Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi zár
 
Témaindító: Zolcsi80, idő: Márc 26, 2007
Lapozás: OK   17 / 17
(#) zandriis5 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 17, 2016 /
 
Értem, elnézést, hogy két helyre tettem fel ugyanazt a kérdést.
Ezek szerint felejtős az egyszerre egy ajtó nyitás.
Köszönöm az információt.
(#) zoszka válasza zandriis5 hozzászólására (») Szept 18, 2016 /
 
Szerintem megoldható, ha a vezető felőli ajtózár motorjához külön is hozzáférsz. Egy időzítő és egy kis logikai kapcsolás kell hozzá.. Bár biztos agyalós lesz a megtervezése...
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2016
(#) Inhouse válasza zoszka hozzászólására (») Szept 18, 2016 /
 
És mi lesz pl. a vezető felőli vezérléssel? Persze mindent meg lehet oldani, csak kell hozzá egy uC. Akkor inkább vegyen egy olyat, ami ezt alapból tudja rögtön.
(#) zoszka válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 18, 2016 /
 
Írtam... Ha a motort külön is eléri. A kulcsal nyitás megmaradhat, hisz a távvezen keresztüli nyitás módja volt a kérdés. És akár vehetne is másikat, de már vett egyet. Ezen kívül a másiknál is le kell választani alapból a vezető felöli motort és a kapcsolót is hogy ne nyisson a többi. Ergo ugyanott tart vele. uC nélkül is meg lehet oldani, bár uC-vel kevesebb analóg alkatrész kell hozzá, viszont kevésbé elérhető sokak számára. (Építés, programozás, javítás, módosítás)
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2016
(#) Inhouse válasza zoszka hozzászólására (») Szept 18, 2016 /
 
Ha olyat vesz, ami ezt tudja, akkor nem kell csináljon semmi átalakítást, mert az így van tervezve.
(#) zoszka válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 18, 2016 /
 
Elbeszélünk egymás mellett.. Ha van meglévő (gyári) centrálja és amellé akar valamit még berakni, márpedig ez a helyzet, akkor mindenképp át kell alakítani, hisz a 4 ajtó párhuzamos vezérlésű a rajza szerint és a pozició kapcsoló is bezavar. Ezen kívül a kulcsra nyitással meg kéne maradnia az eredeti "mindent kinyit" felállásnak.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2016
(#) Inhouse válasza zoszka hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Nekem úgy tűnik, hogy nem gyári, hanem utólagos. Akkor pedig egyáltalán nem biztos, hogy van mikrokapcsoló a kulccsal való működtetésnél külön. Csak mozdítja az is a rudazattal a kp zár motort és abban kapcsol a mikrokapcsoló, így nem különválasztható. Mindent meg lehet csinálni, csak kérdés, hogy meg tudná-e és megéri-e vesződni vele. De szerintem ez már egy külön vezérlő lenne és inkább uC. Maga az eredeti kp zár vezérlő 2 darlington tranzisztor, ha távirányítós, akkor még 2 tranzisztor és egy Tx-Rx panel. Ehhez még rakni kétszer ennyi alkatrészt, hogy legyen olyan (ha sikerül), mint amit lehet kapni?
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2016
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 19, 2016 / 1
 
Most, hogy így rákeresek, nem találok, de valamikor láttam ilyet valahol... egyébként csak azért ágálok ellene, mert nekem az jött le, hogy vett valamit, ami nem tud egy szolgáltatást, de bele akarja rakni. Ez sokszor könnyen megoldható, de szerintem most nem.
(#) zandriis5 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 20, 2016 /
 
A kapcsolási rajz a gyári centrá záré egy '95-ös Fiat Tempa sedané.
Az 5 gombos távirányítós vezérlő utólagos.
(#) zandriis5 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 20, 2016 /
 
A képen látható gyári, viszonylag egyszerű fajta párhuzamos kapcsolású 0,5s időintervallumú relés kapcsolóelektronika van. Ezt szeretném kiegészíteni a szóban forgó leválasztott bal első ajtó nyitással. Csak távirányítón kell, hogy egy gombnyomásra egy ajtó nyisson, dupla gombnyomásra pedig a maradék 4 ajtó. Az 5 gombos utólagos távirányítós vezérlőegység programozható, 0,5s-os negatív nyitási kimenetet programoztam, és maximum 3 alkalommal engedi a nyitó gombot megnyomni.
Záráskor az összes ajtó záródjon ez fontos. Mivel a bal első ajtóról kulcsal úgysem nyitom/zárom az ajtót, így ott is mindegy, hogy ezután kulcsal való nyitáskor csak azt nyitáná, vagy a többit is.
Korábban láttam valamelyik oldalon én is kétkörös centárézár vezérlőt ami univerzális volt, de már nem találni.
(#) Inhouse válasza zandriis5 hozzászólására (») Szept 20, 2016 /
 
Idézet:
„A kapcsolási rajz a gyári centrá záré egy '95-ös Fiat Tempa sedané.”

Az a rajz elég érdekes. Honnan van, te rajzoltad, vagy kiollóztad valahonnan? Vagy ez a már az általad tervezett módosítás miatt lenne ilyen?
Ha sima kp zár van, akkor először is le kell választani a bal első motor kivételével mindet a vezérlőről kompletten, magát a 2 motor szálat és a mikrokapcsoló 3 szálát is, ha van még 5 vezetékes a rendszerben, ez utóbbit nem is kell visszakötni. Aztán kell 2db egy morzés relé, amiknek a COM érintkezőjét a leválasztott motorok 2 szálára kötöd (ezek maradnak párhuzamosan). A NO megy a +12V-ra, a NC a testre. Így alapból nem csinálnak semmit. Ezeket a reléket kell vezérelni egy kapcsolással. Ha záró impulzus jön, akkor lezár mint a vezető felőli (a záró relé húz be, mint az anyavezérlőben, ugyanazzal a polaritással kapcsolja a motorokra a feszültséget, mint a bal elsőben), ha nyitó, akkor csak a második impulzusra kell dolgoznia (ilyenkor fordított polaritást kapcsol a másik relé), erre kell egy kettőig számolni tudó számláló, pl. CD4017 vagy CD4013. Ez utóbbi majd a záró impulzus reseteli.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2016
(#) zandriis5 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 20, 2016 /
 
Köszönöm az ötletet, megpróbálkozom vele. A kapcsolási rajz a gyári skiccelt másolata, mert a gyáriban voltak más mikrokapcsolók is integrálva magába a zárban, és itt csak a működési sémáját szerettem volna személtetni. Ahogy összevetettem a kapcsolási rajzot, azért is írtam egy egyszerűnek mondható dupla időrelés kapcsolóáramkör működteti ezt, amiről küldtem képet is. A zárra megy egy 4 vezetékes csatlakozó, és egy kétvezetékes. A 4 vezetékes az M1 M2 zár - nyit - ezt leválasztom, beiktatok két relét oda. CD4017 vagy más számláló IC-m nincs, viszont van egy bipoláris relém, ami tudtommal első jelre behúz és bent tart, második jelre kinyít, harmadikra behúz és bent tart és így tovább... E relé fogja végezni a számláló helyett a feladatot.
(#) Inhouse válasza zandriis5 hozzászólására (») Szept 20, 2016 /
 
A rajzot benéztem, annyira átláthatatlan nekem, hogy úgy láttam, a bal felső motor nincs párhuzamosan a többivel...
A motoroknak muszáj impulzust kapniuk, tehát azzal kell vezérelni őket, csak az elsőt tiltani kell. Nem lehet folyamatos jel a motoron, mert leég. Először egy próbakapcsolást kellene csinálni asztalon, motorok helyett LED-ek, vezérlő impulzus pedig 2 mikrokapcsoló.
Valahogy az sem tiszta még, hogy hogyan is lett bekötve... Adott egy sima kp zár (gyári) és a két negatív vezérlést igénylő szál kapja az impulzust a távirányítós vezérlőtől?
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2016
(#) zoszka válasza zandriis5 hozzászólására (») Szept 20, 2016 /
 
Elég ha egy 1 morzés relével a bal oldali zármotor egyik szálját átkapcsolod (+)-ra az utólagos vezérlővel, azt amelyikkel nyit, mivel alapból mind a 2 szál testen van. Ezzel egy időben egy 1mp-es időzítő leválasztja a többiről egy másik relével ugyanezt a szálat. Miután az 1mp-es ciklus letelik és visszakapcsolja a többi motort, ezzel egy időben elindítja a másik időzítőt (5-20mp) ami viszont tiltja a jobb első motoron lévő utólag beszerelt relé vezérlését nyitó irányba. 5-20mp után visszaáll minden alapra és a kulcsos vezérlést sem bántja. ráadásul csak 1mp lesz a tényleges beavatkozás az eredeti rendszerbe, tehát akár azonnal vissza is zárható.
Kb ennyi a logikai leírása. Elsőre 2 relé és 2 negatív élvezérelt időzítő kell plusszba.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2016
(#) zandriis5 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 22, 2016 /
 
Az átláthatóságért most mellékelek egy jó minőségű, gyári kapcsolási rajzot a rádiótáviárnyítós riasztó / központizár modullal. Így már látható a séma. Múltkor sajnos csak egy skiccelt rajzot küldtem.
A hétvégén megpróbálkozok az időrelés - és egy jelre behúzva tartó, második jelre nyitó relés megoldással. Remélhetőleg ezzel le lehet választani az első zárat a többitől.
Itt a zárak kímélése lenne a fő szempont, hiszen az esetek 99%-ban mindössze egy fő használja a gépjárművet. A csomagtérajtó felpattintómágnessel van nyitva bicskakulcsról, az a zárak állapotától függetlenül dolgozik.
(#) Inhouse válasza zandriis5 hozzászólására (») Sze, 11:04 /
 
Ez egy sima negatív vezérlésű kp zár, a motorok is testen vannak alapból. A kp zárak 90%-a ilyen megoldású, ha gyári, ha univerzális.
Következő: »»   17 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2016. Szept, 29. Csü
12:04:30
Jelenleg 380 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu