Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Opel Omega elektromos gondok
Témaindító: geri199440, idő: Jún 15, 2009
Témakörök:
Jó napot mindenkinek! Új vagyok még itt, nem tudom mi a szokás, de rögtön bele is csapnék a közepébe. Van egy 2000-es évjáratú 3.0-es Opel omegám. Két problémám is van. Az egyik, hogy nem működik a km óra. Sem a számláló,sem maga a mutató sem. Az opelban azt mondták, hogy a menetstabilizátor vezérlő nem működik. A kérdésem az lenne, hogy ez javitható e, vagy cserélni kell komplettan(ezt nem szeretném igazán). A másik kérdés a fedélzeti komputer kijelzője nem működik. A gond az hogy ez színes kijelzős, mert gyári navis.
A válaszokat előre is köszönöm.
sziasztok! Omega B '96. 2.0
fűtőradiátort szeretnék cserélni. a műszerfalház kiszereléséhez kell segitséget kérnem. kérem jelezze aki segíteni tud. köszönöm Lac
Szia! Valahol van hozzá magyar javitási könyvem,majd estefele megkeresem hátha van benne valami információ erről.
Üdv Mindenkinek!
Van egy 96-os 2.0 16v automata, digit klímás Omegám. Elkezdett olyan tüneteket produkálni hogy a fűtőmotor nem mindig indul. Ilyenkor le szoktam húzni a klímavezérlő panel saruját majd vissza, ez 1-2 napra megoldja a problémát, de már ott tartok hogy ez sem segít. Fűtőmotor nem szorul, a hűtő/fűtő berendezés minden egyéb funkciója hibátlanul működik. Azt viszont megfigyeltem már korábban, hogy teljes fokozaton nem mindig pörgött fel a motor a megfelelő fordulatszámra, néha ingadozott. Van ötletetek hogy merre induljak a hibakereséssel? Annyi változtatás van a műszerfalon hogy minden egyes visszajelző ledesítve van, a kapcsolók is külön-külön, ezekkel semmi baj nincs, hibátlanul működik minden már kb 3-4 éve, ez csak nem zavarhatja. Gondoltam klímavezérlő hibára, relére. (esetleg előtét ellenállásra, márha ezt a hibát kiküszöbölheti az áramtalanítás) A válaszokat előre is köszönöm.
Még annyit hozzáteszek, a fokozatok 0-9-ig vannak, a indul a motor mindegyik fokozatban üzemel, ha nem indul a motor, abszolút egyik fokozatban sem megy, minden egyéb funkció hibátlan.
Megoldódott a probléma, a hiba oka egy negatív csatlakozó eloxidálódása volt az előtét ellenálláson, e körül a saru körül kicsit a műanyag is megolvadt. Lepucoltam az érintkezőket, s a biztonság kedvéért befújtam egy kis wd-40-el. Újra tökéletesen üzemel a fűtőmotor. Remélem mások számára is hasznos lesz ez a bejegyzés. Kellemes Ünnepeket Mindenkine!
Helló!
Tudna valaki segiteni? Omega "B" V6.., 1997 , digi klimás : Fütőmotor állandóan megy ., hacsak nem veszem ki a biztositékot... Hol lehet a fütészabályzója? Elektronikus vagy sima ellenállásos? Esetleg javitható? Ha nem ujat-használtat vajon mennyiért lehetne venni? köszi
Helló!
Van Facebookon Opel Omega B alkatrész nevű csoport, ott ha keresel, biztos lesz sokaknak.
Omega B digiklimás fütőmotor állandóan megy---- uj elektronikus szabályzó beépitèse után is!
Klimapanelböl a szabályzó csatiban lévő 4-s és 2-s PIN- re nem jön jel 1-9-s fokozatból egyikbe sem..., mindig kb 0.08V a két szál között!!! Noha ennek változni kellene a sebességkapcsoló állásától függően.., kb 0.8-tól 2.4V- ig. Klimavezérlő hibás lehet??? Hogy lehetne szimulálni a klimavezérlő jelét???
Annyit tudok javasolni hogy reseteld. Ezt úgy tudod megcsinálni hogy ráadod a gyújtást, majd egyszerre lenyomod az off és az auto gombokat, majd nyomva tartod 5 mp-ig. Hallani fogod ha beindulnak a szervo motorok, változik a fűtő motor fordulatszáma is. Ha nem zúgnak tovább a szervomotorok kikapcsolhatod majd vissza. Természetesen ez nem garancia hogy megoldás lesz a problémádra.
Köszi.., sajnos az uj ( utángyártott ) sem volt jó., hoztak egy másikat ., ezzel megoldodott a sebbességszabzás teljesen., a resetet megtudtam csinálni.
Csak egy " apro" probléma van : Nem fuj meleget!!! Azelött se volt meleg.., Opcom- mal probáltam, de nem tudtam a klimavezérlőhöz csatlakozni..,kikapcsoláskor a hömérséklet displayeken mindig van a két vonás hibajelzés...,a levegőterelő csappantyukat hallom ha nyomkodom. Hogy van megoldva, szabályozva , egyáltalán a meleglevegő befujás??? Viz állandóan kering., és egy levegőcsappanyú szabályozza hogy egyáltalán bejusson , és mennyi meleglevegő a kabinba?? Vagy viz oldalról volna esetleg a szabályzás??? Autoszerelő szerint, motortéri vizoldal melegedése jó! Mi lehet a baj???? Borzasztó kellemetlen hogy nem jön a meleg..., kétzónás klima van.., de egyik oldal se jó..,displayén tudom állitani a höfokot.
A meleg levegőt elektromos szervo lapát szabályozza. Ha full hideről felnyomod full melegre vagy fordítva, 2-3 másodperc késleltetés után hallod hogy elkezdi állítani a lapátokat. Ezt akkor is hallod ha fokonként állítod, s minden állítás után vársz kb 5 másodpercet. Első 1-2-3 fok különbségnél még nem indul az állítás. Fűtéskor telibe kapja a radiátor a meleget. A vízrendszerben egy vákuumos Y csap szabályozza a nyitást/zárást.
A meleg víz folyamatosan keresztül megy rajta, ha nem fűtesz, a csap zárt állapotban van, nincs rajta vákuum, a hűtőradiátor utáni gyűjtőcső fele irányítja a vizet (szívósor felől alul). Ha fűtesz, a vákuum felhúz benne egy tányért, s a melegvizet a fűtőradiátorra vezeti. A radiátorról szintén a gyűjtőcsőbe tér vissza a víz. Ennek a típusnak a gyenge pontja a fűtés csap, hajlamos széthullani a belseje, olyan nem is zár nem is nyit normálisan állapot. A másik a vákuumcső csatlakozó gumijának az elöregedése, esetleg pollenszűrő cserénél is le lehet lökni ha nem figyel az ember.
Köszi-- nagyon .plasztikus a leirásod..
1. A meleglevegő csappantyú tesztet értem. 2.Ezek szerint vákum által vezérelt Y szelep állása szabályozza a fütővizkörben a nyitást/zárást : Három ostoba kérdés: Vagy van teljes átfolyás engedélyezés., ? vagy teljesen lezárt állapotban a kapcsoló?? Vagy folyamatosan változhat? Honnét tudja ez a Y szelep hogy nyisson vagy zárjon? Helyileg hol található ez a fütéscsap? Gondolom ez a ominozus "Y" szelep ugye? Motortérben- kabinban? A fütőradiátorhoz hol lehet hozzáférni hogy forróságát kézzel érzékelni lehessen?
Köszi-- nagyon .plasztikus a leirásod..
1. A meleglevegő csappantyú tesztet értem. 2.Ezek szerint vákum által vezérelt Y szelep állása szabályozza a fütővizkörben a nyitást/zárást : Három ostoba kérdés: 3. Vagy van teljes átfolyás engedélyezés., ? vagy teljesen lezárt állapotban a kapcsoló?? Vagy folyamatosan változhat? Alapossabban átolvasva válaszod : [b]Tudom már hogy ez egy egyszerű BE/KI SZELEP.,vagy lezár vagy átenged funkcióval. . Jól értem ugye???[/b] 4.Honnét tudja ez a Y szelep hogy nyisson vagy zárjon? Feltételezem hogy van valahol egy "vákumtároló" (?) és valami mágnesszelep is rajta két vákumcsővel.,ami szabályozza ezeken az átáramlást.., és akkor mi vezérli ezt a mágnesszelepet..,valami hőérzékelő esetleg???? Helyileg hol található ez a fütéscsap? Gondolom ez a ominozus "Y" szelep ugye? Motortérben- kabinban? A fütőradiátorhoz hol lehet hozzáférni hogy forróságát kézzel érzékelni lehessen? A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |