Fórum témák
» Több friss téma |
szia
Nekem ez van: Sajna olasz és csak így van magyarba
Jaj! Nagyon köszönöm! Ezer hála és köszönet!
Szervusz Mumtaz !
Oly kérdésem van,hogy volt-e 'szerencséd" ily hibához ? Rotamatic 2-nél,miszerint Zárásig Végállás ki lett váltva Utközöre,S most nem tudom újra tanítani a vezérlést. Digitális panel,S nem hajlandó /tanítást/-közben indítani az A vagy 1-es kapuszárnyat. Viszont => L._ helyett L_ ír. Segítséget Előre is Köszönöm !! joe /vill.szer./
Elnézést a kései válaszért!
Hogyan lett a végállás "kiváltva"? Ha nincs pont az 'L' és a '_' között, az azt jelezné, hogy aktiválódott a végállás kapcsoló, vagy a kapcsoló nem lett áthidalva. Ha ütköztetésre lenne a végállás, akkor vagy a végállás kapcsolót kellene túltekerni, vagy át kell hidalni egy darab vezetékkel a motorfejnél a kis panelen.
Sziasztok
Promatic Szórakozik az erő beállítása, ha csinálok egy reszetet, majd betanítom (közbe kézzel még le is fogom) tök jó erős, nem áll meg terhelésre, majd egy óra múlva, már egészen kis terhelésre is megáll. Fizikailag nem gondolnám, hogy bármi hibája lenne, mivel beraktam egy másik vezérlést és az is ugyanolyan, kondikat cseréltem (nem voltak rossz) Motort szétszedtem, a legminimálisabb kopás nincs a keféken, valószínűleg nem használták sokat. Van valakinek tippje, hogy lehet kiiktatni ezt a kiakasztó erővédelmet? A potméterekre nem sokat reagál. Van valami trükk?
Sziasztok
Rotamatic 2 bekötésébe kérnék kis segítséget. csak a vezérlés van most előttem, így kellene tesztelni. A trafó bemenet 4 polusú csatlakozó, gondolom ebből 2 van használva 24V és azt is gyanítom, hogy DC , mivel nem látok diódahidat. Ha most erre adok DC 24V-ot, akkor kenne működnie? Mármint legalább a ledes kijelző? Vagy valahol még valamit át kell kötni? A bal alsó sorkapcson a+- 24V-on nincs feszültség.
Sziasztok
Wa300-hoz van valakinek dokumentációja?Bekötés, beüzemelés, tehát nem biztosági előírások, karbantartás és egyéb rizsa? És ne francia, kínai és egyéb nyelven, ha lehet
Üdv.
Nem tudom, melyik leírás kell.
Köszi! Már beszkenneltem, de ez sokkal szebb!
Szervusz Mumtaz !
Én kérek elnézést,a kései reagálásomért !! Szóval L_ -.pont nélkül ez a problémán,hogy ez aktív végállást jelent.,az áthidalás a motornál megtörtént ! A másik ilyen kapunál ugyanígy át lett hidalva a két végállás pont,S tökéletesen Müködik !! A végállás úgy lett kiváltva,hogy nagy hozzáértéssel beraktak mindkét kapuhoz ütközőket ( záró oldal ),viszont csak az egyik kaput használták.( Végállás kiiktatása viszont nem történt ) !! Az Ö panelja meg is kergült / össze-vissza működött /- ki is lett cserélve !. =>Ez után került a kezem alá =>,S én kötöttem ki a végállásokat s raktam be az áthidalásokat. Válaszod NAGYON UTÓLAG is Köszönöm ! S a Válaszod előre is Köszönöm !!! Joe
Sziasztok!
Hamarosan Hörmann kaput szerelnek be nálam ProMatic 4 meghajtással. Arra gondoltam, hogy végülis jó lenne egy nyomógombot felszerelni a garázsban, hogy távirányító nélkül is tudjam nyitni és zárni a kaput. Már előre áttanulmányoztam a hajtás használati útmutatóját, és úgy láttam, hogy van egy 4-es sorkapocs, ahova elvileg beköthető egy záró nyomókapcsoló (21-20 re?) erre a célra. Ezen kívül még egy hangfalokon lévőhöz hasonlító szorítóra bukkantam (plusz-mínusz-nyomógomb piktogrammal), ahova a Hörmann saját gyártmányú kapcsolóit (IT1b, IT3b-1) lehet kötni: nyitás-zárás, lámpa ki-be, kezelőelemek zárolása funkciókra. A kérdésem az lenne, hogy a Hörmann-os gyári kapcsolók helyett használhatok egy egyszerű záró nyomógombot a kapu nyitásához-zárásához? Illetve ha a meghajtás világítását szeretném helyben kapcsolni, akkor muszáj megvennem a gyári kapcsolót? Kicsit húzós az áruk. Viszont kicsit fura nekem, hogy két vezetéken keresztül tud az IT3b-1 3 különböző funkciót kapcsolni. Kapcsolási rajzot nem találtam róla, szóval nem világos, hogy pontosan hogyan működik, és egyébként kiváltható lenne-e egy vagy több egyszerő nyomókapcsolóval. Ődv. m.joco
A 21-20 az biztos nyomógomb, arra mehet.
Sziasztok,
Hörmann Lineamatic vezérlés javításában kérnék segítséget, mert úgy tűnik, ezt egyedül nem tudom megoldani. Tünet: a vezérlés 1 másodpercenként próbál indulni, de lekapcsol és újraindul. A piros led ennek megfelelően ilyen ütemben be-kikapcsol. 5V-ot adva a 7805 után, a rendszer feláll, a logikai rész működőképesnek tűnik. A betáp jobb oldalt lent van, 24VAC-t kap a panel, graetz, majd 2x1000µF puffer. Az érdekes rész innen jön. A jobb felső sarokban van egy P-Fet, ami védelmi célokat szolgál (úgy gondolom), mert innen nem megy tovább a tápfesz. Ha a Fet D-S lábát rövidre zárom, minden rendszer működőképesnek tűnik, labortápról mérve 100mA alatt van a nyugalmi áramfelvétel, viszont a tanításban csak a végállások tanításáig jutok el, mert az erő felismerésénél a motor nem indul el, és a piros led 6-ot villan (belső logika hiba). Amit eddig csináltam: -összes elko cseréje -említett FET Gate lábának földre kötése. A nyugalmi áramfelvétel ilyenkor megnő 180-200mA-re, a vezérlés ugyanúgy viselkedik, mint amikor áthidalom a D-S lábakat -összes dióda, kerámiakondi kimérése zárlatra - semmi
Mi vezérli a FET-et? Nem valami túl/alulfeszvédős zeneres játék van alatta?
Nullátmenet figyelés van a panelen? A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2023
Próbáltam visszakövetni a vezetősávokat, de egyelőre nem túl sok sikerrel. A Fet közvetlen közelében van 2db BC847 (N csatornás tranzisztor), az egyikük kollektorára van kötve a Fet Gate-je. Annak kellene bekapcsolnia a Fet-et, de a bázisán lehetetlen feszültségeket mérek (2.2V, 1V). Ezt is próbáltam lekövetni, egyelőre nem sok sikerrel. Elkeseredésemben elkezdtem leszedegetni a többi IC-t, figyelve mikor mi változik. A képen a bal alsó régióban van egy LM224, azt leszedve megszűnik az újraindulgatás, stabilan bekapcsol az elektronika, de a zöld led mellett a piros folyamatosan világít. Úgy gondolom, ott lesz valami gond, meg kell vizsgálnom az abba a műveleti erősítőbe érkező jeleket, mi miatt kapcsol be-ki a vezérlés, ha be van forrasztva.
Még egy tesztet végeztem, a 7805-öt kiforrasztottam, úgy indítva is ugyanúgy "csuklik" a panel. Ebből arra következtettem, hogy biztosan nem a mikrovezérlő felől jön a probléma, valami más lesz a ludas. Idézet: „Próbáltam visszakövetni a vezetősávokat, de egyelőre nem túl sok sikerrel. A” Építs reveng kefét, meg szerezz multimétert ami gyorsan tud szakadást vizsgálni: https://www.youtube.com/watch?v=ehyfmMw29NU A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2023
Az 1 másodpercenkénti újraindulás biztos, hogy újraindulás? Nem lehet, hogy ez a normális?, nem elég, hogy kívülről adsz neki kraftot, neki a saját tápja kell a normál működéshez, még az AC is.
Az, hogy az elkokat kicserélted, lehet, hogy kevés. Igen, valóban elképesztő feszültségértékeket lehet mérni, akár a bemeneteken is. hörmanék viszonylag masszív vezérléseket csinálnak, de ha gond van velük, akkor megy ám a cumizás, ennél is, hogy meg van már bonyolítva? teljes mértékbe áttekinthetetlen áramkör, szerintem direkt csinálják, hogy ne lehessen javítani.
Megnéztem a videót, és azon kezdtem el gondolkodni, hogy miért nem láttam én ezt vagy 10 évvel ezelőtt?
Hatalmas találmány, köszi! Hétvégén megépítem. Előző kérdésedre válaszolva: -nullátmenet figyelést nem láttam, a trafóból jövő AC24V csak a Graetz-re megy, máshova nem. -közvetlen a FET alatt fizikailag 2db NPN tranyó van és egy BAV99 diódapár, amint lesz időm azt a részt visszarajzolom, mert ilyen kapcsolástechnikát még nem láttam. -gondoltam én is rá, hogy esetleg meghalt egy zener, és zárlatba megy át munkapont előtt, de áramtalanítva, multival mérve egyik sem volt zárlatos.
Szia,
igen, a táprész P-Fetjét vágja le ilyen időközönként "valami". A valami-nél zárlatra gondolok. Ha áthidalom, vagy direktben megtáplálom a logikai kört 5V-al, akkor elindul a mikrovezérlő, 1 másodpercenként villogtatja a zöld ledet, mintha minden rendben volna. Ja, ugyanezt csinálja a saját trafójáról. Nem tudom, hogy a stabil kiépítés miatt, vagy más okból, de nagyon kevés (<10) Hörmann vezérlés járt nálam, és teljesen más a gondolkodás a felépítést illetően, mint pl. a Nice-nál.
igen, de hörmann témába, nyilván hörmannhoz keresek. és nem franciát, mielőtt megosztanád
Mondjuk nem volna baj, hogy a chat gtp a fenenagy intelligenciájával egy francia nyelvű pdf-et le tudna generálni angolra.
Több nyelven is elérhető a neten...de nem A435-re rákeresve!
Pl. a motor típuszám alapján... pl. DE és CZ...(ezt is értem)
Akkor esetleg arról egy linket vagy egy feltöltést?
Köszi, a hibakódok miatt kell, így már ki lehet indulni
Még annyi kérdésem lenne, hogy tesztelnem kéne, telefonos csatlakozók vannak és a jelölés is megegyezik a marantec 144-el, lehetséges, hogy ennek is ugyanilyen jeladója lehet, vagy abszolútérétk jeladós?
Tisztelt Uraim! Adott egy Totman VARIO A70 R vezérlés. Szeretném megkérdezni, Valakinek nincs-e véletlenül kapcsolási rajza hozzá? A gondot az okozza, hogy az eredeti trafó beépített hővédelme megszakadt. Pont ugyanolyan lábkiosztással nem találtam másikat. Az újat egyelőre vezetékdarabokkal beforrasztottam a panelba, de valamiért a mágneskapcsolók nem működnek.Az előlapon a Ledek reagálnak a gombnyomásokra. A bővítő is. 24V-ot az X2c sorkapocssor 5 és 20-as lába között tudok mérni. Az életre keltéssel kapcsolatban tanácsokat is szívesen fogadok. Köszönöm előre is.
Tisztelettel: János. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2023
szia
Ott valószínűleg egy 2X 12V, vagy 2X9V kimenet lesz, lehet, hogy csak az egyik oldalt kapta meg. Tegyél fel képet, mert ez a vezérlés szerintem nem egy elterjedt tipus |
Bejelentkezés
Hirdetés |