Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi zár
 
Témaindító: Zolcsi80, idő: Márc 26, 2007
Lapozás: OK   14 / 14
(#) Inhouse válasza kenderti hozzászólására (») Nov 1, 2013 /
 
Ha van időd visszanézni, akkor legyen még pár másodperc egy rövid válaszra...valamint, gondolom te is külföldről írsz, vagy diszleksziás vagy, ezért nehéz olvasni amit írsz. Se mondatkezdés, se írásjelek, helyesírás... Amúgy is nehéz néha kihámozni a kérdezők írásaiból, hogy mi is a probléma, hát még ha ahhoz is kódfejtés kell, hogy megértsük ami ír.
Még mindig nem derült ki, hogy gyári-e a cucc, vagy nem. Kérdeztem, hogy hogyan hibásodott meg, nem kaptam választ. Elég fárasztó ez így, és ebből lehet, hogy te csak annyit érzékelsz, hogy én kötöszködök...
Meg kellene mérni, hogy mérhető-e valami a kapcsolóknál, vagy automata ablak lévén a vezérlő egységnél. Ennél többet nem tudok ennyi infóból segíteni, értsd meg. Nem én szereltem, nem vagyok ott, te pedig nem írsz olyan konkrétumokat, amiből logikailag le lehetne vezetni, hogy merre kell keresni a probléma okát. Simán lehet, hogy valóban a kp zár vezérlő felhúzó részével van a bibi.
(#) kenderti válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 1, 2013 /
 
Szia,ép most néztem ide. Nos tudom hogy nem kötözködsz,csak a gépem nem magyar billentyüzetü,és az ékezetek sem olyanok. De,nem is ez a fontos,hanem az hogy megpróbálom le irni amit én tudok a kocsiról. Nos 30-éve vagyok autó villamossági szerelő, és az én időmben csak keleti autók voltak zömében. Ezek a köcsik már nekem, kicsit bonyolultak. Igaz az is,már nyugdijas vagyok és csak megkértek hogy nem e nézném meg,mivel rokonom. Mindezt,azért irtam le, nehogy a továbbiakban félreértés legyen a komonikálás szempontjából.
A hiba úgy kezdődött,hogy az egyik pillanatról a másikra megszünt müködni. A kapcsolónál megvan,a12v+ és a-negetiv is. A motornak az panelján is jelen van. De az ablakemelő motornak van egy panelja ami televan félvezetővel,és bele csatlakozik a központizár elektronikája is. Ez mindkét ajtónál igy van.
(#) Inhouse válasza kenderti hozzászólására (») Nov 1, 2013 /
 
Köszönöm, hogy megszívlelted a kérésem. Sokkal jobb így.
A leírtak alapján egy közös ponton kell keresni a hibát, mivel mindkét ablaknál egyszerre történt. Tehát nem valószínű a vezetéktörés az ajtóban, vagy hőkioldó hiba...
Alapból a motorokon test szokott lenni, mindkét kivezetésen. Nagy ritkán +12V. Ezeket sima kapcsolós vezérlésnél és elektronikusnál (automata) is 2 váltóérintkezővel szokták megoldani, csak előbbinél ez egy spec kapcsoló, az utóbbinál 2 relé. Meg kellene nézni a motorokon mi van, előbb testhez képest, aztán +12V-hoz képest. Működtetéskor hallatszik-e a dobozból relé kattanás? A kapcsoló milyen? Változik rajta valami kapcsoláskor? Még mindig nem derült ki, hogy gyári, vagy utólagos.
(#) Kisguszti hozzászólása Dec 15, 2013 /
 
Sziasztok !

Először is köszönöm, hogy regisztrálhattam.

Másodszor volna egy problémám. Van nekünk egy Astra Fcc 1.6 -unk. Tünetei a következők: a központi zár nem nyitja csak a bal első ajtót. A zár gyári, kulcsos működtetésű, riasztó, elektromos ablak, tükör nincs. Jobb oldalról pedig azért nem tudom kinyitni mert ott szar a zár mechanikája /sajnos/. Tehát, ha a bal oldalon zárni akarom hallom, hogy a többi motort is behúzná, de nyitásnál, csak egy halk kattogó hang hallatszik a motor vezérlőegységtől. A tank ajtó motorját ha vissza tolom kézzel nyitott helyzetbe, majd ezután bezárom az autót, normálisan lezárja a tankot is. Valamint az összes ajtó motorja reteszelve maradt, nem tudom felhúzni a gombot csak a bal oldalon, mert ott nem működik a reteszelés. A vezetékeket csak a bal ajtó összekötőnél tudtuk megnézni - mivel a többit nem tudjuk kinyitni -, nincs törve stb. Elképzelhető, hogy a motor szart be a bal oldalon, azért nem nyitja valamint azért nem is reteszeli ott ? Kerestem a központi zár vezérlőt a jobb oldalon ,de nem találtam, csak a motor vezérlőegysége van ott. Van egy csatlakozó szabadon, amibe tíz vezeték megy, de nem tudom az mi lehet. Egyébként minden gyári kinézetű, semmi utólagos barmolást nem látok a környéken rajta. Ha mégsem a motor a hibás, hogy tudom feloldani a reteszelést?

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) Snekovapa hozzászólása Jan 16, 2014 /
 
Űdvözlök mindenkit.SOS kellene az 1999-es volvo s 40-es központi zárának /nyitójának/programozása az autóban. Előre is nagyon köszönöm.H.L.
(#) kulacsos hozzászólása Feb 16, 2014 /
 
Szép napot mindenkinek. Segitséget szeretnék kérni, egy opel f astra 1992 es kozpontizar bekotesevel kapcsolatosan ,van rajta kulcsos kozponti es szeretnek rakotni taviranyitost .Ha lehetseges egy bekotesi rajz erdekelne .
Elore is koszonom
(#) taita33 hozzászólása Ápr 28, 2014 /
 
Szevasztok!

Lenne egy komoly feladatom. Ujonnan vettem egy fiat grande punto 1,4-es központi zárral, de távirányító nélkül. Most szeretnék beletenni egy távirányítót mivel átgondoltam a dolgot és így jobb lesz. Akkor még úgy tűnt jobb lesz nélküle biztonsági okokból is de hát tévedtem, mint tudjuk tévedni emberi dolog. Nos a lényeg hogy nem tudna valaki egy olyan leírást mutatni ami szerint be tudnék kötni egy WRS-6 távirányító szettet? Mert ilyenem van itthon.

Segítséget előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2014
(#) balazs88 hozzászólása Máj 12, 2014 /
 
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni!Vw Golf3 autómba vettem egy univerzális központi zár vezérlőegységet!Be is szereltem ahogyan kell.Minden működik nyit-zár indexek villognak nyitásnál zárásnál ahogyan kell!!!DE!!!Ha kulccsal nyitom az ajtót és úgy hagyom a kulcsot akkor az ablakot leengedi, zárásnál pedig felemeli!Ez egy tök alap funkció, DE nem értem most ha a távirányítón hosszan nyomom a nyit-zár gombot akkor miért nem működik ez a funkció
Köszönöm a segítséget nektek!
(#) Picibuszos hozzászólása Máj 22, 2014 /
 
Sziasztok! Remélem valaki tud segíteni nekem. Vásároltam egy delight márkájú bicskakulcsos központi zár vezérlőt a mostani, szintén univerzális vezérlő helyett mert 1 távirányító volt hozzá és az is ramaty állapotban.Most a következőket produkálja. Beszerelés után használtam a dolgot, nyitott, zárt rendesen. Lezárom az autót és ha 1 óra elteltével már nem hajlandó nyitni.Zárás funkcióban halk, erőtlen kattanás hallatszik, nyitásnál semmi.Ha mechanikusan kinyitom az ajtót, utána minden rendben működik ujra. HELP!!! Beleőrülök Előre is köszönöm ha valaki tud segíteni vagy találkozott hasonló problémával!Erről a vezérlőről lenne szó..
(#) Inhouse válasza Picibuszos hozzászólására (») Máj 22, 2014 / 1
 
Meg kellene nézni, hogy 1 óra múlva meg van-e a tápfesz? Valamint az ebből nem derül ki, hogyan kötötted be. Vannak variációk...
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2014
(#) Picibuszos hozzászólása Máj 22, 2014 /
 
Nem én kötöttem be.Autó villamossági szerelo volt. De ő sem találkozott meg ilyen problémával.
(#) kolyok94 hozzászólása Jún 13, 2014 /
 
Hello!
A segítségeteket szeretném kérni!
Na szóval múlthéten vettem egy központi zár vezérlőt be is kötöttem csak az itányjelzőket nem mert a ködlámpára szeretném kötni csak az lenne a problémám hogy a a központizár vezérlő szaggatott jelet ad ki ezt kéne folyamatosra csinálni valahogy kísérő fény ként egy kb 30-45 másodperces időzitésel.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
(#) proli007 válasza kolyok94 hozzászólására (») Jún 13, 2014 /
 
Hello! Pld. ezt lehet tenni. Természetesen a T2 helyére olyan P-Fet kell, ami el is bírja a két ködlámpa áramát. (Nem az IRF9540-et.) Vagy az R5 helyére relét, visszafutás diódával.

Központi.png
    
(#) kolyok94 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
egy fényérzékelőt bele lehetne tenni valahova??
(#) proli007 válasza kolyok94 hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Ha elég nagy a doboz és belefér, akkor bele. De jóember! Mit tegyen az a fényérzékelő?
(#) kolyok94 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 15, 2014 /
 
arra gondoltam hogy ha világos van (nappal), akkor ne kapcsolódjanak fel csak este, de ezzel is sokat segítettél, köszönök mindent!

Mod.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2014
(#) proli007 válasza kolyok94 hozzászólására (») Jún 15, 2014 /
 
A helyzet az, hogy ha relét működtet az áramkör, akkor még bele lehet kombinálni egy fényérzékelőt, de ha tranyó működtetné a lámpát, akkor már nehézkes a dolog. Mert a fény lassan változik, azt meg nem engedhetjük meg, hogy a lámpa ne hirtelen kapcsolódjon be-ki. Mert abba belepusztul a tranyó. A relének "magának is van" hiszterézise, mert nem annál az áramnál húz meg, ahol elenged. Ezzel a gyors váltás már meg is oldódott.
De egy ilyen feladatnál (bár elsőre nem látszik) más kritériumok is vannak. Pld. hogy szinte ne legyen önfogyasztása. Hiszen az áramkörnek állandó feszültség alatt kell lennie.
Gondolom azért írod hogy így is jó, mert nem egy nagy kaland, ha nappal is világít a lámpa arra a 10 másodpercre. De megrajzoltam hogyan oldható meg, persze kicsit más eszközökkel, de szerintem ez sem sokkal komplikáltabb..
Az áramkör egy monostabil multi, amit az első bejövő villanás indít. De az időzítés csak akkor indul el, ha sötét van. Egy Led jelzést is beletettem, hogy világosban (mikor nem kapcsol fel a lámpa) látható legyen, hogy azért jön az indító jel.
De hogy ne azt érezd, hogy csak cseszegetlek, megrajzoltam a nyákját is. A Fet megválasztásánál ugyan az érvényes, mint előzőekben. Ha relét szeretnél működtetni vele (mert azt nem tudom), akkor bármi jó lehet bele.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2014
(#) kolyok94 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 15, 2014 /
 
Köszönöm a segítségedet innen mar szerintem menni fog, és kérlek nézzétek el nekem a hozzá nemértésemet. Mégegyszer köszönöm!
(#) etm hozzászólása Júl 6, 2014 /
 
Hello! Dacia Logan autóm van. A jobb hátsó ajtónál a központi zár motorja csak rángatja a zárat,de nem kapcsol. Nem zárja,és nem is nyitja. Áramot kap a motor.Elejében néha csinálta ezt,de most már mindig. Nem tudom hogyan tudom kiszerelni,mert ha mindent leszedek róla,akkor is fogja még az ajtó kilincse kívűlről.Azt hogyan tudom szét akasztani? Így nem lehet kivenni hogy megnézzem mi a baja. Olyan a hiba,mintha nem lenne ereje a zár működtetéséhez. Csúszna tengelyen fogaskerék,vagy valami más..? Nem tudom hogy néz ki belülről? Van ötletek mi lehet a baj?
(#) PuntoAtis hozzászólása Júl 10, 2014 /
 
Sziasztok!
Fiat Punto 2/b vagy 3 (ki minek nevezi,2006-os kereklámpás) autónak keresném a központizár vezérlő paneljét,illetve szerintetek ez: http://tinyurl.hu/1hlr/
jó-e bele és minden funkcióját használni tudom-e?
(#) Inhouse válasza etm hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Az ilyen zárakban is kis villanymotor van a tengelyén vagy fogaskerék, vagy csiga, ami általában fogaslécet hajt. Ha elreped a műanyag, nagyobb erőhatás esetén elforoghat a tengelyen. Ha rossz hangja van, akkor az is lehet, hogy letört pár fog. De lehet motor baj is, kopott kefék pl. De szorulhat a zárszerkezet is.
(#) etm válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Hello! Köszönöm a segítséget! Csak még azt tudnám,hogy hogyan bírom kiszedni?Esetleg valaki szedett már ki ilyent? Kiszedtem a csavarokat,szét akasztottam a pálcákat amik össze fogják a belső kilincsel és a belső kézi zárral,de még szerintem a kilső kilincs fogja,és nem látok bele hogy hol kell szét akasztani,hogy ki tudjam emelni a zárat az ajtóból.Most lóg az egész zár,de nem jön ki.Azt sem látom hogy mi az ami még fogja,de valami fogja.Tudja-e Valaki,hogyan tudnám kiszedni a zárat?
(#) Inhouse válasza etm hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Autója válogatja, de lehet, hogy a külső kilincset is le kell szedni.
(#) oci03j hozzászólása Júl 29, 2014 /
 
Sziasztok van nekem egy 99-as Swiftem a centrál nem nyitja a bal hátsó ajtót.Kérdésem honnan tudom meg hogy a motor vagy a vezérlő egység romlott el? illetve tudja e valaki hogy hol található a vezérlő egység ebben az évjáratban? a segítséget előre is köszönöm
(#) Inhouse válasza oci03j hozzászólására (») Júl 29, 2014 /
 
Mivel csak a bal hátsó nem működik, biztos nem a vezérlőd a rossz. Egy kimenet van az összes motornak. Vagy az a motor halt meg, vagy megszakadt a vezetéke, az ajtóátvezetésnél pl. Esetleg a zárszerkezeted is megszorulhatott, vagy utólagos kp zárnál a rudazat is lelazulhatott, ami összeköti a motort és a zárat...
(#) dani96 hozzászólása Aug 5, 2014 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Egy 1998-as Rover 416 SI-m van, amivel a problémám, hogy nyitásnál a jobb első ajtó zárja nem nyílik elsőre. Visszazárom a távirányítóval és másodszori nyitásnál már problémamentesen nyílik. A másik lehetőség, hogy belülről fölhúzom a kallantyút.
Mit tudok evvel kezdeni? Szerelő már egyszer szétszedte, beolajozta és újra összerakta.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Következő: »»   14 / 14
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2014. Okt, 02. Csü
8:27:08
Jelenleg 309 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu