Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » JLT-02 analóg forrasztóállomás
Szia,
Lehet, hogy a termoelemet kototted a futo ellenallas helyere.
Diodák mérve jók. Nincsenek forditva.
Ha nincs rádugva a páka, akkor is kinyomja a biztit.
Szerintem is rövidzárat kell keresni valahol. Első körben alaposan át kellene vizsgálni a nyákot, a forrasztásokat. IC táp lábakat, és a 7808 táp részt is.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2016
Helló!Le tudod fényképezni a panelt felülről(Alkatrész oldal) és alulról (forrasztás oldal-t) is ?
Hello. Meglett a hiba. A 470mikros kondi meg a mellette lévö 1n4007 volt rossz. Most tökéletesen müködik. Köszi mindenkinek a segitséget. A kondi csak 16v-os volt. Gondolom atütött. Rosszat adtak a boltban én meg nem is néztem. A dioda par bekapcsolast követöen megszakadt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2016
Sziasztok! Most döglött be a gyári JLT-02-esem. Állandóan fűt, bárhová tekerem. Pár órát üzemelt csak. Van valami tippetek? Előre is köszi.
Triakcsere nálam segített hasonló esetben.
Köszi, megpróbálom.
Sziasztok!
JLT-02 állomás hitelesítésében kéne nekem segítség. Solomo pákát használok, erre annyi van írva: Solomon SL-IN 24V 48W. Én úgy tudom, hogy ezekben a pákákban K-típusú hőelem van, amelyek feszültsége 41uV-ot emelkedik Celsiusonként. Nos én számoltam ezekhez kapcsolási szinteket a potméter minimális és maximális állásához. A műveleti erősítőmben 150K-1K a visszacsatolás, |Au|= -RV/R1-gyel számolva ez 150x-es erősítést eredményez. A számításokhoz a következő képletet írtam fel magamnak: Páka (°C) - szobahő (°C)* {41uV/°C} *Au = UKi {uV-ban!} UKi: A műveleti erősítő kimeneti feszültsége, a komparátor ezt hasonlítja a potméterrel beállított feszültséghez. Ha 150°C-hoz behelyettesítek, akkor a következőt kapom: 150°C-20°C = 130°C 130°C * {41uV/°C} = 5330uV = 5,330mV 5330uV * 150 = 799500uV = 799,5mV = 0,7995V <-UKi 150°C-on! Ha ez igaz is, rendben is van, mert ez a feszültségérték be is áll, viszont nekem az az észrevételem, hogy ez nincs egészen 150°C, mert a páka fűtése kb. 10 másodperc alatt le is áll. Sajnos hőmérőm nincs, és így már abban sem vagyok biztos, hogy a számításom helyes... Esetleg valaki, aki tapasztaltabb, le tudná írni, hogy nála is ilyen csekély ideig tart-e 150°C-ra fűteni, vagy csak nálam van ez így, vagy tényleg nem kóser valami? Csatoltam a rajzot, az alsó mérőkörrel nem kell foglalkozni, az majd csak a fojtatása lesz. A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2016
Hello! A számításod jó lenne, csak két dolgot nem vettél figyelembe.
- A műveleti erősítőnek van offset feszültsége. Ha ez csak 1mV értékű, akkor az a bemeneten 24°C hibát jelent. (Persze ez lehet plusz, vagy mínusz is az offset nagyságától és előjelétől függően..) - A bemeneten van egy 10kohm fehúzó ellenállás. Abból a célból, hogy ha a bementi kör szakadt lenne, akkor kikapcsoljon a páka és ne be. De ezen az ellenálláson áram is folyik a bement felé. Ha a hőelem ellenállása mondjuk 10ohm (vezeték+csatlakozóval együtt), akkor ezen az ellenálláson 8,3mV feszültséget hoz létre a 10kohm árama. Ez ugye a bemenetre számítva 41uV/°C mellett 202°C hibát jelenthet.. - Vagy is szobahőmérséklet mellett feldugott hőelem esetén (ami ekkor 0uV-ot ad) meg kell mérni a műveleti erősítő kimeneti feszültségét. És ezt mint eltolási értéket hozzá kellene adni a számított kimeneti mV értékhez, a komparátor számára. - Ekkor talán közelebb állsz a valósághoz, mint egyszerű spekulációval, ha már nincs hőmérőd.. A pákádról nem tudok mondani semmit, mert nekem nincs ilyenem.
Szia!
Köszönöm a választ! Igen, az offset hibát, hibajelet tényleg nem vettem bele, mert az ideális esetet tekintettem valós körülménynek. Holnap lemérem és újra számolom, átkalibrálom.
Az én pákám is kikapcsol pár másodperc után, ha 150-200fokC-ra állítom be. Ilyenkor csak a fűtőbetét lesz ilyen hőmérsékletű, nem a páka hegye. Kellene szerezned egy hőmérőt, ami minimum 400fokC-ig mér, azzal tudnál rendesen kalibrálni. Nekem Uni-T 136C-m van, 15$, tud mindent, ami nekem kell. Ezzel kalibráltam a pákám is.
A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2016
Az igazság az, hogy van nekem is hőmérős multim, bár a pontosságában nem bízom, de tegyük fel, hogy pontos... Valamiért csak 6xx értéken kiakad, ha bele van dugva a szonda, ha nincsen. A munkahelyemről most hoztam egy új szondát, hátha azzal le tudom mérni, bár kétlem, hogy azzal lenne gond, mert mV állásban pedig méri a feszültségét, melegítésre változik is.
Fontos azt tudni, mekkora számszerűen a hőfok? Nálam még skála sincs a potin. Forrasztok, és látom az eredményből merre kell tekerni. Utána pedig mikor már jó, nem érdekel mennyi ez numerikusan kifejezve.
Ha mV-ot tudsz mérni a hőelemen, akkor abból is megtudod hogy mekkora a hőmérséklet. Csak egy "K" táblázatot kell használni és tudni mekkora a szoba hőmérséklete, azt hozzáadni..
Teljes mértékben egyetértek Veled !... A másik lényeges, hogy ha forrasztásnál hűl a pákahegy, gyors legyen a szabályzás. A többi már csak "hab a tortán".
Ez esetben "illene", mert műszer is lesz a készülékben, amivel nem túl szép dolog, ha hamis adatot jelzek ki. Nem azt mondom, hogy tized vagy század pontosan kell mérnie, csak azért hellyel-közzel stimmeljen az érték... Azon túlmenően, hogy nem magamnak gyártom. Ha magamnak gyártanám, letojnám én is.
Keresek ilyen táblázatot. A munkahelyemen van lézeres hőmérő, na az sincs a helyzet magaslatán. A 400 fokos pákára azt mondja, hogy az 148 fokos.
Én is csak ezért vettem egy lézeres hőmérőt, de képtelen még csak megsacconli is a páka hőmérsékletét
Nem mérhet pontosan, mert a távolságtól függően különböző átmérőjű körök belső hőmérsékletét méri. A lézer az csak a célzó. Először engem is felültetett.
Lézeressel nem fogod tudni megmérni, mert az működési elvét tekintve egy infra hőmérő (ha jól tudom...) Így jobb híján marad a táblázat. Vagy még egy kis pontosítás, hogy tedd a páka hegyét forrásban lévő vízbe és úgy mérd meg, hogy mennyi a mV a hőelemen. Aztán esetleg még 0 fokos jeges vízbe is teheted, úgy azért nagyjából meg lesz a meredekség - kis jóindulattal.
Vagy esetleg még marad egy ismert - adatlappal rendelkező - forrasztó ón olvadáspontja. De EZ csak ötlet...
Hoztam másik hőelemet a műszeremhez, de ezzel is azt mondja fagyhalál van, -621 fok... Úgyhogy kell egy másik műszer, vagy a régit kell rendbe raknom, bár nem szívesen szedném szét...
Akkor ott tényleg a műszer a bűnös. De ha C fok állásban nem is jó, próbáld azzal a módszerrel, amit a páka melegítésére javasoltam. Tedd a hőelemet forró vízbe és mérd meg hány millivoltot ad. Esetleg dobj össze egy műv. erősítőt, ha túl kicsi az érték.
Üdv!
Az ólmosé ebből adott, elvileg eutektikus ötvözetet használnak ehhez 183°C tartozik, ennél kevesebb nem lehet. A "bleifrei állapotábrát nekem nem tanították még. A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2016
Bevallom, hogy én még a linkelt állapotábráról se tanultam...mert nincs ilyen végzettségem...
A műszerben is van egy ntc, ptc (valamelyik, ez a szobahőt adja ) ha az szakadt akkor a fektetett 8-ast kellene kivonni a K-elemáltal adott értékből. (tippelek)
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2016
A hidegpont hőmérsékletét nem kivonni, hanem hozzáadni kell a mért értékhez..
Bocs, jogos, de ha szakadt hibát dobhat
|
Bejelentkezés
Hirdetés |