Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   272 / 342
(#) ati790731 válasza VIM hozzászólására (») Dec 11, 2018 /
 
A mágneskapcsolók újak, csak pár órát üzemeltek, és első perctől kezdve fennáll a probléma.
(#) Pali79 hozzászólása Dec 16, 2018 /
 
Sziasztok! Van egy villanymotor nálam aminek az adattáblája sajnos olvashatatlan. A kötődobozában csak 3db kábelvég van. Bekötve 3 fázisra gyönyörűen teszi a dolgát. Jól gondolom, hogy ez így csillag kapcsolású?
(#) kadarist válasza Pali79 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Szia! Nem okvetlenül, de leginkább igen.
(#) Horvath65 válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Helló! Fen áll még a hiba? Ha igen, akkor amikor nem indul fordíts a motor tengelyén egy kicsit kb. 1/8-ad nyit. Akkor mit csinál?
(#) VIM válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Azt próbáltad már, hogy kihagyod mágneskapcsolós megoldást? Ha így beindul akkor talán nem is kell mondani, hogy hol keresd a hibát.
(#) ha9pi.feri válasza VIM hozzászólására (») Dec 17, 2018 / 1
 
Ilyen kis motoroknál is előfordul rúdszakadás a forgórészben, varrógép motornál is találkoztam ilyennel. Javítása nem egyszerű, könnyebben találsz belevaló forgórészt. A rúdszakadás beazonosításához legjobb, ha bejelölöd az ékszíjtárcsát ott, ahonnan el szokott indulni a motor és utána minden indításnál ide fordítsd a tárcsát, ha így mindig indul, biztos lehetsz benne, hogy ez a hiba.
Ui.: ati790731 -nek válaszoltam.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2018
(#) ati790731 válasza Horvath65 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Helló!
Most, hogy ilyen hideg van, egyáltalán nem indul, csak búg, ha megemelem (nem hajt) a motort akkor egyből indul.
Próbáltam fordítani is rajta, de úgysem akar indulni!
Próbáltam mágneskapcsoló nélkül is, de úgysem megy.
Arra gondoltam, hogy szétszedem, és megnézem az elkötéseket, nincs -e forrasztási hiba, vagy ilyesmi.
Az esetleg nem lehet, hogy sok a 200uf startkondi, és túlkompenzál..??
(#) VIM válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Idézet:
„van, hogy egész nap jó, de van, hogy 8-10 újraindulás után, megint nem bír elindulni.”
Az nem lehet, hogy valahol átmeneti ellenállás fordul elő időnként, ami kontakt hibára engedne következtetni? Csak Te tudhatod, hogy hol vannak a csatlakozási, kötési pontok kialakítva, esetleg kötésdobozban ahonnan a konnektor le van ágaztatva. Talán együttműködési áramfelvételre lehetne még gondolni, hogy akkor üzemel nálad ugyan azon a vezetéken más nagyobb fogyasztó és a motor nem tudja felvenni az indulási áramot.
(#) Horvath65 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Dec 17, 2018 / 1
 
Helló! Erre akartam kilyukadni én is.
(#) ati790731 válasza VIM hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Szia!
Egyenesen, jön kb 20 méter 4-es mbcu/mt kábelen az órától, már mindent átnéztem, induláskor, kb 190-200volt-ra esik le a feszültség.
Egy dolog van amit nem tudom okozhat -e ilyen problémát, félúton a kábel forrasztott kötéssel van összekötve, de nem melegszik az sem.
(#) ha9pi.feri válasza Horvath65 hozzászólására (») Dec 17, 2018 / 1
 
Szia! Sokan azt hiszik, hogy csak nagy motoroknál fordul elő ilyesmi.
(#) Horvath65 válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Motorról vedd le a szíjat, úgy mit csinál (több indítás után), megnézni(pörgetni a tengelyt), hogy mit mondanak a csapágyak, hossz irányba van-e elmozdulás. A motort szétkapnám, van-e hátsó csapágy támasz? Szóval átvizsgálnám. Nagyon furcsa. Kérlek mindannyiunk okulására mindenképpen írd meg az eredményt.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2018
(#) ati790731 válasza Horvath65 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Újak a csapágyak, és minden más is!
Ha leveszem a szíjat minden indításra indul mintha minden rendben lenne...
(#) VIM válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Hát azt minden esetre meg kellene nézni ha nem Te forrasztottad, mert nem mindenki tud forrasztani és ha a sodrat elemi szálai oxidosak voltak és az lett megcinelve nem biztos, hogy nincs ott átmeneti ellenállás.
(#) ati790731 válasza VIM hozzászólására (») Dec 17, 2018 / 1
 
Újak a vezetékek, én forrasztottam, már csak a motorban gondolok valami problémára.
(#) Horvath65 válasza VIM hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Akkor melegedne.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2018
(#) Horvath65 válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Szerintem is ott lesz. Írtad, hogy 3~u volt a motor de át lett tekerve 1~ra. Ez mit jelent? Azt, hogy szét lett szedve a motor a réz kidobva belőle és teljesen új tekercsek 1~ra? Vagy csak a klasszikus átkötés 3~ról 1~ra?
(#) ati790731 válasza Horvath65 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Tekercsek ki, újak be...
(#) Horvath65 válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
1~ra? Nem lehet mégis anomália a tekercselésben? A fő és a segéd fázis tekercsvégei kivannak hozva, vagy a közös szál le van forrasztva a tekercsben? jó lenne néhány kép is a kapocs dekniről, hogy hogyan helyezkednek el a vezetékek.
(#) VIM válasza Horvath65 hozzászólására (») Dec 17, 2018 / 1
 
A 4mm2 vezeték még rossz kontaktus miatt sem melegedne számottevően a kérdéses ponton ilyen rövid idő alatt, mint a kapcsolási idő. Áramfelvételi gondok vannak azért nem indul el a motor. Van, hogy egész nap nincs vele gond, majd többszöri feltermelés után egyszer csak nem indul. Na akkor kellene megkeresni azt, hogy hol melegedik valami csatlakozási, kötési pont. Talán áramfelvételt kellene mérni lakatfogóval.
(#) ati790731 válasza VIM hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Lakatfogó.. az nincs.
Szétkapom a motort, mert szerintem kizárásos alapon abban kell lenni a hibának.
(#) Horvath65 válasza VIM hozzászólására (») Dec 18, 2018 /
 
Lakatfogó jó ötlet, de ha nincs, akkor nincs. Marad a végig tapogatózás. De ezt a jelenséget még akkor sem csinálná szerintem, ha alu lenne összekötve rézzel. Láttam egykét dolgot... Szerintem a motor lesz a ludas. Egy-két kép jó lenne a bekötésről, de hát nincs. Azért kíváncsi vagyok, mi lesz a megoldás.
(#) VIM válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 18, 2018 / 1
 
Jut eszembe ez a mérésed:
Idézet:
„Egyenesen, jön kb 20 méter 4-es mbcu/mt kábelen az órától, már mindent átnéztem, induláskor, kb 190-200volt-ra esik le a feszültség.”
ezt hol mérted? A motornál vagy az óránál a dugvilla kapcsain, mert nem mindegy? Ha a motornál akkor a vezeték, kábel csatlakozási pontjait kell átvizsgálni, ha már a dugvillánál akkor már az óraszekrényben az elkötésnél, leágazásnál kell keresgélni. Ilyen mértékű feszültségesést nem volna szabad okoznia egy motor indulásának már a lakáselosztó szekrénynél.
(#) Horvath65 válasza VIM hozzászólására (») Dec 18, 2018 /
 
Hát igen...! Valóban jó kérdés. De akkor már az oszlopig is mehet a hiba, ami nem is olyan képtelenség. Feltéve, hogy nem föld kábel. De még akár akkor is. De a képet azért ne feledje a kérdező!
(#) ati790731 válasza Horvath65 hozzászólására (») Dec 18, 2018 /
 
A motor kapcsain mértem!
Ma szétszedtem a motort, minden rendben van látszólag belül!
Próbáltam két startkondival is, forog, de nem pörög ki, megáll, ha lekapcsol a segédfázis.
Már csak egy ötletem van:
Számít, hogy a segédfázis melyik végén van a kondi?
Vagy, számít a főfázis tekercséhez képest, a segédfázis tekercs kezdet-tekercs vég?
(#) Horvath65 hozzászólása Dec 18, 2018 /
 
Igen. Multimétered van-e? Jó lenne kimérni a fő és segéd fázis tekercseket( nem válaszoltál hol van közösítve a két tekercs), a fő tekercs mindig a kisebb ellenállású a segéd mindig a nagyobb. Képeket miért nem teszel fel? Talán jobban értenénk mi van.
(#) ati790731 válasza Horvath65 hozzászólására (») Dec 18, 2018 /
 
Szia!
A motor kapocstábláján van közösítve, nem lehet össze keverni, mert a főfázis vastagabb sárga, a segédfázis vékonyabb barna.
Holnap csinálok képeket, ha sikerül.
Multiméter van persze, azzal mértem a feszültséget is a motoron.
(#) Horvath65 válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 18, 2018 /
 
Akkor már csak valami mechanikai hiba lehet. De a feszültség mérés kombót csináld meg a mérőóránál. Valami nem oké! Az állandó kondira írod, hogy rosszabb a helyzet, próbálhatnád 16-25- 30µF kondival. Csak vigyáz nem mindegy a két kondi, állandó vagy indító.
(#) ati790731 válasza Horvath65 hozzászólására (») Dec 18, 2018 /
 
Szia!
Mechanikai hiba kizárva, a nyáron próba képpen 13-Bar-ig feltermeltettem, majd nyomás alatt újra bírta indítani, pedig akkor még a fele betáp csak 3x2,5-ös mbcu volt, most nyomás nélkül nem bírja, jók a tekercsek minden rendben.
Egy dolgot nem tudok: számít -e a tekercsek kezdete és vége felcserélése, a fő, és segédfázis között?
(#) Horvath65 válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 18, 2018 /
 
Igen, a forgás irányban. Valami módon szerez egy lakatfogót. Most már abszolút nem indul amikor terhelésen van, de a kompresszor nem termel? Teljes terheléssel minden indításnál elindul, egyszer sem indul nehezen, hanem kipörög amint az időkapcsoló át vált? Az időkapcsoló idejével próbálkoztál( nagyobb idő, mindig egy másodperccel vidd feljebb).
Következő: »»   272 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem