Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanypásztor
 
Témaindító: bernardo, idő: Feb 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   268 / 287
(#) Pedrobácsi válasza TAttila77 hozzászólására (») Feb 11, 2021 /
 
Bocsi, hogy ilyen amatőr vagyok, de így 3 kérdés fogalmazódik bennem.
1- A panelen lévő trafó az mekkora menetszámú? (az a 40/400?)
2- Ha a gyújtótrafó nem jó, akkor mekkora trafó kell?
3- SF18 dióda kell, a rajzon BA159 van!?
(#) deak francis válasza Pedrobácsi hozzászólására (») Feb 11, 2021 / 2
 
Üdv. Meg a derót vastagságok is kellenek...
(#) TAttila77 válasza deak francis hozzászólására (») Feb 11, 2021 / 5
 
No akkor neked is meg mindenkinek, akit érdekel a dolog. A fazékmagot én momentán jártam-keltemben a Puskás börzén vettem. A csévét tele kell tekerni, a primer olyan 25-30 menet 0,5-ösből, a szekunder, pedig 350-400 menet 0,22, vagy 0,315-ösből. /elég nehézkes nagyfesz trafót zárt fazékmagon kialakítani, mert nagyfrekin a ferrit vezet! Erre figyelni kell a szigeteléseknél. Érdemes viaszba mártani az egészet./ A tekercsek közt kapton, vagy 3M sárga szig. szalaggal két rétegben szigetelni. Valamikor régebben javítanom kellett tőbb ilyen eredeti villanypásztor változatot, de olyan gyalázatos tákolás volt mind, hogy kénytelen voltam újra kiépíteni és akkor bontottam szét az eleve széttört kis fazékmag trafót. Abban pl. 30/300 menet volt.
Dióda lehet az, amit találtok, csak nagyfrekis legyen és birja a 7-800V-okat is. A kis trafót ki kell kísérletezni, hogy 450-500V-ot csináljon a kondira. Azért, mert ahány ferrit fazékmag, annyi féle lehet AL értékben, pláne ha le van már kopva. Általában SF18-akat használok, de ennél példáúl nem volt, mert elfogytam belőle.