Fórum témák
» Több friss téma |
Kazán. Képzeld el, egy családi ház, komplet felujítás alatt, egy szobába nincs csövezet a fűtésnek. Na most tegyek fel egy radiátort, vagy rejtet (padló) fűtést.
Ha már van egy kazán, akkor értelmszerűen azzal csinálj meleget. Az elektromos fűtés kb. a legdrágább. Nálunk radiátorok vannak de voltam padlófűtéses helyen is, nem is keveset. Én radiátort raknék.
Miért radiátor? Hallottam olyat is hogy a padlófűtés mondjuk kiszárítja a talpad...
Sziasztok!
Kb egy hónapja költöztünk be az új kecóba, eddig távfűtéses lakásban laktunk, szóval új nekünk még a saját vezérlésű fűtés varázsa Próbálom felvenni a fonalat, de azért megkérdeznék 'érdekfüggetlen' hozzáértőket is a fűtési rendszerünk működéséről. Adott egy 74nm-es ikerház fél, ahol nagyjából a nappaliból nyílik minden, szinte egy légtér a lakás. A 3 kisszobában radiátor van, míg a nappaliban (ahol szintén kő van) és a többi köves helységben padlófűtés + fürdőben törölköző szárító. A kazánunk egy Baxi EcoFour 24F készülék. Az előző lakó a termosztátot valamilyen oknál fogva oda tette mellé, ez látszik a képen is. Most vettem egy Computherm Q7RF-et, ezt a napokban tervezem felszerelni, hogy a nappaliban legyen a termosztát. Ami érdekesebb a padlófűtés vezérlése, ami saját szivattyúval és mindenféle termosztáttal, egyebekkel el van látva, viszont így ebben a formában nem igazán tudom hogy működik, illetve hogyan idomul a radiátoros rendszerhez. Ha megy a fűtés, akkor a kerek hőmérőn látom, hogy megy bele az 50-60 fokos víz, de hogy pontosan mit szabályoz a többi, azt nem tudom. A mostanában 1-1 éjszakára bekapcsolt, kb 1,5-2 fokos (21-22-ről 23-ra) felfűtések alkalmával a kő még csak minimálisan sem melegedett, de persze ehhez gondolom folyamatosan kéne menjen bele az 50 fokos víz órákon át. A gázszerelő mindenképpen padlófűtés tisztítást akar velünk csináltatni, mert szerinte biztosa le van iszaposodva ... 50k ... mondjuk ehhez nem kellett volna előbb megnézze? Mondjuk kiereszteni egy kis vizet? Arra gondoltunk, hogy lehet le kéne tekerni az összes radiátort és úgy ráadni azt a pár fokos fűtést, gondolom akkor addig melegítené a padlófűtést, amíg az le nem adja a megfelelő hőt ........ csak - szintén gondolom - ez után szinten kellene tartani a padlót, mert biztos nem olcsó hagyni kihűlni aztán megint felmelegíteni Előre köszi a válaszokat, minden tanácsot szívesen veszek
A termosztát kicsit sajátos modon lett felszerelve mondhatni sehogy. Ehez képest javallom hogy mihamarabb szereld fel az új termosztátot. Az hogy mosatni kéne hát az kérdéses, elöbb be kéne állitani a termosztátot a megfelelő helyre és figyelni a működését. Azt tudni kell a padlófűtésről hogy lomha és nem feltétlen javallott a 40-45 fok feletti hőmérséklet (már láttam túlfűtott padlót és nem szép látvány sem a szerelőnek sem a tulajnak.
Nem egy mestermű a "hőközpont" de a funkcióját képes ellátni, ötletes de nem feltétlen jó meoldás a csőtermosztát megoldás. Ha van rá lehetőség akkor a radiátorokra 1 darab kivételével javallom a termofejek felszerelését és a leghidegebb helyiségbe elhelyezni a termosztátot (persze ahol van padlófűtés is). Még annyit hogy ha fel tudsz szerelni egy tömlövéget egy slag végére akkor ez akár többször egymás után is működik és így akár te is át tudod mosni a rendszered. A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2015
"de nem feltétlen jó meoldás a csőtermosztát megoldás"
Ezt hogy érted? Az jobb ha októbertől áprilisig nonstop menne a szivattyú termosztát nélkül ?
A padló vezérlése kicsit kusza, de jól van összerakva. Egy értéktartó szabályzás lett kialakítva és plusszba lett beépítve egy előkeverő szelep is. A csőtermosztát arra való, hogyha a fűtési rendszer előre menője lehűl akkor kikapcsolja a szivattyút is, mert feltételezi, hogy nem megy a fűtés. Kisebb rendszernél előnyösebb ha kikapcsolja és a cirkó váltószelepét se terheli így. Télen nem fog tudni kihűlni a padló, ha a szobatermosztátot radiátoros helységbe rakod. A kiegyenlítettséget a padló hőfokának jó beállításával tudod elérni. 1-2 nap folyamatos fűtés után kezd majd kiegyenlítődni. Addig türelem.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2015
A plusszba beépített szelep tehermentesítésre is szolgál, amikor a fűtést már nem kéri a szobatermosztát, de még nem kapcsolt ki a padló szivattyúja.
A komfortra gondoltam, én midig javasolni szoktam a külön termosztátot, egy a radiátoros egy a padló vezérléséhez.
Természetesen nem jó hogyha egyfolytába megy a szivattú sőt rossz mert mikor nincs fűtésigény akkor visszahűti a rendszert de ez már más kérdés.
Köszi a választ.
Ma nekiugrottam volna a termosztát felszerelésének, de ahogy szedtem le a régit, tanácstalan lettem. (3-as kép nagy lett, külön feltöltve) Az új termosztát vevőegységére rákötöttem egy villásdugót (NL - 3-as kép szerint), majd szétszedtem a most fent lévő termosztátot, de abban csak két vezeték van, és a bekötési rajz alapján ha jól látom az is NL (1-es és 2-es kép). Viszont az új termosztát bekötése szerint (3-as kép) a kazán felől valami más kellene. Leszedtem a kazán elejét, de egy műanyag házas burkolat alá fut a kábel, nem mertem tovább bontani Esetleg vmi ötlet?
Köszi a választ.
"Télen nem fog tudni kihűlni a padló, ha a szobatermosztátot radiátoros helységbe rakod." Ha radiátorosba teszem nem fog az előbb bemelegíteni, így a fűtést leállítani? Egyébként a nappaliban van radiátor is a padlófűtés mellett, oda tervezem majd betenni. "A kiegyenlítettséget a padló hőfokának jó beállításával tudod elérni. " Ez azt jelentené, hogy állítanom kéne majd a padlófűtés jelenlegi szabályzásán azon a nagyobb, számozott szelepen?
Annyi még, hogy írod, tegyek a szobákba termofejeket ... nekem is eszembe jutott ez már, de a gázszerelő szerint ne tegyek, mert akkor egymás ellen fog dolgozni a két rendszer. De ezek szerint akkor ez csak abban az esetben igaz, ha egy helyiségben vannak, azaz a többibe mehet a termofej?
Alapvetően azért jutott eszembe, mert mondom ha a nappaliban van a termosztát, akkor a hálószobában mi szerint fogom szabályozni a fűtést, ott valószínűleg melegebb lesz. Azt gondolnám, hogy ha a radiátoros szobákban lejjebb veszem a termofejet, akkor azokat nem fogja túlmelegíteni a nappalihoz képest, és elvileg mivel így kevesebb hőt ad le ezekben a helyiségekben, a víz is melegebb marad, ergo annak felfűtéséhez is kevesebb energiát fog felhasználni ....... megáll ez a tézis?
A régi mechanikus egyszerűen ha hideg van összezárja a 2 vezetéket.
Az új elektronikus gondolom nem elemről megy ezért kell neki a 230V amit bele is kötöttél, majd a régi termosztát 2 vezetékét bekötöd lazán az 1-2 csokiba. Szerintem ne félj
A régi az egy passzív termosztát nem kellett neki táp; az új egy aktív elektronikát tartalmaz ezért kell neki táp, ami a 230V~ A Kazán 230V bemenetéről hozd el a 230-at és kösd be a termosztát megfelelő pontjaira. A lényeg (életvédelmi ok) hogy egy dugó kihúzásával mindkét szerkezet áramtalanítódjon! Érdemes az új termosztát vevőrészét a kazán mellé szerelni, új kábelekkel, a régi kebelezés felesleges, a régi helyen nem lesz semmi.
Az új termosztát mérő részét olyan szobába tedd ahol nincs termofej. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2015
Akkor pár dolog... A tézised nem helytálló...
Azért kell radiátoros helységbe rakni és lehetőleg olyanba amibe nincs padló, mert a padló miatt nem fog tudni visszakapcsolni, ergo a csak radiátoros helységekben hidegebb lesz. A radiátoros helységek effektív gyorsabban felfűtenek, viszont hamarabb is lehülnek, így visszakapcsol a fűtés. Mivel a padló betárolja, puffereli a bevitt hőt így lassabban hül és emellett 3-4x nagyobb teljesítményt képvisel mint a radiátor. Nem véletlen írtam, hogy 1-2 nap, mire kiegyenlítődik. A padló beszabályzása a termoszeleppel lehetséges. Tehát csak radiátoros helységbe a termosztátot és a padlót kell állítani. Ha állitasz a padlón, legalább 1 nap kell hozzá, hogy az eredmény reális legyen. A termofelyeket veheted úgy mint egy elzárót, ami szobahőmérsékletre nyitja teljesen, vagy zárja a radiátorhoz menő vizet. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2015
Idézet: „olyanba amibe nincs padló” Építkezéskor láttam már ilyet, de azóta remélhetőleg minden helységben van padló és menyezet is.. különben ha belép leesik a pincébe., A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2015
Sziasztok!
Családi ház építés kellős közepén vagyok, és tanácstalan a fűtésrendszer kialakításában. Az építő cég a szerződés szerint normál radiátoros rendszert biztosít, ettől eltérőt különbözet fizetéssel. Ez eddig rendben is van, ami nincs, az az, hogy szeretnék radiátoros és padlófűtéses helységeket, és ahány ember, annyi ötlet a kivitelezésre. Sokat hallani rosszul működő fűtési rendszerekről, és gondoltam hogy írok ide a fórumra, hátha ezután kitisztul a kép előttem. A kérésem az volna, hogy legyetek kedves pár mondatban nekem megírni, hogy milyen, szabályozókra, és alkatrészekre volna szűkségem szerintetek egy jól működő rendszer kiépítéséhez, és kb mennyi többletköltséget jelent ez számomra egy normál radiátoros fűtésrendszerhez képest? A ház 87m2(bruttó) alapterületű, és + tetőtér beépítéses, szintenként kb 68m2. 30-as Porotherm+ 12 grafit szigeteléssel. A ház hő szükséglete számításaim szerint kb 8-10 Kw. Fő fűtésnek kondenzációs Vaillant fali kazánt szeretnék(az emeleten elhelyezve), másodlagos fűtésnek egy légfűtő kandallót a nappaliba alulra, ami nem üzemelne mindig, és nem lesz a fűtésrendszerre kötve.. A meleg víz igény normál felhasználási mennyiség lenne, 4fő( 2 felnőtt+ 2 gyerek). Egyidejűleg max 3 helyen lenne használva meleg víz: tusoló+fürdő+ konyha.. A kád normál, semmi extra, azt hiszem max 200lit .. Átfolyós gázkazán lenne, a kád 1-2 m-re, a tusoló kb 5 m-re lesz.. Tervezek "alulra(kb 17m2):folyosó-konyha-zuhanyzó" és a tetőtérbe: "felülre(kb 5m2)wc-fürdő" is padlófűtést.. A többi helyiség alul és felül is radiátoros lenne. A radiátorokat mindenhol thermoszeleppel ellátnám. Elvileg 1 kör (vagy 2 kör a két szint miatt??) a radiátoroknak, és 1 vagy 2 kör a padlófűtésnek szűkséges..? Előre is köszönöm.. Robi
Köszi mindenkinek a tippeket és tanácsokat, igyekszem magamba szívni a tudást
Összefoglalva amit most tudnom kell: - A régi, analóg termosztátban lévő két vezetéket kössem be az új készülék 1,2-es bekötési helyére. - Tegyek a radiátorokra termo fejet egy kivételével (ahol nincs padlófűtés), ide tegyem a vezeték nélküli termosztátot (vagy ha ide is teszek termofejet, az legyen csutkára nyitva) - Ehhez a helységhez állítsam be a megfelelő hőfokot, és kezdjek el játszani a padlófűtésen lévő termofejjel (képen fehér, számokkal ellátott), amíg a padlófűtéses helyeken is elérem és tartani tudom a kívánt hőfokot. Minden módosítást követően várjak egy napot az eredményig. Még annyi kérdésem lenne, hogy a padlófűtéses nappaliban elzárjam a radiátort? Van értelme egyszerre működtetni a kettőt? Szupik vagytok
Kipróbálom, remélem nem cseszem szét
Szia! Nem akarok nagyon hozzászólni de nekem az tűnt fel, hogy a szivattyú teljesítménye maxra van véve és a csőtermosztát az "előremenőre" van téve és az bimetálos kivitelű (lomha, ézéketlen). Nem volna előnyösebb ha a tömegáram kisebb sebességen történne (talán az I. fokozatban) és ezt akkor tenné a rendszer ha már a visszatérő ág is az optimális hőfokot elérné, tehát a kazán elérte az üzemi hőfokát? A visszatérő ág így mikor fogja elérni a harmatpont feletti értéket, hogy ne legyen leterhelve a kazán? Ha a visszatérő ág a harmatponti hőmérséklet alá esne akkor a padló szivattyúja majd lekapcsolódna a rendszerről, vagy rosszul gondolom?
Sziasztok!
Nem tudom, jó helyen kérdezem e, de padlófűtés révén láttam itt már szó volt a Grundfos UPS 25-50 -es keringtetőszivattyúról. Sajnos az én szivattyúmon eltörött a fokozatállító kapcsoló és nem tudom milyen fokozatban maradt. Elég lassan dolgozik, félek hogy a legalacsonyabban. Valaki tudna segíteni, hogy hogyan tudom bekötni a max fokozatra fix-en? Köszönöm a segítséget.
Szia! ITTmár egyszer szétszedtem és készítettem róla néhány felvételt. A kapcsoló tengelye hol tört el? Van-e valamennyi csonk amire rá lehetne fogni fogóval, hogy a megfelelő fokozatba tudd kapcsolni?
Belül a műanyag forgó rész, ami a fém érintkezőket tekeri szétmállott. Nem lehet tekerni. Amilyen állásban akkor volt az lett most is.
Ha jól értelmezem, akkor 1-2-7-es rész van zárva (1-2 áthidalt) és az 5-6 rész zárva akkor lesz 3-as fokozatban? Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2015
Mostmár értem a lényeget. Ha a fázist az 1-2-es lábra direktbe kötöm akkor max sebességen fog járni.
Köszönöm VIM a segítséget.
Na, csak nekiugrottam és szétszedtem a kazánban lévő műanyag dobozt
Sehol nem találok magyar nyelvű manualt a kazánhoz, de láttam egy oroszt, amiben egy rajzon mintha rajta lett volna a bekötés, majd egy yt videón (szintén orosz) láttam hogy lehet hozzáférni a dobozhoz, és annak a hátulján volt. Nekiveselkedtem és szétkaptam, ezután már egyértelmű volt, hogy az 1,2-be van kötve a manuális termosztát. Elvileg el tudom hozni onnan a 230-at is, de azt nem kezdtem el kikábelezni, meg nehezen is hozzáférhető, úgyhogy azt hagytam a külső villásdugón. Most így f...án szuperál a vezeték nélküli kütyü ... kell is, mert a hétvégére már hideget mondanak.
Az attól függ... pl. hosszúkás, kizárólag a rövid oldalán nagyméretű ablakokkal ellátott szobában (jellegzetes társasházi) kifejezetten ajánlott az ilyen radiátoros rásegítés. Persze akkor a pf csőfektetést ennek figyelembevételével kell tervezni, azaz nem kell besűríteni az ablakos fal melletti sávban.
Csináltam egy gyors skiccet a kecóról - nem pontosan méretarányos, a nappali jóval szélesebb, mint a szobák, min 1,5x.
Pirosak a nyílászárók, a zöld csík mentén ki van bontva a szoba fala jó 100-120cm magasan, ez a dolgozó - azaz majd egy légtér a nappalival, a narancssárgák a radiátorok (fürdőben törölköző szárító), sárga folt a padlófűtés (mindenhol kő), az egész kecó 74nm. Kék karika, ahol most a vezeték nélküli termosztát van. Alaphelyzetben abból indulok ki, hogy mivel elég nagy a terület, amit csak padlófűtés fed, annak rendesen üzemelnie kell, különben két radiátornak kell kifűtenie az egészet (80x60-asnak tűnnek, nappali és dolgozó). A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2015
Futnék még egy kört a padlófűtés témában, mert nem pontosan értem a rendszerem működését, így szabályozni sem fogom tudni rendesen
Gyanús volt nekem, hogy ez a padlófűtés nem is megy, mert ahogy rá-ránéztem a szivattyúnak semmi hangja nem volt. Aztán fogtam, és a csőtermosztátot letekertem 30-ról 20-ra, és egyszer csak beindult. Na most próbáltam rájönni mi micsoda .... azt tudom, hogy a jobb oldali csövön jön a meleg víz, elvileg azt mérné a csőtermosztát, adott hő felett be kéne kapcsolja a szivattyút, ami elkezdi nyomni a padló felé a vizet .... a padlóvíz hőmérsékletét a bal oldali nagy kerek hőmérő mutatja. Ezt egyrészről tudom szabályozni a jobb oldali számozott termofejjel, amivel szabályzom mennyi meleg víz menjen a körbe ...... és akkor itt jön be az amit nem tudom mi, hogy van közép felé egy fehér színű szelep, ami lentről jön (jobb oldali alsó két csőből a bal oldali, hideg víz), és azt tippelném, hogy ezt nyomja be a számozott termofej és a szivattyú közötti részen, és kvázi ezzel keveri/csökkenti a beáramló meleg víz hőfokát, hogy az ne legyen túl meleg a padlónak. Ezt jól gondolom? Azaz a termofejen beengedett meleg, majd az utána lévő hideg keverékét nyomja a szivattyú, a hőfokát ez után látom, és a csőtermosztát meg csak akkor kapcsolja be a rendszert ha érzékeli, hogy meleg a víz? Már csak az lehet talány, hogy miért nem érzékelte 30 fokosnak a vizet, miközben ilyenkor már az álló szivattyú mögött is 50 fokos volt?? És ha ott középen valóban hideg víz jön keveredni, az honnan jöhet? Azért gondolom, hogy az, mert ez a rész itt hideg működés alatt is. Ráadásul ha az, akkor azt keveri a visszatérő ágból jövő vízhez is, van ott egy T elágazás. Bocsi ha hülyeséget kérdezek, de ezt a témát még nemrég kezdtem el karcolgatni A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |