Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hegesztőgép javítása
 
Témaindító: Szentgyörgyi Lajos, idő: Nov 25, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   27 / 27
(#) nemcsa válasza erbe hozzászólására (») Szept 22, 2023 /
 
köszönöm a gyors választ .Korábban ezzel a bekötéssel működött , akkor lehet a mágneskapcsoló hibája ? Ez okozhatta a teljesírmény csökkenést? Valóban nem csattan. Csak egyfázison megy nem tudom átalakították e
A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2023
(#) erbe válasza nemcsa hozzászólására (») Szept 22, 2023 /
 
Az érintkező szikrázása okozhat teljesítmény csökkenést, de nagyon hamar szét is ég.
(#) nemcsa válasza erbe hozzászólására (») Szept 22, 2023 /
 
Amennyiben a mágneskapcsoló a probléma találok még hozzá csere darabot ?
(#) erbe válasza nemcsa hozzászólására (») Szept 22, 2023 /
 
Garantáltan. De nem szükséges pontosan olyannal cserélni, tucatnyi helyettesítő típust találni.
(#) nemcsa válasza erbe hozzászólására (») Szept 22, 2023 /
 
szuper köszönöm
(#) nemcsa válasza nemcsa hozzászólására (») Szept 23, 2023 /
 
ma reggel megnéztem a mágneskapcsoló behúz
(#) nemcsa válasza nemcsa hozzászólására (») Szept 23, 2023 /
 
elnéztem, a gép traconic 103 bocs
(#) Gafly válasza nemcsa hozzászólására (») Szept 23, 2023 /
 
Egyébként mi a fenének kérdezted meg ugyanazt két különböző topic-ban?
Kilenc percbe telt kitalálni, hogy biztos ami biztos alapont megkérdezem itt is.
Erbe meg szegény csak vakarja a fejét, hogy melyik kérdésre hol válaszoljon.
(#) nemcsa válasza Gafly hozzászólására (») Szept 23, 2023 /
 
jogos
(#) ksanyi52 hozzászólása Szept 25, 2023 /
 
Sziasztok! Kb 7 éve vettem egy MIG-150 CO hegesztőt. A múlthéten találtam a youtube-on egy videót co hegesztő átalakítása címmel. és gondoltam belenézek. https://photos.app.goo.gl/UAJww377b86sr65Q6
Sok érdekességet találtam ami nekem ellentmondásos. Pl a mágneskapcsoló egyik oldalán van vezeték, a másikon nincs, a fojtóból a vastagon kívül 2 vékonyvezeték is kijön. Úgy rémlik mintha a huzaltovábbító elektronikáját is kicserélték volna, be van építve egy 24 voltos 63 VA trafó, és mégis a munkatrafó kimenetéről veszi le a huzaltovábbító tápáramát. A fokozatkapcsoló az egyik 3, a másik 2 állású. Ha bekapcsolom az egyes fokozatot akkor a 3, vagy a4 is be van kapcsolva. Ha valakinek lenne ilyen típusú hegesztője, pár képet tudna küldeni a belsejéről, esetleg kapcsolási rajzot, az sokat segítene. Esetleg meg tudnátok magyarázni az általam rendellenesnek tartott dolgokat. Bármi segítséget elfogadok.
(#) ksanyi52 válasza ksanyi52 hozzászólására (») Szept 27, 2023 /
 
Sziasztok! Ha már a modik nem törölték ki, hát előhozakodok némi infóval. Ma méregettem kicsit, és hát elvagyok keseredve. Annakidején amikor megvettem ezt a készüléket, a Trabantom alvázán kellett némi foltot hegeszteni, de most 1,5-2mm lemezen kellene viszonylag szép varratot húzni, és arra jöttem rá hogy erre a gép alkalmatlan. Mint a képeken is látszik egy PWM vezérlővel van megoldva az előtolás, és a bemenetén 37-57 voltig mérhető feszültség. De még az sem állandó mert a terhelés függvényében is változik, így hát a kimenetén 5-9 voltig is változik a feszültség, ami füllel is hallható. vij-vij,vij, és amikor abbahagyom a hegesztést, a potméter állásától függően 5-10 cm huzalt még ki tol. ( látszik a vezérlő ledjén hogy a kondikban lévő energia szépen elfogy. A vezérlőmotor 1 Amper körül vesz fel áramot. Arra gondoltam hogy a bemeneti feszültségét valahogy stabilizálni kellene, esetleg egy lm 317-el vagy egy zenerdiódás tranzistorral, valamint egy relét bekötni a mágneskapcsolóhoz hogy az szakítsa meg a PWM kimenő jelét amikor a tápot, és agázt kikapcsolja. Azért is szerettem volna egy kapcsolási rajzot hogy lássam hogy van e a mágneskapcsolón egy szabad érintkező pár, erre a feladatra. Van is ilyen relém, csak az 230 Voltos, mágneskapcsoló pedig 24. A fojtón lévő vékony tekercsen nem mérhető feszültség semmilyen állásban, lehet hogy csak üzemközben mérhető rajta, valami visszacsatolás lehet, de azt nem tudom hogy - vagy +-e. Estleg ha tudtok segíteni azt megköszönném. Bocs egy kicsit hosszúra nyúlt.
(#) mpisti válasza ksanyi52 hozzászólására (») Szept 27, 2023 /
 
Ahol a hegesztőáramról kell levenni az áramot az előtoló részére és pufferkondi van a kimeneti egyenirányítón, ott az előtolás részére a hegesztőáram egyenirányítóra menő váltakozó áramra kell tenni egy kis 8-10A-es graetz egyenirányítót, és azt kell a tolásszabályzóba vezetni. Így a kondi feszültségétől függetlenedik a tolás szabályzó.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2023
(#) ksanyi52 válasza mpisti hozzászólására (») Szept 27, 2023 /
 
Köszönöm mpisti a válaszod. A hegesztőn nincs puffer kondi, csak a PWM panelon 2 kis elkó, és a bejövő jel, szinte modulálja a kimenő jelet. Mindenképpen meg kell oldanom hogy a PWM kimenő jelét szakítsam meg. Ez még mindig csak a utólag kitolt huzal hosszát oldja meg, de a pulzálást nem.
(#) Rundestedt hozzászólása Okt 31, 2023 /
 
Sziasztok, típus beazonosításban kérnék segítséget. Két oldala nincs meg, és semmilyen táblát sem találtam rajta. A kapcsolók valószínűleg nem gyáriak.

Előre is köszi a segítséget.
(#) big_j hozzászólása Jan 6, 2024 /
 
Sziasztok!

Van egy hetra 100-asom amin a kapcsolóra volt kötve egy ellenállás de leolvadt és nem tudom, hogy mekkora, milyen fajta volt. Remélem valaki tud segíteni.
Előre is köszönöm.
(#) Gafly válasza big_j hozzászólására (») Jan 6, 2024 / 2
 
Zöld huzalellenállás, kerámia testen.

Mindjárt jön hozzártő, és fejből mondja az értékét.

Annyit azért addig is meg tudsz tenni, hogy megméred a két vége között az ellenállást. Ha szakadt, akkor látod-e a szakadás helyét? Ha igen, akkor a két végéhez képest megméred, és összeadod a maradékot. Nagyságrendi becslésre, semminél jobb...

Amúgy nem néz ki úgy, mintha gyárilag is benne lett volna.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2024
(#) kadarist válasza big_j hozzászólására (») Jan 6, 2024 / 1
 
Ez a maszek lágyindító kiegészítés lehet, ami erősebb kismegszakító esetén nem kell.
(#) Kinka István válasza big_j hozzászólására (») Jan 6, 2024 / 2
 
Szia!
A csatolmányban van néhány Hetra hegesztő gépkönyve.
(#) erbe hozzászólása Feb 6, 2024 / 4
 
Úgy jártam, mint parasztbácsi a repülőn. "-Na erre nem számítottam."
Hoztak egy régóta nem használt CO2 hegesztőt. 1f / 2f, 230/400 V. Nézzem át.
Szemre minden rendben. Indítás teljesítménymérőn keresztül hegesztés nélkül. Feszültség van, motor pörög. Néhány másodperc után felszáll egy kis füst. Nem látom, honnan. Lekötöm a diódákat, majd a nagytrafót. Az előtolás növelése 400 W fölé viszi a teljesítményfelvételt. Motor ki, 12 V akkuról finoman megy, 1,6 A. Panel. Minden rendben, asztalon 20 V trafóról 144 W, kapcsokon 11 V., kis füst a motorból(poti max). Puffer 1000 uF. Mérve is, ESR 0,44 Ohm. Több példány nagyon hasonló eredménnyel. Megfejelem 1 µF fóliakondival. Simábban megy a motor, nem visít annyira, telj. 85 W, fesz. 14 V. Kicsit többet kell várni a füstre.
Szétszedtem a motort. Látszik, hogy sokat ment. A kefe használható részének 1/3-a elfogyott. Hornyok tisztítása, kis fényesítés után teljesítményfelvétel 23 W, fesz. 20 V.
Rendes szerelő már rég kicserélte volna a motort és a vezérlőt is. Én rendetlen szerelő vagyok.
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Feb 9, 2024 /
 
Megrögzött kondicserélgetők figyelmébe:
A gépben van 4 db 12000 Uf, 30 V-os Sprague elkó. Egyet vettem csak ki, mert a csavarjaival fogatták fel a kisütő ellenállást, ami valamikor letörött és senki sem pótolta. Dátumjelzés 9020. Mérve 12563 uF. ESR-t nem mértem, hiszen nincs jelentősége.
(#) Phile80 válasza erbe hozzászólására (») Feb 10, 2024 / 1
 
Egyik elkó sem örökéletű, ha egy pakkban 1db rossz, valószínűsíthető, hogy a többi is meg fog hibásodni és ha garanciával javítasz, akkor rá lehet fázni ezzel, mert ha ugyanazzal a hibával kerül vissza, az garanciális javítás lesz és saját zsebből kell fizetni a többit. Ha egyik sem hibás, nem szokták cserélni.
De értem mire szeretnél utalni, "régen minden jobb volt". Sokat hallom ezt. De van az most is, csak sokkal többe kerül. Lehet venni noname 22000µF/63V-os elkót 3800Ft-ért és lehet venni F&T-t 22000Ft-ért. Az emberek meg annyit látnak az egészből, hogy majdnem ugyanúgy néz ki, minek fizessek ötször annyit érte, hiszen ha meghibásodik veszek egy másikat és még akkor is olcsóbban jövök ki. A kínai piac átrendezte az értékrendet, ami sajnos rákényszeríti az árverseny miatt az európai gyártók nagy részét arra, hogy kispóroljanak mindent amit csak lehet.
Éppen néhány hónapja javítottam egy erősítőt és mondta a tulajdonosa, hogy régen milyen jól megcsinálták ezeket. Utánanéztem mennyibe került akkor ez az erősítő. Hát 7db erősítő annyiba került, mint egy új Trabant. Ennyi pénzből lehet is jót építeni, csak ebbe nem szokás belegondolni manapság, mert mindenki a kínai árakhoz viszonyít. Mindenki szeretne szépet és jót, csak nem akar érte fizetni, aztán ha megveszi a szemetet és jön a probléma, soha nem saját magát hibáztatja,
(#) erbe válasza Phile80 hozzászólására (») Feb 10, 2024 /
 
Nem a kondi miatt javítottam. A márka a legkiválóbbak közé tartozik, akkor és most se lehetett olcsó. Éppen most tárgyalták a '"Kondenzátor'" témában a dolgot. Egy kolléga idézett egy tanulságos cikkből.
Kondenzátor pestis (02.10. 11:31)
(#) bnandor válasza Phile80 hozzászólására (») Feb 13, 2024 /
 
1988-ban a Vidi márkaszervizben a kezdő műszerész fizetésem 4400 Ft.volt.Ugyanakkor a 6 programos TS4316 22800 Ft, a távszabályzós TS4327 28800 Ft.
Következő: »»   27 / 27
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem