Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi zár
a másik eshetőségem hogy van egy Ignisem , és abban úgy működik ahogy kell, megnyomom a nyitás gombot 2x ekkor nyit ki minden ajtót 1 nyomásra csak a vezető ül be, na mindegy ha meggondolom magam és bezárom akkor lekapcsolja a villanyt , ha beültem és rákattolom a kulcsot 1re akkor elalszik igazából ez a lámpa arra tökéletes hogy a kulcsot bedugjam a helyére meg az övet bekössem... gondoltam hogy egy ignis vezérlőt teszek be ide, van is itt nekem 1db pluszban kábellal ami működik... csak hát ahogy néztem a rajzokat vannak a zárban minden féle kapcsolók... nem tudom mi mit hogyan ""izél"" kapcsolgat meg egy rakás vezetékkel többet kéne behúzni, és megmondom az őszintét már a műszerfal kábelkötege kész van csak be kell tenni a helyére... még egy padló köteget szeretnék valahol venni és abba beletenni azokat az extrákat amiket már beletettem, de ilyen villany bolti 300V/500V-os vezetékek vannak és hát kinézetre eléggé gagyi! .... Szeretem ha minden visszafogott szólid és gyári, vagy úgy néz ki mindha gyári lenne...
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2019
Ki ne vedd a gyárit! Gondolom, csak vezeték nélkülivé akarod tenni. Az újjal kell vezérelni a régit, különben nem lesz kp zár kulcsra, gombra, csak távirányítóra.
Sziasztok.
Vettem ma egy távirányítós központizár vezérlőt és hozzá 1db 5 vezetékes és 1db 2 vezetékes motort. Problémám az hogy nem találok a leírásában olyan bekötést ahol meg lehetne azt csinálni hogy ha a vezető oldali ajtót kulccsal zárom akkor zárja le a másik oldalt is. Ez a vezérlő nem lenne erre képes ? A központizárhoz narancs,fehér,sárga,narancs/fekete,fekete/fehér,fekete/sárga kábelek mennek. Csatoltam a kapott ábrát, egyedül a 2. Eset működik megfelelően. Szerintem nekem a 3. Kellene de azt bekötve nem történik semmi sem. Előre is köszönöm a segítséget. A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
Szia,
Ezzel nem tudod megvalósítani. Ahhoz kell egy kp.zár elektronika. Csak távirányítóval tudod vezérelni,ha fentről a második rajzot követed. A harmadik rajz más esetben kell.(amerikai,és ha már nincs más megoldás) Pl.egy ilyen: Bővebben: Link
Köszönöm, akkor marad a 2. Megoldás.
De ha lenne egy központi zár elektronika akkor az 1. Megoldás kellene? A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
Szia,
Igen. Sima 2x negatív(elvétve pozitív) vezérlés,az utólagos kp.zár elektronikák mind ilyenek.
Köszönöm. A 2. Megoldást beépítettem az egyikbe. Most viszont az első megoldást szeretném megcsinálni egy ford ka ba aminek van gyári kulcsos központija ,de nem találom a közös gyári vezérlő szálat. Nyitás zárás szálak megvannak, viszont nem tudom mi lehet ez a vezérlő szál és hogy hol kellene keresni.
Tudnál segíteni hogy ez hol szokott futni állalában ?
Szia,
A (régi)ford központi zár egy érdekes állatfajta. (Ha az első KA-ról van szó,jellegzetes "zümmögő" hangú zárral) Végállás kapcsolók vannak a motorokban,de a pontos működését én sem tudom. Ellentétben az átlagos kp.zár megoldásokkal itt közvetlen a motorokat lehet "megvezérelni" egy jó erős pozitívval. Ha jól emlékszem sárga-fekete és fehér-fekete,és ha egy nagyobb teljesítményű (pl.egy h7) izzón keresztül pozitívot érintesz rá,a motorok mozdulnak. Ha megtaláltad a két irányt,akkor a közös pontokat pozitívra kötöd,az N.O.-kat pedig a megtalált vezetékekre. Hangsúlyozom,régi KA-t írtam. Idézet: „Nyitás zárás szálak megvannak,” Ez alatt a motor szálakat érted?
Ja,az lehet hogy 4 mp-es időt kell beállítani a vezérlőn (ha úgy van ahogy írtam)
És ne egy gyárilag 4A-el bizosított vékony tápról vedd a bemenő tápot,mert a négy motor árama keresztül fog folyni rajta.
Igen 1999 es 2 ajtós ford ka.
Én sárga/fekete és fehér/lila kábeleket találtam ami elvileg nyitás/zárás kábelek. Közös pontok alatt mit értesz? Bocsánat az értetlenkedés miatt csak nem tiszta a fogalom.
Szia,
Nem vagy értetlen,én nem írtam pontosan. Közös pont alatt a vezérlőd reléinek COM vezetékeit értem. Az 1.rajzon a sárga és sárga-fekete.(Bár szerintem ezek az N.O.-k,de lényegtelen és nem akarlak összekeverni) A fehér és fehér-fekete pedig az általad megtalált sárga/fekete és fehér/lilára. Ha fordítva vezérel, csak cseréld meg a vezérlést. És persze csak akkor kösd így ,ha a fentebb írt izzós módszerrel mozdul a motor. Ha teljes fénnyel világít és a motor meg sem nyekken,ne kösd be.
Aha, akkor jól értettem. Na majd délután bepróbálom.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Egy távirányító vezérlő panelt szeretnék berakni a kocsiba, de úgy szeretném megoldani, hogy egy relén keresztül csak akkor kapjon tápot a vezérlő, ki kinyitom a központi zárat. Ha pedig bezárom, akkor ejtsen a relé. Tudnátok ötletet adni? Köszönöm előre is!
Szia,
Kicsit fáradt vagyok,lehet hogy nem jól értem. Távkapcsolóval szeretnéd zárni,de a zárás bontsa is el a tápját a vezérlőnek,és csak akkor kapja vissza,ha kulcsról nyitod? Egyszerű,bistabil relével megoldható. A zárást diódákkal "kettéosztod,egyik ág megy a záró vezetékre,a másik a bistabil egyik tekercsére. A bistabil másik tekercsére a nyitó vezetéket kötöd. A relé megfelelő érintkezőin keresztül kötöd a vezérlő tápját. Csak nem látom ennek értelmét. Miért nem csak a zárást kötöd be? Félsz hogy grabberrel kinyitják? Vagy félreértettelek és egy "zárt állapot" jelre van szükséged pl gps-hez? Bistabilt találsz itt A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2019
Szia!
Nem. A kocsi központi zárját a saját távirányítójával nyitom és zárom. De, azt szeretném, hogy a hátsó ajtó nyitó motorja amikor megkapja a nyitó impulzus +-12V-ot, akkor egy +relé is megkapja a tápot, (ami kapcsolja egy másik távirányító vezérlő panelját (relé modul), lásd képen) amikor pedig zárom a központi zárat, akkor ejtsen a relé. Vagyis ez a relé modul csak akkor kapjon tápot, amíg nyitva vannak az ajtók.
Ok,a lényeg ugyanaz.
Ezt az Omron bistabilt nem ismerem, nem tudom,hogy tudja-e egy tekercsen polaritás váltással váltani a két érintkezőt. (Én Takamisawa-t használtam,az tudta.) Nincs más dolog,mint a gyári motor vezetékekre kötnöd a bistabil tekercse (ke)t,az egyik érintkező páron pedig sorba kötöd a vezérlő tápját. Ugyanakkor nem tudom, mit szeretnél megvalósítani. Vedd figyelembe,hogy modern autóknál a sebességfüggő zárás lezárhatja a kp.zárat,ügyelj hogy baleset esetén el lehessen hagyni az autót! Nem tudom milyen autó,ha német típus,akkor ajánlom a tankajtó motorját vezérlésre,mert azt csak akkor zárja,ha távkapcsolóval zárod,belső kapcsolóra,automatikus zárásra nem. A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2019
Szia!
Köszönöm a segítséget! Nem ismerem a bistabil reléket, de itt a ideje megbarátkoznom velük. Igen, német, 20 Km/h nál zárja az ajtókat, de nem baj, nekem csak akkor kell, ha nyitva a hátsó ajtó.
A kp zár motorok mikrokapcsolójáról is mehetne egy tranzisztorral egy sima relé.
Szia,
Nem minden esetben vezérel már a kulcs. Merci már rég elhagyta,és a többiek is már csak egy lepattintható kis műanyag vagy a kilincs alá rejtik a zárat,amivel hiba vagy lemerült akku esetén ki tudod nyitni csak a vezető ajtót. Vagy ha egy vezetékes ellenállásos módszer,akkor sem működne. Plusz a bistabillal nincs áramfelvétel,melegedő relé sem,ez sem utolsó szempont. Egy relé 100-200mA-t felvesz,ami télen rendszertelen használat esetén offolja az akkut pár nap alatt.
Szia!
Köszönöm, de egyenlőre megnézem a bistabil reléket. Vonzó szempont, hogy csak a kapcsolás idején van áramfelvétel, és mivel még sosem találkoztam ezekkel a jószágokkal, ezért kihívás is.
Sziasztok!
Segítséget kérnék. Egy 1999-es mazda demio- ról lenne szó, vettem egy smp v09b univerzális vezérlőt. Bekötöttem a kapcsolási rajza szerint, de nem zár- nyit semmit, csak az indexet villogtatja. Ha lekötöm a bal első ajtó zárás- nyitás vezetékeit, akkor a többi rendesen működik. Amikor rá vannak kötve akkor csak a kulccsal működik a zárás- nyitás, a távirányítóval nem. Mi lehet a gond? Előre is köszönöm a segítséget.
Szia,
Központi zár vezérlés sok féle létezik. Kérlek tegyél fel rajzot,hogyan -melyik rajz szerint kötötted.
Szia!
Ez volna a bekötési rajza, a pozitív trigger verzió.
Most már csak azt kellene tudni, hogy mi alapján jutottál oda, hogy így kell, illetve a Mazda hogyan oldotta ezt meg.
Hello!
Van egy ugyan ilyen, vele teljesen megegyező mazdánk amiben pontosan így van bekötve egy ugyanilyen vezérlő.
Az jó, akkor már csak azt kell méregetni, mi a kettő között a különbség.
Szia,
Hm,japán autóban én még nem találkoztam pozitív vezérléssel. Nem véletlenül a motor vezetékekre próbálod a pozitívot adni? Mert az úgy nem annyira jó,ugyanis a gyári vezérlő alapból testen tartja mindkettőt,ha megküldöd pozitívval,zárlat. A bekötés elvben valóban ugyanaz,csak a gyakorlatban a kulcstól jövő vezérlő szálakat "küldjük meg",japánban általában negatívval. Köthetsz persze motor vezérlést is,de akkor el kell vágnod a gyári motor vezetékeket,hogy vissza a gyári vezérlő felé ne mehessen a pozitív. Ez az általad feltölzött rajzon nem szerepoel,de megpróbálom röviden: 2 COM az ajtó felé 2 N.C. a vezérlő felé 2 N.O. pozitív. Ha szerencséd van elsőre eltalálod az irányt,ha nem,akkor fordítod a párokat.
Hello!
Megpróbáltam ahogy leírtad, eredmény távirányítóval semmi csak kattog a vezérlő. Csak a kulcsal működik. Újra megpróbáltam: 2 COM a vezérlő felé 2 N.O. a pozitív 2 N.C. sehova 2 motortól jövő elvágva. Az összes ajtó zár, kivéve a bal elsőt. Bár egy hajszálnyit megmozdul a gomb.
Hello!
Megnéztem az ajtón a csatlakozót. Öt vezetékes, színpárok a csatlakozónál: motor-vezérlő piros-piros fekete-fekete zöld/fehér-zöld/piros kék-zöld/sárga zöld-világos zöld Ha a vezérlőn a zöld/sárga és a zöld/piros vezetéket elvágom és a távirányító vezérlőjének COM vezetékeit kötöm a vezérlő oldalra akkor áll fenn a fent említett helyzet.
Szia,
Bocsánat,ritkán szoktam rajzolni így sajtpapírra,most gyorsabbnak tűnik. Az olyan autóban, ahol van működtető 5 vezetékes motor a vez.ajtóban,általában az 1.rajz szerint kötjük. (Feltételezem hogy a motorban levő mikrokapcsoló közöse negatívon van,mert az elterjedtebb ésszerű okból) A 2.rajzot amerikai és olyan autóknál haszáljuk,ahol nem megy másképp. Ellenőrizd kérlek szakadás vizsgálóval,hogy az smp COM és N.O. kivezetésein működtetéskor mérsz-e vezetést kb.0,5 mp-re. Lehet hogy már elcsattant a fólia benne. A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |