Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » JLT-02 analóg forrasztóállomás
Helló! Nem a trimert állítgasd! Mérj! Mivel nem 7808 tettél bele hanem 7809 így megnőtt a potméter tetején a referencia feszültség, amit elosztunk a R11 ellenállással hogy ne legyen olyan hatalmas. Remélem kicserélted az R11 Prolli007 ajánlása szerint 4,7k-ra? De ez csak 7812 esetén érvényes! A p3 meg 100K Ohm. Én 150K Ohm használok más R11 és R10 ellenállással.
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2015
Jelenleg a p1 minimumon van a p2 meg középállásban így aránylag normálisan üzemel.
Így aránylag a hőelem milivolt értékeinek megfeleően szabályoz az áramkör.
Jól méred, de nem ez volt a kérdés. Elsőnek kikapcsolt állapotban meg kéne mérni az R11 ellenállás értékét!
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2015
Kikapcsolt állapotban ohmmérővel 2,27K az ellenálása (pedig a 3,3k van belerakva).
Bekapcsolt állapotban az ellenálás tetején 8,1V mérhető az alsó (ergo a potméter felé lévő részen) 3,5V. A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2015
Valami nem oké. Vagy merül a műszerbe az elem.A másik az ellenállás tetején hogy hogy csak 8.1V mérsz? 7809 -tétel bele vagy nem? Akkora áramfelvétel meg nincs hogy 0,9V eltűnjön.De lehet hogy csak a műszer csap be. Valóban azon esik 0.7V.
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2015
Nézd meg a rajzot mert a stabról még van egy dióda és azon esik fesz.
Amugy hogy pontosítsak 8,19V van a felső ponton. A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2015
Akkor növeld az R11 értékét ami a háztartásodban található.
Mire és minek ?
Jelenleg p1 zárlatra téve és a p2 középállásban megfeleően megy. Bár hogy melyiknek mit kell csinálnia még nem teljesen értelmezem.
Vá!
Most nézem hogy a trimerjeim 2,5k-sak nem 2,2-esek bár ez szerintem vizesnyolcas. A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2015
Szia!
Ez a módosítás csak a cikkben leírt AT-s tápegységeknél használható, vagy lehet ATX-es tápegységeknél is?
Figyelj az ATX tápoknál is van -12V így azt is egy dióda egyenirányítja, azt kicseréled, és már kész is vagy kövesd vissza a -12V ágát, valahol egy kondira csatlakozik, átunna egy induktivitás van (nem biztos) és a legvégén a trafó kivezetése elött ott a dióda.
Köszönöm. Ezek szerint más változtatást nem is kell eszközölni rajta, és így már használható lesz?
Elkészültem én is a pákaállomásommal, több sikertelen kisérlet után(pl az Attila 86 féle állomásokat is megépítettem, nem akart működni) úgy döntöttem hogy nem szenvedek tovább, vettem Csupasz fórumtársunktól egy relés kimenetű hőfokszabályzót. A relét kiforrasztottam, és átkötöttem, így alkalmassá téve szilárdtestrelé használatára. 12V DC a kimenete így a szabályzónak, a PID vezérlés miatt döntöttem így(mivel a relék ,,nem szeretik" a PID-es szabályzót). A szabályzónak van autotuning funkciója, azt használva beállította magát a szabályzó, kimondottan ehhez a pákához. Az előlapra még fognak feliratok kerülni. Az még tervezés alatt. Azért használtam ezeket a wago-kat, mert ezek voltak itthon bontva, és őszintén szólva ,,kicsit" elmértem magam, és majdnem kicsi lett a doboz... Ezért áll 90fokban a hálózati csatlakozó is. És ez legalább elsőre működött. Ez az itthoni, van mégegy szabályzóm, az pedig lesz majd az ,,iskolai".
Üdv mindenki!
Úgy néz ki én is megépítem a vzoole-féle állomást (köszönet érte egyébként), csak egy dolog nem teljesen világos még: a C3-as kondinak polarizáltnak kell lennie? Lehet rosszul gondolom de fordítva is kaphat így 7-8 Voltot, ez nem gond neki? Vagy ennyit kibír egy elkó?
C3 polarizált egy egyszerű sima elkó. Mért kapna fordított polaritást? Az R7 irányából csak GND van.
Csak éppen fordítva nézed. Nem az R7 vezérli, hanem az OPA kimenete..
Ez így akár jó is lehet, de számomra sokkal inkább kerülőút, mint követendő ajánlás.
Konkrétan Attila állomását én nem építettem, de egészen biztos vagyok abban, hogy a tapasztalt működésképtelenség gondos kivitelezés mellett orvosolható. Saját forrasztóállomásom -amin nincsenek szép számjegyes kijelzők- kifogástalanul működik (ilyen). Számomra a forrasztási hőmérséklet számszerű ismerete eddig nem bírt semmilyen jelentőséggel. Csak az a fontos, hogy mikor forrasztasz, akkor érzed/látod jó-e a pákahőmérséklet, és ha nem, akkor ezen akár fel, akár le tudsz módosítani a poti forgatásával. 1-2 állítással még mindig eltaláltam az ideális hőfokot (pedig még a potméter skáláját azóta se csináltam meg).
Idézet: „mivel a relék ,,nem szeretik" a PID-es szabályzót” Rúgd "tökön" őket, hátha megszeretik
Az ötlet nem rossz sőt egészen frappáns hisz ezeket a modulokat erre találták ki.
Csak így a képek láttán egy picit áll a szőr a hátamon és nem tartom követendőnek hogy a bemeneti tápcsati forrasztásai nincsenek szigetelve és lehet hogy én vagyok vak de egy árva biztosítékot sem látok benne. Így egy szál védelem nélkül járatni nagy felelőtlenség. Ami még fontos lehet hogy a doboz fém így nem ártana bekötni a földelését sem a betáp csatlakozónak. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2015
A csatlakozót miért szigetelném belül? Senki nem fog belenyúlni, maximum én, de azt sem a konnektorba dugva fogom tenni... A földelés pedig nem véletlen nincs bekötve, ugyanis a trafó két csévés, egyiken a primer, másikon a szekunder tekercs van, egymástól teljesen elszigetelve, és emellé ahonnan bontottam a trafót(pénztárgép) abban sem volt földelés. A biztosíték dolog jogos, azt majd orvosolni fogom! Valahol még megvan a gyári ,,biztosítéktábla" hozzá, majd megnézem hogy mekkora volt a biztosíték, és azzal megegyező értékűt teszek majd bele. A védőföld majd be lesz kötve, de nem a házra, vagy a trafóra, hanem egy megfelelő(1M ha jól tudom az értéke az ESD védelemre használt ellenállás) teljesítményű és értékű ellenálláson keresztül. Maga a vezérlő pedig szintén nem igényel védőföldet.
Részemről te tudod mit csinálsz de fém doboznál a védőföldet nem bekötni mikor a trafó a házzal fémesen érintkezik eléggé meredek. Persze ha a trafót szigetelten teszed bele és esetleg trafózárlat esetén sem tud rákerülni fázis a dobozra akkor más a helyzet de ezt nem így látom szerelve.Hidd el láttam már vasmagig lezárlatosodott trafó primerkört és ott a 230v rajta volt a vasmagon.
Nekem is van egy hasonló eszközöm, azzal az volt a gond, hogy 20-40 fokot mászkált a hőmérséklet ki és bekapcsolás között (füt/nem , neked stabilan tartsa a hőfokot? Csak az én szabályzóm ilyen gagyi?
Nekem is mászkál-lefelé a hőfok, ha forrasztok, egyébként tartja stabilan a hőfokot, mert van az enyémben ,,auto tune" funkció, így kimondottan ehhez a pákához kalibrálta magát a készülék. On-Off módban nekem is 20-30 fokot túllőtt, de így már stabilan lehet forrasztani vele.
Sziasztok. Megépitettem ezt de kijelzo nelkul. Legelso kiprobalasnal egy 500ma bizti volt benne, bekapcsoltam, kiégett kb 10 s múlva, ezért gondoltam áthidalom ami nem volt jó otlet. Szépen elkezdett melegedni a páka, mikor mértem volna a 150 fokot a beállitáshoz, elszállt a BT137-es alkatrész. Mi lehet a gond? Ésmég egy észrevétel, a LED dióda érdekesen pulzállt. Leggtobb alkatrész bontott.
A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2015
Helló! A F2 pozíció számban lévő biztosíték 2.5 A -eres. Mivel a páka 48W! Hogy a 12/14V-ra fut és a 24/28V-ra fut az is természetes. Egyéb ként is mikor 2A -rel megterheled a 28v visszaesik. Mérd meg! A trikak 8A ig tökéletes. Kicsi hűtőzászló nem ártana rá, jelenleg semmilyen nincs rajta. És a képen hiányzik a 7808 stabilizátor ! És arról megy az lm324-es műveleti erősítő. Így márt kétlem hogy tudott szabályozni is. A 1n4007 tökéletes. Még valami ha biztosíték helyére ampermérőt teszel látni fogod az átfolyó áramot.
A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2015
A triak hűtőbordája milyen mértékben melegedett a páka fűtés közben? Lehet hogy hősokkot kaphatott.
Hát pedig a képen nincs beültetve a 7808 ! Csak a 7805 ami valóban a kijelzőnek kell.
Amúgy pofon egyszerű, az lm324 nek a 11 és a 4 lába között mit mérsz? A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |