Fórum témák
» Több friss téma |
Így már hibátlan igen
! Köszi a segítséget BOSCH Condens 2000F kazán - Computherm termosztátSziasztok,Adott egy új BOSCH Condes 2000F kazán, amihez szeretném egy wifis, rádiós Computherm E400RF termosztátot csatlakoztatni. Amiben nem vagyok biztos az az, hogy a termosztát vevőegységéből a COM/NO portokat egy kéteres vezetékkel a kazán melyik portjára csatlakoztassam. Csatoltam képet a bekötése pontokról. Bennem felmerült a 8-as ("Bemenet külső hőigény számára) vagy a 2-es port ("230 V feszültség alatt lévő, kapcsolt bemenetek"), azonban az utóbbi 230V-os kapcsolt bemenet... Megköszönném tapasztaltabb, hozzáértő kollégák segítségét. Szobatermosztát bekötéseAlu Super 40 GázkazánSziasztok! Egy Danfoss termosztátot szeretnék kicserélni egy Avatto Smart termosztátra. A földszinten és az első emeleten is ugyanolyan termosztát van és külön egy-egy keringető szivattyút kapcsolnak. Abban kérnék segítséget, hogy a smart termosztátot, hogy kell bekötnöm a másik helyére. Előre is köszönöm a segítséget!
Hello! Feltehetően azért nem válaszoltak eddig, mert sok tisztázatlan kérdés van.
- Pontosan mi a termosztátod típusa? Mert az nem mindegy. WT 100 GA vagy GB vagy GC? Mert számodra a GC lenne a legmegfelelőbb. (Dry Contacz) - Nem látni, hogy a régi termosztát mely sorkapocs pontja van bekötve, vezetékek színe és száma? Mert én úgy látom (vagy is nem látom), hogy három vezeték van. Zöld+Sárga ami a védőföld és a fém felületre megy. Továbbá egy zöld és egy fekete vezetéket látok, ami a termosztát 1-es és 2-es pontjára kellene hogy menjen. (Termosztát sorkapocs számai sem látszanak.) - Bár a régi termosztátnak is szüksége lenne (a hiszterézis csökkentés céljából) a Nulla bekötésére, de itt nem látom, hogy ez eredetileg meg lett volna valósítva. (4-es sorkapocsba ment volna) Mert az új termosztátnak szüksége lenne a hálózati feszültségre. Ebből a fázis elvileg itt van, de a nulla nincs. - A relés egységnél is vannak gondok. Ahogy nézem, az S1..Sx pontok a fekete csoki sorkapocsra vonatkozik. Tehát az S4, az "R" fázis, az S5 pedig a "0" nulla. Viszont van a "T1 és T2" a termosztát. Oké, a fázist mind kettő elvileg az S4 "R" fázis pontról kapja. De az melyik sorkapocsra van kötve a másik pontja? Mert a termoszát után S1 és S1 jelölés van, ami az "S1" sorkapcsot jelentené, de az nem lehet közös. Így elég értelmetlen a K1 és K2 (feltehetően) kapcsoló sorkapocs jelülése. Az itt valahogy nem logikus, vélhetően el van írva. (De ez a helyszínen OHM méréssel kideríthető a K1-K2 kapcsolótól.) Mert az alap feladat az lenne, hogy meg kellene 230V-al táplálni az új termosztátot az L és N pontokon (1-es és 2-es pontja a termosztátnak). Valamint a Dry Contakt (4-es és 5-ös) pontot bekötni a T1 és T2 régi termosztát helyére) Tehát vagy a termosztátokat a helyszínen kell 230V-al megtáplálni és csak a 4-5 pontokat bekötni a régi termosztát 1-2 pontja helyett és kész vagy. Vagy át kell alakítani a relés egységnél a termosztátra menő vezetékek bekötését. De ez a felkészültségedtől is függ, mennyire tudod megvalósítani! De első a kérdések tisztázása..
8-as, bemenet külső hőigény számára. Ha minden igaz, ott most egy átkötés van.
Szia!
Köszönöm a teljes körű szakmai leírást és elemzést. Az új termosztát típusa: Avatto WT-81, ME81AH. A régi termosztát 1 - es pontjára a zöld, 2-es pontjára a fekete(fázis) vezeték lett kötve. A védőföldelés a földszinti termosztáttól megy tovább az emeletihez. Kívülről adtam 230V-ot az új termosztátnak. A kapcsoló relé 1-es pontjára a feketét a 2-re a zöld vezetéket kötöttem. A wifis termosztát nagyon szuperül működik. Az szeretném kérdezni, hogy nulla vezeték bekötése után a kapcsoló relé csatlakozóit hogy kell, bekötni illetve átkötni? Még egyszer köszönöm a segítséget! Minden jót!
Hello!
"Az szeretném kérdezni, hogy nulla vezeték bekötése után a kapcsoló relé csatlakozóit hogy kell, bekötni illetve átkötni?" Jól értem, hogy ez arra az esetre vonatkozik, hogy ha nem külön táplálnád meg a termosztátokat a 230V-al, hanem a relés doboztól, a termosztát meglévő saját vezetékein keresztül?
Én csak ezt a manualt találtam, amiből nemigazán derül ki, melyik bekötés az igaz.
Ez az én manualom, szerintem a bal felső kép vonatkozik rám.
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2025
A helyzet az, hogy meg van fázis (fekete), meg van a kapcsolt jel (zöld) és nincs meg a nulla, helyette a védőföld (zöld-sárga) van meg.
A Wi-Fi termosztátnak műanyag háza van, tehát számára a védőföld szükségtelen. Tehát ha a relédobozban megkeresed a termosztátokhoz menő védőföld zöld-sárga erét és azt bekötöd az S5 nullára, akkor a két termosztátnál a zöld-sárgán, nem a védőföld, hanem a nulla fog megjelenni. (Ekkor illik kék zsugorcsővel megjelölni ezeket az ereket. Mind a termosztátnál, mind a relé doboznál!) Így a termosztátnál a következő bekötést lehetne alkalmazni. (Nem elfeledve a földszinten a megtoldást.)
Köszönöm a gyors válaszokat és kapcsolási rajzot.
Viszont kívánok minden jót!
Szívesen. A manual-ban szerintem el van írva az O-NC" jelölés, mert az eredetileg egy váltó kontaktus nyitó és záró érintkezőjét jelölné, melyeknek párja a COM lenne. Lehet azért bam így jelölve, mert esetleg programozható a termosztát, hogy nyitó-vagy záró kontaktust "kapcsoljon" az 1-2 pontok közé. De remélhetőleg eligazodsz rajta.
Lezárható vezetékes szobatermosztát gázkazánhozSziasztok, a következő problémára kérnék javaslatot:Adott egy működő vezetékes (kb 20 éves Honeywell) szobatermosztát, gázkazánt vezérel. A termosztát digitális, 0.5 C fokokként lehet 5 - 35C fok között a kívánt értéket beállítani. Két gomb van, fel illetve le állításhoz. A beállított értéket nem lehet lezárni, bármikor elállítható; elsősorban a felső érték a kritikus, kb 25-26 foknál feljebb nem lenne szabad állítani. (GÁZÁR) A termosztátot lecserélném, ha lenne más. A piacon kapható programozható csodák némelyike a programozott értéket le tudja zárni, de a manuális állításnál nem működik a billentyűzár. A felhasználási helyen nem kellene a bonyolult programozás; max néha 1-2 fokot változtatni, de éjjel-nappal maradna ugyanaz az érték --a lényeg, hogy a termosztátot csak egy ember tudja állítani, és le lehessen azt zárni. A fentiekre valami ötlet, megoldás? Új termosztát max 20-30 ezer Ft-ért jöhet; a lényeg a gázfogyasztás csökkentése.
Kösz, de ez már nekem is eszembe jutott. A probléma egy kissé demens ember, aki ha meglátja, leveri a falról... ha nyomkodja, és nem megy tovább, még mindig elfogadhatóbb, mint ha meglátja ezt a dobozt.
A hozzászólás módosítva: Hé, 21:03
Szia! A Q7 az elvileg tudja ezt a lezárást amit a 47. oldalon említ és 9eFt körül kapható.
A Computherm Q7RF le tudja zárni a beállított értéket és fel tudja oldani. A gomb a takart lap alatt van. Csak ott meg az a gond, hogy a vevőnek 230V kell. De sajnos hülyeség ellen nehéz védekezni, ha szorgalommal párosul..
Bosch Condens 2300i W termosztát bekötésSziasztokRövid sztori: Telepítve lett egy Bosch Condens 2300i W kazán édesapáméknál. Én nem voltam jelen. A napokba néztem meg hogyan működik az új rendszer. Egy computherm q7rf termosztáttal van szabályozva a kazán. Jelenleg úgy működk a rendszer, hogy ha a lakásban eléri a hőmérséklet a termosztáton beállított értéket akkor a kazán teljesen lekapcsol. A 230V-os tápellátása meg szünik. A termosztát működtet egy relét ami a 230V-ot lekapcsolja. Jól működik ez így? Szerintem ez nem igazán használ a kazának. Így kell működnie? A termosztátot nem a kazán egy erre deikált csatlakozolyára kellen kötni? Csatolok egy képet a szerelési utasításból amin, az én értelmezésem szerint a "Be/Ki hőmérséklet szabályozó" lene a termosztát és ide kellen bekötni. Jól gondolom? Üdv
Tegyél fel egy kamu termosztátot párhuzamosan, ami nincs bekötve és kedvükre állítgathatják
Idézet: De, jól gondolod. Találkoztam már ilyennel, aki bekötötte, egyszerűen ennyire ért hozzá.„A termosztátot nem a kazán egy erre deikált csatlakozolyára kellen kötni?” Idézet: Igen. Arra kell figyelni, hogy ezt a két pontot kell rövidrezárni, külső, egyéb feszültséget tilos ide kötni. Úgy, ahogy a használati utasításban is szerepel. Valószínűleg most az L vagy N pont össze van kötve a 2-es vagy 3-as ponttal, azt az összeköttetést meg kell szüntetni. „az én értelmezésem szerint a "Be/Ki hőmérséklet szabályozó" lene a termosztát és ide kellen bekötni. Jól gondolom?”
Lehet, hogy akkor is leveri a falról, ha nem megy tovább... Nehéz ügy (nagyim volt ilyen cipőben, teljesen kiszámíthatatlan lett). Én titokban felszerelnék máshova egy termosztátot, a mostanit meghagynám placebónak.
Szia!
Az állítógombok áramkörét szakítsd meg egy-egy REED csővel és programozáskor használj hozzá mágnest !
Lehet, hogy ha van hozzá türelmed, akkor nem is kell több reed visszafejtés után. Amúgy is szét kell szedned és valamilyen szinten kitalálni gombok bekötését...
Bakman mester javaslatát támogatom én is, mert ha látja hogy matattál ott sokat, és utána hiába nyomogatja, akkor is leveri a falról.
![]() Így meg nyomkodhatja, megy a beállított hőfok felfelé, a láng szimbólum kigyullad, kattan, pont mint régen. És ehhez pont elég két vezeték a jelenlegivel párhuzamosan, ebből meg kikötni (legalább az egyiket). Mondjuk a matatást így láthatja...
Az a baj, hogy annyira nem kába még; ha állítja és nem változik semmi, feltűnik neki... ez a változat az első, ami mindenkinek eszébe jut.
Köszönöm a megerősítést, az elgondolásomról.
Ha már átalakítás, a hőmérőjét átkötve egy ellenállással gyorsan 32 fok lesz a lakásban a termosztát szerint, 25 fok hőmérséklet mellett. Az fölé meg a legtöbb termosztát nem tekerhető.
Szia! Egy computherm e280 wifi termosztáttal könnyen megoldhatod a lezárást és a max fűtési hőmérséklet is tetszőlegesen limitálhatód a beállításokban melyet a telefonodon végzel el és a termosztáton nem lehet manuálisan átállítani..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |





! Köszi a segítséget 

















