Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   33 / 65
(#) berobbantam válasza Lackovacs hozzászólására (») Dec 1, 2014 /
 
Szia
Valószínű levegős a hűtőrendszer.Amennyire én tudom a hideg meleget egy zsalu szabályozza amit mechanikusan mozgatsz a kapcsolóval.Ha levegős a hűtőrendszer el tudom képzelni,hogy megszorul olyankor a levegő valahol és a radiátoron nem áramlik át a hűtő folyadék.Mikor leállítod a vizpumpa nem nyomja tovább és visszafelé távozik,mígnem egyszer csak megint be nem tolja a pumpa.
(#) treedog hozzászólása Dec 2, 2014 /
 
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Végső elkeseredésemben, 4 hónapos harc után, több szerelő is nézte a Fiat unómat 1000 injektoros. Hiba a következő: Hidegen beindítom és indul, megy, alapjátat is jó. Mikor bemelegszik,( vagy nem tudom mitől függ neki, mert van hogy 10km is megy gond nélkül, de volt hogy két hetet is ment egyfolytába) akkor elkezd dúrván rángatni és dadogni mintha a gyújtózsinórt rárgatnák. Ilyenkor alapjárat is elszál, vagy ingadozik erősen.És megfigyeltem hogy az üzemanyag befúvást is megszünteti azokra a pillanatokra. Cseréltem már benne gyertyákat, pipákat,gyújtás zsinórokat, hall jeladót,gyújtás elektronikát,gyújtás kapcsolót,komlett rotort gyújtás elosztóval, sőt még próbából karburátorral is kipróbáltam hogy nem e mégis az üzemagyag ellátással van gond, és a gyújtáskapcsolótól új másik vezetéket húztam a gyújtó trafóhoz neme már rögtön a betápná valami vacakol ,de úgy is azt a hibát produkálta a hálátlan. Röviden ez lenne vele. Remélem valakinek támad valami jó és hatásos ötlete. További szép napot mindenkinek.
(#) Stilosak válasza treedog hozzászólására (») Dec 2, 2014 /
 
hello. nekem volt egy 20 éves benzines mondeom,alapjárat azon is jo volt,de kettesbe már nem tudtam váltani.. kiolvastuk itthon a hibatárolot,és a MAF ot doba ki,,kicseréltem egy próba db ra,,de nem lett jobb.. végül a Ford forumon a benzinpumpát javasolták...kiderült hogy kevés volt az üzemanyagnyomás,és kevesett nyomott a pumpa! Mivel az injektornak állandó nagy nyomás kell,és az ugye nem volt meg,,nem tudta ellátni a motort benzinnel,igy megfelelően porlasztani sem tudott...stb, nézz rá a pumpára,,szürőkre,,stb,,esetleg dugulásokat keress
(#) kitartás hozzászólása Dec 8, 2014 /
 
Sziasztok! Van egy Mária 1.6 benzinesem. A gondom vele,hogy az ablaktörlő szakaszos üzemben nem működik illetve a végállást sem érzékeli. A lassú és a gyors fokozat működik, de amikor kikapcsolom ott áll meg ahol épp tart. Hol keressem a hibát?
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2014
(#) elektrorudi válasza kitartás hozzászólására (») Dec 8, 2014 / 1
 
Szia,
Itt van egy leírás a működéséről: Bővebben: Link
Ez minden autónál így működik, típustól függetlenül: van egy tárcsa, aminek az érintkező felületén van egy "kihagyás". Az a működés véghelyzete. Két lehetőség van:
- vagy nem a tárcsán keresztül kapja a motor a feszültséget (valami zárlat miatt), hanem közvetlenül a kapcsolótól
- vagy (ez nem látszik a képeken) a végállásban egy másik érintkező rövidre zárja a motor kivezetéseit, ezzel lefékezi azt. Ha ez a kontakt nem jó, akkor a motor (tehetetlenségénél fogva) tovább forog, és átlendül a tárcsa "kihagyásán" az érintkező, és új kőrt kezd a motor. Tehát sohasem áll le, csak, ha a feszültséget elveszed.
Szerintem az utóbbi a valószínűbb.
A szakaszos "nem működés" problámája is ebből adódik, szerintem.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2014
(#) kitartás válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 9, 2014 /
 
Köszi az infót. A hátsót most próbáltam. Az hibátlanul működik. Az elsőnek van baja, viszont elég rendesen el van rejtve a motorja. Jó lenne valami szétszerelési leírás, hogy mit és milyen sorrendben kell lebontani, hogy hozzáférjek.
(#) berobbantam válasza kitartás hozzászólására (») Dec 9, 2014 / 1
 
Szia
Regisztrálj be a fiatbravo.hu oldalra.Kicsit macerás de hidd el megéri
(#) sinan23 hozzászólása Dec 14, 2014 /
 
Sziasztok!
Van egy Fiat Brava 1.2 96 évjárat a baj az lenne vele, hogy halványan világit a műszer fal és amikor ráindítanék csak kattog 1-2 Őt És anny,i nem történik semmi, a hiba most jelentkezett, mire gondoljak mi lehet baj ? Köszönöm előre is
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2014
(#) elektrorudi válasza sinan23 hozzászólására (») Dec 15, 2014 /
 
Nem merült le (vagy hibásodott meg) az akkud?
(#) set68i válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 20, 2014 /
 
Az is lehet, hogy lemerült az aksi, de a sarúkat is meg kellene vizsgálni, esetleg leoxidálódhattak. Rá tudsz mérni az aksira egy voltmérővel? Az lenne az első lépés.
(#) tompika23 hozzászólása Dec 24, 2014 /
 
Sziasztok
Fiat brava 1.2 sem van 99 ces évjáratum, olyan gondom van hogy gyönyörüen megy minden más, de gyorsulásnál érzek rángatást néha párszor érzem azt hogy 90 fenes átlagtemponál eléggé mintha visszahuzna és nem tudom már mi lehet a baj, átlagfogyasztása 6L és eggyáltalán nem emelkedet meg semmivelse, de egy magasabb dombon fel akarok emnni mikor ráfordulok le kell lasitani mert utkereszteződésnél van és dombon felfelé teljesen elveszik az összes teljesitménye nyomhatom neki a gázt mint a süketek válthatok vissza de semmi ereje sincsen az autónak ez ugy 3-4 hónapja jelenkezet körübelül és nem tudom rá a megoldást ha esetleg valaki tudna valami okosággal szolgálni megköszönném
(#) attiska29 hozzászólása Dec 25, 2014 /
 
Sziasztok.

2 hete sikerült hozzájutnom egy 92-s Temprához 2.0 i.e s.w. Segítségetek szeretném kérni a következő a problémám. Az autó benzin gázos. Hidegen gázzal megy az alapjárat, benzinnel viszont nem indul. Ha lehúzom a csatit az alapjárat állító szelepről s a mellette lévő hőgombáról akkor elindul de rövid idő után le is fullad. Melegen szép az alapjárat a lehúzott csatikkal is de ha gázt adok dadog durrog s nem megy. Van aki azt mondta a hőgomba amiről lehúzom a csatit van aki azt mondta az alapjárat állítószelep ment el. Válaszokat előre is köszönöm. Képen jelölöm a két csatitt.

Tempera.JPG
    
(#) Joe_001 válasza attiska29 hozzászólására (») Dec 25, 2014 /
 
Üdv!
Nem szakmám, még tilos volt vele járni akkoriban kínlódtuk be a járgányokba, ezért egyszerűbb hibára gondolok: alapjárati fúvóka eltömődhetett. Nincs használatban, (mért lenne a gáz olcsóbb) a hosszú gázos üzem alatt beleszárad a benzin és kirakódik a szutyok. Karbicsek takarítása megoldhatja, teli lehet kosszal. Elektronika hibája ritkább. Benzinüzem lehet rosszul beállítva ezt gyárira vissza kéne rakni, tökéletesre a gázt elfelejtve. Gyújtás rendbe, vákuum csöveken ne legyen repedés stb. Utána kéne gázzal foglalkozni "Kihangolni". Gyújtást előre amíg a benyával még OK utána a gáz keverési arányt adagolás mennyiségét összejátszani, de ha egyszer rendben be volt állítva akkor már a hiba okát keresném, és gyakoribb volt ez a hiba mint az elektromos. A karbicsek járatait is érdemes kifújni, a járatok átjárhatóságát ellenőrizni. Én evvel kezdeném mivel sokáig mehetett gázon ez szokott ilyen problémát okozni. Tiszta porlasztóval lehet összeáll, rendbe jön még (el)piszkálgatni sem kell,természetesen mindent eredetire kell visszaállítani. Piszkosabb a javítás, de előbb a gépet kéne rendbe tenni motorikusan. Igaz csak tv szerelő vagyok de sokat kellett kínlódnom több típussal mán mire "kitanultuk" a szakmát. (Akkoriban az az autószerelők hivatalosan elzavartak az ilyen tákolmányokkal a műhelyekből.)
Ha mégis más a hiba azért én erre gondoltam először, és nem árt ha tiszta, és a mágnesszelep is leellenőrizhető javítás közben.
Joe
(#) attiska29 válasza Joe_001 hozzászólására (») Dec 25, 2014 /
 
Injektoros a kicsike.
(#) elektrorudi válasza tompika23 hozzászólására (») Dec 25, 2014 / 1
 
Szia!
Nem Fiat, csak egy ötlet:
Opel Astra (17éves) ugyan ez a hibajelenség volt egy 1-2 hónapja. Kicserélték a gyújtótrafót. Ment 3 hétig. Majd megint ugyan ez a hiba jött elő. Ismét kicserélték a gyújtótrafót (mert "gyári hibás"). (ingyen)
Egy hét múlva megint ugyan az a hibajelenség. Már rosszul lett a szervizes, amikor meglátott. Na, akkor már nem akarták ingyen kicserélni, mert ennyi trafót nem tudtak volna leírni, ezért kicserélték az egész gyújtókábel készletet, mert állítólag sötétben és nedves időben látható volt az áthúzás.
Nem igazán hittem benne, mert a hiba nem csak esőben és sötétben jött elő.
... és miért csak 60-100km/óra fölött maradt ki a gyújtás, rángatott? Hm. Nem tudom a választ.
Tény, hogy most már két hete hibátlanul működik.
(#) Joe_001 válasza attiska29 hozzászólására (») Dec 25, 2014 / 1
 
Akkor injektoroshoz vele. üzemanyagszűrő szivattyú, nyomásszintek innen nem biztos házilag megoldható, bár felszereltség kérdése.
Joe
(#) Donteknos hozzászólása Jan 1, 2015 /
 
Helló!
Kérlek segítsetek! Van egy Fiat brava 1.6 16v sx 1998-as automataváltós autóm. Már a második télen is ugyanazt a hibát produkálja. Vagyis ahogy bejönnek a mínuszok nem indul. Akksi probléma kizárva, mivel teljesen új van benne. Gyertya, gyújtókábel, gyújtótrafó, hőérzékelő, alapjárati motor cserélve volt. Pillangószelepek tisztítva lettek. A Fiat szerviz hibakód olvasással sem találta meg a hibát, illetve még másik két szerelőnél járt, de ott sem találtak semmit. Ahogy melegszik az idő, szépen beindul. Ötletünk sincs, hogy mi lehet a probléma. Ha tudtok, kérlek segítsetek, vagy ajánljatok, olyan szerelőt Budapesten és környékén, aki meg tudná csinálni. Köszi!
(#) Hopkins hozzászólása Jan 16, 2015 /
 
Sziasztok fórumozók!
Vettem egy 2000 évjáratú 1.6 Bravot és a bal oldalon első,és hátsó helyzetjelzőm nem világit.A tompitot meg a reflektor az működik elöl mind a két oldalon.Égők,biztosítékok jók.Hol keressem a hibát?
Második hiba hogy a fűtés csak a leg nagyobb fokozaton működik.Esetleg valami meg oldás?
Harmadik hiba,hogy a benzin mutatónál akkor is világit a sárga jelzés,ha negyedig van a mutató.
Ha valaki tud segitsen légyszives,hogy meg tudjam oldani ezeket a problémákat saját kezűleg.
Előre is köszönöm!
(#) Hopkins válasza Hopkins hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
Bocsi tévedtem. A bal első egyáltalán nem működik,pedig kicseréltem az égőt is,a helyzet jelző elöl,mind kettő jó.
(#) kitartás válasza Hopkins hozzászólására (») Jan 16, 2015 / 1
 
Én is itt kaptam egy linket. Bővebben: Link Regisztrálni kell, és nagyon sok hasznos inputot lehet találni.
(#) smisz446 hozzászólása Feb 9, 2015 /
 
sziasztok
a következő jelenséget figyeltem meg egy 98-as évjáratú 1-es punto-nál (55s)
menet közben (sebességtől függetlenül) olyan mint hogy ha kihagyna a gyújtás,hiába nyomom neki a gázt csak fullad,pár másodperc elteltével kigyullad a piros injektor lámpa és mint akit seggbe rúgtak és megy,csökkentem a sebességet mert körforgó jön pl és a lámpa kialszik,gyorsítok az utazó tempóra és megint elkezd fulladozni a lámpa kigyullad és megint megy,ezt játsza oda-vissza a napi 50km alatt amit megyek vele.
van nekem egy LAUNCH CREADER V diagnosztikai műszerem + hozzá egy átalakító kábel ami a 3 pin-es csatiból csinál obd2-es csatlakozót,de hiába teszem rá a műszert kommunikációs hibát ír az ECU-val.
esetleg ezzekkel kapcsolatban lenne valami ötletetek akkor azt megköszönném.
(#) smisz446 hozzászólása Feb 10, 2015 /
 
Bocs,legközelebb helyesen írok mindent.
(#) roland8010 hozzászólása Feb 16, 2015 /
 
Üdv ! Két kérdésem lenne . Egy Fiat Punto II - esem van . A szervóm mindíg kikapcsol . Lehet ezt a hibát javítani , vagy ki kell cserélni ? A második : Nem sokkal később elromlott az üzemanyagszivattyú is . A két meghibásodásnak lehet köze egymáshoz ? A válaszukat előre is köszönöm .
(#) set68i válasza roland8010 hozzászólására (») Feb 17, 2015 / 1
 
Szia.
Nem nagyon látom valószínűségét annak, hogy a két hibának köze lenne egymáshoz.
A szervóval kapcsolatosan azt tudom tanácsolni, hogy mivel elektromos szervó van az autóban, az első lépés az lenne, hogy le kellene ellenőrizni az akkumulátor állapotát (töltöttségi szintjét), illetve a töltést. Indításnál öntesztet csinál és ha nincs meg a megfelelő feszültség, akkor letiltja a szervót.
Ha akkú és töltés rendben, akkor a szervómotornál kell keresni a hibát. Sajnos gyengék a forrasztások a motorban található nyákon és az is lehet a hiba forrása. Egyik barátomnak újraforrasztással helyrejött. A szervómotor a kormányrúd burkolata alatt található.
Nekünk ez az oldal segített.
(#) roland8010 válasza set68i hozzászólására (») Feb 18, 2015 /
 
Szia . Köszi a segítséget . Az akku új , úgyhogy biztos más lesz a gond .
(#) vottokar válasza set68i hozzászólására (») Feb 18, 2015 /
 
A benzinszivattyú ügyben nem tudok véleményt mondani, de ha jól emlékezem a 2000-es évek elejei (pontos dátum talán a puntoclubon fellelhető) kormány szervóknál szériahiba volt a motorban levő relék hibája. Az előbb említett oldalon, mind pontos szerelési és javítási útmutató, mind ezt nem aranyáron elvégző ember is fellelhető (volt).
De természetesen, mindezek előtt tényleg ellenőrizni kellene az áramellátást..
(#) set68i válasza vottokar hozzászólására (») Feb 19, 2015 /
 
Igen, legtöbb helyen azt írják, hogy a relék a hibásak, viszont sokszor a forrasztással van a gond. Amikor mi szétszedtük, látszott hogy meg van repedve a forrasztás, gondolom ezért volt az, hogy néha ment, néha nem.
(#) gyulus79 hozzászólása Márc 2, 2015 /
 
Sziasztok!

Nekem lenne egy olyan problémám hogy van egy Fiat Brava 1.2 esem. És egyik pillanatról a másikra fel ment az alapjárat 3-4000 re. És volt már alapjárat motor cserélve de sajnos nem változott semmi. Ugyan úgy maradt a magas alapjárat. Ha esetleg tudna valami okosat mondani azt meg köszönném.
(#) Puha Csaba hozzászólása Márc 8, 2015 /
 
Sziasztok ! Fiat fiorino 1.4 benzines 2000 évj. Az a problémám hogy motor felújítás után csak akkor indul be a motor ha a karbiba közvetlen benzint fecskendezek .Be röffen és leáll. A tápszivattyú jó. a befecskendező működik . A rendszer el juttatja a benzint a karburátorig és ott viszont semmi . Ha valakinek van valami ötlete azt szívesen fogadom.
(#) zolika60 válasza Puha Csaba hozzászólására (») Márc 8, 2015 /
 
Talán a befecskendezés ideje nem jó. Ugyanúgy gyújtássorrendben kell történnie mint a gyújtásnak. Persze egy ütemmel előbb. Nincsenek a vezetékek elcserélve?
Következő: »»   33 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem