Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Kapcsold már rá így a 230V-ot az U1-U2-re. Lehet, hogy elindul így is.
Lehet, hogy elindul,de nem baj, hogy folyamatosan rajta van a start kondi?
Jelző füstöt nem szeretnék, hogy tudjam működik.
Ne aggódj, elindul, nem lesz semmi baja. Hallható, érezhető, (morgás, melegedés) ha nem kell a nagyobbik kondi már (ezalatt nem ég le). Lehetséges, hogy belül centrifugális leválasztása van. Áramfelvételt mérj, abból is kiderül.
Ez a gyári bekötés, a rajz szerint van, nem?
Lehet van valami leválasztás, mert kicsit surlódás hallik, ha kézzel forgatom. Persze lehet a precíz kinai illesztés hangja is.
A bekötés az eredeti, ezért is nem értem miért kellene a start kondit nyomógombbal megszakítanom. Füstöt azért nem akarok, annyira nem volt occssó.
Na, akkor tessék villannyal megtáplálni, mert az idő pénz!
Induláskor 12.9 A, menetközben 2.9-3 A vesz fel. Az áramelvétel után hallatszik egy minimális kattanó hang, lehet az a leválasztó cucc.
Szia! Lehet, hogy centrifugál kapcsoló válassza le a startert a megfelelő fordulat elérésekor. Jó lesz az a motor.
Csájníz motornál láttam már röpsúlyos kapcsolót is.
De a képen run-c1 ( üzemi ), start-c2 ( indító ).
Nekem is van egy ugyanilyen villanymotorom csak 3 ezres percenkénti fordulattal nincs rajta sem nyomógomb, sem pedig indítórelé. Úgy van megoldva az indító kondenzátor kapcsolása, hogy a ventilátor alatt van egy centrifugális kapcsoló ami alap állapotban zárja az indítókondenzátor vezetékét, és amikor a motor kipörög a centrifugális erő hatására a kapcsoló szétkapcsol, és úgy is marad amíg a motor üzemel. (leállításkor amikor leesik a fordulat, egy kis "csattanó"hangot hallat ez a kapcsoló, amikor újra zárja az árakört , mert a csökkenő fordulat miatt nincs annyi cetrifugálus erő, hogy szétkapcsolva maradjon). Ár érték arányban, még használható motor de nyári melegben figyelni kell a melegedésre mert azt vettem észre, hogy eléggé szeret túlmelegedni. A fentebbi hozzászólásokban egymás mellé van téve ez a kínai motor, és egy békebeli magyar motor úgy gondolom a különbség magáért beszél.
Köszönjük az információ, így már biztos a működési elv.
Köszönöm szépen.
Nincsen 5 vezeték, csak 4 . Majd ellenállást mérek rajtuk. ----------------- Nem egyértelmű a fordítás ( Goodle fordító) a 2-3ra. és a 4-5 re is kondenzátort ír
Csak gondolom a két esetben nem ugyanaz a forgásirány.
Szia!Ez a motor talán egy régi mosógépet szolgált, mert a két sebesség erre enged következtetni. A kondenzátort valószínűleg mindig a szabadon maradt tekercsre kell kötni a sebesség kiválasztása után ha a bemenetre már rá lett kötve a 230V. Az indítórelé helyzete sem elhanyagolható, mert ez a típus függőleges helyzetben húzza be a fegyverzetét. Ez csak tipp volna a részemről a látottak alapján. A teljesítménye amúgy is nagyon kicsi csak arra jó amire tervezték, a többi csak nyűglődés. ( és szerintem csak egy irányba fog forogni )
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2017
Hát ez lenne a feladat, ezt a motort 220-ra bekötni. Vissza bontottam végül három fekete vezeték van és a földelés. Több hozzászólást elolvastam és látom hogy általában hat vezeték, de ennél a motornál már csak három van + a földelés fogalmam nincs hogy kell bekötni 220-ra. Tudna valaki ebben segíteni? Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2017
Szia!
1., szedd le a kábelt és normális kábelsarukkal szereld meg; 2., jelöld különböző színekkel ( gyűrűvel, műag csővel, stb.) a 3 kábelt; 3., mérj ellenállást az összes verzióban és tedd fel az értékeket. Elvileg a legkisebb ohm lesz a főfázis, a nagyobb a segédfázis és a legnagyobb 2 közé megy a segédfázis kondíja. Közöttük lesz a nulla. A zöld-sárga egyértelmű.
Ööö..izé, nem 3~-ú? Egyformákat fog mérni.
Szerintem ezt a 3 fázisú motort nem fogod üzemeltetni 230V egy fázisról.
Eddig annyit csinaltam a fotozas ota, hogy vissza bontottam, ott három fekete kábel találtam, ami bemegy a motorba.
Utána az egyik feketét pirossal jelöltem a középsőt. Aztán egy próbalámpával minden variációban összekötöttem Őket, amiből az derült ki hogy a próba lámpa folyamatosan világított, tehát ez a három Drót azon belül egymással összeköttetésben áll. Egyenlőre ennyit tudok. Ez segítség?
A három kábel Közül bármelyik kettőre rákötöm a 220 ket ágát, és a megmaradt egy kábelre egy allandó kondenzatort kötök, majd az előző kettő közül bármelyikkel parositom, akkor a motor megy. Könnyedén elindul de gyenge a teljesítménye. Tehát még egyszer, bármelyik kábellel kötöm a 220-at, és a megmaradt egyere a kondenzátort, és azt bármelyik a kettő közül amire a 220-at kötottem parosítom, akkor a motor megy. Ebből is látszik, hogy a három kábel a motorom belül kapcsolódik egymáshoz. Innentől kezdve fogalmam nincs mit csináljak.
Azt eddig is tudtuk, hogy a csillagpont belül össze van kötve, ezért van csak 3 kivezetés.
2 lehetőség van: csillagba van kötve, vagy deltába. Ezért kell ellenállást mérni. 230 V-ról (1~) megy, és gyenge.
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2017
Ne is akarj tőle túl sokat, hiszen 3 fázisról is csak 250 W-os!
Köszönöm szépen. Szép tavaszt mindenkinek
Nagyon rendesek vagytok, koszonom!
Most ki kell talalnom, hogyan kell ellenállást mérnem. Van műszerem hozzá, csak ismeretem nincs. Utana irom az eredmenyt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |