Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   230 / 342
(#) eadx válasza granpa hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Rendben, megértettem.Köszönöm.
(#) kadarist válasza eadx hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Kapcsold már rá így a 230V-ot az U1-U2-re. Lehet, hogy elindul így is.
(#) eadx válasza kadarist hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Lehet, hogy elindul,de nem baj, hogy folyamatosan rajta van a start kondi?
Jelző füstöt nem szeretnék, hogy tudjam működik.
(#) granpa válasza eadx hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Ne aggódj, elindul, nem lesz semmi baja. Hallható, érezhető, (morgás, melegedés) ha nem kell a nagyobbik kondi már (ezalatt nem ég le). Lehetséges, hogy belül centrifugális leválasztása van. Áramfelvételt mérj, abból is kiderül.
(#) kadarist válasza eadx hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Ez a gyári bekötés, a rajz szerint van, nem?
(#) eadx válasza granpa hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Lehet van valami leválasztás, mert kicsit surlódás hallik, ha kézzel forgatom. Persze lehet a precíz kinai illesztés hangja is.
(#) eadx válasza kadarist hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
A bekötés az eredeti, ezért is nem értem miért kellene a start kondit nyomógombbal megszakítanom. Füstöt azért nem akarok, annyira nem volt occssó.
(#) kadarist válasza eadx hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Na, akkor tessék villannyal megtáplálni, mert az idő pénz!
(#) eadx válasza kadarist hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Induláskor 12.9 A, menetközben 2.9-3 A vesz fel. Az áramelvétel után hallatszik egy minimális kattanó hang, lehet az a leválasztó cucc.
(#) VIM válasza eadx hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Szia! Lehet, hogy centrifugál kapcsoló válassza le a startert a megfelelő fordulat elérésekor. Jó lesz az a motor.
(#) kadarist válasza eadx hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Sok sikert a használatához!
(#) Hutty válasza eadx hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Csájníz motornál láttam már röpsúlyos kapcsolót is.
De a képen run-c1 ( üzemi ), start-c2 ( indító ).
(#) pisti1818 válasza kadarist hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Nekem is van egy ugyanilyen villanymotorom csak 3 ezres percenkénti fordulattal nincs rajta sem nyomógomb, sem pedig indítórelé. Úgy van megoldva az indító kondenzátor kapcsolása, hogy a ventilátor alatt van egy centrifugális kapcsoló ami alap állapotban zárja az indítókondenzátor vezetékét, és amikor a motor kipörög a centrifugális erő hatására a kapcsoló szétkapcsol, és úgy is marad amíg a motor üzemel. (leállításkor amikor leesik a fordulat, egy kis "csattanó"hangot hallat ez a kapcsoló, amikor újra zárja az árakört , mert a csökkenő fordulat miatt nincs annyi cetrifugálus erő, hogy szétkapcsolva maradjon). Ár érték arányban, még használható motor de nyári melegben figyelni kell a melegedésre mert azt vettem észre, hogy eléggé szeret túlmelegedni. A fentebbi hozzászólásokban egymás mellé van téve ez a kínai motor, és egy békebeli magyar motor úgy gondolom a különbség magáért beszél.
(#) kadarist válasza pisti1818 hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Köszönjük az információ, így már biztos a működési elv.
(#) hg1dmt válasza uniman hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Köszönöm szépen.
Nincsen 5 vezeték, csak 4 .
Majd ellenállást mérek rajtuk.
-----------------
Nem egyértelmű a fordítás ( Goodle fordító)
a 2-3ra. és a 4-5 re is kondenzátort ír
(#) zolika60 válasza hg1dmt hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Csak gondolom a két esetben nem ugyanaz a forgásirány.
(#) VIM válasza hg1dmt hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Szia!Ez a motor talán egy régi mosógépet szolgált, mert a két sebesség erre enged következtetni. A kondenzátort valószínűleg mindig a szabadon maradt tekercsre kell kötni a sebesség kiválasztása után ha a bemenetre már rá lett kötve a 230V. Az indítórelé helyzete sem elhanyagolható, mert ez a típus függőleges helyzetben húzza be a fegyverzetét. Ez csak tipp volna a részemről a látottak alapján. A teljesítménye amúgy is nagyon kicsi csak arra jó amire tervezték, a többi csak nyűglődés. ( és szerintem csak egy irányba fog forogni )
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2017
(#) hg1dmt válasza VIM hozzászólására (») Márc 23, 2017 /
 
Köszönöm mindenkinek!
(#) Redhorse hozzászólása Márc 25, 2017 /
 
Hát ez lenne a feladat, ezt a motort 220-ra bekötni. Vissza bontottam végül három fekete vezeték van és a földelés. Több hozzászólást elolvastam és látom hogy általában hat vezeték, de ennél a motornál már csak három van + a földelés fogalmam nincs hogy kell bekötni 220-ra. Tudna valaki ebben segíteni? Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2017

IMG_3468.JPG
    
(#) ferci válasza Redhorse hozzászólására (») Márc 25, 2017 /
 
Szia!
1., szedd le a kábelt és normális kábelsarukkal szereld meg;
2., jelöld különböző színekkel ( gyűrűvel, műag csővel, stb.) a 3 kábelt;
3., mérj ellenállást az összes verzióban és tedd fel az értékeket.
Elvileg a legkisebb ohm lesz a főfázis, a nagyobb a segédfázis és a legnagyobb 2 közé megy a segédfázis kondíja. Közöttük lesz a nulla.
A zöld-sárga egyértelmű.
(#) granpa válasza ferci hozzászólására (») Márc 25, 2017 /
 
Ööö..izé, nem 3~-ú? Egyformákat fog mérni.
(#) erdgab válasza Redhorse hozzászólására (») Márc 25, 2017 /
 
Szerintem ezt a 3 fázisú motort nem fogod üzemeltetni 230V egy fázisról.
(#) Redhorse hozzászólása Márc 25, 2017 /
 
Eddig annyit csinaltam a fotozas ota, hogy vissza bontottam, ott három fekete kábel találtam, ami bemegy a motorba.
Utána az egyik feketét pirossal jelöltem a középsőt. Aztán egy próbalámpával minden variációban összekötöttem Őket, amiből az derült ki hogy a próba lámpa folyamatosan világított, tehát ez a három Drót azon belül egymással összeköttetésben áll. Egyenlőre ennyit tudok. Ez segítség?
(#) Redhorse hozzászólása Márc 25, 2017 /
 
A három kábel Közül bármelyik kettőre rákötöm a 220 ket ágát, és a megmaradt egy kábelre egy allandó kondenzatort kötök, majd az előző kettő közül bármelyikkel parositom, akkor a motor megy. Könnyedén elindul de gyenge a teljesítménye. Tehát még egyszer, bármelyik kábellel kötöm a 220-at, és a megmaradt egyere a kondenzátort, és azt bármelyik a kettő közül amire a 220-at kötottem parosítom, akkor a motor megy. Ebből is látszik, hogy a három kábel a motorom belül kapcsolódik egymáshoz. Innentől kezdve fogalmam nincs mit csináljak.
(#) vargaf válasza Redhorse hozzászólására (») Márc 25, 2017 /
 
Azt eddig is tudtuk, hogy a csillagpont belül össze van kötve, ezért van csak 3 kivezetés.
(#) granpa válasza Redhorse hozzászólására (») Márc 25, 2017 /
 
2 lehetőség van: csillagba van kötve, vagy deltába. Ezért kell ellenállást mérni. 230 V-ról (1~) megy, és gyenge.
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2017
(#) erbe válasza Redhorse hozzászólására (») Márc 25, 2017 /
 
Ne is akarj tőle túl sokat, hiszen 3 fázisról is csak 250 W-os!
(#) hg1dmt válasza Redhorse hozzászólására (») Márc 25, 2017 /
 
Köszönöm szépen. Szép tavaszt mindenkinek
(#) Redhorse hozzászólása Márc 26, 2017 /
 
Nagyon rendesek vagytok, koszonom!
Most ki kell talalnom, hogyan kell ellenállást mérnem. Van műszerem hozzá, csak ismeretem nincs. Utana irom az eredmenyt.
(#) proli007 válasza Redhorse hozzászólására (») Márc 26, 2017 /
 
Hello! Ha megadod a típusát a műszernek, vagy képet róla, biztos megtudják mondani mit hogyan kell mérni.
Következő: »»   230 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem