a Simsonomat, és eljutottam odáig, hogy gyújtás. A blokkban gyári német tirisztoros alaplap van a hozzá való lendkerékkel, de a világítás "tuningja" miatt az alaplapban 3 db gyári német 12V 35W-os világítótekercs van, ezek egyenként egyenirányítva, és az egyenáram szabályozva, így van 5000-es fordulatszám mellett 14V-om közel 8A-nyi terhelhetőséggel (mivel nincsen működőképes gyújtás jelenleg a motoron, egy levegős fúróval lett megforgatva a főtengely, és így mértem az adatokat). Ami a gyújtást illeti szeretném megtartani az eredeti tirisztoros elektronikát, de mivel mind a 3 tekercshely foglalt, így szükségem van egy inverterre, ami előállítja a nagyfeszültséget a tekercs helyett. Van konkrét elképzelésem az inverterről, és meg is tudom tervezni, de nem tudom, hogy mekkora feszültség és teljesítmény szükséges ahhoz, hogy biztonsággal meg tudja táplálni a gyári gyújtást. Valaki esetleg mért már értékeket gyári tirisztoros gyújtásnál, vagy esetleg ki lehet valahogy számolni a gyári tirisztoros gyújtás teljesítményigényét?
(#) mex válasza kormika hozzászólására (») Máj 17, 2015 / 1
 
80mJ energiatartalom már minden körülmény, és keverési arány mellett is biztos gyújtást eredményez. Kétütemű motornál egy hengerre számolva 12000n/min fordulatnál ez 18W teljesítményigény.
Figyelembe véve az átalakítók hatásfokát, ez csak több lehet.
Persze szerényebb, (reálisabb) fordulatszámigény esetén pl 6000/min a teljesítményigény is feleződik..
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2015
(#) kormika válasza mex hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
Akkor 20-25W-ra méretezem az invertert, esetleg feszültségadatot tudsz mondani? Mikor még ezzel a gyújtással ment, akkor próbáltam mérni, de a multiméter túl lassú volt, és 20-30Vokat mutatott csak.
(#) mex válasza kormika hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
2µF kondenzátor 280V-ra töltve tárol 80mJ energiát.
Néhány gyári inverteres gyújtáson üzem közben a 2µF kondin max 250V feszültséget mértem, ez is bőven elegendőnek bizonyult...
Gerjesztőtekercses CR cross motor már 210V feszültséggel is tökéletesen üzemelt, szintén 2µF kondenzátorral, pedig ez csak 44mJ energiát jelent.
(#) kormika válasza mex hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
A Simson gyári elektronikában 1µF/630V-os kondi és 800V-os tirisztor van, akkor olyan 400-450V-ig elmehetek igaz? Csatolom a gyári gyújtás rajzát.
(#) mex válasza kormika hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
A gyári rajz a gerjesztőtekercses változathoz való, a benne lévő diódák lassúak lesznek az inverteres tápláláshoz. Egyébként sem olyan egyszerű a dolgod, mert a gyújtás időpillanatától számítva a szikrakisülés időtartamáig az inverter működését erősen tanácsos leállítani, különben a tirisztor rövidrezárja, és nem is tud kikapcsolni...
Ha ez lesz az első invertered, akkor nem irigyellek.
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2015
(#) kormika válasza mex hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
A gyári elektronika megtartása alatt a kapcsolás megtartását értettem, nem a gyári gyújtómodult akarom használni. Nem ez lessz az első inverterem, és néztem jópár gyári tirisztoros gyújtás rajzot, ami inverteres, és sehol nem állították le az invertert, simán soros diódával egyenirányítják, és gondolom az inverter nullátmeneténél ki tud kapcsolni a tirisztor.
(#) mex válasza kormika hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
Idézet:
„gondolom az inverter nullátmeneténél ki tud kapcsolni a tirisztor.”

Esetleg akkor tud kommutálni, ha teszel még egy diódát antiparalell a tirisztorral.
(#) kormika válasza mex hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
Majd kiderül, a napokban megépítem az elektronikát, és majd elválik, hogy jó-e úgy, ha folyamatosan megy az inverter, ha esetleg nem lessz jó, akkor semeddig nem tart betenni pár plussz alkatrészt, ami leállítja az invertert a gyújtás idejére.
(#) turbolader válasza kormika hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
Itt remek ötletek vannak:Bővebben: Link
pl: "Tyristorové Light CDI " .
A kondenzátor töltőfeszültségét egy,a világítástekercsre szekunder oldalával rákötött 230/12V-os kicsi trafóval is megpróbálhatod előállítani.
Következő: »»   43 / 46
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem