Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi zár
 
Témaindító: Zolcsi80, idő: Márc 26, 2007
Lapozás: OK   20 / 25
(#) patrick97 válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
a másik eshetőségem hogy van egy Ignisem , és abban úgy működik ahogy kell, megnyomom a nyitás gombot 2x ekkor nyit ki minden ajtót 1 nyomásra csak a vezető ül be, na mindegy ha meggondolom magam és bezárom akkor lekapcsolja a villanyt , ha beültem és rákattolom a kulcsot 1re akkor elalszik igazából ez a lámpa arra tökéletes hogy a kulcsot bedugjam a helyére meg az övet bekössem... gondoltam hogy egy ignis vezérlőt teszek be ide, van is itt nekem 1db pluszban kábellal ami működik... csak hát ahogy néztem a rajzokat vannak a zárban minden féle kapcsolók... nem tudom mi mit hogyan ""izél"" kapcsolgat meg egy rakás vezetékkel többet kéne behúzni, és megmondom az őszintét már a műszerfal kábelkötege kész van csak be kell tenni a helyére... még egy padló köteget szeretnék valahol venni és abba beletenni azokat az extrákat amiket már beletettem, de ilyen villany bolti 300V/500V-os vezetékek vannak és hát kinézetre eléggé gagyi! .... Szeretem ha minden visszafogott szólid és gyári, vagy úgy néz ki mindha gyári lenne...
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2019
(#) Inhouse válasza rcrajmund hozzászólására (») Feb 18, 2019 /
 
Ki ne vedd a gyárit! Gondolom, csak vezeték nélkülivé akarod tenni. Az újjal kell vezérelni a régit, különben nem lesz kp zár kulcsra, gombra, csak távirányítóra.
(#) kt hozzászólása Feb 20, 2019 /
 
Sziasztok.
Vettem ma egy távirányítós központizár vezérlőt és hozzá 1db 5 vezetékes és 1db 2 vezetékes motort. Problémám az hogy nem találok a leírásában olyan bekötést ahol meg lehetne azt csinálni hogy ha a vezető oldali ajtót kulccsal zárom akkor zárja le a másik oldalt is.
Ez a vezérlő nem lenne erre képes ? A központizárhoz narancs,fehér,sárga,narancs/fekete,fekete/fehér,fekete/sárga kábelek mennek. Csatoltam a kapott ábrát, egyedül a 2. Eset működik megfelelően. Szerintem nekem a 3. Kellene de azt bekötve nem történik semmi sem. Előre is köszönöm a segítséget.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
(#) Uviktor válasza kt hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Szia,
Ezzel nem tudod megvalósítani.
Ahhoz kell egy kp.zár elektronika.
Csak távirányítóval tudod vezérelni,ha fentről a második rajzot követed.
A harmadik rajz más esetben kell.(amerikai,és ha már nincs más megoldás)

Pl.egy ilyen:
Bővebben: Link
(#) kt hozzászólása Feb 20, 2019 /
 
Köszönöm, akkor marad a 2. Megoldás.
De ha lenne egy központi zár elektronika akkor az 1. Megoldás kellene?
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
(#) Uviktor válasza kt hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Szia,
Igen.
Sima 2x negatív(elvétve pozitív) vezérlés,az utólagos kp.zár elektronikák mind ilyenek.
(#) kt válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 22, 2019 /
 
Köszönöm. A 2. Megoldást beépítettem az egyikbe. Most viszont az első megoldást szeretném megcsinálni egy ford ka ba aminek van gyári kulcsos központija ,de nem találom a közös gyári vezérlő szálat. Nyitás zárás szálak megvannak, viszont nem tudom mi lehet ez a vezérlő szál és hogy hol kellene keresni.
Tudnál segíteni hogy ez hol szokott futni állalában ?
(#) Uviktor válasza kt hozzászólására (») Feb 22, 2019 /
 
Szia,
A (régi)ford központi zár egy érdekes állatfajta.
(Ha az első KA-ról van szó,jellegzetes "zümmögő" hangú zárral)
Végállás kapcsolók vannak a motorokban,de a pontos működését én sem tudom.
Ellentétben az átlagos kp.zár megoldásokkal itt közvetlen a motorokat lehet "megvezérelni" egy jó erős pozitívval.
Ha jól emlékszem sárga-fekete és fehér-fekete,és ha egy nagyobb teljesítményű (pl.egy h7) izzón keresztül pozitívot érintesz rá,a motorok mozdulnak.
Ha megtaláltad a két irányt,akkor a közös pontokat pozitívra kötöd,az N.O.-kat pedig a megtalált vezetékekre.
Hangsúlyozom,régi KA-t írtam.

Idézet:
„Nyitás zárás szálak megvannak,”

Ez alatt a motor szálakat érted?
(#) Uviktor hozzászólása Feb 22, 2019 /
 
Ja,az lehet hogy 4 mp-es időt kell beállítani a vezérlőn (ha úgy van ahogy írtam)
És ne egy gyárilag 4A-el bizosított vékony tápról vedd a bemenő tápot,mert a négy motor árama keresztül fog folyni rajta.
(#) kt válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Igen 1999 es 2 ajtós ford ka.
Én sárga/fekete és fehér/lila kábeleket találtam ami elvileg nyitás/zárás kábelek. Közös pontok alatt mit értesz? Bocsánat az értetlenkedés miatt csak nem tiszta a fogalom.
(#) Uviktor válasza kt hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Szia,
Nem vagy értetlen,én nem írtam pontosan.
Közös pont alatt a vezérlőd reléinek COM vezetékeit értem.
Az 1.rajzon a sárga és sárga-fekete.(Bár szerintem ezek az N.O.-k,de lényegtelen és nem akarlak összekeverni)
A fehér és fehér-fekete pedig az általad megtalált sárga/fekete és fehér/lilára.
Ha fordítva vezérel, csak cseréld meg a vezérlést.
És persze csak akkor kösd így ,ha a fentebb írt izzós módszerrel mozdul a motor.
Ha teljes fénnyel világít és a motor meg sem nyekken,ne kösd be.
(#) kt válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Aha, akkor jól értettem. Na majd délután bepróbálom.
(#) webinas hozzászólása Ápr 18, 2019 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Egy távirányító vezérlő panelt szeretnék berakni a kocsiba, de úgy szeretném megoldani, hogy egy relén keresztül csak akkor kapjon tápot a vezérlő, ki kinyitom a központi zárat. Ha pedig bezárom, akkor ejtsen a relé.

Tudnátok ötletet adni?

Köszönöm előre is!
(#) Uviktor válasza webinas hozzászólására (») Ápr 18, 2019 /
 
Szia,
Kicsit fáradt vagyok,lehet hogy nem jól értem.
Távkapcsolóval szeretnéd zárni,de a zárás bontsa is el a tápját a vezérlőnek,és csak akkor kapja vissza,ha kulcsról nyitod?
Egyszerű,bistabil relével megoldható.
A zárást diódákkal "kettéosztod,egyik ág megy a záró vezetékre,a másik a bistabil egyik tekercsére.
A bistabil másik tekercsére a nyitó vezetéket kötöd.
A relé megfelelő érintkezőin keresztül kötöd a vezérlő tápját.

Csak nem látom ennek értelmét.
Miért nem csak a zárást kötöd be?
Félsz hogy grabberrel kinyitják?
Vagy félreértettelek és egy "zárt állapot" jelre van szükséged pl gps-hez?

Bistabilt találsz itt
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2019
(#) webinas válasza Uviktor hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Szia!
Nem. A kocsi központi zárját a saját távirányítójával nyitom és zárom.

De, azt szeretném, hogy a hátsó ajtó nyitó motorja amikor megkapja a nyitó impulzus +-12V-ot, akkor egy +relé is megkapja a tápot, (ami kapcsolja egy másik távirányító vezérlő panelját (relé modul), lásd képen) amikor pedig zárom a központi zárat, akkor ejtsen a relé. Vagyis ez a relé modul csak akkor kapjon tápot, amíg nyitva vannak az ajtók.
(#) Uviktor válasza webinas hozzászólására (») Ápr 19, 2019 / 1
 
Ok,a lényeg ugyanaz.
Ezt az Omron bistabilt nem ismerem, nem tudom,hogy tudja-e egy tekercsen polaritás váltással váltani a két érintkezőt. (Én Takamisawa-t használtam,az tudta.)
Nincs más dolog,mint a gyári motor vezetékekre kötnöd a bistabil tekercse (ke)t,az egyik érintkező páron pedig sorba kötöd a vezérlő tápját.

Ugyanakkor nem tudom, mit szeretnél megvalósítani.
Vedd figyelembe,hogy modern autóknál a sebességfüggő zárás lezárhatja a kp.zárat,ügyelj hogy baleset esetén el lehessen hagyni az autót!

Nem tudom milyen autó,ha német típus,akkor ajánlom a tankajtó motorját vezérlésre,mert azt csak akkor zárja,ha távkapcsolóval zárod,belső kapcsolóra,automatikus zárásra nem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2019
(#) webinas válasza Uviktor hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Szia!
Köszönöm a segítséget!
Nem ismerem a bistabil reléket, de itt a ideje megbarátkoznom velük.

Igen, német, 20 Km/h nál zárja az ajtókat, de nem baj, nekem csak akkor kell, ha nyitva a hátsó ajtó.
(#) Inhouse válasza webinas hozzászólására (») Ápr 20, 2019 /
 
A kp zár motorok mikrokapcsolójáról is mehetne egy tranzisztorral egy sima relé.
(#) Uviktor válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 20, 2019 /
 
Szia,
Nem minden esetben vezérel már a kulcs.
Merci már rég elhagyta,és a többiek is már csak egy lepattintható kis műanyag vagy a kilincs alá rejtik a zárat,amivel hiba vagy lemerült akku esetén ki tudod nyitni csak a vezető ajtót.
Vagy ha egy vezetékes ellenállásos módszer,akkor sem működne.

Plusz a bistabillal nincs áramfelvétel,melegedő relé sem,ez sem utolsó szempont.
Egy relé 100-200mA-t felvesz,ami télen rendszertelen használat esetén offolja az akkut pár nap alatt.
(#) webinas válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 20, 2019 /
 
Szia!
Köszönöm, de egyenlőre megnézem a bistabil reléket.
Vonzó szempont, hogy csak a kapcsolás idején van áramfelvétel, és mivel még sosem találkoztam ezekkel a jószágokkal, ezért kihívás is.
(#) galambossz86 hozzászólása Ápr 24, 2019 /
 
Sziasztok!
Segítséget kérnék.
Egy 1999-es mazda demio- ról lenne szó, vettem egy smp v09b univerzális vezérlőt. Bekötöttem a kapcsolási rajza szerint, de nem zár- nyit semmit, csak az indexet villogtatja. Ha lekötöm a bal első ajtó zárás- nyitás vezetékeit, akkor a többi rendesen működik. Amikor rá vannak kötve akkor csak a kulccsal működik a zárás- nyitás, a távirányítóval nem. Mi lehet a gond?
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) Uviktor válasza galambossz86 hozzászólására (») Ápr 24, 2019 /
 
Szia,
Központi zár vezérlés sok féle létezik.
Kérlek tegyél fel rajzot,hogyan -melyik rajz szerint kötötted.
(#) galambossz86 hozzászólása Ápr 24, 2019 /
 
Szia!
Ez volna a bekötési rajza, a pozitív trigger verzió.

vez.pdf
    
(#) Inhouse válasza galambossz86 hozzászólására (») Ápr 24, 2019 /
 
Most már csak azt kellene tudni, hogy mi alapján jutottál oda, hogy így kell, illetve a Mazda hogyan oldotta ezt meg.
(#) galambossz86 hozzászólása Ápr 24, 2019 /
 
Hello!
Van egy ugyan ilyen, vele teljesen megegyező mazdánk amiben pontosan így van bekötve egy ugyanilyen vezérlő.
(#) Inhouse válasza galambossz86 hozzászólására (») Ápr 24, 2019 /
 
Az jó, akkor már csak azt kell méregetni, mi a kettő között a különbség.
(#) Uviktor válasza galambossz86 hozzászólására (») Ápr 24, 2019 /
 
Szia,
Hm,japán autóban én még nem találkoztam pozitív vezérléssel.
Nem véletlenül a motor vezetékekre próbálod a pozitívot adni?
Mert az úgy nem annyira jó,ugyanis a gyári vezérlő alapból testen tartja mindkettőt,ha megküldöd pozitívval,zárlat.

A bekötés elvben valóban ugyanaz,csak a gyakorlatban a kulcstól jövő vezérlő szálakat "küldjük meg",japánban általában negatívval.
Köthetsz persze motor vezérlést is,de akkor el kell vágnod a gyári motor vezetékeket,hogy vissza a gyári vezérlő felé ne mehessen a pozitív.
Ez az általad feltölzött rajzon nem szerepoel,de megpróbálom röviden:
2 COM az ajtó felé
2 N.C. a vezérlő felé
2 N.O. pozitív.
Ha szerencséd van elsőre eltalálod az irányt,ha nem,akkor fordítod a párokat.
(#) galambossz86 hozzászólása Ápr 24, 2019 /
 
Hello!
Megpróbáltam ahogy leírtad, eredmény távirányítóval semmi csak kattog a vezérlő. Csak a kulcsal működik. Újra megpróbáltam:
2 COM a vezérlő felé
2 N.O. a pozitív
2 N.C. sehova
2 motortól jövő elvágva.
Az összes ajtó zár, kivéve a bal elsőt. Bár egy hajszálnyit megmozdul a gomb.
(#) galambossz86 hozzászólása Ápr 24, 2019 /
 
Hello!
Megnéztem az ajtón a csatlakozót. Öt vezetékes, színpárok a csatlakozónál:
motor-vezérlő
piros-piros
fekete-fekete
zöld/fehér-zöld/piros
kék-zöld/sárga
zöld-világos zöld
Ha a vezérlőn a zöld/sárga és a zöld/piros vezetéket elvágom és a távirányító vezérlőjének COM vezetékeit kötöm a vezérlő oldalra akkor áll fenn a fent említett helyzet.
(#) Uviktor válasza galambossz86 hozzászólására (») Ápr 24, 2019 /
 
Szia,
Bocsánat,ritkán szoktam rajzolni így sajtpapírra,most gyorsabbnak tűnik.
Az olyan autóban, ahol van működtető 5 vezetékes motor a vez.ajtóban,általában az 1.rajz szerint kötjük. (Feltételezem hogy a motorban levő mikrokapcsoló közöse negatívon van,mert az elterjedtebb ésszerű okból)

A 2.rajzot amerikai és olyan autóknál haszáljuk,ahol nem megy másképp.

Ellenőrizd kérlek szakadás vizsgálóval,hogy az smp COM és N.O. kivezetésein működtetéskor mérsz-e vezetést kb.0,5 mp-re.
Lehet hogy már elcsattant a fólia benne.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2019
Következő: »»   20 / 25
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem