Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Minden, ami modell
A probléma ott kezdődik, hogy speciális távirányító kell vevővel, hiszen kanyarodáskor a két motor fordulatszáma változik, nem pedig az első kerék fordul...
Úgy gondoltam, hogy a távirányítón az egyik kar az egyik motort, míg a másik kar a másik motort vezérelné.
Ez jó gondolat. El tudod forgatni a jobb oldali "kart" 90fokkal? Ha igen, akkor két sima kefés szabályzó jó lesz, a motor is oda-vissza fog forogni.
Még nincs meg a távirányító, se a motor. Vázat rakom össze, vagyis raknám, ha megjönnének a csapágyak...
még nemtudom milyen távirányító lenne jó, a legegyszerűbb kellene.
2.4GHz-es illene, de abból a pultos táv ritka. Én először a legnehezebb résszel kezdeném, a táv és a vevő beszerzésével, és a táv átalakításával.
Ha 2,4GHz-es a távirányító, akkor a vevőt tudom fejleszteni egy 2,4GHz-es antennával, ami esetleg erősebb és jobban veszi a jelet? Mondjuk gombaantennával, azt olvastam, hogy az jobb mint a sima antenna. Ez igaz?
Biztosan lehet, de feleslegesnek tartom. Ameddig a szemed ellát, addig menni fog a távirányítás is!
Értem, köszönöm.
Találtam egyben távirányítót és vevőt ( https://www.banggood.com/2_4G-Transmitter-Remote-Control-Receiver-S...use=CN ), igaz ez sokkal több mindent tud mint amit én fogok használni, de sebaj. Nézegettem ESC-t is, találtam egyet ami nekem jónak tűnik ( https://www.banggood.com/WP-1040-40A-Waterproof-Brushed-ESC-Control...use=CN ), a kérdés az, hogy valóban jó-e. A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2018
Nézted már, hogy a vevőn milyen csatlakozók vannak? Egy csöppet spéci a cucc! Szerintem ebbe a szabvány szabályzót nem fogod egyszerűen beledugni...
Igaz, nem tűnt fel. De ha jók lennének a csatlakozók akkor erre a vevőre rá lehetne kötni az ESC-t és arra a motorokat?
Nem tudom milyen protokollt használnak ezek a tank távok.
Protokoll alatt mit értesz, az mit takar?
Bocs, hogy beleszolok, de szerintem erre a Heng Long Tank vevore nem kell ESC-t kotni, mert benne van. A CN5 es a CN6 csatlakozora egybol a motorok mennek es mivel beepitett az ESC, gyanithatolag nem tul nagy teljesitmenyu. Egy muanyag tankkal meg elbir, de ha te fembol akarsz epiteni egy nehez tankot, ahhoz SZVSZ keves lesz.
(Bocs az ektelensegert, de most olyan gepen vagyok, amin nincs...
Köszi, hogy beleszóltál, ez hasznos infó volt.
Nézegetem az adó-vevő kombókat, de a vevők általában 6,5 voltig mennek inputnak. Viszont az én rendszerem kb. 11-12 voltos, olyan 20A környéki áramerősséggel, azt gondolom ezek a kis vevők nem bírnák. Nem tudnátok olyan márkát mondani, ami megfelelne erre a célra?
A vevőnek csinálhatsz 6 V -ot egy 7806, 7805 stabkockával a 12 V -ból. A vevőnek nincs nagy áramfelvétele.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2018
Igen, de ha a vevőre rákötöm az ESC-t és a motort, annak viszont kell a 12 V.
A baj az, hogy én nem modellezek, bár javítottam néha gyerekjátékot. Azt mondtad, hogy a vevőnek max 6,5 V kell, ebből feltételeztem, hogy a vevő külön egység, aminek a kimenete vezérli az ESC -t. Lehet nem jól láttam, de mintha az ESC .nek lenne a vevőhöz csatlakozása. Azt már nem tudom, hogy az a tápot is adja a vevőnek, vagy csak jel csatlakoztatására szolgál.
Sajnos csak ennyit tudok segíteni, de majd aki jobban benne van a témában segít. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2018
Idézet: „ESC .nek lenne a vevőhöz csatlakozása. Azt már nem tudom, hogy az a tápot is adja a vevőnek, vagy csak jel csatlakoztatására szolgál.” Mindkettőre. Az akksi 12 V-jából az ESC állítja elő a vevő (és a szervóknak is) az 5 V-os tápot, amit a háromeres jelvezetéken küld ki. A három érből kettő a táp, egy a PM jel. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2018
Az előző hozzászólásban a válasz.
Persze így logikus, de mivel még sohasem volt a kezemben, nem voltam biztos benne.
Húha, most kicsit összezavarodtam. Ha van egy vevő, azt nem az aksira kellene rákötnöm hogy kapjon áramot, ami a vevőből megy tovább az ESC-hez és onnan a motorhoz?
Pedig egyszerű. Az ESC a lelke az egésznek. Az intézi a tápfeszültségeket a vevőnek, a szervónak, a motoroknak, mindegyiknek azt, amire szükség van A fő bemenetére kerül az akksi, ehhez kell megválasztani az ESC -t elsősorban, aztán a vezérlés módjához.
Két fajta vevő van: a szabványos, ami 5V-ot az ESC-től kap, és nincs a tápra dugva külön. A másik amit nézegetsz, ez a tankos vevő, ezt nem tartom szabványnak, esetleg a tankosok világában kialakult egy ilyen "titkos", elfogadott szabvány. Ehhez nem értek, csak a szabványoshoz. Ott minden kompatibilis mindennel, nem kell kókányolni, meg kötözgetni, részegségekre van bontva minden.
Ne haragudjatok ha fárasztalak titeket ezzel, az elektronikához hülye vagyok.
Szóval, tegyük fel, hogy ez az ESC lesz benne. ( https://hobbyking.com/en_us/hobbykingr-tm-brushless-car-esc-30a-w-r...e.html ) (csak egy példa) Ebből lesz kettő, a 2 motorhoz. Akkor ezt a kettőt kellene rádugni az aksira, aztán a motorra, valamint a vevőhöz? A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2018
Igen, de figyelj arra, hogy ez Brushless (kefétlen) motorhoz készült, míg korábban egy kefés motorhoz valót linkeltél be.
Ez biztos nem lesz jó, ez nem kefés motorhoz való. Gondolom a tankodban nem ilyen lesz.
Ez nem lenne jobb, 8$-ért? Bővebben: Link
Nézd meg a képet. A szabályzó megy az akksipakkra, a szabályzóról jövő 3 eres kábel pedig megy a szabályzóba. Minden háromeres egy helyre fut be, ezen megy a jel, hogy mit kell a szabályzónak csinálnia.
Azt tudom, még nem vagyok biztos benne hogy kefés lesz. Az gyorsan melegszik azt olvastam, meg láttam, hogy mások is BLDC-vel csinálták. Ti mit mondtok, milyent lenne érdemes beletenni?
De, akár jó is lehet, ha kefés motor lesz benne. Viszont a 3 eres kábelnek a csatlakozója nem biztos hogy jó lesz. Azokat átlehet alakítani?
Amíg nem találsz távot, addig ne ezen gondolkodj. Kitalálhatsz mindent mást, megrendelheted a motort, szabályzót, de megfelelő táv nélkül nem tudod majd használni.
Egyébként teljesen mindegy. Mivel nem 50km/h-val fogsz száguldozni, hanem csak lépésben halad a tank, ezért a kefés is ellátja bőven krafttal. |
Bejelentkezés
Hirdetés |