Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   76 / 99
(#) naptukor válasza kadarist hozzászólására (») Feb 21, 2019 /
 
...továbbá nézd meg hogy nem szakadt-e egy motorfázis!
(#) laacika hozzászólása Feb 21, 2019 /
 
Részben elektron javaslata megoldotta a problémámat,de továbbra sem forog a motor.
A motor biztos hogy jó,2 nappal ezelőtt prímán forgatta egy másik váltó.
Most a váltó nem ir ki hibaüzenetet de a motort nem forgatja,a motor sipol,rezeg de nem indul meg.
Arra gondolok még valami fontos paraméter nincs beállitva,illetve van a drC menünél dolgok,pl motor áram,cosfi stb stb,ezek beállitása nekem hiányzik de akkor is menni kellene a motornak szerintem.
A másik két váltóm megy.
Köszönöm ha volna még valakinek ötlete.
(#) kadarist válasza laacika hozzászólására (») Feb 21, 2019 /
 
Állítsd vissza a gyári beállításokat a "Motorvezérlés menü drC"-nél az FCS kód InI beállításával. A manuál 22. oldalán láthatod.
(#) laacika válasza kadarist hozzászólására (») Feb 21, 2019 /
 
Köszönöm de sajnos ez sem vezetett eredményre.
Már megpróbáltam a motor paramétereit is,áram,fordulat,cosft stb stb,és nem lett jó,beállitottam a motor paraméter automatikus szabályozását,azz sem hozott változáat
(#) elektroton válasza laacika hozzászólására (») Feb 21, 2019 /
 
A frekvenciaváltót kipróbáltad-e már egy másik motorral?
Továbbá a kapcsolási frekvenciával is lehetne próbálkozni. A drC-nrd-t valószínüen először ki kellene kapcsolni, nO-ra állítani. Utána a drc-SFr érték átírásával lehetne próbálkozni. Csökkenteni, növelni. 22. oldal a leírásban. Puding próbája az evés.
(#) c27 válasza laacika hozzászólására (») Feb 21, 2019 / 1
 
Gondolom a váltóban be van állítva a motor névleges fordulata és árama.
A 31-es szériát nem ismerem csak a 71-est, ott be kellett írni a motor feszt, áramot, névleges fordulatszámot. Autotuning esetén ha valami hiányzott dadogott a motor.
A poti jó helyre van kötve és biztos jó? Volt már rá példa, hogy hibás poti is csinált fura dolgokat.
Ha van másik két ugyan ilyen váltó és azokkal nem volt ilyen nyűg, akkor meg kéne nézni azokban mi van beállítva vagy ha simán kapnak egy gyári alapbeállítást akkor azok működnek e ezzel a motorral? (Arról nem nyilatkoztál, a másik két váltó ugyan ilyen vagy sem.)
Esetleg frekiváltó hiba, talán még ez sem kizárt, de esetleg rákérdezhetsz a gyártótól is, biztos segítenek főleg ha új.
Szerk.:
Talán ki kéne próbálni ha ezek beállítod: UnS, FrS, nCr, nSP, COS és egy autotune még pluszba akkor tuti mennie kéne.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2019
(#) laacika válasza elektroton hozzászólására (») Feb 22, 2019 /
 
Köszi,kipróbálltam de semmi változás.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2019
(#) laacika válasza c27 hozzászólására (») Feb 22, 2019 / 1
 
Igen be van állitva a motor névleges árama,sőtt végig minden-UnS,FrS,nCr,nSP,,COS ezek mindegyike,és megpróbálltam a motorparaméterek automatikus beszabályozását is,nem tudta elvégezni.
Sajnos a máaik két váltóm nem ilyen.
A potméter jó helyen van,a középső lába az AI1-en,a maradék kettő a +10V-on és a COM-on.
Máaik kissebb motorral is próbálltam,ugyan az.
Már kinomban feszt mértem a 3db kimeneten,(amin a motor van),mindháromnál ugyan az az érték.
Már kezd elegem lenni,de köszönöm hogy segitesz te is és a többieknek is,ha van még esetleg ötletetek azt szivesen veszem.
(#) elektroton válasza laacika hozzászólására (») Feb 22, 2019 /
 
Mivel használt készülékről van szó, kérdéses a múltja, tényleg üzemképes? Megbízható helyről, személytől vetted?
(#) c27 válasza laacika hozzászólására (») Feb 22, 2019 /
 
Ha ennyire nem akar működni akkor esetleg meg lehetne próbálni megnézni szkópon a frekiváltó kimenetét, ha ki van kapcsolva a motor fázis kiesés figyelés akkor egy leválasztó vagy valamilyen lefelé transzformáló trafóra kapcsolva a frekiváltó kimenetét talán lehetne nézni valamilyen jelalakot.
Bár szerintem vagy valamilyen paraméter problémája van vagy tényleg gond van a frekiváltóval.
Esetleg egy nagyobb motort ha rákapcsolsz azzal is ugyan az a baj? Mindenképpen javaslom másik motorral való tesztelést is, de inkább a frekiváltó névleges teljesítményéhez közelebb állóval.
Gondolom a váltó és a motor közötti vezeték jó, elég banális ötlet, de mindent ki kell zárni ilyen esetben.
Motor deltába kötve és mégsem megy, érdekes probléma. Betáp oldalon minden ok? A működő frekiváltók ugyan arról a fali aljzatról üzemeltek?
Pedig, ha megadod a paramétereket az autotune-nak mennie kéne... érdekes.
(#) laacika válasza c27 hozzászólására (») Feb 22, 2019 /
 
Tegnap rákötöttem másik motort,azzal is ugyan ez.
Vezetékcsere is volt,és már máshonnan is kapott betápot.
Beszéltem az eladóval és azt mondta ő nem ért hozzá,neki villanyszerelő kötötte be és neki 1 éve működött. (ezek szerint állásába elromlot,vagy hazudik),de hál istennek együttműködik és visszaküldöm.
Az a baj hogy annyira ritka elfogadható áron kifogni 1 fázisú 2,2kw os váltót.
Hát ez van.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2019
(#) elektroton válasza laacika hozzászólására (») Feb 22, 2019 / 1
 
Laacika!
Írtam privát üzenetet.
(#) laacika válasza elektroton hozzászólására (») Feb 22, 2019 /
 
Láttam,irtam.
Köszi.
(#) laacika hozzászólása Feb 23, 2019 / 1
 
Köszönöm szépen mindenkinek aki segitett az Altivar31 es váltónál,a váltó tényleg hibás.
A 3 fázis kimentnél ha az egyik legszélsőről (jobb oldali) lekötöm a vezetéket ami a motorhoz megy akkor ugyan azt csinálja,tehát olyan mintha ott sem lenne.
Azóta van 3 emberke akinek van 1~ 2,2Kw os váltója,kapok majd képeket,pontos tipusokat,remélem most több szerencsém lesz.
Köszönöm mégegyszer.
(#) Tom-ee hozzászólása Feb 24, 2019 /
 
Üdv.
Segítséget szeretnék kérni egy gépbeállításhoz. Van egy keverőgép, amelyen egy hajtóműves villanymotor volt. 3kW teljesítmény, 3 fázis, a gép amúgy 230V-os, egy Kasuga márkájú frekvenciaváltó hajtotta a motort. 1420-as fordulatról kb. 200-ra redukálta az áttételház a fordulatot, mivel viszonylag sűrű anyagot tol ki csigán. A hajtómű belül miszlikre tört, de már nem forgalmazzák pont ezt a típust. Rákerült egy szintén 3 fázisú, szintén 3 kW-os, hajtóműves motor. Az eltérések minimálisak (7,2-es áttétel helyett 7,1, 1420-as fordulat helyett 1410, stb.) A frekvenciaváltón mégis állandó a túlterhelés üzenet és nem is képes elindítani a motort minimális terhelés alatt. (erőlködik, de csak ide-oda ugrál, mintha pár fokos fordulás után betonfalba ütközne és visszapattanna róla) Üresen szépen jár. Villanyszerelő kötötte be, ugyanúgy deltába mint a korábbit. (az elmondás alapján)
A frekiváltóról semmit sem találtam, csak annyit, hogy szinte teljesen egyezik a Toshiba VF-S sorozattal. Ehhez már van egy használható kezelési utasítás, amit gondoltam, be is állítottam, de a jelenség ugyanaz. A motorcserén kívül más változásról nem tudok, mégsem működik. Van valakinek ötlete, hogy mégis merre kellene elindulni a hibakeresésben?
(nem tudok mindent leírni, mert nem tudom, mi lehet a gond, ezért ha kérdés merülne fel, mielőtt bármit is lehetne tenni, kérdezzetek és igyekszem válaszolni)
Előre is köszönöm!
(#) c27 válasza Tom-ee hozzászólására (») Feb 24, 2019 /
 
Helló!
Amíg a szakértők meg nem érkeznek addig faggatlak kicsit.
Ha jól értem ez a keverő berendezés tartalmazott egy motort egy áttétellel együtt és egy frekiváltót. Ezek közül a hajtómű valamilyen oknál fogva tönkrement. Ezt követően kapott egy új motor és áttétel párost?
Amikor ilyen drasztikus hiba történik érdemes kinyomozni az okokat és felmérni pontosan a károkat.
Azt lehet tudni, hogy amikor a "hajtómű belül miszlikre tört" pontosan mi történt? Motor ment hajtómű széttört? Motor állt, frekiváltó hibaüzenet? Az a hajtómű töréshez gondolom nem kis erő szükséges, esetleg a frekiváltó lehet megsínylette és benne is keletkezett valamilyen hiba. Esetleg egy félvezető elem kapitulált benne.
Ha az előző motor még meg van és nem égett le, tehát működőképes (amennyiben el lett távolítva a széttört hajtómű) akkor ki lehetne próbálni a frekiváltót a gyári motorjával egy kisebb terheléssel. Ha ott is vannak gondok akkor frekiváltó hiba, ha az eredeti motor is tönkrement akkor is valószínű, hogy a frekvenciaváltóban is vannak gondok.
Esetleg egy kép segíthetne a frekvenciaváltóról, hátha valaki találkozott már ilyennel. Esetleg a régi és új motor adattáblájának összehasonlításához is jól jönne egy kép biztos ami biztos alapon.
Az üresen jól megy, terhelve nem egyébként szerintem inkább frekiváltó hibára utalna, de majd a többiek megmondják a tutit.
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2019
(#) Tom-ee válasza c27 hozzászólására (») Feb 24, 2019 /
 
Örülök ezeknek a kérdéseknek, mert majdnem mindre tudom a választ.

Idézet:
„...Ezt követően kapott egy új motor és áttétel párost?”


Pontosan.

Idézet:
„Azt lehet tudni, hogy amikor a "hajtómű belül miszlikre tört" pontosan mi történt?”


Lehet. Ez egész pontosan egy vakológép része, az, amelyik a bekevert, nedves anyagot kitolja a pisztolyba. Sajnos kölcsön lett adva és használatkor belekötött az anyag, így indítottak rá, ami belül kinyírta az öntvény csapágyházat. Megrepedt, eresztette az olajat. Megcsapágyazták, de vagy nem vették észre a repedést, vagy megpróbálták így orvosolni, lesz, ami lesz alapon. Csapágyazást követően kb. 1 napig ment, de inkább leállították, mert látszott, hogy nem az igazi.
Ezzel további kérdésekre is válaszoltam:
- a régi motor megvan, működik, üzemelt a "törés" után is egy ideig
- a frekiváltó is jónak tűnik, hiszen működött vele a régi motor, a szerkezet és üres járatban az új motor is (mechanikai hibája volt első sorban; ettől függetlenül nem zárom ki az egyéb hibát sem, de elvileg kicsi az esélye)
- a régi motor sajnos nem passzol az új hajtással, ezért kellett hozzá új motor is (eredetileg csak egy hajtás lett volna cserélve, de régi típus, így ez nem volt járható út)
Alapjáraton én is vezérlesi "hibára" (beállításra) gyanakszom, csak egyrészt kifogytam az ötletekből, másrészt nem értem, hogy ha majdnem minden ugyanaz, mint ami volt, akkor miért szórakozik egy gyári, bolti cuccal...
Keresek képeket...
(#) Tom-ee válasza Tom-ee hozzászólására (») Feb 24, 2019 /
 
A frekiváltó típusa: Kasuga KVFH237E, az elejéről egy kép csatolva. (ami az elején van számsor, még véletlenül sem a típusszám, az az oldalán van, jól körbeépítve, nehogy megtalálja az egyszerű földi halandó, leolvasni meg aztán... azért sikerült )
A motorok táblái is megvannak, illetve mellékelem azt a pdf-et, amiből dolgoztam. A menüjük azonos, bár a Toshiba leírásában is sok kérdés merült fel...
Még az jutott eszembe az előzőekhez, hogy egyrészt hibaüzenetet már csak akkor láttam, amikor hétvégén hozzám került a gép, egyben. Hogy előtte volt-e és hogy mi, azt nem tudom.
A másik, hogy amennyiben nem nyúlt hozzá senki (márpedig tudomásom szerint nem, mert nem értettek hozzá, annyira sem, mint én), abban az esetben nem igazán értem, hogy a régi motorhoz miért 75 Hz volt beállítva maximális frekvenciának és határfrekvenciának is, ugyanakkor "alap" frekvenciának meg 40 Hz. (nekem ebből és a leírásból az jött le, hogy 40 Hz-es hálózatra volt beállítva, amilyet még nem láttam, és 25%-al többet is kiadhatott a névlegesnél...) Ezeket beállítottam ma 50 Hz-re, de a jelenségen nem változtatott...
(#) c27 válasza Tom-ee hozzászólására (») Feb 24, 2019 /
 
Eddig nem láttam jelentős eltérést a két motor között, ha a másik motor ép és egészséges akkor működni kéne. Amit ki lehet próbálni az az új motor frekvenciaváltó nélkül ha van 3 fázis elérhető akkor csillagba 3x400V-ról kipróbálható vagy az új motor az vadonat új? Mert ha használt akkor még esetleg lehet gyanakodni, hogy a motorral nem stimmel valami. Ezt ki kéne szűrni, ha az új motor frekvenciaváltó nélkül jól működik, akkor a frekvenciaváltóban kell keresni a hibát.
Ha a frekvenciaváltó és a régi motor valamilyen terheléssel elindítható és jó akkor pedig nem a frekiváltó a ludas vagy legalább is elvileg paraméter hiba még lehetne, de annyira minimális a két motor közötti különbség, hogy állítgatás nélkül is mennie kéne.
Minden esetre az új motort és a frekvenciaváltót külön-külön kéne tesztelni akkor hátha kiderül melyik a hibás.
Végső esetben meg lehet még próbálni egy gyári beállításra való visszaállítást maximum a motor adatait újra meg kell adni (feszültség, áram, teljesítmény, fordulat, esetleg cos fi).
(#) Tom-ee válasza c27 hozzászólására (») Feb 24, 2019 /
 
Az új motor polcról levett, forgalmazó által összerakott, vadonat új, a hajtással együtt. Ezért vagyok tanácstalan én is...
A gyári visszaállításon én is elgondolkodtam, ha más nem lesz, egy próbát megér.
Viszont a motor adataival bajban vagyok, ugyanis egy másik esetben elég korrekt módon be tudtuk lőni ezeket és a mai napig megy a gép, ebben a frekiváltóban viszont a hálózati frekvencián kívül más paramétert nem találtam, ami a motorral kapcsolatos. (ez volt az első, amit kerestem, pont a cos fi miatt, bár az a 0,03 eltérés szerintem nem szólhat bele ennyire)
A külön tesztnek érdemes nekifutni, csak át kell kötni a motort...
(#) Tom-ee válasza Tom-ee hozzászólására (») Feb 25, 2019 /
 
Létezik az, hogy a frekiváltóban valami olyan teljesítmény rész ment ki, ami csak nagy terhelésnél kapcsolna be, de mivel tönkrement, ezért nem képes a motort meghajtani? Üresen ugyanis tökéletesen megy, tudom az indulást, leállást szabályozni, potméterrel a fordulatot, gyönyörűen megy... csak épp a helyén nem, ahol már van neki terhelése is. Kézzel amúgy nem lehet megfogni, valószínűleg ahhoz nagy az áttétel, de ez azt mutatja, hogy azért nem a legkisebb fuvallattól áll meg.
Találtam egy lehetséges motor beállítást, be is állítottam, nem ment terhelés alatt. Visszaállítottam mindent gyári beállításra, akkor sem ment terhelés alatt. Momentán nincs több ötletem. (a motort külön nem mertük direktbe kötni, nehogy garanciális gondok legyenek, de véleményem szerint egy teljesen új motornak nem lenne szabad hibásnak lennie, szerintem a cég teszteli is ezeket eladás előtt)
(#) c27 válasza Tom-ee hozzászólására (») Feb 25, 2019 /
 
Annyit tudnék még mondani, hogy gyári motort rákötni arra pedig egy terhelést ékszíj tárcsával valamit hajtani vagy valami hasonló dolgot, de nem a kézzel lassításos dolgot. Egy 300W-os aszinkron motort már kézzel nem igazán lehet lefogni áttétel nélkül sem, egy 3kW-osnak kb. semmi ha kézzel vagy kesztyűvel megpróbálod lassítani, főleg áttételen keresztül. Plusz amúgy sem túl biztonságos módszer.
Ha az új motor biztos, hogy jó akkor kizárásos alapon a frekiváltó a ludas. A két motor között alig van különbség paraméter állítás nélkül is mennie kéne.
A terhelés alatt nem megy egyébként pontosan mit takar? A vakológépet a töltet "fogja" meg, töltet nélkül megy normálisan?
Az új motor ugyan azzal a kábellel lett bekötve mint az előző? Volt bármilyen módosítás a frekvenciaváltó és a motor között? Pl. kábelcsere? Ha maradt a kábel még esetleg azt is meg lehet próbálni cserélni.
Mivel csak terhelt állapotban jelentkezik a hiba és üresen jó, meg kéne nézni az árambeállítását a frekvenciaváltónak. Ha minden egyéb dolog kizárható akkor esetleg még meg lehet próbálni nagyobb áramot beállítani mint a motor névleges árama, hátha "csak" az árammérő szenzor adta meg magát, de nem valószínű, de egy próbát megér.
(#) Tom-ee válasza c27 hozzászólására (») Feb 25, 2019 /
 
A kézzel megfogás valóban nem a legjobb megoldás. Pusztán azét mertük megpróbálni, mert sógorom épp a napokban szaladt bele egy hasonlóba; köszörűgép motorja hiába hasonló nagyságrendű teljesítményű, kézzel lefogta a 2800-as fordulatról. Nyilván nem áttételes, arra gyanakodtak, hogy menetzárlatos a motor. Úgy tudom, nem az volt a gond, de nem tudom, kiderült-e a hiba. Mindegy is, más eset, "elkeseredett" próbálkozás volt. (és nem is jött be)
Terhelés alatt azt értem, hogy a csiga szára egy gumi hengerbe lóg bele, ennek a hengernek a fala pedig elég nagy ellenállást fejt ki a csigalevelekre. Kézzel át lehet forgatni, ha van megfelelő szerszám és egy 3kW-os motornak nem lenne szabad megéreznie, de úgy fest, valami miatt mégis megfogja. Néztem és kérdeztem is, hogy normálisan van-e összerakva, nem szorul-e, nincs-e benne valami, aminek nem kéne, de állítólag minden normális. És pont ez a baj, hogy ha "üresen" (mondjuk úgy, hogy kis terhelés mellett) nem képes elindulni, mi lesz, ha anyag is lesz benne...
A kábel úgy tudom változatlan.
Az áram, vagy egyéb teljesítmény növelésen én is gondolkodtam, de a Toshiba-n nem igazodok ki... Ahol azt írja, hogy ilyen paramétert lehet állítani, ott valami %-os értéket mondd, de nem mondja meg, minek a százaléka és miért 0-30-ig lehet állítani, az alapérték meg miért 6?
Gondolom egy ilyen eszköz hibakereséshez nem elegendő egy multiméter, ezért rekedtem meg.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2019
(#) c27 válasza Tom-ee hozzászólására (») Feb 25, 2019 /
 
Akkor lényegében ez majdnem üresjáratnak tekinthető vagy elég alacsony terhelésnek.
Ezek szerint az "Üresen ugyanis tökéletesen megy, tudom az indulást, leállást szabályozni, potméterrel a fordulatot, gyönyörűen megy" arra vonatkozik, amikor a motor le van véve a csigáról ami az anyagot kitolná.
Akkor mást nem tudok mondani, hogy az új motort ki kéne próbálni frekvenciaváltó nélkül 3x400V-os hálózaton csillagba kötve összeépítve a hajtással csigával "üresen". Ha megy akkor ez a rész pipa.
A másik dolog pedig a régi motort rákötöd a frekvenciaváltóra, valamilyen terhelést fabrikálni a motornak és kipróbálni. Valamilyen normális terhelésre gondolok pl. ha lenne szalagfűrész gép akkor azt hajtatni vagy akár ha van valamilyen kész gép és a motorra akadna egy ékszíjtárcsa akkor valahogy akár egy komplett gépet is meg lehetne vele hajtatni. Nem fogok felsorolni minden egyes lehetőséget, valamilyen terhelést ki kell találni ami legalább olyan szintű mint most az új motornak, de inkább a töltettel való működéshez áll közelebb.
Ezt a két dolgot kellene megpróbálni, esetleg ha a frekvenciaváltó és régi motor párossal kezded és már ott jelentkezik a hiba nem kell az új motort is tesztelni.
Frekvenciaváltó ügyben nem tudok mit mondani, rákerestem erre a gyönyörűségre és nem találtam semmit. Egy másik változatról találtam manuált, de az japán nyelvű fordítani nem tudtam és amúgy sem pont ugyan az a típus így nem is vesződök vele.
A frekiváltó menuben neked kell alaposan átnézned mindent, a %-os érték nem biztos, hogy az ami neked kell, szerintem az a névleges %-os értékére utalhat, de magát a névlegest is meg kéne találni.
Ettől függetlenül akár a frekiváltóban is elszállhatott egy kapcsolóelem a tranzisztormodulban aminek köszönhetően még üresen éppen elindul, de kicsit terheltebb állapotban már kínlódik, de ha az egyenirányító diódahídban szállt el valami akár még az is okozhat hasonlót, bár az ilyen hibákat ki kéne jeleznie a frekiváltónak. Mivel nincs hibaüzenet ezért akár jó is lehet.
Esetleg ha van egy kölcsön frekvenciaváltó azzal meg lehet még próbálni, de a leginkább vízválasztó az lenne ha a régi motort és a frekiváltót kipróbálnád terheléssel. Ha ott is erőlködni fog akkor paraméter hiba vagy a frekiváltónak annyi. A névleges áramot is jó lenne megtalálni és beállítani. A kép a frekiváltóról nem valami túl nagy ezért nem is tudtam leolvasni az értékeit, a neten találtam 10A és 16,5A-es változatot is persze csak képek alapján. Esetleg a maximális áram %-os értékét jelenthetné az a %, de én eddig mindig konkrét számadattal találkoztam eddig. A manualja nélkül amúgy sem tudok semmit mondani, csak írom itt a sorokat, de érdemben nem tudok segíteni.
A leírt próbák és paraméter beállítás/keresés ami valami eredményt hozhat. Ha a frekiváltó mégis hibás, akkor a javításból inkább kimaradnék.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2019
(#) Tom-ee válasza c27 hozzászólására (») Feb 25, 2019 /
 
Abból én is.
A próbákkal kapcsolatos meglátások helyesek, pillanatnyilag terhelésnek azt a (motornak) minimális ellenállást nevezem, amit a mechanika kifejt, amúgy a motor levehető egy bilinccsel, így teljesen tehermentesíthető. Ekkor szépen megy is.
Kölcsön frekiváltóra én is gondoltam, megpróbálok szerezni, van egy opció.
A képpel sokra nem mész sajnos, csak az olasz gyár címe és száma van rajta. A levett burkolaton van pár karakter, de érdemi csak annyi, hogy 3,7 kW a teljesítménye. A valódi típusszám az oldalán van, amit alig tudtam megnézni. Persze nagy lendületemnek a keresésben az vetett véget, hogy pár használt, eladó példány képén kívül semmi infó nincs róla a neten. Azt is véletlenül találtam meg, hogy a Toshiba adott típusa szinte azonos ezzel. Ezért töltöttem le a Toshiba használati utasítását és úgy fest, amit lehet, azt tudom is programozni ez alapján. Más kérdés az eredmény...
Eddig nem sokat programoztam ilyeneket, de az a kevés eszköz sokkal több paramétert tartalmazott, mint ez. Így pl. a motorhoz tartozó feszültség, áram, cos fi, fordulat, stb., ami ebből mind hiányzik. Nem tudom, nézted-e azt a pdf-et, amit a képek mellé töltöttem fel; az ugyan a Toshiba-é, de ugyanezek vannak itt is. (megkockáztatom, hogy csak a neve más, a tartalma ugyanaz, még kinézetre is) Hátha valamit félre értek ezekkel a %-okkal, meg beállításokkal...
(#) Tom-ee válasza Tom-ee hozzászólására (») Feb 25, 2019 /
 
Hát ezzel a másik frekiváltóval lesz egy kis gond... fele akkora a teljesítménye, mint a motoré, vagyis 1,5 kW.
(#) c27 válasza Tom-ee hozzászólására (») Feb 25, 2019 /
 
Belelapoztam:
AU2 0001 Automatic torque boost ->1 (Automatic)
AU3 ->1 (50Hz motor)

esetleg még pluszba:
uL 0014 Base freq ->50Hz

Én kb. ennyit állítanék be, legalább is így átlapozva ennyit láttam. Van a 48. oldalon egy táblázat is, de típus szerint megy abba nem merültem bele, úgyhogy azt kihagytam.
Szerintem mindenképpen próbáld ki egy kölcsön frekiváltóval az új hajtás kompletten és ha van rá lehetőség a régi motor és frekiváltó együttes próbájára terhelt állapotban. Többet nem tudok mondani.
Szerk: 1,5kW-os üresen elviszi az egészet egybe, legalább is próba ideéje megteszi. A régi frekiváltó már ott gyötrődött. Ha nincs benne anyag akkor szerintem 1kW is bőven elég a cucc üres forgatására, pláne ha kézzel valamilyen kulccsal lehet forgatni.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2019
(#) Tom-ee válasza c27 hozzászólására (») Feb 25, 2019 /
 
Azt mondod, meg lehet próbálni, max nem kap a motor névleges teljesítményéhez közeli áramot?
A leírt paramétereket állítottam én is, sőt, kis nyomozás után a 48. oldali táblázatból is kiválasztottam egy szerintem megfelelő sort, betápláltam az adatait, eredménytelenül...
(#) laacika hozzászólása Feb 26, 2019 /
 
Sziasztok.
Hozzáértőktől kérdezném hogy ezek a "két teljesitmény adatos" frekvencia vátók mennyire terhelhetők meg a nagyobb teljesitményadat esetén?
Most csak egy 1,1kw os motor lenne róla hajtva de a későbbikben egy marógép is menne róla amin 2,2kw os motor lenne.
Köszönöm szépen a válaszokat.
Erről lenne szó
(#) elektroton válasza laacika hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
"Kettős teljesítménybesorolás. normál üzem 120% / 1 perc túlterhelés nehéz üzem 150% / 1 perc túlterhelés
Nehéz üzem (állandó nagy nyomatékú terhelés) estén a kisebb teljesítmény értéket, szivattyú illetve ventilátor hajtásnál a nagyobb teljesítmény adatot kell figyelembe venni."

Idézet a leírásából.
Tehát marógép esetén az alacsonyabb terhelési érték figyelembe veendő, ott nem alkalmas a 2,2kW-os motorhoz.
Következő: »»   76 / 99
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem