Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   271 / 342
(#) proli007 válasza Petya8 hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
Hello! Erbe az "új típusú" mosógépekre gondolt és komplett elektronikával együtt. Az Energomat-ban rövidrezárt forgórészű motor van egy fázissal, kondival. Az nem szabályozható fordulatszámú ilyen módon. Nem soros, főáramkörű a motor, mint a hálózati üzemre szánt kommutátoros motorok. Használd a fejlécben a Válasz gombot.
(#) tavarnai hozzászólása Nov 27, 2018 /
 
Hello mindenkinek, egy kis segítséget szeretnék kérni,hozzám került 1 kompresszor,aminek a motorja nem megy ,szétszedni még nem sikerült,csak az állórész mozog,a forgórész nem akar kijönni!
a motoron nincs semmilyen adattábla,csak a tartályon 230v 2,2 KW,fordulatsz:2850.
a kondija az egyik felrobbant,rátettek még egyet az is!és hozzám már így került,égett szagot nem érzek a motoron.többi a képeken
(#) szikorapéter válasza tavarnai hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
Pedig az menetzárlat lesz valószínűleg. Sokáig ilyen kompresszorokkal dolgoztam, ez egy 3F motor "szerűség" mert 2 üzemi kondija van.
Ezeket általában szakaszos üzemre találják ki sosem folyamatosra , ez szokta a vesztüket okozni. Próbáld meg szétszedni a motort jó lenne látni a tekercseket, na meg mérni kéne ellenállásokat a kondik nélkül (a segédfázis tekercseket kéne megmérni + a főfázisét.).
(#) tavarnai válasza szikorapéter hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
Köszi,szerinted érdemes vele foglalkozni?
(#) szikorapéter válasza tavarnai hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
Először mérni kell, ha a méréseknél nem stimmel valami akkor szét kell szedni. Megnézni szemmel a tekercsek állapotát és égésnyomot keresni. Mindennel érdemes foglalkozni.
(#) tavarnai válasza szikorapéter hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
köszi,az a két fehér kábel,az mit keres ott?
(#) szikorapéter válasza tavarnai hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
Belelátni nem látok bele sajnos. Jó volna ha végigmérnéd a tekercseket, ha ez megvan szedd szét a motort és nézd meg az állórészt.
(#) tavarnai válasza szikorapéter hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
az utolsó képen látszik,a vastagabbik vége égett! kb 15 cm hosszúk!
(#) szikorapéter válasza tavarnai hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
Képről hogy állapítsam meg hogy mi a baja? Mérni kéne! Addig semmit sem tudunk segíteni....
(#) kleinie válasza tavarnai hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
A képek alapján elég nehéz felismerni, hogy mi, hová van kötve. Talán a nyomáskapcsolóról jövő kábel lehet.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2018
(#) Moderátor hozzászólása tavarnai hozzászólására (») Nov 27, 2018
 
Kérlek figyelj oda a mondat eleji nagy kezdőbetűkre is.
Köszi!
(#) kábé hozzászólása Nov 28, 2018 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a képen látható motorral kapcsolatban.
3 fázison volt, de 1 fázisra kellene bekötni.
Deltába kellene ahogy az adattáblán van? És mennyi kondi?

Előre is köszönöm.
(#) granpa válasza kábé hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
Kérdéseidre a válasz, a téma képei közt lelhető.
(#) kábé válasza granpa hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
?
(#) kadarist válasza kábé hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
Szia!
60-70 µF állandó és 100+ µF indító kondenzátor. Ha nem bírja a terhelést, akkor tovább kell növelni a kondikat. Persze a korrekt megoldás itt is a frekvenciaváltó lenne.
(#) kábé válasza kadarist hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
Szia! Köszi.
Együtt kell az állandó és az indító??? Ha igen hogyan kell őket egymáshoz kötni?
Volt olyan motorom ami állandó kondis és olyan is ami csak indító, de együtt a kettőt még nem láttam.
(#) kadarist válasza kábé hozzászólására (») Nov 28, 2018 / 1
 
Értelem szerűen kell értelmezni, tehát az állandó kondi mindig rá van kötve a deltába kötött motoron, az indító pedig csak a felpörgetésig. Az indítót nyomógombbal vagy indítórelével érdemes a motorra kötni, az állandóval párhuzamosan. Ez a megoldás azért kell, mert az indítási igen nagy áramfelvétel miatt nagyobb fázistolás kell, mint a normál üzemi terhelésnél-áramfelvételnél. Ha nem lenne indítókondi, akkor kellő indítónyomaték sem lenne.
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2018
(#) kábé válasza kadarist hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
Köszönöm a kimerítő választ.
(#) laacika válasza erbe hozzászólására (») Dec 5, 2018 /
 
Köszönöm válaszod.
Közbe egy kedves ismerősöm segitett.
Bevéstem egy életre
(#) ati790731 hozzászólása Dec 9, 2018 /
 
Üdv mindenkinek!
Van egy kb 2 Kw-os 230v aszinkron motorom 2880-as névleges fordulatszámmal.
Egy kéthengeres kompresszort hajt, 3 fázisúból lett áttekerve.
Az indítás időrelével, és kettő db dil 052 mágneskapcsolóval van megoldva, indításkor tehermentesítve indul, nincs nyomás a kompresszor dugattyúin.
A probléma, amit nem sikerült eddig, megoldanom: van amikor minden indításkor indul gond nélkül, akár 12_bár nál is terhelt állapotban, aztán egyszer csak, reggel első indításkor nem tud elindulni, addig forog alacsony fordulaton amíg a segédfázist az időrelé rajta tartja, aztán csak búg, nem bír kipörögni, majd pár próba után elindul és van, hogy egész nap jó, de van, hogy 8-10 újraindulás után, megint nem bír elindulni.
Amire eddig gondoltam, és amivel próbálkoztam:
- Mágneskapcsolóknál dupla érintkezőt használok
- új a startkondi, és jó is mérve volt
- Tuti nem szorul semmi a kompresszorban, vagy máshol
- a motoron 50-es ékszíjtárcsa hajt, egy 130-as-t, a kompresszor kb 1000f/min fordulaton jár
- 3x4-es mbcu kábel van kihúzva a motorig.
Aki a motort tekercselte, kb 30-éve csinálja, műszerész, és kizárt, hogy ő hibázott volna...
Valakinek esetleg ötlet?
A segítséget előre is köszönöm!
(#) erbe válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 9, 2018 /
 
A motor 3 fázison volt 2 kW? Egy vagy két kondenzátorral indul? Kettőnél egyik indító, másik üzemi. Ekkora teljesítményre az 50 mm átmérőjű ékszíjtárcsa nagyon pici. Még 10-es ékszíjhoz is. A fogazott ékszíjjal használható, de nem ekkora teljesítményhez. A motorra kellene 80, de inkább 90 mm-es átmérő, a kompresszorra ennek megfelelően 210-235 mm átmérőjű tárcsa. Nem igényel akkora feszítést, nem fogja le a motort induláskor.
Közbe újraolvastam és látom, egy kondid van. Csak az értékét titkolod.
(#) ati790731 válasza erbe hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
160-200 uf a konti, a motor tekercselés után, kb 2KW.
A 25-ös automatát, ha nem bír elindulni kb 5-7 sec után veri le.
A hőkioldó, úgy van állítva, hogy ez előtt oldjon le.
Üzemi kondi nincs rajta.
Azért van kicsi szíjtárcsa, hogy minél könnyebb legyen neki indítani, és elég a kompresszornak ennyi fordulat is.
(#) pucuka válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 10, 2018 / 1
 
Idézet:
„Üzemi kondi nincs rajta.”

Legyen
(#) erbe válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
Leírtam, mi a baj a pici szíjtárcsával. Olvasd el újra!
(#) ati790731 válasza erbe hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
Nem csúszik meg a szíj így sem, értem mire gondolsz, nagyobb tárcsánál nem törik annyira a szíj, könnyebben elfordul... ,fogazott szíj van rajta, és 60-as a tárcsa, rosszul írtam, és csak a motor súlya spanol.
Üzemi kondi volt rajta egy 50uf -os, de még rosszabb a helyzet, ha be van kötve.
Egyébként három lépcsős a tárcsa, a következő, nyolcvanas, azzal még rosszabb.
Régebben egy kb 1kw-s 1400-as fordulatú motor hajtotta, ami az elektronika hibája miatt lefüstölt, akkor még nem volt indításkönnyítés sem, 6 bar-nál simán indította, csak az már nem szerette a 8-9 bar-t, azért lett csinálva ez.
Esetleg ötlet??
(#) ati790731 válasza erbe hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
Az a baj srácok, hogy 12-13 bar-nál is simán elindul ez a kombo, mondjuk 10-szer, aztán pedig üresen, terheletlenül sem, tehát a tárcsa átmérője nem befolyásolhat jelen esetben, mert üresen nem akar elindulni, amikor a terhelést a hajtás és a kompresszor súrlódása adja, ami kézzel könnyen átfordítható.
(#) erbe válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
Idézet:
„Egyébként három lépcsős a tárcsa, a következő, nyolcvanas, azzal még rosszabb.”

Nem csoda. Az áttétel arányát tartani kell.
Ötlet az van. Forgórészben szakadás. Nem lehetetlen dolog, láttam egykor, hogyan javítgatták.
(#) ati790731 válasza erbe hozzászólására (») Dec 11, 2018 /
 
Már én is ilyenre gondolok, de azt meg hogyan lehet kimérni?
Vagy gondoltam, valami állórész problémára..(forrasztás hiba, vagy ilyesmi.
(#) VIM válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 11, 2018 /
 
Szia! Akkor lehetsz biztos abban, hogy nem a mágneskapcsolók és azok érintkezőinek beégése okozza a problémát ha ha időlegesen átkötöd őket másik, eddig nem használt érintkezőre vagy áttérsz kézi kapcsolásra. Ezek az érintkezők nem biztos, hogy jól tűrik ezt a kapacitív tag kapcsolgatást. Talán az is elég ha rendbe hozod az érintkezők felületét. Az is lehet, hogy ez a Dil nem szereti a vízszintes működtetést és a vibrációt együtt és ebből adódhat, hogy az érintkező pogácsák nem mindig érintkeznek megfelelő áramvezető felülettel induláskor.
(#) ati790731 válasza VIM hozzászólására (») Dec 11, 2018 /
 
Szia!
Az összes érintkező használatban van mindkét Dil-en tehát 2-2 fázis nulla, és a segédfázist is hasonlóan, csak ott 3 érintkezőt használok.
indításnál, forog a forgórész, csak nem pörög fel a motor, de utána búg amikor lekapcsol az elektronika, én ezt úgy veszem, hogy átad minden.
Következő: »»   271 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem