Fórum témák
» Több friss téma |
A keringetö pumpák többségében van egy egyirányu csap ami ezt nem engedi. Azaz a gázkazán nem dolgozhat a tartályra. Csak akkor fordulhatna ez elö, ha a tartály pumpája nem állna meg. Akkor meg nem csökkenhetne a hömérséklet a szobában azaz nem indulhat a kazán.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2023
Ott, ahol vegyes a fűtési rendszer (gázkazán + egyéb, pl. pellet kazán), a fűtésszerelők soha nem számolnak olyan esettel, hogy a két vagy több fűtőberendezás megy egyszerre. Innentől kezdve pedig szerencse kérdése, merre megy a víz a nem várt esetben. Nem jellemző, hogy a szakik a szerencsére bízzák, hogy jó lesz-e vagy sem (én sem arra szoktam, ezt el is várják). Már amelyik tudja, mit csinál.
Ezt nem tudjuk ebben az esetben azért csak találgatni lehet.
(Márpedig ha valaki ilyesmit épit össze akkor számolnia kellene) De ha egy szobát füt akkor nem igen fogja a tartályt füteni mégha nincs is szelep a pumpában, mert azt nem tudja megforgatni az áramlo viz. (Nálunk a tavalyi felujitásnál az uj kazán nem tudta kezelni a 4 utas motoros szelepet igy ugy oldották meg a dolgot, hogy a megfelelö keringetö szivattyut kapcsolja a kazán a csap meg mindig nyitva van. Es ez müködik.) A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2023
Éppen erről van szó. Nem ismered adott rendszert (én sem), mégis olyan megoldást írsz le, ami vagy működik vagy nem.
Kérdező tisztán leírta, mire van szüksége. Semmi szokatlan nincs benne csak a vezetéknélküliség, ez egy általános/szokványos elvárás kevert rendszereknél.
Müködik, nagy csoda lenne ha nem müködne.
A kérdezö is sem lehet minden informacio meg talasztalat birtokában ( mint a mi szerelöink) és azért irtam le a sokkal egyszerübb megoldást.
Ha lehetne vezetékes kapcsolat, akkor egy csőtermosztát elég lenne neki. De nincs! Nálam is azt tilt 50 fok felett.
Ha lerajzolná a rendszert akkor lehet, hogy nem kell neki semmi a jo müködéshez.
Elég könnyen el lehet képzelni, szerintem "Ilyenkor kellene működésbe lépnie a gázkazánnak, és fűteni tovább, ami egy másik helységben van. Tehát szükségem lenne egy vezeték nélküli kapcsolóra, aminek az adójába bekötném a fázis-nullát."
Ugyan úgy tűnik a kérdező teljes hallgatásba burkolódzott...
Az utolsó mondatod szerinti vezeték nélküli kapcsoló, állandóan sugározná a RF jelet? Ez eléggé nemkívánatos. Az egyik fajta KI-BE kapcsolgat ugyanazon nyomógomb megnyomása után. A másik típusnak külön BE és külön KI nyomógombja van. De mindkettőnél az a "bibi", hogy nincs visszajelzés a kiadott parancs teljesüléséről. amint tudjuk az RF jel nem százas, bármikor akadályba/zavarás/ ütközhet. A rendes cucc időközönként, pár percenként küldögeti az ON vagy OFF parancsokat...így, ha egy kimaradna, a következő már célba érhet... Szóval nem olyan egyszerű a megoldás.
Hello! Az őskorban erre volt kitalálva az echo. Terminálok kedvenc funkciója volt. Persze gyári ilyen cucc, gondolom nincs.
Nem. Legalábbis az általam ismert rf "adók" nem így működnek. Vannak, nem is spéci eszközök, amik a rf-hálozat közötti kommunikációt segítik oda vagy vissza irányba is. Akár lehet kétirányú is. Pl. Hörmann a távirányítóról le tudja kérdezni az állapotot és a távirányítón jelzi. Bistabil/monostabil, nem egy ördöngősség. Van pl. kinect kapcsolók, amik a nyomógomb megnyomását alakítja át energiává és a vevő felé jellé.
Azért mert valami rf, nem kell állandó jelet sugároznia. Bár egyébként, az is érdekes, hogy rf termosztát sem néma állandóan! Azért egy egymás melletti helyiség között át kell mennie az rf jelnek. Három szintet átvisz egy sima rf termosztát! Én nem ezt javasolnám. Okos relé páros, hőmérővel kiegészítve. Az minden említett igényt kielégít. A működési programozás pedig lehet egyedi is! De majd jön a kérdező, csak győzzön olvasni!
Szevasztok, egy kérdésem lenne: Computherm T30 és T32 között van-e különbség, attól eltekintve, hogy a 30 adója kerek, a 32 szögletes házban van? Melyiket ajánljátok gázkazán rádiós vezérlésre?
Jelenleg egy vezetékes termosztát működik, de a hőmérséklet mérés helye nem jó. Másik szobában kéne a hőmérsékletet szabályozni, ezért akarom a rádiós módszerrel megoldani. Nem tudom a házban levő "zavarforrás" (WIFI router) mennyire zavarja a működést? A kazán az alagsorban van, kb 6-8m-re a hőmérséklet méréstől; közben van egy födém is... Megoldható ezzel?
Csak külalakban térnek el egymástól, de egyik sem vezeték nélküli, nézd meg a használati utasítást. Neked olyan kell, amelyik nevében az "RF" is szerepel és a csomagban van adó (ez maga a termosztát) és vevő is.
6 - 8 m + födém nem lehet gond. De a vevőt, némi kábelezéssel, közelebb lehet vinni a termosztáthoz.
Amúgy ránézésre nem sok.
Igazad volt, azóta két vevőben is kicseréltem az 470nF 320VAC X2-t, hibátlanul működnek.
Ha valakinek hasonló gondja lenne: Computherm Q3 (rádiós) vevőegysége tizensokév megbízható működés után instabil lett, hol kapcsolt, hol nem. Nálam a fenti kondi cseréje megoldotta a problémát.
Igen, az X2-es cseréje volt a megoldás, köszönet neked is.
Kösz a hozzászólást. Természetesen rádiósra gondoltam, csak a lustaság miatt nem írtam a típusok után az RF-et.
Gafly: hidd el, nem egyszerű a vezetékelés, a mérés leendő helye és a jelenlegi méréspont között. Még tipródok rajta, kb 30 éve jó volt ez így, most derült ki, hogy nagyon hideg a szoba... A wifi keresőt köszönöm; tkp a rádiós összeköttetés azért nem tetszik, mert a mostani wifis világban "eltéved" a termosztát jele, és kérdés, hogy ér a vevőhöz? A környéken kb 5 router nyomja a wifit, (telefon) , mennyire zavaró ez?
Mennie kell a rádiós összeköttetésnek, a Router-ek más frekvenciákon dolgoznak. Azt nézd meg, hogy a vevőt, kábellel, ha netalán mégis gond lenne, közelebb tudod-e vinni a termosztáthoz.
Sziasztok!
Computherm q7rf vevővel gondjaim akadtak. Instabilan kapcsol néha bekapcsol de akkor is leáll, továbbá, ha manuálisan kapcsolom be a vevőn, akkor bekapcsol egy pillanatra és újraindul. A 320nF-os kondit és az elkokat eellenőriztem a kapacitásuk rendben van. Az ellenállásokat is végigmértem a tápkörbe, Zener diódák is rendben vannak. Valakinek egyéb ötlete, mi okozhatja még a gondot? A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2024
Attól, mert multiméterrel mérve jónak tűnik a kondenzátor (nem írtad, mivel mérted), még lehet hibás. A leírtakból egyértelműnek tűnik a tápegység hibája.
Pont most javítottam ugyan ilyet, ugyan evvel a hibával.
Az a 320nF-os kondi 470nF. Cseréld ki, és újra jó lesz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |