Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   125 / 276
(#) zolika60 válasza zuzo1222 hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Csak ha szükség van rá.
(#) keko válasza erbe hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Az utolsó csavarig maszek.Amit tud:CO-heg,AC ív-DC ív,12V-24V töltő és bika.
Co-Ar keverékkel használja egy kollégám akinek építettem kifogástalanul működik.
(#) faragozoltan2 válasza zuzo1222 hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Én amit látok,hogy bemegy a gépbe ha színjelölés szerint nézem R-N-V.föld tehát 220V.Ez a 2 ábra alapján kikövetkeztethető.A FOR-MIG 243 az tuti 3x380v.os gép,Itt vannak előttem a paraméterei.
(#) Jóska84 hozzászólása Jan 23, 2014 /
 
Üdv
A segítségeteket szeretném kérni, kifejezetten az érdekelne hogy önvédő vagy másnéven porbeles huzalokal 0,9-esre gondolok kb menyi ampertől lehet velük dolgozni, 1mm lemezvastagságban gondolkodva?
Meglévő hegesztőmet alakítanám át ami 1,6-os bevont elektródákkal dolgozott eddig, ezekből már nem kapok a boltokban sajnos , a készletem meg elfogyott, ezért menne az átalakítás Co-ra 0,9-es önvédő huzalhoz (abból van a boltba, 2-es elektróda meg sok lenne már neki kifejezetten kisgépnek készült).
Figyelembe véve hogy vastagabb anyagokat ezzel a kis géppel nem akarok hegeszteni, mivel arra a feladatra másik géppel rendelkezem!
Esetlegesen megadom a vasam méreteit a mellékletben a méretek milliméterben értendőek, 31,05 cm2 a keresztmetszet, mivel ujra kell tekernem a tarfót előbb megkérdem tapasztaltabb szemek hátha megmondanák nekem esetleg 60-70A maxon gondolkodom kilehetne e préselni vagy az említett huzalhoz elég lesz e ekkorka áram?( nekem eddig 50A jött ki nagyjából ha az elég a porbeles huzalnak akkor marad enyi)
Segítségeteket köszönöm előre is----József
(#) faragozoltan2 válasza Jóska84 hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Nem tudom miért porbeles huzalban gondolkodsz minimális szénsav ahhoz is kell a huzal maga k..drága.az-az áramerősség nagyon kevés szerintem 0,6 huzalhoz is.80-90dkg porbeles árán simán 5kg normál huzalt veszel.Az esetleg akkor jó ha kültérben szeles helyen dolgozol sokat,de kevesebb szénsav ahhoz is kell!Mindamellett a tológörgő is más mint normál co-ba.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2014
(#) Jóska84 válasza faragozoltan2 hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Az ok egyszerű a porbeles huzalok ahogy képeken néztem kb 2/3 része töltelék, vagyis maga a huzal aminek kell a leolvasztásához áram az csak 1/3a a teljes keresztmetszetnek,
ebből szerény saccolásommal a 0,9-es huzal valójában 0,3 "vasat" tartalmaz ennek leolvasztása fele energia a 0,6osal szemben ha jól közelítek. (már ha nem tévedek a pornak csak hő kell és megy is a gázképzése)
Nem említettem hogy a gázt minden esetben elhagynám, mindenképp kialakításra kerül a gépben a funkció, csak lehet nem lesz rögtön palackom reduktorral (ez is a porbeles huzal mellett szól).
Mivel itthon barkácsolok és 1 nyamvadt fázissal rendelkezem az óránál az is szerény 16A-ocska van, főleg hétvégén használnám ugye mikor készül a vasárnapi ebéd nagymosás vagy hasonlók mellett ezért spórolnom kell (kisgépem 1,2KW szerény teljesítménye nemzavart senkit, nekem meg pont elég volt).
(#) hulala válasza Jóska84 hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
A "teljesítményt " simán tudod növelni - a 16 A-es automatát 32A-ig ingyen lecserélik .
(#) Jóska84 válasza hulala hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Sajnos már lefutott kör, az órához az oszloptól bejövő vezeték keresztmetszete kicsi, ezért csak akkor hajlandó a szolgáltató bővíteni ha ujj óradobozba bővítenek új bekötéssel, az meg egyenlőre nem fér bele a büdzsébe.
(#) fongab válasza Jóska84 hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Szia
"órához az oszloptól bejövő vezeték keresztmetszete kicsi,"
A vezeték hossza nem haladja meg a 30m akkor az áram szolgáltató é a vezeték ára. Minden egyes méterért, a 30m fölött, neked kell fizetni. ( lehet a szerelő nem akarta bevállalni a vezetéket, mert sokára kapja meg a árát ) De ezt nem tudom, csak tipp!
Óra doboz. Nem a áramszolgáltató köti be hanem a áramszolgáltató által kiajánlótt szerelő. Ha nem nagyon gáz, a óra dobóz, akkor keresni kell egy szerelőt, aki megcsinálja. Ha a szét esés határán van, akkor sajnos nem fog menni. Cserélni kell.
üdv.
(#) Jóska84 válasza fongab hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Bár a témától sikerült elkanyarodni (azért örülök hogy foglalkoztok a dologgal)
Szolgáltató küldött ki két palit miután kitöltöttük a kérelmet a bővítésről, a két fazon mondta az említetteket, ha ujjra kérelmezem ugyanaz a 2 muksó jön ki, ez számomra lezárt téma.
Továbbra is az érdekelne leginkább hogy 0,9-es porbeles huzalt hány ampertől lehet szépen elhegeszteni 1-mmes lemezen?
Kiindulási alapnak jó e az elvem, miszerint a 0,8-as 80-90A-től megy a 0,9-es porbelesben a "vas" nagyjából 0,3 mm-nek felelne meg, ehhez pedig becslésem szerint 30-35A-től már tudni kellene szépen olvasztani? (gyakorlati tapasztalat alapján érdekelne, hogy az elmélet ezzel találkozik e a valóságban?)
Tévedés ne essék tisztában vagyok vele hogy nemkötelező ezt tudni senkinek csak remélem valaki találkozott a gyakorlatban már ilyen huzalal és vagy alátámasztja az elképzelésem vagy kijavít ezzel kapcsolatban, majdani gépem trafóját méretezném ezek tudatában.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2014
(#) mpisti válasza Jóska84 hozzászólására (») Jan 23, 2014 / 1
 
A számolásod félig igaz. Annyiban igaz,hogy a porbeles huzal valóban lényegesen kevesebb tömör keresztmetszetű fémet tartalmaz mint pl. a 0,8mm átmérőjű Co huzal,de feltehetőleg nem sokkal kevesebbet,mint a 0,6mm-es huzal. Emellett a töltőanyag megolvasztásához is szükséges villamos teljesítmény, tehát nem csak azt az áramot kell figyelembe venni ami a tiszta fém leolvasztásához szükséges. Ami a porbeles mellett szól, hogy egyes típusait le lehet olvasztani váltóárammal is,tehát nem kell egyenirányítani a hegesztőáramot.
A porbeles huzalnak is kell kb. 80A minimum, ha több,az nem baj. Ha kevesebb, az már probléma tud lenni. Viszont a trafót nem kell 45-50V-ra méretezni, elég csak kb. 23-25 V-ra a legkisebb fokozaton. Azért írtam fokozatot,mert célszerű a trafó primerjén több fokozatot kialakítani,hogy az optimális hegesztőáram beállítható legyen az adott feladathoz. De a legerősebb fokozatban sem kell több mint 30V a te esetedben annak alapján amit leírtál.
Az említett 31 cm2 ehhez elég. Amire a tekercselés során figyelni kell, a minél szorosabb csatolás a primer és a szekunder között. Célszerű a primert alulra tekerni, a szekundert felülre. Ha csak barkács célra, készíted, azaz nem fogsz folyamatosan hosszabb varratokat készíteni,akkor a primer huzalnak megfelel az 1,4-1,45 mm átmérőjű huzal, szekundernek sem kell több mint 10-12 mm2 keresztmetszet. A maximális gerjesztést (legerősebb, 30V-os fokozat) ne emeld 1,2T fölé,mert magas lesz az üresjárási áram. Abból a vasból amit lerajzoltál, ki lehet hozni azt a teljesítményt amennyi neked kell, bár jó lenne hozzá még 4-5 cm2-nyi, akkor a gerjesztéssel lejjebb is lehetne menni,még kisebb lenne az üresjárási áram, ezzel együtt a munka közben felvett áram is.
(#) Jóska84 válasza mpisti hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Nos a trafó eddig is dolgozott mint hegesztő, 1,1T volt a gerjesztése de D=1mm huzallal ezzel a hálózatból legnagyobb fokozaton 5,5 ampert evett, nekem kifejezetten vékony lemezek összeolvasztására kell, igaz eddig bevont elektródával használtam ahhoz megfelelően kialakított tekercseléssel 3 primerköri leágazással (sima 380-as kapcsoló átalakítva 3 fokozatú kapcsolóra, a továbbiakban is ezt használnám).
Az ujj trafót természetesen lapos karakterisztikával oldanám meg.
1,4 -es huzalt semmiképp nem tudok alkalmazni a jelenlegi 0,78mm2 duplán az 1,5mm2 fölé esik picivel nagyjából ott van az 1,4-es huzalnál, bár majd még meglátom beleférek e a tekercstestbe a huzalokkal
Szekundernek eddig 3,5-ös alu huzalt alkalmaztam mert ez volt, 9,6mm2 hát ez már karcsúnak tűnik ebből adódik a szekunderem fűtené magát meg a primert sem hagyná kihűlni más meg egyenlőre nincs, főzni meg csak abból tudok ami van
Sajnos vasam se lesz nagyobb tehát ezt kilőttem.
A fokozatokkal kapcsolatban érdekelne hogy e feszültségeket váltóáram alapján vagy egyenirányítottra kalkuláljam be az általad említett értékekre?
Köszönöm a gyors választ
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2014
(#) mpisti válasza Jóska84 hozzászólására (») Jan 24, 2014 /
 
1,1T-nál nem lehet 5,5A az üresjárási áram, esetleg 1A körül. A 9,6mm2-es alu az bizony soványka, de láttam már rosszabbat is. A feszültséget üresjárásra, azaz egyenirányítás nélküli értékre kell számolni,a diódákon eső feszültséget nem kell figyelembe venni. Az általad kiszámolt keresztmetszet 1mm átmérőjű huzalra vonatkozik, az duplán ugyanúgy jó, mint amit én ajánlottam.
(#) lukacspali hozzászólása Jan 24, 2014 /
 
Szerbusztok!
Most tanács kellene - ezt a gépet ismeri vki:http://bolthely.hu/kroweld/id/00306_ROLWAL_MIG_185E
Otthoni használatra kellene s egy újat viszonylag olcsón átvehetnék/ 65 e bruttó/
Köszönöm
(#) fongab válasza Jóska84 hozzászólására (») Jan 24, 2014 /
 
Szia
Sajnos pontos adatot nem tudok. Normál 1mm CO huzalhoz 3mm vaslemeznél kell 120.....150A Ha 90A akarsz hegeszteni, akkor is lesz olyan rész ahol közelebb viszed a huzalt és az áram nől igy akár 120....140A is lehet.
Ha azt nézem hogy a munkafeszültség 30V környékén lesz akkor, 90Ax30V=2700W ami 230V on 12A itt még jó a helyzet. De 140A nál 140x30=4200W ez 230V on18,2A
Ha elkezdesz hegeszteni, és egy kicsit neki nyomod a huzalt, akkor mehetsz bekapcsolni, a biztosítékot. Vagy ha csak, ivet akarsz fogni, márt lehet, hogy vissza kell kapcsolni.
Ez ellen, sajnos, sokat nem tehetsz.
Azért javasoltam a szerelő váltást. De ezt te tudod hogy, felétek hogy megy ez a egész. (ugyan az a szerelő jön )
Esetleg lehet gondolkodni, inverteres trafón, ott a kissebeknél 12A ból megúszód.

Bocsi hogy elvittem. De otthon is, hasonló eset volt. A 15A bisztsitékkal nem igazán tudtunk, heggeszteni. Egy udvar volt a nagyapámmal, akinek 25A ja volt. Kábel kihúz és ment a hegesztés. Pedig lett probálva 1,5pálcával is. Ez anno 1975be volt azóta lett nálunk is fejlesztve, 1982 be, és akkor még, hálózati hozzájárulás se volt.
üdv.
(#) faragozoltan2 válasza Jóska84 hozzászólására (») Jan 24, 2014 /
 
Mivel a lakossági fogyasztóhelyre ha nem kérsz teljesítmény növelést most 25A kérhetsz,32A-t akkor ha a lakás külön védőföldeléssel is rendelkezik.Legjobb hibaként bejelenteni,hogy melegszik a mérő előtti megszakító és kérni a cseréjét de 25A-re ez nekem az émásznál bejött a mérő utánit meg kicseréltem én.Figyelni kell a szolgáltatókkal szemben 15 éve a háromfázisra kértem volna 1A-t osztottak,szoroztak és a vége 187500Ft+áfa lett volna.Szerencsére észnél voltam mert EB tip kismegszakítók voltak fönn/régi szabvány 15A/Bejelentettem hibaként,hogy melegszenek a megszakítók már csak BS kismegszakítók voltak/új szabvány 16A/ ki kellett nekik cserélni így 2500Ft-ba került az 1A!!!!Nyilván ha 1mm alu huzallal van a lakás szerelve meggondolandó.Sok szerencsét,hátha segítettem valamit.
(#) Jóska84 válasza mpisti hozzászólására (») Jan 24, 2014 /
 
Nem az üresjárati áram volt 5,5A hanem a "munkaáram a legnagyobb fokozaton" nagyjából 1,2KW-ra kalkulálom, hegesztés közben a szekunder oldalon 23V-ot mértem ez ugye a bevitt teljesítményt elosztva 52A lenne a trafón fellépő veszteségek mellett 50A-ra kalkuláltam, mérni csak így sikerült de ez MMA üzemben ment. (üresjáratát nem is mértem valahogy kimaradt)
Bár a primer vezeték karcsúsága miatt a trafó ellenállása is gondolom nagyobb tehát azt duplán húzva fele ellenállással már kicsit talán több tud átszaladni a vason, de majd ez úgyis kiderül.
Ám találtam valamit, MMA hegesztéseknél az elektródákra vitt áramsűrűség 10-20A/mm2 ez a kis trafómmal tapasztaltak alapján igazolódik is számomra, fogyóelektródás üzem MIG/MAG pedig az elektróda áramterhelése 50A/mm2 ami azt jelenti hogy a 0,9 átmérőjű huzal elvileg 32A-tól már gyújtható (persze ezzel nem azt akarom mondani hogy ennyivel lehet is dolgozni vele, szerintem ki kellene majd kísérletezni hogy munka közben menyi az annyi)
Forrásomat csatolmányban megtekinthetitek az "általam említett rész" 3 oldal lap elején található.
Kedves fongab
Semmi baj, örülök hogy próbáltál segíteni, sajnos még nem tudok bővíteni hálózatot de azért nemtetem még le róla csak előtte vannak még fontosabb munkák is (belső hálózat teljesen felett újítva 4mm2 huzalon megy egy fő ér, konnektorokhoz arról álltam le 2,5mm2 vezetékekkel, a világítás természetesen másik hálózattal kiépítve, egyébként 3 éve csináltam miután vettük a házat ez volt az első munkám a házon, de rengeteg van még öreg kis házikón).
(#) Jóska84 válasza Jóska84 hozzászólására (») Jan 24, 2014 /
 
Azt a részt hogy "üresjáratát nem mértem" a primer áramfelvételére értettem, nehogy véletlen keveredjenek a dolgok, a szekunder üresen 46-Volton futott legnagyobb fokozaton alatta 43V legkisebb 38V no ott már elkellet találni az ívfogás mikéntjét mert nemvolt egyszerű
(#) Lali04 válasza Lali04 hozzászólására (») Jan 25, 2014 /
 
Szia
Elkészült a panelom, de valami baja lehet, mert a motorra menő negatív kivezetésnél és az egyenirányító pozitíva között 17v feszültséget mérek, és ezen felül az előtolás potméterére pedig nem reagál ha tekerem. Nem tudom mi lehet a baja, én arra gondolok, hogy az ic ment tönkre, vagy valami más húzhat át?
(#) fongab válasza Lali04 hozzászólására (») Jan 25, 2014 /
 
Szia
Egyenirányitás után, a pufferelésnél mekkora a feszűltség? 25....27V környékén kell lenni.

"17v feszültséget mérek, és ezen felül az előtolás potméterére pedig nem reagál ha tekerem"
Kitőltási tényező változik. A motor mindig a teljes feszültséget kapja csak olyan rövid ideig hogy nem pörög fel, a másik állásba (potméter) meg a nem kapcsolja ki, a motort.
Motor nélkül egy 24V izzó ha nem látsz fényerő változást akkor esetleg a 555 IC 3lábán a testhez képest mérni, lüktetni kell a feszültségnek. Föleg a kisfordulatnál. Esetleg egy LEDet ha beteszel a 3lábra akkor változik a fényerő? ( nem stabil 12...14v attól függ milyen zéner van benn. a feszültség változás lehet hogy csak 1V lesz. ) esetleg ha igy lüktet akkor a 3láb közvetlen megy a TO tranzisztorra?
Ha igen akkor kisseb BC182 nagyobb BFY34 tranzistort tegyél be (darlinton ) természetessen a bázis ellenállásnak kell lenni, a közvetlent, a bázisellenálláson keresztül értem. És az, marad is.
Ha a IC nem megy skóp kellene hozzá 555 os IC 2és6 lábán van e háromszög jel stb. stb.
üdv.
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2014
(#) Lali04 válasza fongab hozzászólására (») Jan 25, 2014 /
 
Megmértem az egyenirányítás utáni feszültséget, az 25,9V. Mértem az 555 3. lábán is feszültséget a testhez, de az állandó 2,5V. próbáltam izzóval helyettesíteni a motort, de az fel sem villant, csak egy pici szikra volt ahogy az izzót hozzá érintettem. Az 555 a forrasztásra mennyire kényes? előfordulhat, hogy építés közben nagyon megmelegítettem, és a hőtől tönkre ment?
(#) kissadam válasza Lali04 hozzászólására (») Jan 25, 2014 /
 
IC-t foglalatba szoktuk tenni, főleg olyan helyeken ahol gyakran tönkremehet. Lemezes foglalatot kb 20, precíziósat kb 100Ft-ért lehet venni. Érdemes egy precíziós foglalatba fektetni, egy hegesztő árához képest az a 100Ft költség elenyésző, de megtérül, ha gyakran tönkrevágja valami, IC csere megvan 3 perc alatt. (Lemezes foglalat nem tökéletes, előfordul időnként kontakt hiba, jobb a precíziós.) Az 555 nem vészesen kényes IC, de nem árt óvatosan bánni vele.
(#) Phile80 válasza Lali04 hozzászólására (») Jan 25, 2014 /
 
Most mondhatnám hogy pár ezer forintért tudok adni gyári működő panelt és nem lenne probléma... ha gyári lenne, tudnék is segíteni a javításban, de mivel te tervezted a nyákot, lehet tervezési hiba is és így segíteni sem tudok.
(#) fongab válasza Lali04 hozzászólására (») Jan 26, 2014 /
 
Szia
Én erről a panelről beszélek. Bővebben: Link
A 25,9V az jó. A 555nél a 2,5V kevésnek tartom. A 1 lábhóz a 4 és a 8 lábon milyen feszültséget tudsz mérni? A R5 ellenállást kiforrasztani ( IC3lába és a R5 közötti, ha csak egyet tettél be a ICn lévő feszültség és a led áramát figyelembe véve, kell keresni ellenállást Ha ezt a rajzot követted akkor zárojelen kivül.) ami megy a R3 felé majd egy 100ohm ost és egy LEDEt hozzáforrasztani majd a LED másik vége testre. Ha a 555müködik akkor vagy tudod szabályozni vagy csak villog. Ha nem csinál semmit a C3 kondenzátort a 3x...4xsére nővelni ideglenessen, akkor márt biztos látod, a villogást. Ha senni változás, és a panel megfelel a rajznak, a szaggatot üzem potméterek teljessen le vannak tekerve. Marad a 555 csere.
üdv.
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2014
(#) faragozoltan2 hozzászólása Jan 30, 2014 /
 
Sziasztok! Egy olyan kérdésben szeretnék tőletek infót,hogy van egy WEL 4-3 CO hegesztő vezérlőpanelem melyet be kellene építenem egy gépbe amelynek a huzaltovábbítója 12V-os.Hogy lehetne csökkenteni a huzaltovábbító felé a feszültséget?A bemenő feszültséggel nem,mert 24V-tal táplálva is a legkisebb mérhető kimenő feszültség 15V körül alakul.A lehető legolcsóbb de jó megoldás érdekelne.
(#) fongab válasza faragozoltan2 hozzászólására (») Jan 30, 2014 /
 
Szia
Sajnos én nem találtam kapcsolási rajzot, a vezérlő panelről. Így, érdembe, nem tudok nyilatkozni. Esetleg, tudnál mütatni?
Meg, egy 12V os előtoló motor is, érdekelne. Olyat se láttam. Hol lehet ezt, be szerezni?

üdv.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2014
(#) faragozoltan2 válasza fongab hozzászólására (») Jan 31, 2014 /
 
Szia! Ez a panel magyar ipari co hegesztőben használták.Rajzom sajnos nekem sincs ,viszont a gyári motor amit vezérelt az = 39V-os ha jól emlékszem.A 12V-os tolómotor az egy GŰDE 160 nevezetű csodában van.Jól befürödtem vele.A fojtója alufólia, katasztrófagép,de a panel is égett ezért próbálkoznék az átalakítással.Egyébként már azon gondolkoztam mivel 15V a legkisebb fesz amit jelen pillanatban mérni tudok mi lenne autó fűtőmotor ellenállást közbeiktatni?Nagy hülyeség?Egyszerű lenne,és főleg olcsó.A fojtó így is sok.Egyébként a FORMIG 180_as gépekben is WEL panelok vannak csak 3-3-as.
üdv!
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2014
(#) Dr Nagyfeszültség hozzászólása Feb 1, 2014 /
 
Sziasztok! MSH-6 huzaltolóhoz van valakinek kapcsolási rajza?
(#) mpisti válasza faragozoltan2 hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
A WEL3.3-4.3 kártyákkal az a probléma a 12V-os üzemnél,hogy kevés a szabályzó tranzisztor teljesítménye a 12V-os motor áramához. A 3.3-as és a 4.3-as is 24V 40W-os motorhoz optimális, a 60W-os motornál már jelentős a hűtőborda hőmérséklete. 12V-os motornál kétszer akkora áram kell mint a 24V-os motornál, ezért csak fele akkora motor rakható rá 12V-os motor használata esetén. Én nem ragaszkodnék a 12V-os ablaktörlő motor használatához.
(#) mpisti válasza Dr Nagyfeszültség hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Egy fotó jó lenne róla, hátha hasonlít valamelyik MSG-re.
Következő: »»   125 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem