Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Pedig megy az idő, és asszem 2 év van a letételére. Utána minden kezdődik előről, és csak kidobott pénz...
Nekem az Opel Astra J csinálta azt, hogy a csomagtartó fedele sohasem akart lezáródni. Mindig meg kellett hozzá előtte nyomnom a távszabályozón a nyitógombot - akkor viszont rögtön kattant egyet, és utána lezárt.
Lehet, hogy mindez általános Opel hiba, de az utcában az egyik ismserősnek ugyanolyan Opel kocsija van, és neki is pontosan ezek voltak a tünetei. Ámde ő rögtön elvitte szervízbe. Került is neki simán majdnem 60 ezer forintjába. Én azonban úgy voltam vele, talán inkább megjavítom én magam, ha pl. veszek bele egy olyan zárszerkezetet. Nézegettem árakat itt-ott, a mindenféle hazai és internetes autós boltokban. Aztán gondoltam egyet, és - mintegy a csere előkészítése gyanánt leszereltem a csomagtér fedeléről a belső burkolatot. És akkor előtünt végre a zárszerkezet. Kiszereltem, jó alaposan megnézegettem, lefotóztam, majd ugyanúgy összeraktam. És tovább gondolkodtam a cserén. Ámde! - A zár azóta nagyon is jól működik. Van benne egy kis villanymotor, ami "intézi a dolgokat". Feltehetően valami pitiáner kontakthiba lehetett az egész, amivel persze engem lepett meg a legjobban. A ki- és beszerelés minden esetre - olybá tűnik - nagyon jót tett neki. (pl. az érintkezők mozgatása)
Szia! Nekem ezekkel a zárakkal (csomagtartó, motorház tető) az volt a tapasztalat, hogy amikor gond volt velük az mechanikus volt, mégpedig a kézi nyitás huzalos (bowdenes, acélhuzalos) része okozta az érintkezés alapra állásának megakadályozását. A csomagtér zárhoz sikerült bejuttatnom a kézi billenőkar mellet annyi kenőanyagot, hogy engedte a nyitást. Előtte hiába zártam és nyitottam a központi zárral az nem oldotta meg a zár oldását, tehát a retesz addig nem oldható kézzel amíg az nem kerül alaphelyzetébe. A motorház tető is (ha az utastérből kézi nyitású) ezen oknál fogva kerülhet fél állásba. Az sem mindegy, hogy a tetőt ejteni vagy kézzel a zár felett lenyomva "kell" csukni ami pl. ejtésnél eldeformálhatja a mechanikai rész gyenge pontját.
![]()
Nekem meg már két felsokategoriás autoval volt olyan gondom, hogy a hátso ajto ( kombi ill SUV), bizonyos helyzetekben nem zárodott. Még gariban volt igy 2 szer is elmentem az elso combival a szervizbe, de ott mindig müködött. Azután kiderült, hogy az ajtok csak akkor müködnek hibátlanul ha az auto sima vizszintes helyen áll. Sajnos az 50 cm-rel süllyesztett garázs elött a kocsi nem áll optimális vizszintes felületen és itt jön a balhé. A nagy kocsi egy kicsit csavarodik és akkor már nem stimmel a geometria. Elvittem a szervizbe csak megmutatni, ha egy kerékkel feljárok egy téglára ( vittem magammal) akkor már nem müködik a zár. Csinálni ezzel nem lehet semmi, ez van.
BMW autó elektromos hibaSziasztok BMW klíma egység biztosíték kimegy 7,5A es amikor a klíma kuplungot kapcsolja.A tekercshez menő kábel honnan megy mert szerintem meg van olvadva és ki akarom cserélni.Az autó E53 külön relét sehol nem találtamA hozzászólás módosítva: Máj 28, 2025
Nem ismerem a BMW-t, de először kapcsolási rajzot töltenék le a kábel színei miatt. és hogy hová csatlakozik a bizti táblában.. Aztán a kompresszor behúzótekercsének az ohmikus ellenállására néznék rá, direktben mérnék a behúzóra mennyi az áramfelvétele, elég-e a kábelcsere. Sanszos hogy leégett a behúzó. Valamitől belágyult a kábel szigetelése. Akkor viszont a komp az cserés is lehet. Alapból a 7,5A es bizti elég neki, nem kell relézni.
Mondom ezt outsiderként, két szakmával Klímás, igaz F-Gáz-I el, valamint RTV műszerészként
Üdvözlöm köszönöm ezeket már végig jártam .Kapott új kompresszort az 3,2 A A biztosíték helyére betettem ampermérőt .A tünet működés közben 3,2a és hirtelen felugrik 17-20 A fölé aztán ismét vissza 3,2A ezért szerintem kábel.
A behúzó tekercs az induktív terhelés, az így működik. Az nem mindegy mennyi ideig van aza 17-20A. Az égett kábel nem így csinál, az ha felmegy az áram úgy ott s marad, szétéget mindent Ha az autó a lomha biztosítékait nem veri ki...
Ha már csere, kikeresném a kábelt a biztitábla hátában a színei alapján, lehet látszik is, leellenőrizném ohmmérővel, ha már csere. Dokumentáció nélkül.
Elektroműszerész ként csináltam mérési tesztet
1 teszt: kizúzott tekercs csatlakozóval kábel mozgatással 10 percig járatva 1,7A ez az elektronikai vezérlés árama. 2. teszt tekercs össze csatlakoztatva 5 percig 5A aztán elindul felfelé 6A aztán 20 stb. Ja és új a kompresszor a tekercse is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |