Fórum témák
» Több friss téma |
Jó oké
De 3 vagy 5 lapátos meg hasonló
Csak azért kérdezem mert úgy tünik a generátor kérdés az megoldott. Én egy Astrábol kioperált elektromos kormányszervót alakitottam át.Szerintem az eredmények biztatóak.1fordulat per másodpertc 16v
Btoti-t keresd meg itt az oldalon van egy honlapja ahol sok kérdésre kapsz választ. Egyébként ki erre ki arra esküszik, véleményem szerint a kis fordulathoz, kis szelekhez jobb a függőleges tengelyű, sok előnye van. Kivitelezni is könnyebb, és kis szélben nagyobb indulási nyomatéka van. Milyen teljesítményű ez a kormány szervo?
Azt pontosan nem tudom de szerintem generárorként pár száz w. csak probálgattam kézzel forgatni és a H7-es izzót kiégette ami 55w. A huzalozása az 2mm réz neodim mágnes vasmaggal. Autoszerelőként dolgozom és cak most esett le hogy ott hevert a lábam elött. Probálok csinálni videot majd erröl a szervoról. Ja 60A-ral van biztositékolva átlagban 12v-on
[OFF] Aha....hát persze
...és ebből lesz neked olcsó áram....ha egyszer valaha működni fog, olcsó áram akkor sem lesz belőle.
A lapátok számának nővelésével nő a nyomaték,de csőkken a fordulat,és visszafelé is igaz,a legjobb hatásfokot a 3 lapátos adja,a legnagyobb fordulatot a 2 lapátos,6 lapáton felül menni nem érdemes,számottevő nyomaték nővekedés nem lessz,csak felesleges munka,és anyag pocsékolás.
Igen, most,hogy mondod nekem a G astra 1,2-es nagyon észreveszi amikor ütközésig tekerem a kormányt, annyi áramot kíván a szevo, hogy az alpjárati fordulat lecsökken.
Lehet, hogy egy kincset találtál!
Mindent akarunk róla tudni - ford-ok/leadott telj-ek (W, V, A), mikor kezd gyanúsan melegedni, tapadás meginduláskor legalább saccra, mi lehet a bontott ára, stb... . A 70A szerint talán 4-500 W-t is ki lehet csikarni belőle generátorként!?
Akkor a jó öreg 3 lapátos az igazi. Akkor azzal fogok próbálkozni
Veszek egy kincskereső kis ködmönt és megyek a bontóba
A hideg futkos a hátamon a válaszodtól (jó értelemben) Ezért is osztom meg veletek a tapasztalataimat. Annyit csináltam vele,hogy a csillagpontot szétkötöttem és sorba kötöttem és máris működött. Csinálok most róla egy képet Türelem
Én már sok zsákutcából kitolattam, a tanácsom az lenne, hogy teszteld le a "generátorodat" és az adatok alapján tervezd meg a rotort. A tartós használattal szerintem is baj lessz minimum a hűtésen kell javítani!
Azért vagyok bizakodó mert ez pont egy olyan alkatrész aminek a kialakitására meg az üzembizonságára sokat költöttek annó.a
Igen egyet értek biztos,hogy tuti jó de az autóban másodperces üzemidők vannak (csak ha kanyarodunk) . A szél meg lehet,hogy egész nap fúj egyfolytában aztán meg ne süljön.
Olcsó áram soha az életbe nem lesz, de ha lenne is, akkor mi akadályozná meg fogyasztás robbanásszerű növekedését? A szélkerék által termelt energia is drága, ha beleszámítjuk az összes ráfordított forrást, csak annak éri meg akinek a legtöbb forrás egyébként is rendelkezésére áll, vagy egyéb okok miatt felértékelődik az áram ára.
Ha beleszámítjuk a sikertelen próbálkozásokat, akkor kész katasztrófa. Meg persze lehet hobbiból is építeni...
Igazad van .pont ezt akartam mondani csak kimentem fotózni.Ima a fotó
Ez csigahajtás nem? Az visszafele hajtásra nem a legszerencsésebb, szinte önzáró.
Hát pont ez a trükk az egészben Pont úgy van tervezve hogy ha az elektronika leáll ne álj fejre az autóval
Én is azt hittem de nem És ahoz képest nem olyan nagy a vesztesége
Több bekezdésű csiga, igenagy emelkedéssel. A lapátok átmérőjével nagyon rossz úton jársz, szerintem 1,5-2méter körül gondolkozz!
Kis kérdés özönöm lenne, és ezekkel máris levizsgáztam autótechnikából:
Mekkora lehet az áttétel és mekkora az üzemi (kormányzás közbeni) fordulata a motornak? "... a csillagpontot szétkötöttem és sorba kötöttem" - ez egy állandómágneses több fázisú (hány?) váltóáramú motor? ... Ha jól látom a fénykép szerint már valami szélkerék féle készülőben. Ezzel a csőhasítékkal szerintem is célozd meg a legalább 1,5 m sugarat. Az a nagyon jó hatásfok a szárnyprofil keresztmetszetű rotorra vonatkozik. Én 2x2 lapátos (egymás felett 90°-ban elforgatva) Darrieus-H -t építgetek. Remélem ez sem fog rosszul vizsgázni.
Ha neodimes a motor álló része akkor kezdhetsz valamit,de : probálj egy más,kissebb veszteségü áttétellel,fordulat sokszorozoval,igy sokkal hosszabb életü lessz.A csavarmenetes áttétel sokszorozoként nagyon rővid életü,forditva viszont nagyon tartos.
1 fordulat a tengelyen az a motoron20. És ez nekem nem is olyan biztos hogy jó.viszont a motor az végülis egy 3 fázisu motor neodim forgórésszel. Terhelés nélkül semmi ellenálása nincsen.A motor szerintem hangbol itélve 4 és 5 száz körül max. A motort megforgattam akus géppel kb250/perc akkor 55w os izzóval egyutt mértem 8.6v-ot
A 20x-s áttétel szerintem is lehet, hogy feleslegesen sok.
A 4-500 1/min üzemi ford. jól hangzik. (Remélem jól értelmeztem, hogy ez áttétel nélkül a motor (most generátor) tengelyfordulata.) A 250 1/min, 55 W ízzó, 8,5 V - ami kb. 30 W, már kevésbé. Jó lenne megnézni 500 és 1000 -s fordulaton (pl. hálózati fúrógép - hidraulika, vagy vastagfalú szilikon csődarabbal összekötve). a min. három pontos mérés már sokkal többet mondana. A tekercs összekötésekkel is érdemes lenne még egy variációt megnézni a fenti fordulatokon: Visszakötni csillagba és 3f-ú híddal (gk. töltőgenerátor diódahídja, mint autószerelő talán elérhető) egyenirányítva megismételni minimum a fenti sorzatot. Ha van rá módod, inkább deprez müszerrel mérj, mint digit. multiméterrel (ez utóbbinak a mi zsebeinkhez illő példányai csúcsfeszültséget mérnek és az abból visszaszámolt efektív értléket jelzik ki - emiatt "kicsit" csalnak, azért ez nem tragikus). Ezekből a mérési adatokból már eldönthető lenne, hogy érdemes-e rástartolni ilyen beszerzésére. Neked már van, a mérések után azt is hatékonyabban használhatnád a szélkerékkel.
A kép közben jött, de sokkal nem lettem okosabb.
Teljesen igazad van.Tudom jól hogy ti évekig kisérleteztete mire célba értetek. Ezért lemegyek most a pinyóba és meghajtom fúróval is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |




De 3 vagy 5 lapátos meg hasonló
...és ebből lesz neked olcsó áram....ha egyszer valaha működni fog, olcsó áram akkor sem lesz belőle.


Én is azt hittem de nem És ahoz képest nem olyan nagy a vesztesége 
