Fórum témák

» Több friss téma
Videók » Gyors, minőségi SMD IC forrasztás rövidfilm
Gyors, minőségi SMD IC forrasztás rövidfilm
Feltöltötte: Sarok Adrián, idő: Nov 28, 2010, megtekintve: 37884
Szerezz Flash Player-t, hogy meg tudd nézni a videót.
Lassú a videó? Válts felbontást: HQ SD LD
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!
Hozzászólás íráshoz bejelentkezés szükséges!
 
Írta: lorylaci, Idő: Nov 30, 2010
Érdekes ez a függőleges vaslapos módszer, ilyet még nem láttam, majd én is kipróbálom.
 
Írta: Hooligan01, Idő: Dec 1, 2010
Te jó Isten....
 
Írta: MaTe193, Idő: Dec 1, 2010
Nem kapott hőgutát az IC?
 
Írta: elektromos, Idő: Dec 1, 2010
Nem semmi! És még ki is bírta az a szegény IC.
 
Írta: Sarok Adrián, Idő: Dec 1, 2010
Miért kapott volna hőgutát? A folyasztószer folyamatosan elforr alóla, így hőt von el. Ha egyesével forrasztanám a lábakat, sokkal több hőt kapna.
A videó kedvéért az ideálisnál alacsonyabb szögben állt a vaslemez, ezért tartott tovább a forrasztás az átlagosnál. Egyébként 1 oldal forrasztása kb. 5-6 másodperc.

A videó végén látható, hogy egy kapacitásmérő lett belőle (egyedi tervezés), ami akár 1-2pF-os kondenzátort is meg tud mérni, nem úgy, mint a gyáriak többsége.

A végén kicsit csúnya lett a panel, mert ez egy prototípus némi utólagos átkötéssel.

Az IC, amit forrasztottam, egy ATMEGA8-as mikrovezérlő TQFP32-es tokozással.
 
Írta: Sarok Adrián, Idő: Dec 1, 2010
A Vaslapos-mágneses módszert nem sokkal a videó elkészítése előtt találtam ki. Ennél egyszerűbben talán nem is lehetne az áramkört rögzíteni SMD alkatrészek beültetése céljából. Ajánlom mindenkinek.
 
Írta: huba, Idő: Dec 2, 2010
Ez kicsit horror lett. Ajánlani tudok vékonyabb ónt, és kicsit más pákahőmérsékletet. Ebben a formában nem is szép és nem is praktikus.
 
Írta: Novak, Idő: Dec 2, 2010
Érdekes ötlet ez a módszer. De őszintén szólva én is csak néztem, hogy mit kapott szegény IC. Egy érzékenyebb, vagy jóval kisebb IC-vel ezt már lehet nem lenne jó eljátszani, mert megsülne tőle.

Ezt a tokot még viszonylag kényelemsen be lehet így forrasztani, de egy TSSOP tokozásnál szerintem még így is összefolynának a lábak.

Én úgy szoktam a soklábú picikéket beforrasztani, hogy a nyákot előre beónozom nagyon vékonyan, utána a helyére teszem az IC-t egy csipesszel, és utána "tiszta" pákával csak átmelegítem az összes lábat. Így teljesen biztos, hogy nem ugranak össze a szomszédos lábak, és hősokkot sem kap az IC.
 
Írta: aderka, Idő: Dec 7, 2010
Az a BGA már az első próbálkozásnál megsült :). Érdekes ötlet...
 
Írta: david91, Idő: Dec 7, 2010
Kis Mafia zene. :)
 
Írta: geri12, Idő: Dec 18, 2010
Az ötlet maga jó, szűz áramkörökön használni is lehet. Viszont én javítással is foglalkozom és némelyik gyártó szeret rossz mínőségű nyákot gyártani, amin a fóliák feljönnek ha túlmelegítjük... Tehát egy 49LF flast nem állnák neki így beforrasztani. :) De saját áramkörökbe, amin még nem lett forrasztva, oda jó.
 
Írta: marosi, Idő: Ápr 18, 2011
nem is tudom mit mondjak, szerintem enyi hevités után annak az smd nek reszeltek!
 
Írta: emmzolee, Idő: Jún 18, 2011
Ez rettenet, hogy meddig melegíti. Csoda, hogy nem ment tönkre.
 
Írta: Matsushita, Idő: Okt 1, 2011
grat
 
Írta: Hoffer82, Idő: Dec 11, 2011
Én úgy szeretnék forrasztani, ahogy ezen a videón mutatják: http://www.youtube.com/watch?v=5uiroWBkdFY&feature=share&fb_source=message
Ehhez viszont kell jó minőségű pákahegy, ón és folyasztószer. Ezek közül a folyasztószer a legfontosabb. Ami jó minőségű, az nem párolog el 2mp alatt, hanem a forrasztás végéig jelen van, és végzi a dolgát. Sajnos elég drága, de nagyon kevés kell belőle. Nemrég szerencsém volt kipróbálni, és engem meggyőzött. Vezetéket forrasztottam vele furatgalvanizált lyukba, és úgy szívódott be az ón a vezeték szálai közé és a lyukba, mint a parancsolat.
 
Írta: bubuszoft, Idő: Ápr 15, 2012
Ne haragudj, de biztos Orosz smd-t forrasztottál be :) Az még a pillanat pákát is bírja :)
 
Írta: pici, Idő: Máj 25, 2012
Nem tudom, az IC-k kínzását nem büntetik még? :)
 
Írta: soos csaba, Idő: Máj 31, 2012
Ez nem gyors?
hanem elég lassú eljárás.:-)
 
Írta: tomi78, Idő: Jan 1, 2013
Ha ezt látta volna a tanárom, leveri a derekad! Gyakorolj, még ráérsz "tanítani"!
 
Írta: zoli200, Idő: Nov 11, 2013
Nem semmi :)
 
Írta: Zoli_bácsi, Idő: Dec 9, 2013
Ne haragudj meg érte, de ez minden, csak nem minőség. A vaslapos, mágneses rögzítés jó megoldás, de a forrasztás az nagyon nem jó. Van ilyen technika, de ahhoz normális ón és rendes folyasztószer kell. Egyébként elképzelhető, hogy meg tudod csinálni ezt rendesen, csak nem jó a szerszám és a nyersanyag.
 
Írta: abalazs, Idő: Máj 12, 2014
Hmmm. Nekem sem volt jó pákahegyem, pipettám, neo mágnesem, meg vaslemezem. :)
És íme az eredmény:

http://youtu.be/IoZxVY3YkaA
 
Írta: Zoli_bácsi, Idő: Máj 12, 2014
abalazs:

Na ez már gyakorlott mozdulat és gyors is! Szép.

Még egyszer megnéztem a "Videók » Gyors, minőségi SMD IC forrasztás rövidfilm
Gyors, minőségi SMD IC forrasztás rövidfilm" videót és egyenesen fizikai fájdalmam volt. Én már sajnáltam azt a szerencsétlen alkatrészt.

Rendes, normális minőségű flux kell. Ennyi a titok, s nem több.
 
Írta: Lénárth János, Idő: Márc 20, 2016
Még nézni is SZÖRNYŰ!!!
 
Írta: zslsz, Idő: Ápr 24, 2016
Korrekt!
 
Írta: zslsz, Idő: Ápr 24, 2016
Magyarorszagon milyen profi folyasztoszereket lehet kani SMD-s forrasztashoz (nem tul dragan)?

Ezt ajanlja egy profi: Kester TSF-6522 No-clean Tacky Solder Flux
ebben a videoban kovetheto mire kepes az anyaggal: https://youtu.be/5uiroWBkdFY
 
Írta: Zoli_bácsi, Idő: Nov 6, 2016
Javaslom ennek a videónak a törlését!! Ez félrevezető. Taknyolás, gányolás, a szakma csúfolása.
 
Írta: ferci, Idő: Ápr 19, 2017
:-( ... félelmetes...
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Jún, 24. Szo
12:26:02
Jelenleg 265 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu