Fórum témák
» Több friss téma |
Egybe van öntve a teteje, a matrica alatt teljesen sík a felület.
Olyat még nem láttam. Csak olyan volt a kezem alatt, amiben egy körülbelül 5cm széles kipattintható fedél volt a dugók tetején. Pedig hidd el néhány akkut láttam már. Abban a márkában amit javítunk a Varta a gyári akku. Tépd le azt a matricát és nézd meg jobban.
Na, arra gondoltam.
Tehát ha ezt az egybeöntöttnek vélt sávot letépem, akkor alatta láthatóak a cellák nyílásai? És remélem vissza is megy a helyére ez a tető. Ha jól emlékszem ez varta blue power talán.
Így van. annak a sávnak a fenekére vannak rögzítve a dugók. Ahogy kiemeled a helyéről egyben ki is jönnek. A dugók helyén benézve látsz egy műanyag lábacskát ami a cellák teteje felett kiszélesedik. eddig kell tölteni deszt vízzel. Lehet, hogy a fedél az akku élénél visszahajlik 2-3cm-t, de ezzel se törődj.
Köszi az infót. Majd ha lesz energiám kibányászni az autóból, megnézem.
Én most cseréltem le egy 7 HÉT éves 36Ah-s vartát 1,4-es combóban, de csak azért, mert nem szeretném ha váratlanul megszivatna! Csillaggarázsos, soha nem látott töltőt!
Az az öt éves akku még nem volt rossz. Azt nem hiszem hogy egy rossz akkut bármilyen kütyüvel felélesztesz. Az az akku amelyik ha jó a töltés egy hét után kínlódik az a végét járja.
Egyébként vannak "csodák" egy neve nincs akkuval kilenc évig jártam, az új tartalék akkut négy évig hurcoltam a csomagtartóban ott ment tönkre. Az is igaz hogyha más mondja el sem hiszem.
Szünetmenteshez való 7Ah-s akksikkal lehet valamit kezdeni ha teljesen lemerültek állásukban ? Az automata töltőm nemsokat segített, nem akartak áramot felvenni. Használva alig voltak csak elfelejtődött a töltögetésük úgy 2 évig.
Ha két évig álltak akkor egyértelműen kuka, vagyis szelektív.
Savas akkumulátorokhoz regeneráló töltő cimü cikked nagyon jó,viszont a müszerről is irhatnál valamit!Előre is köszönöm!
Én azt szeretném kérdezni, hogy egy akkumulátornak az miért jó ha impulzusokba nagy áramokkal bombázzuk? Az oldalon már találtam hasonló fórumot ami erről szól. Ott az akkumulátor regeneráló volt a téma. Ott azt írták hogy ez azért jó mert letöri az ólom lamellákról a szulfát réteget. Viszont egy másik hozzászóló pont azt írta hogy a szulfát réteg az kell rá hisz ezzel működik az akkumulátor hogy az ólom az ólom szulfáttá majd vissza alakul. Ebből most mi az igaz? Azért lenne nekem fontos mert nekem is van egy 5 éves 55Ah-s 12V-os autó akkumulátorom és a kapacitását mérve már csak 10Ah jött ki. Ha megépítem az oldalon lévő Savas akkumulátorokhoz regeneráló töltő nevű kapcsolást akkor van remény hogy az elveszített kapacitásából vissza szerez egy kicsit?
Ne reménykedj. Az akkumulátorod kiszolgálta az idejét.
Idézet: „Olyat még nem láttam.” Ilyen volt pl. a Global akku, pár éve legalábbis. Valamint ha jól rémlik a ZAP akkui is ilyenek. Egybe van sütve, nem lehet kipattintani, max lefűrészelni. Üdv Inhouse
Sziasztok
véletlenül akadtam a témakörre, és eszembe jutott hogy valamikór készitettem néhány akku regeneráló készüléket amelyek tizen éve müködnek kifogástalanul. A történet röviden... nyugatabbról kaptam egy akkor ritkaságnak számitó gyufásdoboz nagyságu készüléket amalyet az autó akku plusz minuszra kelett kötni , regenerálta és kondiba tartotta. Két év után tönkrement ,bánatomban egy unalmas téli estén nekiálltam és reggelig kivéstem a műgyantából úgy hogy le tudtam rajzolni. Működési elve: feltöltődik a C2(220uF) 28...30V ra kb.15mp alatt majd rásüti az akkura. az L -hez régi rádió kf ből vettem feritet, a tekercset szemre tekertem ua. mennyiséget, majd az R 1 el hoztam összhangba. Ha bárkit érdekel részlet szivesen segitek
Na fel kellett hoznom, meghalt másfél hét után.
Egyszer sikerült elkapnia az autónak, de azonnal le is fulladt sajnos. Utána már az indítómotor reléje se húzott meg.. 5 perc pihentetés után még tekert egyet aztán kész. Idefent 11,5 voltot mértem üresen. Pontosan ez egy 55ah-s varta blue dynamic, google képek között valami mást mutat, most nem tudom lefotózni. Próbáltam feszegetni a tetejét, de nem akarja az igazságot, én meg nem akarom eltörni. Van egy elvetemült ötletem, fogok 2x8600 mikrót, feltöltöm vagy 20 voltra őket, és 1hz ütemben mondjuk elkezdem rásütni az akksira. Érhet ez valamit?
Találtam egy képet.
Üdv!
Ez bizony össze ill. rá van sütve nem leszedhető.
Elég szomorú vagyok, ezek szerint nem csak én vagyok béna hozzá.
Lehet hogy csak alacsony a szint, és természetesen nem lehet utántölteni.. (fogyasztói társadalom ) Töltögetem már vagy 2 órája, az előbb leterheltem 7 ohmmal, egy perc alatt esett fél voltot a fesz..
Most van túl az akksi kb 3,5 óra töltésen, lehúztam a töltőt, ekkor 13,2 voltról elég gyorsan leesett 12,5-re. Fogtam az ellenálláskupacomat, ami 2A terhelést jelent, 5 percig rajtahagytam, 12,2V. Aztán egy 2,3A terhelést jelentő izzót rátettem 20 percre, tovább esett 12,1 voltig, de ott már 10 perc alatt csak ingadozott. (12,11-10-stb) Ennek fényében lehet valamit jósolni az akksimra?
Türelmetlen vagy. Lehet hogy az aksid rossz, de így nem lehet akkumulátort tölteni. Az akku kapacitásának 10 százalékával legalább 12 órát kell töltened. Ha ez után terheled és nem tartja a feszt, akkor rossz.
A feltöltött akku persze, hogy visszaesik töltés után bizonyos idővel 13V alá, olyan 12,6-12,8V között kell lennie terhelés nélkül. A 12,5V azt jelenti nincs 100%-ra töltve, a 12,2 pedig már 0%.
Az akkud valószínűleg már halott. Mivel nem árthatsz neki, csináld meg a regeneráló töltőt és hajrá, lehet tesztelni! Üdv Inhouse
Akku aktivátor néven fut:
akku aktivátor Ügyes vagy, hogy kibányásztad és visszarajzoltad. Kemény meló lehetett! Üdv Inhouse
Szia!
Nekem tetszik, de nincs erről valahol egy részletesebb leírás? Az a lényeg, hogy elvesz az akksi energiájából egy kicsit, majd ugyanezt az energiát visszatölti bele? Ha igen, akkor ennek az energiacserének mekkora a hatásfoka? Mert, ha nem 100%, akkor valamennyire merítheti az aksit, de lehet olyan kis mértékben, hogy az nem számít?
Igazából melegebb időben soha nem volt vele probléma, hónap állás után is pöccre indult az autó. Egy éve a -20 fokban is egy hónap állás után már kicsit lassabban, de azért tisztességesen tekert. Tényleg a végét járhatja, hogy másfél hét alatt megpusztult. 4-5ször forgatott rendesen aztán szinte azonnal megállt. Ha nem a felső holtpontnál rohad le, akkor kis pihentetés után még be is indult volna.. Na mindegy, remélem a nyári szezont kihúzza, aztán regen töltőt kap, ha ez sem segít akkor kuka..
Egyelőre csak töltöm egy mezeivel, aztán holnap leviszem és megnézzük mit mond az autó egy hét után.. (téli hónapokban sajnos talán egyszer kétszer megyek valahova, a jő időig nyugalomban csámcsog rajta a rozsda..)
Francba, akkor építhetek..
A mostanában megjelent cikkben lévőhöz mekkora trafó kell? Lenne 21v váltóm, de csak 1-2 ampert tudhat..
Ja, csak olvasni kéne tudni, oda van írva
Kicsit változtatnék rajta, a tápfesz tehát 28V körüli lenne, C6-ot növelném legalább 8600 mikróra, de lehet, hogy kétszer ennyi elsz, és gondolom ha elhagyom belőle a két ledet, az nem befolyásolja a működést. Remélem a fet típusára sem érzékeny, talán van itthon valami hasonló, vagy jobb.
Akkor mondjuk a helyére IRFZ44 ? 60V/55A.
A 0,51 ohm csak árammérés céljából van bent?
Akkor nagyjából megvagyok a listával.. Ebben nincs is gyakorlatilag semmi, azthiszem igénytelen módon légszerelés lesz, főleg, hogy bedöglött a maratószerem..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |