Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Nem kizárt, hogy rövid időtartamra azért tudja teljesíteni a katalógus adatokat. Ebben az árkategóriában nem elvárás a tartós színuszos terhelés elviselése. Van egy 2x200-as végfokom 300VA trafóval, ha ésszel hajtom éppen csak kézmeleg a transzformátor.
De nekem elvárás, ha kimegyek hangosítani, akkor ne csak 2 percig bírja a kraftot, hanem akár 24 órán át. De utánaolvastam egy kicsit és azt olvastam hogy ezek kínai szutykok, aminek a fele sem igaz, ami oda van írva.
10kg hűtőborda? Nekem az analóg végfokon (2x400W/8ohm szinusz) egy egy 24cm-es borda van (2x70dkg, összesen 1,4kg) és egy 12cm-es ventillátorral több óra buli után is csak langyos.
Szeretek túlméretezni. Íme, a hétvégén eddig jutottam vele: Bővebben: Link
TDA ban van-e full b osztályos ?
Nem szabad ránézésre leírni a trafót, mert nekem is ilyen magasabb fajta toroid van szintén nem olyan nehéz, és elméletileg 600W-os és gyakorlatilag is, mert iszonyatos terhelést bír, ráadásul full terhelésen alig lesz langyos. Amit meg tudunk manapság, hogy a kaszni az ilyen bimbiacélból készül.
Nem is azt mondtam hogy rövidtávon nem tud sokat. De ha azt nézem hogy nekem folyamatos 2kW kell min. nyers tápként, akkor mégiscsak nokedlik ezek a gyári végek. (És a tápjuk.)(Nézegettem ilyesmiket, de azok már a párszázezres kategóriák. És ott is megvan a tömege 30-40kg. Tehát nem én csinálom rosszul.) Ami term. rövidtávon lényegesen többet is tud. Nem ezekkel a hangfalakkal persze. Ezek nokedlik.
Én 2x500 wattosat csináltam, és üti a 30 kilót. Pedig 2x500 watt, az nem olyan nagy, mint amit te csinálsz. Egyébként én hibrid párti vagyok, ugyanis kapcsi táp nem olyan helyigényes, és könnyű. Nem kell neki hatalmas puffer sem. Az az egy bökkenő van, hogy nem tudom elkészíteni
Én is gondolkodtam rajta, tudnék is készíteni, csak mivel még prototípus lenne, így az üzembiztosságában nem bíznék. A trafós nálam már bevált. Azt el tudom készíteni üzembiztosra. Igaz hogy nehezebb, meg valamivel drágább, de ez van. Bár ekkora teljesítményeknél már tényleg jobban megéri a kapcsi táp. Utána is nézek, hátha van valami kiforrott kapcsolás erre a célra.
Idézet: „Nem is azt mondtam hogy rövidtávon nem tud sokat.” Nem csak rövidtávon tudnak ezek a trafók, hanem tényleg nagyon jók és nagyon frankón terhelhetők. Egy gyári Proel végfokban igen kicsi trafók vannak, viszon magasak ezért megvan ott a vasmag, csak nem ilyen hagyományos széles ialakítású és ezek tényleg alig melegednek. Amúgy mire kell neked folyamatos 2kW? Nem járnál jobban több kissebbel?
Építek 2 top ládát és 2 mélyet. A 2 topba darabonként megy 2db 400W-os hangszóró. És egy dóm. Tehát ez összesen 4*400W. Persze nem lesznek teljesen meghajtva. A mélyekbe pedig 500W-os hangszóró kerül. Hangszórók a topokba: Snowsea LK-663-2 12
És a mélyekbe:FS AUDIO EW-15H Őket már nem lehet 2*100W-tal zargalászni, ha szabadtéren nyomom.
Sziasztok.
A conductor erősítőt építettem meg és épp dobozolni szeretném. Csináltam egy primitív rajzot hogy hogy szeretném elhelyezni a dolgokat a dobozban és szeretném megkérdezni így jó lesz e vagy sem? A másik, hogy itt a fórumon a kapcsolások között megépítettem 2db koppanásgátlót, mert 2 csatornás az erősítő és a relére kérdeznék rá, hogy oda bármilyen 12V-os relé jó? Vagy olyan kéne aminek az érintkezője el van zárva teljesen a külvilágtól pl: kiöntve műgyantával vagy jó a normál is. Én normál lepattintható műanyag burkolatút tettem rá. Az jó?
Szia! Valami nem stimmel. Nincs jelölve a kimenet, vagy a bemenettel lett összekeverve?
A relé tokozását nem tartom lényegesnek.
Azt a topba való hangszórót megdöngeted 400W-al és szerintem ki is gyullad.
2db párhuzamosan lesz megküldve 400W-tal. Ami azt jelenti, hogy kb. 200W jut egy hangszóróra.
Helló.
Jogos, látszik hogy annyira összecsaptam, hogy az ki is maradt. A kimenet védelmét pl: rövidzár ellen védhetem 1-1 biztosítékkal ugye? (Nem túl szép megoldás de a semminél talán jobb csak a biztiket kell cserélni ha gond lenne, esetleg a doboz hátuljánál kitenném a foglalatokat a kimeneti csatlakozók közelébe. ha így jó.) A reléről annyit hogy akkor ideiglenesen marad majd cserélem kiöntöttre ha lesz.
A koppanásgátló miért a bemenettel van sorban? Pont az a lényeg, hogy a hangszóróra ne jusson ki az egyenfesz amíg felépül a végfok munkapontja, vagy hiba esetén leválassza a hangszórókat.
Itt az enyém. (igen, a táp rész nagyon ideiglenes volt )
Hopp ezt elrontottam, most javítom akkor. Így jó lesz?
A biztosíték nem véd rövidzár ellen. Mire az kiolvad a félvezető már zárlatos.
Ez már jó. A kimenetre a táptól közvetlen vigyél földet úgy, mint az előző rajzodon.
Akkor a relé föld kimeneti érintkezőjét ne is kössem rá a kimenetre? Elég csak a bemenetet kihozni belőle? Mert olyan relém van kiöntve műgyantával ami 1 áramkörös így a rendes bemenetet azzal lehetne kapcsolni a föld meg úgy is rajta lesz így a hangszórón, a koppanásgátló, meg megkapja csak úgy külön a bemenet földjét nem teszem rá se a relére. Így jó? (Remélem követhető amit írtam.)
Áh hülyeséget írtam félig. Na szóval most megnéztem jobban a dolgokat. Ha jól látom az erősítő kimenetét kell a reléhez kötni illetve az áramkörhöz. A koppanásgátlónak meg kell 12V egyen fesz, de akkor a koppanásgátló földjéhez hozzá kell kötni az erősítő földjét is?
Azt nem értem (ez zavart meg) hogy miért van 2 bemenete a koppanásgátlónak?
Melyik koppanásgátlót építetted? Azon majd elmagyarázom.
Ami itt van a kapcsolásoknál, bár nagyjából érteném hogy mi a helyzet, de azt a 2 bemenetet nem fogtam fel. Illetve, hogy akkor az erősítő földjét is rá kell kötni a koppanásgátló tápjára?
Ez az a beültetési rajzot nézd meg a pdf-et.
Nem te vagy az első aki nem látta át a kapcsolást. Már volt egy félkész rajzom, kiegészítettem a test kábelekkel.
Ha a reléd két érintkező páros, akkor elég egy koppanásgátlót használnod. A másikat félre teheted a következő erősítődhöz.
Aha szóval egy koppanásgátló 2 csatornát tud.
Így már oké, de van 2db relém csak akkor külön kell hozzászerkesztenem őket a tekercseket párhuzamosan kapcsolom és akkor egyszerre kapcsolnak viszont így már tudnak 2 hangszórót is kapcsolni 1-1 érintkezővel. Még egy kis homály számomra: a koppanásgátlónak kell 0V és +12V tehát akkor a 0V-ot össze kell kötni az erősítő földjével ugye? Mert ez a rajzon nem látszik.
Tudni kéne milyen reléd van. Egy, vagy két érintkezőpáros?
A 0V-ot, azaz a testet az egész erősítőben össze kell kötni. Akkor jársz el helyesen, ha a testvezetékek a tápegység egy pontjából (csillagpont) külön-külön vezeted az erősítő bemenetéhez, koppanásgátlóhoz, hangszórókhoz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |