Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Omega elektromos gondok
Lapozás: OK   4 / 4
(#) lakewales hozzászólása Szept 15, 2013 /
 
Jó napot mindenkinek! Új vagyok még itt, nem tudom mi a szokás, de rögtön bele is csapnék a közepébe. Van egy 2000-es évjáratú 3.0-es Opel omegám. Két problémám is van. Az egyik, hogy nem működik a km óra. Sem a számláló,sem maga a mutató sem. Az opelban azt mondták, hogy a menetstabilizátor vezérlő nem működik. A kérdésem az lenne, hogy ez javitható e, vagy cserélni kell komplettan(ezt nem szeretném igazán). A másik kérdés a fedélzeti komputer kijelzője nem működik. A gond az hogy ez színes kijelzős, mert gyári navis.
A válaszokat előre is köszönöm.
(#) kereklac hozzászólása Júl 30, 2014 /
 
sziasztok! Omega B '96. 2.0
fűtőradiátort szeretnék cserélni. a műszerfalház kiszereléséhez kell segitséget kérnem.
kérem jelezze aki segíteni tud.
köszönöm Lac
(#) endrusz válasza kereklac hozzászólására (») Júl 31, 2014 /
 
Szia! Valahol van hozzá magyar javitási könyvem,majd estefele megkeresem hátha van benne valami információ erről.
(#) Swifter hozzászólása Dec 11, 2016 /
 
Üdv Mindenkinek!
Van egy 96-os 2.0 16v automata, digit klímás Omegám. Elkezdett olyan tüneteket produkálni hogy a fűtőmotor nem mindig indul. Ilyenkor le szoktam húzni a klímavezérlő panel saruját majd vissza, ez 1-2 napra megoldja a problémát, de már ott tartok hogy ez sem segít. Fűtőmotor nem szorul, a hűtő/fűtő berendezés minden egyéb funkciója hibátlanul működik. Azt viszont megfigyeltem már korábban, hogy teljes fokozaton nem mindig pörgött fel a motor a megfelelő fordulatszámra, néha ingadozott. Van ötletetek hogy merre induljak a hibakereséssel? Annyi változtatás van a műszerfalon hogy minden egyes visszajelző ledesítve van, a kapcsolók is külön-külön, ezekkel semmi baj nincs, hibátlanul működik minden már kb 3-4 éve, ez csak nem zavarhatja. Gondoltam klímavezérlő hibára, relére. (esetleg előtét ellenállásra, márha ezt a hibát kiküszöbölheti az áramtalanítás) A válaszokat előre is köszönöm.
(#) Swifter válasza Swifter hozzászólására (») Dec 11, 2016 /
 
Még annyit hozzáteszek, a fokozatok 0-9-ig vannak, a indul a motor mindegyik fokozatban üzemel, ha nem indul a motor, abszolút egyik fokozatban sem megy, minden egyéb funkció hibátlan.
(#) Swifter válasza Swifter hozzászólására (») Dec 11, 2016 /
 
Megoldódott a probléma, a hiba oka egy negatív csatlakozó eloxidálódása volt az előtét ellenálláson, e körül a saru körül kicsit a műanyag is megolvadt. Lepucoltam az érintkezőket, s a biztonság kedvéért befújtam egy kis wd-40-el. Újra tökéletesen üzemel a fűtőmotor. Remélem mások számára is hasznos lesz ez a bejegyzés. Kellemes Ünnepeket Mindenkine!
(#) Lezli46 hozzászólása Nov 21, 2018 /
 
Helló!
Tudna valaki segiteni?

Omega "B" V6.., 1997 , digi klimás : Fütőmotor állandóan megy ., hacsak nem veszem ki a biztositékot...

Hol lehet a fütészabályzója? Elektronikus vagy sima ellenállásos? Esetleg javitható? Ha nem ujat-használtat vajon mennyiért lehetne venni?

köszi
(#) kiszebra válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 21, 2018 /
 
Helló!

Van Facebookon Opel Omega B alkatrész nevű csoport, ott ha keresel, biztos lesz sokaknak.
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 22, 2018 /
 
Omega B digiklimás fütőmotor állandóan megy---- uj elektronikus szabályzó beépitèse után is!

Klimapanelböl a szabályzó csatiban lévő 4-s és 2-s PIN- re nem jön jel 1-9-s fokozatból egyikbe sem..., mindig kb 0.08V a két szál között!!!
Noha ennek változni kellene a sebességkapcsoló állásától függően.., kb 0.8-tól 2.4V- ig.

Klimavezérlő hibás lehet???

Hogy lehetne szimulálni a klimavezérlő jelét???
(#) Swifter válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 26, 2018 /
 
Annyit tudok javasolni hogy reseteld. Ezt úgy tudod megcsinálni hogy ráadod a gyújtást, majd egyszerre lenyomod az off és az auto gombokat, majd nyomva tartod 5 mp-ig. Hallani fogod ha beindulnak a szervo motorok, változik a fűtő motor fordulatszáma is. Ha nem zúgnak tovább a szervomotorok kikapcsolhatod majd vissza. Természetesen ez nem garancia hogy megoldás lesz a problémádra.
(#) Lezli46 válasza Swifter hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
Köszi.., sajnos az uj ( utángyártott ) sem volt jó., hoztak egy másikat ., ezzel megoldodott a sebbességszabzás teljesen., a resetet megtudtam csinálni.
Csak egy " apro" probléma van : Nem fuj meleget!!! Azelött se volt meleg.., Opcom- mal probáltam, de nem tudtam a klimavezérlőhöz csatlakozni..,kikapcsoláskor a hömérséklet displayeken mindig van a két vonás hibajelzés...,a levegőterelő csappantyukat hallom ha nyomkodom.
Hogy van megoldva, szabályozva , egyáltalán a meleglevegő befujás??? Viz állandóan kering., és egy levegőcsappanyú szabályozza hogy egyáltalán bejusson , és mennyi meleglevegő a kabinba?? Vagy viz oldalról volna esetleg a szabályzás???
Autoszerelő szerint, motortéri vizoldal melegedése jó!
Mi lehet a baj???? Borzasztó kellemetlen hogy nem jön a meleg..., kétzónás klima van.., de egyik oldal se jó..,displayén tudom állitani a höfokot.
(#) Swifter válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
A meleg levegőt elektromos szervo lapát szabályozza. Ha full hideről felnyomod full melegre vagy fordítva, 2-3 másodperc késleltetés után hallod hogy elkezdi állítani a lapátokat. Ezt akkor is hallod ha fokonként állítod, s minden állítás után vársz kb 5 másodpercet. Első 1-2-3 fok különbségnél még nem indul az állítás. Fűtéskor telibe kapja a radiátor a meleget. A vízrendszerben egy vákuumos Y csap szabályozza a nyitást/zárást.
A meleg víz folyamatosan keresztül megy rajta, ha nem fűtesz, a csap zárt állapotban van, nincs rajta vákuum, a hűtőradiátor utáni gyűjtőcső fele irányítja a vizet (szívósor felől alul).
Ha fűtesz, a vákuum felhúz benne egy tányért, s a melegvizet a fűtőradiátorra vezeti. A radiátorról szintén a gyűjtőcsőbe tér vissza a víz.
Ennek a típusnak a gyenge pontja a fűtés csap, hajlamos széthullani a belseje, olyan nem is zár nem is nyit normálisan állapot. A másik a vákuumcső csatlakozó gumijának az elöregedése, esetleg pollenszűrő cserénél is le lehet lökni ha nem figyel az ember.
(#) Lezli46 válasza Swifter hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
Köszi-- nagyon .plasztikus a leirásod..
1. A meleglevegő csappantyú tesztet értem.

2.Ezek szerint vákum által vezérelt Y szelep állása szabályozza a fütővizkörben a nyitást/zárást : Három ostoba kérdés:
Vagy van teljes átfolyás engedélyezés., ? vagy teljesen lezárt állapotban a kapcsoló?? Vagy folyamatosan változhat?

Honnét tudja ez a Y szelep hogy nyisson vagy zárjon?

Helyileg hol található ez a fütéscsap? Gondolom ez a ominozus "Y" szelep ugye? Motortérben- kabinban?

A fütőradiátorhoz hol lehet hozzáférni hogy forróságát kézzel érzékelni lehessen?
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
https://goo.gl/images/kkHGQ6

Ez volna az Y fütésszabályzó

s-l640.jpg
    
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Nov 29, 2018 /
 
Köszi-- nagyon .plasztikus a leirásod..
1. A meleglevegő csappantyú tesztet értem.

2.Ezek szerint vákum által vezérelt Y szelep állása szabályozza a fütővizkörben a nyitást/zárást : Három ostoba kérdés:
3. Vagy van teljes átfolyás engedélyezés., ? vagy teljesen lezárt állapotban a kapcsoló?? Vagy folyamatosan változhat?
Alapossabban átolvasva válaszod : [b]Tudom már hogy ez egy egyszerű BE/KI SZELEP.,vagy lezár vagy átenged funkcióval. . Jól értem ugye???[/b]

4.Honnét tudja ez a Y szelep hogy nyisson vagy zárjon? Feltételezem hogy van valahol egy "vákumtároló" (?) és valami mágnesszelep is rajta két vákumcsővel.,ami szabályozza ezeken az átáramlást.., és akkor mi vezérli ezt a mágnesszelepet..,valami hőérzékelő esetleg????

Helyileg hol található ez a fütéscsap? Gondolom ez a ominozus "Y" szelep ugye? Motortérben- kabinban?

A fütőradiátorhoz hol lehet hozzáférni hogy forróságát kézzel érzékelni lehessen?
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2018
Következő: »»   4 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem